Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag in Zwolle bij het Wezenlandenpark deze witte gespot, ik moet zeggen dat ik de kleur erg chique vind, en ook dat er erg mooie wielen op zitten.

IMG_20190203_110042.thumb.jpg.ae242c997c2e1b2345ad81f7e90ba3cf.jpg

IMG_20190203_110059.thumb.jpg.d6f7180a34415f1d0b02d327b8396679.jpg

Knipsel.PNG.bc37d4db3e4fcffc810313bd0c8c0d32.PNG

Geplaatst (aangepast)

Zoo, zeker bang voor deuken? (Staat nogal een eindje van zijn buurman zo te zien) :-)

Lijken wel de crossclimates waar we het in en ander topic over hadden?

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst

Hij stond er al en ik ben er naast gaan staan en omdat er genoeg ruimte was heb ik ruim geparkeerd want ik ben zuinig op mijn spulletjes. Ik rij vaak ook even door op een parkeerterrein naar een plek waar minder auto's staan.

Geplaatst

Ah, als 'westerling' kom je daar niet mee weg en krijg je al snel commentaar. Ik wist niet dat jij de 'dader' was. :-):-) Overigens niks mis mee om zuinig met je spullen om te gaan. Zit die beschermstrip op de deuren een beetje handig (als in: die raak je het eerst)? Of is het vooral 'sier'?

Geplaatst
17 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ah, als 'westerling' kom je daar niet mee weg en krijg je al snel commentaar. Ik wist niet dat jij de 'dader' was. :-):-) Overigens niks mis mee om zuinig met je spullen om te gaan. Zit die beschermstrip op de deuren een beetje handig (als in: die raak je het eerst)? Of is het vooral 'sier'?

vooral sier. iets hoger is de deur breder en je raakt volgens mij het metaal als je de deur tegen iets aan opent.

sowieso bij de deur voor de achterbank, daar zit de strip slechts tot halverwege

Geplaatst

Ik heb er momenteel twee gezien. Een witte en een donkerblauwe. Beide met een gezin erin, dus ga er niet van uit dat het een garage unit is :P

Geplaatst

Heeft niks met privacy te maken, is publiek domein. Wel raad ik aan om alleen een gespotte auto te plaatsen die je onderweg tegenkomt. Zie je een auto voor iemands huis staan zou ik daar geen foto van maken en vertellen waar je de auto zag. Maar dat is logisch lijkt mij...

De enige reden dat een bestuurder de plaatser van beeldmateriaal jou kan sommeren de beelden offline te halen is wanneer de bestuurder vol in beeld op een negatieve manier geportretteerd wordt.

Geplaatst
1 uur terug, Ton van Hout zei:

De enige reden dat een bestuurder de plaatser van beeldmateriaal jou kan sommeren de beelden offline te halen is wanneer de bestuurder vol in beeld op een negatieve manier geportretteerd wordt.

Eventuele bijrijders dus NIET in beeld brengen.... :tt2:

Met flitsfoto's van de politie zijn ook al eens rijders in verlegenheid gebracht.....

Geplaatst
Op 11-2-2019 om 13:35, Ton van Hout zei:

Heeft niks met privacy te maken, is publiek domein. Wel raad ik aan om alleen een gespotte auto te plaatsen die je onderweg tegenkomt. Zie je een auto voor iemands huis staan zou ik daar geen foto van maken en vertellen waar je de auto zag. Maar dat is logisch lijkt mij...

Ik maakte slechts een grap.

Denk overigens dat ik het niet tof zou vinden als ik met mijn auto, inclusief kenteken, bij mijn minnares op de stoep gefotografeerd wordt. Nou leest mijn vrouw dit forum niet en heb ik geen minnares, maar da's niet relevant :P 

• Like 1
  • Haha 1
Geplaatst

Ok prima, ik zag je smiley niet zo duidelijk staan, wat ik nooit doe is een auto met kenteken bij iemand voor de deur plaatsen en dan het adres erbij zetten, dat is vragen om problemen. Een auto die ik onderweg tegenkom is andere koek en die plaats ik wel. Het zal makkelijker gaan als ik een dashcam heb want die zit er nog niet in en ik ga niet prutsen met mijn mobiele telefoon want die zit in een houdertje tussen dashboard-display en navigatiescherm in met Flitsnav actief. Ondanks dat ik bijna niet sneller rijdt dan toegestaan wil ik toch weten waar de struikrovers zich bevinden.

Kortom, verwacht van mij meer onderweg-spots als ik een dashcam heb.

Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, Ton van Hout zei:

Ok prima, ik zag je smiley niet zo duidelijk staan, wat ik nooit doe is een auto met kenteken bij iemand voor de deur plaatsen en dan het adres erbij zetten, dat is vragen om problemen. Een auto die ik onderweg tegenkom is andere koek en die plaats ik wel. Het zal makkelijker gaan als ik een dashcam heb want die zit er nog niet in en ik ga niet prutsen met mijn mobiele telefoon want die zit in een houdertje tussen dashboard-display en navigatiescherm in met Flitsnav actief. Ondanks dat ik bijna niet sneller rijdt dan toegestaan wil ik toch weten waar de struikrovers zich bevinden.

Kortom, verwacht van mij meer onderweg-spots als ik een dashcam heb.

Het maken  van dashcam beelden mag (in Nederland) echter deze beelden mag je niet op het net plaatsen. In het buitenland ( o.a. Duitsland en Frankrijk) is het gebruik van een dashcam zelfs om privacy redenen verboden.

aangepast door Specialmade
Geplaatst

En wie houdt zich aan deze regels dan? Het is publiek domein en als je vermeldt dat het niet van je dashcam afkomt mag het ineens wel. En ook al plaats je beelden opgenomen in Dld. van een staandehouding door de politie via je Nederlandse YT is er niks aan de hand. Heb ik van een vriend gehoord :)

Geplaatst (aangepast)

velgen zien er inderdaad goed uit. Zo te zien de 17" winterwielen (met winterbanden) set van Kia zelf.

2851.jpg

Als het max uit de km range wilt halen zijn de standaard velgen natuurlijk optimaal. Echt mooi vindt ik de standaard velgen niet, Rijd nu een Golf GTE, hier zitten standaard ( super gladde) 16"velgen op. Heb bij levering direct voor mooie 19"gekozen. Het oog wil ook wat...............

Vindt het wel leuk dat er straks meer E-Niro's in het wild te zien zijn, in verschillende kleuren, met verschillende velgen etc. Nu is het maar een beetje gokken op papier qua kleur etc.

aangepast door King Niro
  • 2 weken later...
Geplaatst

Dit is echt de nieuwe leasetopper, wat de Peugeot 308 was en daarna de Volvo V40. Zelf rij ik ook een blauwe dus zal op drukke plekken wel goed moeten opletten welke de mijne is.

Geplaatst

Sinds AVG / GDPR is ook een kenteken tot herleidbaar persoonsgegeven geworden (was in de oude wet Wbp niet zo) en mede daarom moeten Google e.d. kentekens onherkenbaar maken. Het feit dat je een kenteken in het publieke domein kan zien is wat anders dan het op internet zetten. En het forum is ook toegankelijk voor mensen die niet ingelogd zijn. Even het kenteken onherkenbaar maken is voldoende en ook niet al te veel moeite.

Voor de geïnteresseerden: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/downloads/rs/rs_20071211_persoonsgegevens_op_internet_definitief.pdf Zoek dan op kenteken (pagina 10) en je ziet dat het gelijk is geschakeld met email adres en telefoonnummer. Die mag je ook niet zonder toestemming van de eigenaar op een website zetten. Als iemand zelf een foto van zijn auto post met kenteken / gezicht erbij is het wat anders, immers de eigenaar zelf heeft de foto geplaatst.

Je mag het allemaal onzin vinden en/of kinderachtig, maar een eigenaar van een website kan, bij een eventuele klacht, er aardig wat gezeik mee krijgen. Dat zal aanvankelijk wel een waarschuwing zijn, maar kan uiteindelijk leiden tot een boete en die zijn niet mals.

• Like 1
Geplaatst
21 minuten geleden, Fralamjo zei:

Sinds AVG / GDPR is ook een kenteken tot herleidbaar persoonsgegeven geworden (was in de oude wet Wbp niet zo) en mede daarom moeten Google e.d. kentekens onherkenbaar maken. Het feit dat je een kenteken in het publieke domein kan zien is wat anders dan het op internet zetten. En het forum is ook toegankelijk voor mensen die niet ingelogd zijn. Even het kenteken onherkenbaar maken is voldoende en ook niet al te veel moeite.

Voor de geïnteresseerden: https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/downloads/rs/rs_20071211_persoonsgegevens_op_internet_definitief.pdf Zoek dan op kenteken (pagina 10) en je ziet dat het gelijk is geschakeld met email adres en telefoonnummer. Die mag je ook niet zonder toestemming van de eigenaar op een website zetten. Als iemand zelf een foto van zijn auto post met kenteken / gezicht erbij is het wat anders, immers de eigenaar zelf heeft de foto geplaatst.

Je mag het allemaal onzin vinden en/of kinderachtig, maar een eigenaar van een website kan, bij een eventuele klacht, er aardig wat gezeik mee krijgen. Dat zal aanvankelijk wel een waarschuwing zijn, maar kan uiteindelijk leiden tot een boete en die zijn niet mals.

Persoonsgegevens herleiden aan de hand van het kenteken kan ook als je de auto op straat ziet rijden. Kenteken afplakken dan maar ?

Geplaatst

Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat iemand die b.v. een Kia e-Niro koopt niet ongevraagd zo maar zijn auto met kenteken op een website ziet met daarbij vermelding van locatie. Door het kenteken op internet te zetten bereikt zo iets een veel groter publiek dan iemand mag aannemen als die met de auto ergens naar toe gaat. Stel iemand gaat solliciteren, of gaat ergens langs, maar dat ligt privé nogal gevoelig. Tuurlijk heeft zo iemand altijd een kans dat een bekende hem ziet, maar door het op internet te zetten is de kans ineens veel groter geworden dat iemand zijn actie een groter publiek bereikt. Dat is meer de bedoeling van de wetgever. Als jij foto's in de privésfeer maakt hoef je echt geen balkjes voor ogen te doen en kentekens onzichtbaar te maken. Echter zodra je overgaat tot publicatie van die gegevens op internet, dan heb je wel toestemming nodig.

En niemand heeft er boze opzet mee, maar onbedoeld kan het gevolgen hebben voor iemand die het niet had gehad als iemand niet het kenteken op internet had gepost.

Geplaatst

Voor een aantal journalistieke activiteiten zijn er wel uitzonderingen omdat het in de aard van het werk ligt dat bij verslaglegging van gebeurtenissen onbedoeld mensen of gegevens zoals kentekens in beeld komen. Ben ook wel benieuwd hoe dat dadelijk in de praktijk gaat en er zullen nog wel wat testcases gaan komen. Op zich is het de bedoeling dat iedereen gewoon zijn werk kan doen en als dat met zich mee brengt dat soms bepaalde gegevens breder bekend worden dan is dat nu eenmaal het geval, maar in dit geval van auto gespot van een bepaald merk en type is er geen noodzaak tot het publiceren van het kenteken. Het voegt niets toe en er is geen (bedrijfs) doel. Je kan als forum / club niet iedereen maar vogelvrij verklaren dat je auto en kenteken op het forum komt. En het is simpel opgelost: maak het kenteken onzichtbaar en dan is het probleem er niet meer. En hoeveel tijd kost dat nou in een paint-pakketje?

Geplaatst

denk dat je gelijk hebt. AVG gaat ver.

Mijn vrouw is fotografe, als je foto's maakt met publiek op de achtergrond (en je publiceert de foto's) dan moeten officieel de gezichten niet direct goed herkenbaar zijn, tenzij je toestemming hebt.

lang leve de bivakmuts.............:)

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...