NARK1977 Geplaatst 18 April, 2021 Geplaatst 18 April, 2021 De dealer kon niet aangegeven op welke boot hij stond. Alleen wanneer hij bij hun ongeveer geleverd zou worden en dat hij via Rotterdam zou arriveren. Volgens het vaarschema van Eukor kon hij dan alleen op de Morning Celesta staan.De auto's die op de boot van half maart aankwamen zijn ongeveer 2 a 3 weken erna afgeleverd lees ik over het algemeen. Quote
Hippe lip Geplaatst 18 April, 2021 Geplaatst 18 April, 2021 9 uur geleden, jakob zei: Heeft de dealer jou verteld dat de auto op de Morning Celesta stond? Mijn dealer zegt niet te kunnen zien op welke boot mijn Kia E-Niro staat/stond. Daarbij blijft dus de leverdatum nog erg vaag. betreft een private lease direct van Kia. Ook lease zegt dit te weten overigens.. Ik heb de sterke indruk dat het de dealer is die er geen zin in heeft de informatie op te zoeken of door te geven. Luiheid? Of zouden ze bang zijn voor boze (lees: niet begrijpende) klanten die denken 2 dagen na aankomst in de haven over de auto te kunnen beschikken? Quote
rob2u Geplaatst 18 April, 2021 Geplaatst 18 April, 2021 Nee, de dealer geeft geen info over op welke boot de Kia staat maar in mijn geval gaf hij tijdens het aankoopgesprek aan dat mijn e-Niro onderweg was (dat kon hij dus wel zien..). En dan is het zoeken naar de boot natuurlijk makkelijk, zeker met de info hier op het forum! Quote
jakob Geplaatst 18 April, 2021 Geplaatst 18 April, 2021 Dealer zegt dat op 22 april auto wordt gelost. Dit terwijl in die periode geen boot aankomt in Rotterdam. Dealer moet meer weten maar houdt informatie achter (?). Aanschaf moet een “belevenis” zijn maar dat gevoel heb ik nu totaal niet. Quote
NARK1977 Geplaatst 18 April, 2021 Geplaatst 18 April, 2021 Dealer zegt dat op 22 april auto wordt gelost. Dit terwijl in die periode geen boot aankomt in Rotterdam. Dealer moet meer weten maar houdt informatie achter (?). Aanschaf moet een “belevenis” zijn maar dat gevoel heb ik nu totaal niet. Dan heeft hij ook op de Morning Celesta gestaan, die is op 8 april aangekomen in Rotterdam. Vandaar hebben ze ongeveer 2 weken nodig om de auto bij de dealer te lossen. Quote
jakob Geplaatst 18 April, 2021 Geplaatst 18 April, 2021 Dealer: “22 april lossen in haven” en dat begrijp ik dus niet, want er komt geen boot aan op of rond 22 april.... Quote
gjcvro Geplaatst 26 Juli, 2021 Geplaatst 26 Juli, 2021 (aangepast) Vandaag alles rond gemaakt voor onze e-niro. Type : Kia e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Kleur : Yacht Blue Metallic Verwachtte levering: week 44. Komt eigenlijk wel mooi uit, kunnen we misschien nog met de HEV op vakantie in oktober. 26 Juli, 2021 aangepast door gjcvro 1 Quote
pinguins Geplaatst 22 Augustus, 2021 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Tweede helft van juli koopcontract getekend voor Kia e-Niro 65kW DynamicPlusLine runway red. Verwachtte levering: december 2021 1 Quote
Peter-036 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Geplaatst 22 Augustus, 2021 (aangepast) Proficiat! @pinguins en @gjcvro 22 Augustus, 2021 aangepast door Peter-036 1 Quote
gjcvro Geplaatst 22 Augustus, 2021 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Thanks. Als je er op gaat letten rijden er al best veel van rond.. Quote
Michel_1970 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Valt best mee toch....? @gjcvro Alleen vandaag al niet meer op twee handen te tellen. Quote
Hippe lip Geplaatst 22 Augustus, 2021 Geplaatst 22 Augustus, 2021 6 uur geleden, pinguins zei: Tweede helft van juli koopcontract getekend voor Kia e-Niro 65kW DynamicPlusLine runway red. Verwachtte levering: december 2021 Gefeliciteerd met deze prima keuze. Mooie kleur ook die je koos… Quote
stanley18 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Geplaatst 22 Augustus, 2021 Afgelopen vrijdag het (private) leasecontract getekend van mijn e-Niro Edition. Ik ben benieuwd of het 2021 of 2022 wordt Wanneer krijg je daar bericht over?Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
Jojan265 Geplaatst 23 Augustus, 2021 Geplaatst 23 Augustus, 2021 (aangepast) Je hebt nu eerst 14 dagen bedenktijd. Daarna wordt de auto besteld. Voor de levering daarvan wordt eerst gekeken of er in Nederland nog ergens een exemplaar staat, welke volledig aan jouw wensen voldoet. Is dat het geval dan is de levering vrij snel. In ons geval 3 weken. Om het proces te voorspoedigen hebben we via de dealer een document ondertekend om af te zien van de 14 dagen bedenktijd. Daardoor vanaf het moment van tekenen tot rijden duurde het precies precies 3 weken. Is de auto niet op voorraad, dan hoor ik levertijden van 2- 4 maanden. 23 Augustus, 2021 aangepast door Jojan265 2 Quote
stanley18 Geplaatst 23 Augustus, 2021 Geplaatst 23 Augustus, 2021 Dat document heb ik tegelijk met de leaseovereenkomst getekend. De auto zou volgens de verkoper dan ook vrijdag besteld zijn. Ik neem aan dat hij mij op de hoogte houdt of kun je ergens inloggen om de levering te kunnen volgen?Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
gjcvro Geplaatst 23 Augustus, 2021 Geplaatst 23 Augustus, 2021 (aangepast) De verkoper heeft mij een weeknummer gegeven wanneer hij de levering verwacht, en ik dacht dat het ook ergens in 1 van de documenten genoemd wordt, misschien kun je die nog even doorkijken. 23 Augustus, 2021 aangepast door gjcvro 1 Quote
pinguins Geplaatst 23 Augustus, 2021 Geplaatst 23 Augustus, 2021 20 hours ago, Hippe lip said: Gefeliciteerd met deze prima keuze. Mooie kleur ook die je koos… Dank je. Qua kleur wilde ik ook eens wat anders dan zwart, wit, grijs of blauw. Kan ik de auto ook makkelijker terugvinden op een parkeerplaats. En het is een mooie kleur rood. Quote
gjcvro Geplaatst 23 Augustus, 2021 Geplaatst 23 Augustus, 2021 Ik kies al jaren een grijze, uit gemakzucht want daar zie je vaak niet zo snel op als er vuil/stof op zit Nou gekozen voor blauw, vrees dat dat wat vaker poetsen wordt, maar rood (of nog erger zwart) past denk ik niet zo goed bij mijn schoonmaakbeleid. Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Augustus, 2021 Geplaatst 23 Augustus, 2021 3 uur geleden, pinguins zei: Dank je. Qua kleur wilde ik ook eens wat anders dan zwart, wit, grijs of blauw. Kan ik de auto ook makkelijker terugvinden op een parkeerplaats. En het is een mooie kleur rood. Wij van de “Rode Rijders” zijn het daar natuurlijk helemaal mee eens. 1 Quote
stanley18 Geplaatst 26 Augustus, 2021 Geplaatst 26 Augustus, 2021 De verkoper heeft mij een weeknummer gegeven wanneer hij de levering verwacht, en ik dacht dat het ook ergens in 1 van de documenten genoemd wordt, misschien kun je die nog even doorkijken.Ik heb inmiddels bericht gehad van Kia. Mijn Edition (MY22 volgens de papieren) komt in week 45, tweede week november. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
MAF Geplaatst 26 Augustus, 2021 Geplaatst 26 Augustus, 2021 Maand geleden besteld, executiveline runway red. Nog geen indicatie wanneer hij wordt geleverd, eigen verwachting is half November. ik zag in Engeland dat een dealer e-Niro’s met de nieuwe logo hebt gekregen. Quote
stanley18 Geplaatst 26 Augustus, 2021 Geplaatst 26 Augustus, 2021 Gisteren zag ik een commercial van Kia Nederland met de Niro met het nieuwe logo erop. Dus: wie weet. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
dataman Geplaatst 28 Augustus, 2021 Geplaatst 28 Augustus, 2021 Ik heb een e Nero Edition op 27 augustus gekocht geschatte levertijd begin September er stonden er toen nog 6 maar waar weet ik niet de kleur is Interstellar Grey. Ik heb nog niets vernomen dus als de verkoper terug van vakantie is even een email sturen wanneer hij geleverd word Quote
pinguins Geplaatst 29 Augustus, 2021 Geplaatst 29 Augustus, 2021 On 8/26/2021 at 9:54 PM, stanley18 said: Gisteren zag ik een commercial van Kia Nederland met de Niro met het nieuwe logo erop. Dus: wie weet. Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Ik zag er vandaag een rijden als ik me niet vergis. Ging wat snel (tegenligger op autoweg), was zeker het nieuwe logo maar of ‘t een Niro was weet ik niet 100% zeker. Echter zijn er ook al andere Kia’s met het nieuwe logo? (buiten de EV6 dan). Quote
stanley18 Geplaatst 30 Augustus, 2021 Geplaatst 30 Augustus, 2021 Dit artikel kwam ik tegen over de Amerikaanse 2022 e-Niro: https://www.autoevolution.com/news/logically-2022-kia-niro-ev-also-gets-new-badge-along-with-larger-infotainment-168342.htmlVerstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.