Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
19 uur geleden, Niro79 zei:

Waar ik me aan begin te storen ...

Is het gepiep als je zonder te knipperen over een lijn gaat.. Kan dat piepje uit ?? 

En hoe ??

wen er alvast maar aan, vanaf 2022 komt er nog veel meer de auto's in als de richtlijnen van de EU ingaan.....:ninja:

Geplaatst
12 minuten geleden, Veefer zei:

wen er alvast maar aan, vanaf 2022 komt er nog veel meer de auto's in als de richtlijnen van de EU ingaan.....:ninja:

Dus het kan niet uit ??

Heb gekeken in de instellingen maar niks gevonden...

Geplaatst (aangepast)

je kan het uitzetten door dat hele lane keep assist uit te zetten..... (of beide speakertjes links en rechts onder het dasboard los te halen, maar dan heb je ook geen pdc piep meer)

Ik vind die VESS veel irritanter, met name bij achteruit rijden, dan hoor je buiten ook een piep, alsof je vrachtwaggel ben.
Inmiddels mezelf al aangeleerd om die VESS na het aanzetten van de auto direct uit te zetten.

aangepast door stevedem
Geplaatst
Zojuist, stevedem zei:

je kan het uitzetten door dat hele lane keep assist uit te zetten.

Maar die LKA staat dan de volgende rit gewoon toch weer aan?

Geplaatst
2 uur geleden, stevedem zei:

Volgens mij niet, anders zou je die uit kunnen zetten in het menu met rijhulpen (enkel te benaderen met auto in P )

Volgens mij is dit eenmalig. Gaat vanzelf toch (helaas) weer aan.

Geplaatst
18 uur geleden, stevedem zei:

Volgens mij niet, anders zou je die uit kunnen zetten in het menu met rijhulpen (enkel te benaderen met auto in P )

Al eens zelf geprobeerd?

Geplaatst (aangepast)
20 hours ago, Engelseruiter said:

Wat ik inmiddels een tikje onhandig vindt is dat ik zo nu en dan een waarschuwings piep krijgt en echt geen idee heb waar dat nu weer van is.

2 piepjes die je uit kunt zetten in het menu:

Als LKAS aanstaat (standaard bij starten auto) en je veranderd van rijbaan zonder richting aan te geven krijg je een waarschuwing

Als BCW (Dodehoek) aan staat en je veranderd van rijbaan terwijl er iemand in je dode hoek zit krijg je een waaschuwing.

aangepast door Connos
  • Like 2
Geplaatst

kleine ergernis; dat de DAB Radio in de 1e minuut opeens, waarschijnlijk bij fine tuning, een zin herhaald.........een zin herhaald...........  :) 

Geplaatst
Op 9-4-2019 om 13:06, stevedem zei:

je kan het uitzetten door dat hele lane keep assist uit te zetten..... (of beide speakertjes links en rechts onder het dasboard los te halen, maar dan heb je ook geen pdc piep meer)

Ik vind die VESS veel irritanter, met name bij achteruit rijden, dan hoor je buiten ook een piep, alsof je vrachtwaggel ben.
Inmiddels mezelf al aangeleerd om die VESS na het aanzetten van de auto direct uit te zetten.

Die Vess is juist bedoelt om voetgangers en fietsers te waarschuwen dat een auto beweegt. Omdat je verder weinig geluid is dat er niet voor niets opgezet. Met name in een woonerf oid is het erg handig heb ik gemerkt. Als waarschuwing voor je omgeving.

Persoonlijk erger ik me niet zo snel ergens aan, er zijn belangrijker zaken in het leven ;-)

Geplaatst
3 uur geleden, Veefer zei:

Die Vess is juist bedoelt om voetgangers en fietsers te waarschuwen dat een auto beweegt. Omdat je verder weinig geluid is dat er niet voor niets opgezet. Met name in een woonerf oid is het erg handig heb ik gemerkt. Als waarschuwing voor je omgeving.

Persoonlijk erger ik me niet zo snel ergens aan, er zijn belangrijker zaken in het leven ;-)

VESS zal mogelijk gaan klinken als een brandstofmotor na 2020???

Geplaatst (aangepast)

Ik heb de auto nu een paar dagen en hij bevalt prima alleen wat ik een gemiste kans vind is dat ik zelf geen software kan updaten. Voor de navigatiekaarten maar ook firmware. 

Lkas werkt bijvoorbeeld beter in de Kona electric (naar mijn mening) dan in de e-niro. Software updates zouden dit soort zaken kunnen verbeteren. 

Nu gebeurt dit alleen via de beurten. Overigens een beetje vreemd dat er überhaupt om de 15000 km een beurt moet zijn. Maar goed. 

Verder een prima auto :wink:

aangepast door Henk Jan Baard
Geplaatst
41 minuten geleden, korsowito zei:

Welkom, er is ergens hier op het forum een deel over updaten van het software van de niro, misschien helpt dat je op weg? 

Ik had het al ergens gezien inderdaad, maar volgens mij kan het alleen via de dealer (ik heb het gisteren ook even bij de dealer nagevraagd).

Geplaatst

Ik heb gelezen dat iemand met een e-niro de stoute schoenen aan had getrokken en iig de navi kaarten had gedaan.. dus misschien is er hoop.

Geplaatst
15 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ton heeft dit een maand geleden gedaan: (ergens op pagina 6)

Als ik dit allemaal zo lees vind ik het te riskant om te doen. Zeker vanwege de garantie. Het zou wel mooi zijn als je kon zien wat er aangepast/veranderd was bij de firmware en software updates. Heeft iemand een idee waar dit soort informatie te vinden is?

Geplaatst

Dat risico valt wel mee, zolang je alleen de updates uitvoert op het geheugenkaartje. De update installeer je op een nieuw kaartje. Werkt dat niet of ben je niet tevreden, dan stop je het oude kaartje weer terug. 

• Like 1
Geplaatst

Ik heb er nog eentje die ik hier nog niet gelezen heb: Als ik de cruise control aan heb kan ik niet meer remmen met de stuurflipper .... superlastig als je een rotonde nadert. Het zal wel weer iets wettelijks zijn maar ik vind dit echt onhandig. Het geeft ook vertraging bij het remmen, nog niet echt gevaarlijk, maar toch ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...