Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb zelf nu ook de steun van de contactdoos op de achterste bout gezet, hij moet dan iets schuin gemonteerd worden anders komt het montageplaatje tegen de achter bumper.

Ben hier toch niet tevreden over want dan loop je de kans, door de schuine hoek, dat de kabel van de caravan bij drempels elke keer de grond raakt.

Ga nu de steun die op het montageplaatje gelast zit losslijpen en hoger op het montageplaatje lassen zodat het dan recht gemonteerd kan worden.

Al met al kun je wel stellen dat de grappenmakers die de trekhaken monteren niet iets verder denken dan hun neus lang is.

5301B0FF-5C7A-4E43-B5B5-E9BAD3D5A28D.jpeg

Geplaatst

Ik heb met een schuingeplaatst stopcontact gereden. Het risico dat de kabel de straat raakt is vrijwel nihil. Blijft bijzonder dat een trekhaak op deze manier wordt geleverd.

  • Like 2
Geplaatst (aangepast)

Vandaag met een zware (1600kg) trailer gereden. 

De Sportage heeft wat langer nodig om door te schakelen 3.500 tpm. En bij 90km/u gaat ie niet meer in zijn zes. Zelfs met aanhanger wil hij elektrisch blijven rijden. 

Dit kun je handmatig doen, maar dit rijdt duurder dan in zijn vijf blijven rijden.... 

Bijrijder heeft een foto van het verbruik gemaakt....

 

IMG_20230425_104027.thumb.jpg.1075414c1cd3adb1b5893b5cf16988a1.jpg

aangepast door Justdigit
Geplaatst
47 minuten geleden, zei abhteh:

Vandaag de steun voor de contactdoos aangepast en nu zit het naar mijn zin.

Ben je niet bang dat die er bij de eerste verkeersdrempel vanaf vliegt?

Geplaatst

Nee, hij zit nagenoeg gelijk aan de onderkant van de trekhaak en als je die aan de grond wil krijgen moet je het wel erg bont maken 😇

  • Thanks 1
Geplaatst (aangepast)

Korte review van de Sportage PHEV als caravantrekker. (Kip Vision, beladen ca 1200 kg.)

Inmiddels ervaring opgedaan met de Sportage met een Kip Vision naar Zuid Frankrijk. Onze vorige auto was een Passat GTE van 2020.

Op internet had ik wat horrorverhalen gelezen van een tucson met dezelfde aandrijflijn die hoog in toeren gaat (4000-6000 tpm) en niet versneld, terugzakt naar 90 etc. Ik heb dit de afgelopen 1100 km. niet ervaren. De Sportage trekt de caravan met gemak, bij stijging schakelt tie wel terug en loopt redelijk hoog in toeren (3300 tpm) ook als dat niet hoeft. Ik heb vrijwel de hele rit in de eco stand gereden. De auto schakelt keurig op en af als het nodig is. Gemiddelde kruissnelheid in Frankrijk tussen de 105 en 110 km/u. Wat mij opvalt is dat de benzinemotor altijd ook de batterij bijlaadt. De Passat had een stand dat alleen de benzinemotor draaide en er geen energie naar de batterij ging. Vind ik bij het trekken van een caravan efficiënter. Wel kun je op een vlak stuk en bij niet al te hoge snelheid prima elektrisch rijden met de aanhanger erachter. Zuinig is de Sportage met bovenstaande snelheid en een caravan erachter niet: 1l. op 7,5km.

Slim om de stuurcorrecties uit te zetten, dat maakt het geheel wat rustiger.

Kortom mooie stabiele combinatie met voldoende trekkracht en het verbruik... tja dat hangt ook van je rechtervoet af.

IMG_7727 2.JPG

aangepast door Cj V
  • Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst (aangepast)
Op 25-4-2023 om 19:21, zei Cj V:

Korte review van de Sportage PHEV als caravantrekker. (Kip Vision, beladen ca 1200 kg.)

Inmiddels ervaring opgedaan met de Sportage met een Kip Vision naar Zuid Frankrijk. Onze vorige auto was een Passat GTE van 2020.

Op internet had ik wat horrorverhalen gelezen van een tucson met dezelfde aandrijflijn die hoog in toeren gaat (4000-6000 tpm) en niet versneld, terugzakt naar 90 etc. Ik heb dit de afgelopen 1100 km. niet ervaren. De Sportage trekt de caravan met gemak, bij stijging schakelt tie wel terug en loopt redelijk hoog in toeren (3300 tpm) ook als dat niet hoeft. Ik heb vrijwel de hele rit in de eco stand gereden. De auto schakelt keurig op en af als het nodig is. Gemiddelde kruissnelheid in Frankrijk tussen de 105 en 110 km/u. Wat mij opvalt is dat de benzinemotor altijd ook de batterij bijlaadt. De Passat had een stand dat alleen de benzinemotor draaide en er geen energie naar de batterij ging. Vind ik bij het trekken van een caravan efficiënter. Wel kun je op een vlak stuk en bij niet al te hoge snelheid prima elektrisch rijden met de aanhanger erachter. Zuinig is de Sportage met bovenstaande snelheid en een caravan erachter niet: 1l. op 7,5km.

Slim om de stuurcorrecties uit te zetten, dat maakt het geheel wat rustiger.

Kortom mooie stabiele combinatie met voldoende trekkracht en het verbruik... tja dat hangt ook van je rechtervoet af.

IMG_7727 2.JPG

Wellicht goed om dit ook op caravantrekker te vermelden. Veel laten zich door de eerdere berichten afschrikken

aangepast door JohnnyBGoode
toevoegen tekst
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Geplaatst
On 1/13/2023 at 9:59 PM, Auke Riemsma said:

Hoi Jan Gerrit, van trillen hebben wij geen last gehad tijdens het rijden.

 

Dank je Auke voor je antwoord

 

  • 5 maanden later...
Geplaatst
Op 7-10-2022 om 08:28, zei JohnnyBGoode:

Ben nieuw op het forum. Vraag me af of er al ervaringen met het rijden met de caravan met een PHEV?

Heb zelf een PHEV GT plus besteld. Vraag me af of het electronische adaptieve onderstel hier ook nog invloed op heeft?

Alvast bedankt voor de reacties

De elektronische adaptieve demping zit ook onder de HEV GT Plusline.

Wie kan haar/zij ervaringen met elektronische adaptieve demping hier delen ?

  • 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Afgelopen week zijn mijn nieuwe EMUK caravanspiegels geleverd.

Deze spiegels zijn speciaal ontworpen voor de nieuwe KIA Sportage V.

Ze passen goed, maar ik heb er wel 6,5 cm vanaf gesneden, want ze waren wel heel langIMG_5395.thumb.JPG.204c270aff73d2466425d535418df085.JPG

IMG_5391.JPG

IMG_5392.JPG

IMG_5394.JPG

aangepast door Auke Riemsma
Geplaatst
Op 4-7-2022 om 11:55, zei Geer00:

Trekhaken bij Kia zijn nogal duur. Ik wil hier geen reclame maken, maar in een bepaald Centrum van Trekhaken betaal je voor een afneembare 805 en een vaste 635 euro. Het is maar hoe je je geld wilt besteden.

Afneembare trekhaak besteld, komt er volgend maand onder bij een trekhaak bedrijf; 702 euro incl witte kentekenplaat.

Geplaatst

Ik heb een PHEV met 19 inch wielen. Ben van plan met de caravan rond te gaan trekken maar ben niet stuk van het reparatie setje. Een thuiskomertje kan ik niet kwijt in de kofferbak. Heb nu het idee om een extra reservewiel onder de caravan (ik heb een ALKO beugel, volgens mij passen er ook 2 reservewielen onder) Wil proberen om daar een thuiskomer onder te plaatsen. Vraag is heeft deze dezelfde velgmaten als de 19 inch van de PHEV? 

Geplaatst
Op 25-4-2023 om 19:21, zei Cj V:

Korte review van de Sportage PHEV als caravantrekker. (Kip Vision, beladen ca 1200 kg.)

Inmiddels ervaring opgedaan met de Sportage met een Kip Vision naar Zuid Frankrijk. Onze vorige auto was een Passat GTE van 2020.

Op internet had ik wat horrorverhalen gelezen van een tucson met dezelfde aandrijflijn die hoog in toeren gaat (4000-6000 tpm) en niet versneld, terugzakt naar 90 etc. Ik heb dit de afgelopen 1100 km. niet ervaren. De Sportage trekt de caravan met gemak, bij stijging schakelt tie wel terug en loopt redelijk hoog in toeren (3300 tpm) ook als dat niet hoeft. Ik heb vrijwel de hele rit in de eco stand gereden. De auto schakelt keurig op en af als het nodig is. Gemiddelde kruissnelheid in Frankrijk tussen de 105 en 110 km/u. Wat mij opvalt is dat de benzinemotor altijd ook de batterij bijlaadt. De Passat had een stand dat alleen de benzinemotor draaide en er geen energie naar de batterij ging. Vind ik bij het trekken van een caravan efficiënter. Wel kun je op een vlak stuk en bij niet al te hoge snelheid prima elektrisch rijden met de aanhanger erachter. Zuinig is de Sportage met bovenstaande snelheid en een caravan erachter niet: 1l. op 7,5km.

Slim om de stuurcorrecties uit te zetten, dat maakt het geheel wat rustiger.

Kortom mooie stabiele combinatie met voldoende trekkracht en het verbruik... tja dat hangt ook van je rechtervoet af.

IMG_7727 2.JPG

Mooi dat je dit met ons deelt.

Ik ga binnenkort met mijn PHEV ook weer eens een Sleurhut trekken, de lijn52 assistentie en het in het midden blijven rijden kan je zo te lezen beter dus uitschakelen.

Maar heb je ook goed met de Adaptive Cruise Control gereden tijdens je caravan rit ?

En zoja hoe deed hij dit, bijvoorbeeld met het automatisch afremmen vanwege je voorganger en ook het automatisch weer optrekken met je voorganger? Hoor het graag van je. Mvg,

Barney

  • 3 weken later...
Geplaatst

Voor de tweede keer een trakhaak geplaatst.

De afgelopen tijd veel gebonk in de auto bij het rijden met een caravan of fietsendrager. Wat blijkt de bevestiging van de trekhaakbalk aan het chassis is losgetrild. Ook bij herhaald aantrekken van de bouten, trilt de bout weer los. Onze dealer heeft afgelopen vrijdag een nieuwe geplaatst en wie schetst mijn verbazing. Weer is de stekkerdoos zo geplaatst dat deze bij een scherpe bocht naar links gekraakt wordt door de koppeling van de caravan. Sommige dingen snap je niet, ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige sportaegrijder ben die dit probleem constateert. Hoe dan ook. ik heb het stopcontact maar weer een slag gedraaid maar mooi en handig vind ik het niet (zie foto's)

 

 

IMG_9337.JPG

IMG_9338.JPG

IMG_9339.JPG

Geplaatst

Kan de stekkerdoos niet rechts van de trekhaak? Dan komt 'ie onder de bevestigingslip te hangen ipv erboven zoals nu.
Of komt het geheel dan te laag uit?

  • 4 weken later...
Geplaatst
12 uur geleden, zei PhaseShifter:

Hoe hoog zit bij jullie de trekhaakkogel?

 

IMG_9727.jpeg

IMG_9726.jpeg

IMG_9725.jpeg

Heb zojuist dit even bij mij opgemeten. Kom op dezelfde afmetingen (hoogte 40 cm, lengte 30 cm). Heb een vaste trekhaak, gemonteerd bij aflevering.

Caravan hangt er horizontaal achter.

Geplaatst
Op 16-1-2023 om 11:08, zei Headlong:

Ik ben benieuwd of de forumleden hier weten welke trekhaak-kabelset er bij montage gemonteerd is onder jullie Sportage en of bij deze set de PDC-sensoren automatisch uitgeschakeld worden bij aangekoppelde caravan/aanhanger en selectie van de achteruitversnelling?

Volgens de accessoire webstore van KIA zouden deze automatisch uitgeschakeld worden "De parkeersensoren worden automatisch uitgeschakeld wanneer de aanhanger/fietsendrager is aangesloten en gedetecteerd.". Echter wordt er volgens onze dealer bij een trekhaak de ECS set gemonteerd waarbij de PDC handmatig met de knop uitgezet moet worden. 

Ik heb mijn trekhaak bij de dealer laten onderbouwen en met de fietsendrager met 2 fietsen er op gaan de sensoren bij mij automatisch uit😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...