Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
3 uur geleden zei Derrek:

Hoeft niet stiekem hoor. Als je de test goed leest is de Niro de winnaar. Alleen in de conclusie van deze tester niet.

Ik heb het hele verslag ook gelezen en het is duidelijk dat Autoweek vooraf bepaald wie er aan het einde als winnaar moet worden. Maar in de tekst wordt de Niro wel degelijk als de betere auto weergegeven. Ik heb uit de tekst van de tester de volgende beschreven plus- en minpunten van beide auto’s geciteerd:

CH-R

+ Uitbundig vormgegeven

+ Trillingvrij schakelloze automaat

+ Fijn onderstel wat harder

+ Wendbaar en levendig

+ Directe besturing

-          Onpraktisch hoofd stoten bij instappen achterin

-          Claustrofobisch achterin

-          Onrustig fluctuerend motortoerental

-          Koppeling lijkt te slippen

-          Zwakkere motor

Niro

+ Bovengemiddeld ontspannen

+ Meer krachtreserve

+ Beter geluidscomfort

+ Soepeler onderstel

+ Ruimer

+ Meer kofferruimte

+ Gemakkelijke instap

+ Goede ergonomie

+ Logischer infotainmentsysteem

-          Koppeling minder vooruitstrevend

-          Inspiratieloos interieur

Aan het slot ziet Autoweek dat een met de Niro Executive (€ 34.060 ) vergelijkbare CH-R € 36,320,-  kost. Maar dat is duurder en dat kan natuurlijk niet! Dan nemen ze gewoon een versie van de CH-R met minder opties en stellen dat de CH-R toch goedkoper is dan de Niro…..

Ondanks de duidelelijke hoeveelheid door henzelf beschreven plussen en minnen concludeert de tester toch dat de CH-R de winnaar is (of moet zijn?). Worden de testers bij Autoweek wellicht beter gefêteerd door Toyota?

Waarbij de beide negatieve punten van de Niro nogal subjectief zijn:

Koppeling minder vooruitstrevend ? Voordeel van deze constructie is het hogere trekgewicht. Bij de test tussen de Prius en de Ioniq bleek het  verbruik exact hetzelfde. Meer iets van voorkeur dus.

Inspiratieloos interieur: Wat moet je je daar bij voorstellen? Een knapperend haardvuur met bijpassende muziek:no:? Het interieur is goed afgewerkt met de knoppen op de juiste plaats. Je kunt zien dat er een Duitser aan de slag geweest is. Waarschijnlijk heeft Roland een voorliefde voor Japanse kunst:tt1:? Het scherm lijkt wel wat op een Nintendo spelcomputer. 

Ik vind de C-Hr absoluut niet slecht, maar je moet er van houden. En hij is gewoon erg onpraktisch(Roland paste bij een vorige video niet op de passagiersstoel en kwam klem te zitten tegen de B-stijl)

• Like 2
Geplaatst
Op 6/2/2017 om 20:08 zei Asqr9:

Drie tot vijf maanden levertijd.....

Na zo lang wachten kan het zo maar gebeuren dat je gaat twijfelen aan je keuze,

maar kijkende naar deze AutoWeek Dubbeltest geeft weer berusting.

De derde maand is inmiddels om, het kan dus in theorie elk moment gebeuren...

Ik heb mijn Niro begin maart besteld. Komende week wordt hij afgeleverd, dus het zal bij jou ook wel niet meer lang duren.

• Like 2
Geplaatst

Sinds eind maart in afwachting van onze 2e Kia binnen het huishouden.

Naast mijn witte ProCeed komt er een zwarte Niro. Toevallig pas ergens langs elkaar gezien, mooi stel samen.. haha

Uitvoering Business line, gekozen om gewoon op 16 inch te rijden, maar wel andere velgen. De originele velgen (Of deksels?) vonden we beiden niet mooi, dus daar waren we het ook gauw over eens.

Vraag is alleen nog even wanneer... We gaan maar uit van augustus, alles eerder is dan meegenomen...

Tot de levering die maar alvast leesvoer verslinden, hopen dat probleempjes die links en rechts voorbij komen ons bespaart blijven en we vooral van de Niro kunnen gaan genieten. Net zoals ik nog steeds van mijn lekker roffelende 3-deurs Gt-line doe .. :D

• Like 2
Geplaatst

17 april besteld.... 11 mei afgeleverd...

Kia Niro ExecutiveLine.. en volgende week terug voor een software update... zodat apple carplay ook gaat werken.

Super fijne auto, waar de eerste 1000km opzitten.

Nu mee op vakantie in Duitsland en zelfs hier rijdt de Niro, 1:18,5 (gemiddeld)

Grt.

Charles

• Like 3
Geplaatst
2 uur geleden zei Proceed Frankie:

Sinds eind maart in afwachting van onze 2e Kia binnen het huishouden.

Naast mijn witte ProCeed komt er een zwarte Niro. Toevallig pas ergens langs elkaar gezien, mooi stel samen.. haha

Business line, gekozen om gewoon op 16 inch te rijden, maar wel andere velgen. De originele deksels vonde we beiden niet mooi, dus daar waren we het ook gauw over eens.

Vraag is alleen nog even wanneer... We gaan maar uit van augustus, alles eerder is dan meegenomen...

Tot de levering die maar alvast leesvoer verslinden, hopen dat probleempjes die links en rechts voorbij komen ons bespaart blijven en we vooral van de Niro kunnen gaan genieten. Net zoals ik nog steeds van mijn lekker roffelende 3-deurs Gt-line doe .. :D

Op dit moment, ondervinden wij nog geen problemen (fingers crossed)

• Like 1
Geplaatst
13 uur geleden zei dietze:

maandag ga ik onze Niro aktie model ophalen,levertijd 3 weken

Kijk, dat is lekker.. ! En spannend..

met die levertijd hadden er nu al paar duizend km oude onze gezeten.

welke uitvoering trouwens?

Geplaatst

Bericht gehad van de Dealer, hij is binnen!

Vrijdag 16/6 kan ik dan eindelijk kennis maken met mijn Niro, Deep Ceulean Blue, Businessline met 16" Singa velgen.

Voor dat weekend alle afspraken afgezegd! 

• Like 1
Geplaatst
1 uur geleden zei Asqr9:

Bericht gehad van de Dealer, hij is binnen!

Vrijdag 16/6 kan ik dan eindelijk kennis maken met mijn Niro, Deep Ceulean Blue, Businessline met 16" Singa velgen.

Voor dat weekend alle afspraken afgezegd! 

Dat wordt een paar nachtjes onrustig of niet slapen. :-)  :-)  Alvast veel rijplezier en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst. Van de Niro ga je zeker geen spijt krijgen.

• Like 2
Geplaatst

Idd, nog een paar nachtjes.....

Reed vandaag "toevallig"  langs de dealer, 'k dacht ff kijken of die er staat .......en ja hoor!

Niro.jpg

• Like 4
Geplaatst

"under construction"... 

vandaag bij de dealer binnen gelopen om nog wat dingen te bespreken.

Wat bleek, onze Niro was vrijdag binnen gekomen, week of 6 eerder dan verwacht bij bestelling... 

Men zou ivm drukte in de werkplaats tussendoor beginnen met klaarmaken aflevering, kon echter nog weekje of anderhalf duren.

Na de mededeling dat ze dan rustig aan konden doen ivm onze vakantie was er overleg met de werkplaats.

Vervolgens een uitnodiging om even mee te lopen naar de werkplaats.  Onze Niro hing op de brug, wielen

er merendeels vanaf ivm vervanging door andere velgen.

Het  interieur achterin een kleine puinhoop ivm montage trekhaak etc... duidelijk nog werk aan de winkel... 

Maarrrrrr; we gaan komend weekend onverwachts dus toch op vakantie met de Niro... 

Na aflevering gelijk op donderdag en vrijdag al de nodige kilometers maken om te wennen etc.

Ook de dealer bevestigde overigens dat het inrijden eigenlijk niet meer noodzakelijk is tegenwoordig. 

We gaan overigens met caravan, wat ook geen bezwaar zou zijn. Afijn, hun geven de garantie dussss.. 

Wel het advies te variëren in snelheid en bergaf de sport/schakelstand te gebruiken om zelf versnelling te 

kunnen beïnvloeden. Na de vakantie dus waarschijnlijk meer dan genoeg ervaringen om te delen hierzo. 

(En dan hopelijk niet over de Kia Europa service..) 

IMG_0436.JPG

IMG_0437.JPG

IMG_0438.JPG

• Like 4
Geplaatst

Ofschoon ik zelf niet graag met een nieuwe auto op vakantie ga is dit wel een geweldige service van de dealer.

Goede reis en geniet va de Niro :-).

• Like 2
Geplaatst

18 mei de Niro besteld en afgehaald op 3 juni en nog steeds geen spatlappen die tegelijk met de bestelling is gedaan.

Nu zouden ze bij een andere dealer zijn besteld...Dealer kon nog geen datum geven..beetje weird.

Oja dealer is Havik Groningen.

Geplaatst

Het wachten is voorbij...

Vandaag onze Niro in ontvangst genomen.

HIEPERDEPIIEEP 

Eerste 130 kilometers zitten er op. Nog niets vervelend gemerkt aan (adaptive) cruise control.

Lane assist is wel even wennen, maar daarna denk ik best een meerwaarde.

Trekhaak zit er ook onder, netter gemonteerd dan ik hier elders op de foto gezien heb. al bij gelegenheid zelf ook even een foto maken.

Software nog niet naar gekeken, zou de laatste moeten zijn. Android en Apple carplay zit er op in ieder geval.

Komende weken doen we ervaring genoeg op met de Niro, daarna zal ik wat delen hierzo....

FullSizeRender.jpg

• Like 2
Geplaatst

Gefeliciteerd . Ben wel benieuwd naar de foto van de trekhaak. En de a(cc) werkt ook beter, mogelijk heb je hem zelfs uit de nieuwe serie, dan is het probleem opgelost.

• Like 3
Geplaatst

Mooie velgen gekozen!

• Like 1
Geplaatst

Dat ziet er strak uit.....

Ik heb de zelfde velgen en over 2 uur mag ik hem ook op gaan halen !!:-).

Een fijne vakantie gewenst en laat ons delen in je ervaringen.

• Like 3
Geplaatst
10 uur geleden zei Ron Penguin:

Gefeliciteerd . Ben wel benieuwd naar de foto van de trekhaak. En de a(cc) werkt ook beter, mogelijk heb je hem zelfs uit de nieuwe serie, dan is het probleem opgelost.

Dank voor de reacties.

Even wat foto's gemaakt van montage trekhaak. De diffuser rust nu op de moeren om doorhangen te voorkomen. Volgens monteur lagen daar nu ook wat onderdelen /kabels op? 

Hoe dan ook, loopt nu in het midden dus iets omhoog, maar vana chter de auto zie je dat niet of nauwelijks. Zoals te zien sluit het in ieder geval allemaal netjes aan en is alleen het hoogst noodzakelijke verwijderd. Kunnen er prima mee leven zo.

Een trekhaak maakt een auto nu eenmaal zelden mooier.. :wink:

image1.JPG

image3.JPG

image2.JPG

• Like 2
Geplaatst
23 uur geleden zei Proceed Frankie:

Een trekhaak maakt een auto nu eenmaal zelden mooier.. :wink:

Dat vind ik ook en heb gekozen voor de afneembare trekhaak.

Dat van de diffuser vind ik erg meevallen.

• Like 1
Geplaatst
Op 17-6-2017 om 10:22 zei Derrek:

Dat vind ik ook en heb gekozen voor de afneembare trekhaak.

Dat van de diffuser vind ik erg meevallen.

Hadden we op de vorige auto ook.

Is er na het uitproberen nooit meer vanaf geweest... Hihi 

• Like 2
Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben al maanden aan het zoeken naar de opvolger van mijn huidige leasebak. Op de shortlist stonden:

• Seat Ateca
  • Peugeot 3008
  • Nissan Qashqai (2017)
  • Mazda CX-3 of CX-5
  • Kia Sportage (helaas al heel snel afgevallen i.v.m. de te hoge CO2 uitstoot (eis vanuit de werkgever))

Vorige maand met mijn vriendin meegenomen naar de Kia dealer om voor haar naar een Kia Picanto te kijken, waar ik door de verkoopadviseur werd geïntroduceerd aan de Kia Niro. Elke wens/eis die ik had aan mijn toekomstige auto is aanwezig in dit model:

• Android Auto
  • Automaat
  • Adaptive Cruise Control
  • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
  • Verwarmd stuurwiel (snel koude handen:|)

De Kia Niro heeft een Hybride aandrijving, en dus lage CO2-uitstoot. Dit heeft een positieve invloed op mijn leasebudget, waardoor het voor mij mogelijk wordt zonder een al te hoge eigen bijdrage te kiezen voor de ExecutiveLine (welke aan mijn lijstje voldoet).

Wel was juist de hybride aandrijving voor mij het grootste struikelblok, aangezien ik best van doorrijden houd en de Niro op papier niet echt een strepentrekker leek. Daarnaast rij ik af en toe in een Kia Rio (2011) automaat, welke bij het gebruikmaken van de kickdown meer geluid als snelheid produceert. Dus was een testrit de enige logische conclusie, en WAUW:tt1:, alles was boven mijn verwachting. De luxe, de rijeigenschappen, en ja ook de acceleratie was erg aangenaam. Snel iemand inhalen of invoegen is geen probleem en de DCT doet uitstekend haar werk. Natuurlijk nog even met alle knoppen en functies gespeeld die op de ExecutiveLine zitten (ACC, LKAS, BSD en het multimediasysteem) en met een grijns op mijn gezicht de auto weer (iets te laat) teruggebracht naar de dealer.

De auto waar ik in heb gereden is ook uitgerust met het optionele schuif-/kanteldak en aangezien ik nogal gevoelig ben voor het aanvinken van zo veel mogelijk opties, deze ook besproken met de verkoopadviseur. Daarnaast hebben we de parkeersensoren voor besproken, helaas bleek dat deze niet af fabriek worden geleverd en bij de dealer worden gemonteerd en gespoten. Dit betekend dus ook dat de sensoren niet geïntegreerd zijn in de rest van het systeem (grafische weergave, andere tonen als sensoren achter, etc.). Daarnaast heb ik begrepen dat deze bij files en verkeerslichten nog wel eens willen gaan piepen, waarna ik ze dan na verloop van tijd toch uit zet om vervolgens nooit meer te gebruiken.:no:

Uiteindelijk heb ik na een hoop reviews op internet, youtube, vergelijkingstests in de bekende autobladen (pm me bij interesse) en natuurlijk dit forum besloten om definitief voor de Kia Niro te gaan.

Uiteindelijk is het (na drie keer verandering van kleur:wink:) de volgende configuratie geworden:

• Kia Niro ExecutiveLine
  • Aurora Black Pearl
  • Schuif-/kanteldak
  • Witte LED in- en uitstapverlichting
  • Daarnaast heb ik de dealer gevraagd alle logo's badges en stickers te verwijderen en de auto uit te rusten met luxe kentekenplaten.

De verwachte levertijd bedraagt op dit moment (vanwege het schuif-/kanteldak) 4 tot 6 maanden. Maar i.v.m. mijn huidige leasecontract mag ik de auto überhaupt pas 2 januari ophalen. Dus nu is het wachten begonnen....

• Like 4
  • 4 weken later...
Geplaatst

Vandaag de handtekening gezet.

Het wordt een Niro Dynamic met vaste trekhaak in de kleur cerulean blue.

Levering 3e of 4e week september. Dat laatste op mijn verzoek.

• Like 3
Geplaatst
15 uur geleden zei PeterD:

Het wordt een Niro Dynamic met vaste trekhaak in de kleur cerulean blue.

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! 

Allereerst, de Niro is een geweldige auto!

Maar wordt de vaste trekhaak er een van Bosal? Daar twijfel ik wel aan. 

Ik heb naar aanleiding van de problemen met de (afneembare) GDW trekhaak ook de constructie van een (vaste) Bosal trekhaak bekeken en die was van vergelijkbare constructie als die van GDW. Feitelijk is de tussenbalk waar de haak op zit van de GDW en die betreffende Bosal trekhaak die ik bekeken heb te kort om direct aan de chassisbalken van een Niro te kunnen monteren wat wordt opgelost door vlakke horizontale verlengstukken. Echter omdat die van plat ijzer zijn kunnen ze snel torderen/veren waardoor de hele trekhaak veert. Dit merk je totaal niet bij het trekken van een aanhanger of caravan want die staan op eigen wielen en hobbelen er wel achteraan, maar bij het gebruik van een fietsdrager op de GDW trekhaak veerde deze dermate gevaarlijk dat het hele fietsenrek met de fietsen erop zodanig op en neer zwiepten dat ik er bang van werd (en niet alleen ik) dat de fietsen er af zouden kunnen breken. Mijns inziens is dit erg gevaarlijk en zeer slecht voor mijn fietsen en voor mijn hart. Er zou maar een fiets op de snelweg kletteren waarop een achterligger knalt (of erger). Bovendien rijdt het niet lekker.

Inmiddels heeft Kia mijn GDW trekhaak dan ook teruggenomen en vervangen door een goede trekhaak van Mobis (=Hyunday). Deze trekhaak is wel van de juiste maat speciaal voor de Niro ontworpen zodat deze dan ook direct en zonder deze verlengstukken aan de chassisbalken van de Niro bevestigd wordt. Ik heb er afgelopen weekend weer mee gereden en het verschil met de GDW trekhaak bij gebruik van een fietsdrager is enorm. Met de nieuwe trekhaak kan ik rustig naar Spanje en terug terwijl de GDW trekhaak gewoon niet te gebruiken is voor een fietsdrager. Ook Auto-Hak heeft overigens een (afneembare) trekhaak op maat voor de Niro.

Ik heb die Bosal trekhaak zelf niet in de praktijk getest met een fietsdrager en misschien valt het mee. Maar wellicht kan iemand met deze trekhaak het eens proberen met een fietsdrager.

Hieronder de waarschuwingen in de montagehandleiding voor gebruik fietsdrager van de Bosal trekhaak.

596fbfb815442_Bosaltrekhaak.jpg.509c0b3bed3476de32cb3c843333fc11.jpg

• Like 2
Geplaatst

Dank voor bovenstaande info.

Ik weet het merk niet, maar het wordt een trekhaak met 13 polige Jaeger, geschakelde extra vaste stroomdraad en vaste kogel.

Dat laatste omdat ik mezelf ken. Een afneembare haak zou ik er toch niet afhalen :wink:

Overigens heb ik het hele Niro gedeelte van dit forum helemaal doorgelezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...