Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Ton's aanstaande e-Niro

Ga naar de oplossing Opgelost door LC88,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
15 uur geleden, Ton van Hout zei:

Ergernis van de dag: de autoradio kan niet genoeg telefoons koppelen via Bluetooth.

ik meen dat jij al een paar jaar rijd met een E. niro

Geplaatst
Op 18-1-2021 om 18:44, Ton van Hout zei:

Ergernis van de dag: de autoradio kan niet genoeg telefoons koppelen via Bluetooth.

Oplossing: een tweede e-Niro.....:roll:

• Like 1
  • 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)
Op 24-4-2021 om 21:51, Ton van Hout zei:

Vandaag de winterbanden weer verwisseld voor de zomerbanden en dit keer in 25: minuten. Km-stand is nu 74.173.

Je bent er vroeg bij dit jaar, Ton. ;-)

Was je bang dat je winterbanden anders niet op tijd aan hun kilometers komen...? :roll:

aangepast door Hippe lip
Geplaatst (aangepast)

@Hippe lip: dit jaar is er so wie so weinig gereden wegens Covid en thuiswerken en dit jaar is het extra koud waardoor het iets gerechtigd was om tot dan op winterbanden te rijden. Ik zal eens nagaan hoeveel km ik per bandtype gereden heb want de voorbanden-zomer beginnen we aardig kaal te worden.

@gjcvro: ik heb zelf een dual-sim OnePlus maar de vrouw wil daar niet aan, ze gelooft niet dat je je (werk)telefoon middels een schema kunt in- en uitschakelen en daardoor maar 1 toestel hoeft mee te nemen. Maar het positieve is dat ze nu na 2 jaar ook weet dat als ze ver wil rijden dat ze de AC op 100% zet ipv de DC. Dat dan weer wel... 

aangepast door Ton van Hout
  • Like 1
Geplaatst

Ik heb de luxe dat ik nooit voor mijn werk onderweg ben, dus zakelijke telefoon is niet gekoppeld. Maar moet eerlijk zeggen dat het wel voordelen heeft om de zakelijke telefoon thuis te kunnen laten, anders lees ik toch stiekem de mail en teams dingetjes.. Dat doe ik nu wel een keertje als het me echt uitkomt. Voorheen met dual sim zat ik sneller te kijken of er iets was. dus ik snap het wel.

• Like 1
Geplaatst
Op 3-5-2021 om 12:20, Ton van Hout zei:

...

Maar het positieve is dat ze nu na 2 jaar ook weet dat als ze ver wil rijden dat ze de AC op 100% zet ipv de DC. Dat dan weer wel... 

Goh, dan is de jouwe een stukkie verder dan de mijne hier. Thuis weet ze hoe ze de auto aan de laadpaal moet hangen en er weer af moet krijgen, maar bij een AC-laadpaal in een stad zal ze ws telefonische bijstand nodig hebben. 

Instellingen wijzigen is al erg ingewikkeld. Soms ben ik wel blij dat ze dat ook niet probeert, want ik zou niet weten hoe de auto dan staat ingesteld als ik er weer in rijd.:roll:

Dat is het jammere dat er geen persoonlijke instellingen zijn. Dat zou wel makkelijk zijn.

Geplaatst

@Hippe lip: :D...  Openbare AC-laders worden niet veel gebruikt eerlijk gezegd, maar gelukkig weet ze hoe het moet. We hebben toen de auto nieuw was oefenssessies met publied AC en DC laden gedaan zodat ik wist dat ze er zelfstandig mee om kon gaan.

Geplaatst

@Ton van Hout Nee, openbare AC zal niet vaak nodig zijn, maar in het begin was dat wel een keer.

Inmiddels heb ik Automatisch laden bij FastNed aangezet. Dat is misschien niet de goedkoopste, maar we laden sowieso bijna nooit bij een snellader en dit is voor haar de makkelijkste weg: er naartoe rijden en de plug insteken. Daarna alleen wachten tot er voldoende in zit. Meer hoeft ze niet te doen. Een hele geruststelling voor mij vooral ;-) zodat ik weet dat ze niet strandt onderweg.

• 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Onze auto gaat binnenkort voor een kleine onderhoudsbeurt en ik heb twee issues met de auto, zijn er anderen die hier ook mee te maken hebben?

1. linker remflipper gaat niet uit zichzelf terug nadat hij ingedrukt is
  2. aanjager bromt soms wanneer de voorruitontwaseming voor de eerste keer (nadat de auto aangezet is) ingeschakeld wordt.

De kilometerstand is per vandaag 82.052.

aangepast door Ton van Hout
Geplaatst
31 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Onze auto gaat binnenkort voor een kleine onderhoudsbeurt en ik heb twee issues met de auto, zijn er anderen die hier ook mee te maken hebben?

Deze had ik inderdaad ook bij de vorige beurt, waarschijnlijk te hard aan getrokken ;-). Werd kosteloos vervangen.

Geplaatst

De auto is op 09-02-2019 op kenteken gezet, dus 2 jaar 7 maanden, oftewel 2645 km per maand / 31741 km per jaar gemiddeld. Dat betekent dat ik meer zonnepanelen nodig heb want ik heb genoeg voor 25000 km per jaar na saldering. (Ivm veel opwek in de zomer en weinig in de winter).

OP 22 april heb ik 20 extra 310Wp panelen geplaatst (naast de bestaande 20 * 250Wp) en dat betekent ook na drie jaar terugverdienperiode dat ik zolang er gesaldeerd wordt ik heel voordelig rij. En de Kia is aangekocht voor de komende 10 tot 15 jaar onder voorwaarde dat er geen gekke reparaties aankomen nadat de garantieperiode verstreken is.

afbeelding.thumb.png.3d2b58f91cffd4e4e20b358cec1f570e.png

Geplaatst

Beetje off topic misschien, maar is het niet 1x40A of 3x25A voor hetzelfde grondtarief? Mijn (huur)huis heeft iig 1x40A en een andere optie is er bij 1 fase voor mij niet.

Geplaatst
5 uur geleden, Ton van Hout zei:

2. aanjager bromt soms wanneer de voorruitontwaseming voor de eerste keer (nadat de auto aangezet is) ingeschakeld wordt.

De kilometerstand is per vandaag 82.052.

Dat brommen heb ik ook een paar keer gehad. Was zeer incidenteel (niet te reproduceren) en heb ik niets mee gedaan. Het leek op een vorm van resonantie ergens bij de blower. 

Geplaatst
5 uur geleden, Ton van Hout zei:

Hallo Henry, dank je. Blijkbaar is het een vaker voorkomende mechanische fout. Zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt?

Hier blijft de linker flipper ook hangen. Is besteld.

Verder alle velgen zijn aan het oxideren terwijl de blanke lak die daarboven op zit intact is en scheurtjes in de oplaadklep.

Geplaatst
Er is veel meer keuze: 
Typen aansluitingen | Consument| Liander

Er is veel meer keuze: 
Typen aansluitingen | Consument| Liander

Ehm... Nee dus!? Ik kan op 1 fase enkel 1x 40A krijgen voor mijn woning.
Op jouw eigen link is al aangegeven dat de 1x 25, 1x 30 en 1x 35A niet meer te verkrijgen zijn. Alleen 1x 10A en 1x 40A. En 1x 10A is een garagebox-aansluiting.

Maar dat er ook 1x35A als keuze WAS, daar heb je dan weer wel gelijk in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...