Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mij was het verhaal dat de importeur altijd wel voorraad heeft en als er een bestelling geplaatst wordt dat het doorgaans een maand duurt voordat het bij de dealer staat, dus dat klopt weer een beetje met jouw verhaal vrees ik

Geplaatst

Huh? De bestelling deed ik in december. Was het maar waar dat als er een bestelling gedaan wordt, dat het een maand duurde voordat ‘ie bij de dealer stond. Dan had ik al een paar maanden gereden....

Geplaatst

Als je de bestelling doet gaat de dealer dat niet meteen doorgeven ik heb ook bestelling in December gedaan, maar blijkt dat ze pas april/mei écht de bestelling dan doorzetten (in mijn geval dal) en dan duurt het nog een maand voordat ik daadwerkelijk kan rijden.. raar systeem...

Geplaatst

Hee Kors, heb je het nu over de bestelling van de LM of van de dealer?

Toen ik in december bestelde heeft de dealer dat gewoon in het systeem ingevoerd en doorgezet (voor zover ik dat kon zien). Ik heb weinig reden om anders aan te nemen.

Geplaatst

Vorige week besteld, en mij is verteld dat 'ie juli '19 verwacht wordt...

thumbs crossed...

Geplaatst

Beste allemaal,

Gisteren mijn Kia E-Niro Executive besteld.... Levertijd 2e kwartaal 2020. Het enige voordeel is dat ik dat model 2020 krijg. Weten jullie hoe deze er uit komt te zien?

Geplaatst (aangepast)
2 minuten geleden, Joost den Draaier zei:

Beste allemaal,

Gisteren mijn Kia E-Niro Executive besteld.... Levertijd 2e kwartaal 2020. Het enige voordeel is dat ik dat model 2020 krijg. Weten jullie hoe deze er uit komt te zien?

zie hier voor een indruk; https://www.caradvice.com.au/731201/2020-kia-niro-revealed-geneva/

Hoe de E eruit komt te zien zal niet veel afwijken

aangepast door King Niro
Geplaatst

Gisteren mijn e-Niro kunnen ophalen bij de dealer in Assen. De auto nu eerst goed leren kennen, want ik ben nooit eerder tevreden dan dat ik alle opties van de auto echt ken. Maar zover een erg fijne auto en iedereen uit onze omgeving wil er graag een proefritje in maken. De NewMotion paal doet het ook prima, staat te laden op 7,0 kW.
De auto besteld op 5 december, maar met voorinschrijving. Ik was denk ik zo'n beetje de eerste bij LeasePlan die hem bestelde, want ze moesten hem voor mij nog toevoegen op de site om te kunnen bestellen.

20190322_145309.jpg

Geplaatst

Ik mag me zelf vanaf maandag ook 

Tot trotse bezitter van niro ev rekenen!

Het betreft een exclusieve silky silver

Lease 

Duurde totaal 5 weken bestellen en leveren..

Via Alfhabet lease.

20190323_102435.jpg

Geplaatst

Gefeliciteerd beiden!

En we zullen er maar aan moeten wennen dat die leasemaatschappijen die dingen vanaf het begin vooruitbesteld hebben en dat kennelijk blijven doen. Als je dus daar besteld hebben ze ‘m in korte tijd voor je klaarstaan....

Geplaatst

Veel rijplezier aan jullie gewenst, ik weet in ieder geval dat onze auto dik 5000 km plezierige kilometers heeft geleverd en dat er nog velen gaan volgen.

Geplaatst
39 minutes ago, Hippe lip said:

Als je dus daar besteld hebben ze ‘m in korte tijd voor je klaarstaan....

Niet altijd helaas... :hammer:

gefeliciteerd! Ik wacht nog een paar maand! Veel veilige kilometers toegewenst!

Geplaatst
11 uur geleden, Hippe lip zei:

Gefeliciteerd beiden!

En we zullen er maar aan moeten wennen dat die leasemaatschappijen die dingen vanaf het begin vooruitbesteld hebben en dat kennelijk blijven doen. Als je dus daar besteld hebben ze ‘m in korte tijd voor je klaarstaan....

Dank je! Maar in mijn geval heeft de leasemaatschappij geen rol gespeeld in de korte doorlooptijd. Integendeel, door personeelstekort bij de leasemaatschappij dreigde ik zelfs achter het net te vissen met mijn bestelling. Ik heb het uiteindelijk via de dealer (dankzij mijn reservering) zelf moeten regelen en door de bureaucratie van goedkeurders (daar komen er meer van kijken dan ik zelf ooit had kunnen bedenken) heen moeten worstelen. Ik werd daarin allesbehalve in ontzorgd. Maar het resultaat mag er nu gelukkig van staan (op de eigen oprit).

Vanmiddag met de buren een paar dagen naar Amsterdam (200 km van huis) met de auto. Kunnen we gelijk uitproberen hoe die volgeladen zijn mannetje staat en hoe het laden in de stad gaat.

• Like 1
Geplaatst
11 uur geleden, Ton van Hout zei:

Veel rijplezier aan jullie gewenst, ik weet in ieder geval dat onze auto dik 5000 km plezierige kilometers heeft geleverd en dat er nog velen gaan volgen.

Als mijn werkweek weer gaat beginnen zal ik hem ook flink aan de tand voelen kwa km's. Een 1000/week haal ik makkelijk. Op mijn projectlokatie in Arnhems Buiten (156 km) zit ik op 5 minuten lopen van het kantoor van Elaad.nl af. Daar staat zelfs een 50 kW snellader waar je een uur/dag gratis aan mag staan. En verder staan daar nog tientallen gewone laadpalen. Dus ik kan makkelijk ook weer volgeladen naar huis na een dagje werken zonder al te zuinig aan te hoeven doen. Ik kan niet wachten om weer aan het werk te mogen :smileys-car-driving-695389:

• Like 1
Geplaatst
8 minuten geleden, Terp1234 zei:

Een 1000/week haal ik makkelijk. 

Zo! Dat betekent dat je ‘m na 2 of 3 jaar alweer inruilt voor de volgende? Tja, zo kan je de voortgang van de techniek in EV-land wel bijhouden..... :D

Geplaatst

Tuurlijk, maar ex BTW en max. 10k per jaar. Eindinspectie levert het leasebedrijf nog eens een paar duizend aan gebruiksschade op. Gewoon even door sparen en contant afrekenen blijft het voordeligste.

Geplaatst

Met alle respect Henk, maar dat klopt niet. De e-Niro is geen voorraadauto en als je nu bestelt buiten dereserveringen van de leasemaatschappij om mag je tot 2020 wachten. Daarnaast zijn leaseprijzen sterk afhankelijk van de persoonlijke situatie, waaronder km/jaar, welke leasemij het is en meer.

Geplaatst
3 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Tuurlijk, maar ex BTW en max. 10k per jaar. Eindinspectie levert het leasebedrijf nog eens een paar duizend aan gebruiksschade op. Gewoon even door sparen en contant afrekenen blijft het voordeligste.

Uiteraard, LM moet ook wat verdienen. Tenzij je je kapitaal elders wenst te investeren.

Eindinspectie valt reuze mee, als je het goed aanpakt. Gebruiksschade voor inlevering laten herstellen, schade claimen en alleen 135 euri eigen risico betalen. Doe ik al jaren.

Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Zo! Dat betekent dat je ‘m na 2 of 3 jaar alweer inruilt voor de volgende? Tja, zo kan je de voortgang van de techniek in EV-land wel bijhouden..... :D

Lijkt er wel op. Langste leasetermijn die ik ooit heb gehad was 32 maanden. Maar ja, hoe ziet het EV leasen eruit als vanaf 2021 de 4% naar 22% gaat.

Geplaatst

Heel eenvoudig: de auto die het goedkoopst te leasen is zal de leasetopper worden en die zal jij gaan rijden maar wel betaal je dan 22% bijtelling. Kortom, je zal duurder uit zijn dan nu, dat is iets dat zeker is.

Geplaatst
Op 22-3-2019 om 22:42, Hippe lip zei:

Lease of privé?

Koop, zakelijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...