Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
5 uur geleden, s_janssen zei:

Ik heb de code bekeken, althans de aantekeningen....twee vraagjes:

1.Dit is voor de MY2019, werkt dit hetzelfde voor de MY2020?

2.Deze code is gemaakt voor een Ubuntu VM op een pc. Zou dit ook zonder draaien op een Synology diskstation met de Python plugin?

1. Nee, de MY20 werkt op andere servers (van Kia Korea?) en ik heb nog niet gezien dat de API daarvan uitgevlooid is.

2. Geen idee. Probeer het eens, zou ik zeggen. Of is dit voor jou niet van toepassing omdat je een MY20 rijdt?

Geplaatst
4 uur geleden, Hippe lip zei:

1. Nee, de MY20 werkt op andere servers (van Kia Korea?) en ik heb nog niet gezien dat de API daarvan uitgevlooid is.

2. Geen idee. Probeer het eens, zou ik zeggen. Of is dit voor jou niet van toepassing omdat je een MY20 rijdt?

Ah ok, Ik ga een MY2020. Is al van de boot komen rollen, maar moet helaas vanwege te weinig kms ivm corona mijn leasecontract to 30-9 uitdienen.

Maar dankzij alle forums al met de voorpret bezig.

• 5 maanden later...
Geplaatst

Hebben er al mensen de carplay app van ABRP geprobeerd? 

ABRP kan geen data van de E-Niro direct aflezen, ik wil hiervoor een Python script draaien op een Rasberry Py en vraag mij af of iemand dit al geprobeerd heeft?

• 2 maanden later...
Gast Peter Boermans
Geplaatst

Ik gebruik EVNotify met een OBD 2 dongel op Android - dit werkt perfect - moet alleen hotspot van iPhone delen voor internet toegang - nu nieuwe OBD2 dongel aangeschaft (BLe 4 IPhone) dit gekoppeld volgens dit draadje met EVNotify en ABRP via IPhone - werkt perfect - totdat de IPhone in slaapstand / lock gaat - ik kan alleen kiezen tussen autoclave 30 seconde tot 5 minuten maar niet uitzetten - hoe kan ik er toch voor zorgen dat EVNotify / Koppeling OBD2 blijft werken op IPhone - hebben andere ervaringen hiermee - anders is het helaas toch geen goede oplossing voor mij en zal ik de Android telefoon er naast moeten houden en koppelen met mijn hotspot van de IPhone (uiteraard heb ik scherm aan laten in EVNotify aan... maar gaat toch uit)

Hoor graag of jullie de oplossing hiervoor hebben (ik koppel met CarPlay)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Half jaar geleden ook mee bezig geweest had toen het zelfde probleem en mijn oplossing is ook een oude android telefoon erbij gebruiken voor de verbinding met ev notify en de dongel . Abrp draait dan wel op de iphone .

Geplaatst

@Peter Boermans Sommige apps hebben de mogelijkheid om het in slaap vallen tegen te houden. Er zijn klokjes voor bij het bed bijvoorbeeld (ik gebruik deze: https://apps.apple.com/nl/app/alarm-klok/id406141511#?platform=iphone). 
Een andere mogelijkheid is gebruik van een navigatieprogramma. Als je Google Maps of Apple Kaarten open laat staan sluit je telefoon ook niet af.

Heb je dat al geprobeerd?

• Like 2
Gast Peter Boermans
Geplaatst

Ga ik proberen - auto staat nu bij dealer in Helmond voor de trekhaak - als in straks weer naar het Noorden rijd kan ik dat mooi testen!

Geplaatst

Met grote belangstelling deze draad gevolgd. Ik had begrepen dat in de MY21 de navigatie zelf kijkt hoe vol je accu nog is en komt dan met suggesties op je route om te laden.

Werkt dat bij voorgaande modellen niet, of is de implementatie daarvan gewoon ruk?

Gast Peter Boermans
Geplaatst
Met grote belangstelling deze draad gevolgd. Ik had begrepen dat in de MY21 de navigatie zelf kijkt hoe vol je accu nog is en komt dan met suggesties op je route om te laden.

Werkt dat bij voorgaande modellen niet, of is de implementatie daarvan gewoon ruk?

Hoi Wiz,
Zit ook wel in andere bouwjaren maar dat is navi van Kia - als je dan Android Auto of Apple CarPlay gebruikt - is dit ‘onhandig’ - althans, vind ik. Zodoende ODB2 plug en ABRP - maar ook omdat het gewoon leuk is te prutsen met techniek

Gast Peter Boermans
Geplaatst
[mention=21490]Peter Boermans[/mention] Sommige apps hebben de mogelijkheid om het in slaap vallen tegen te houden. Er zijn klokjes voor bij het bed bijvoorbeeld (ik gebruik deze: https://apps.apple.com/nl/app/alarm-klok/id406141511#?platform=iphone). 
Een andere mogelijkheid is gebruik van een navigatieprogramma. Als je Google Maps of Apple Kaarten open laat staan sluit je telefoon ook niet af.
Heb je dat al geprobeerd?

Hoi Hippe Lip, getest hoor, maar helaas - nu andere optie van IPhone ‘Begeleide Toegang’ gebruikt - dit werkt! Zie alleen dat de app EVNotify misschien wat buggy is - die wordt af en toe even opnieuw opgestart en als ik telefoon heb gekregen tijdens gebruikt in de auto op de manier... moet ik de app weer even opnieuw opstarten... maar werkt zo veel beter dan eerst...

Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkIMG_1401.thumb.png.c1887b912d138e6ea767cc22cf2bf038.png
  • 6 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

In de instellingen van ABRP kun je aanvinken dat langzame laders getoond worden op 'stadsniveau'..........lijkt me ook logisch, onderweg (op snelwegen en grote doorgaande wegen) wil je geen uren wachten op het laden.

En ABRP zal de auto onderweg zo ver laten opladen, dat je thuis (of op je bestemming) aankomt met een vooraf ingesteld accu-niveau, en dan weer aan een trage(re) paal kunt laden.

Voor onderweg heb ik bij ABRP ingesteld dat ik bij voorkeur de Shell snelladers gebruik: met hun laadpas kost een (snellaad-)kWh daar 'slechts' 35 cent (ik heb pas aan een trage paal op mijn bestemming voor 38 cent/kWh staan laden! ), en bij Fastned is dat 70 cent (of 60 cent bij een abo).

aangepast door Peter-036
Geplaatst
6 uur geleden, gjcvro zei:

Zo te zien toont hij alleen snellaadpalen,

En ik ontdek net dat er een 50kWh laadpaal bij de macDonalds hier staat, nooit geweten. Keertje kijken of dat echt wel zo is.

Betaal je wel 55 cent per kWh. 

Geplaatst

Ten eerste heb ik het over kijken, en dat is voor zover ik  weet nog steeds gratis ;-) 
Ten 2e heeft de Kia app het over 36 cent.
image.png.7914c0b9b5fcfb694f5d81fae4833e8f.png

En ten derde zit ik nog te wachten op de e-niro, in de gewone Niro krijg ik de stekker zo slecht in, dus echt testen gaat hem ook niet worden. Maar het kan wel handig zijn om snel(ler) vol te gooien dan thuis, mocht het ooit voorkomen.

• Like 1
Geplaatst

Bij de MacDonald bij mij in de buurt, oke langs de A20, afrit 16, staat in ieder geval een laadunit met 3 stekkers (type2, Combo en een "Tesla" model).
De kosten van de "Combo" variant, welke overigens 50kW is, zijn slechts € 0,36 (incl. BTW). Ik ga dit ook een keetje uitproberen of dat werkelijk zo is.
Deze kosten haal ik uit de app van "Last Mile Solutions = LMS" omdat ik de laadpas van ENGIE heb en de kosten via LMS gefactureerd
worden (gereduceerd tarief voor een aantal gemeente in Zuid-Holland ;-) )
Ik betaal nu € 0,32 aan de openbare laadpaal (Type2, 11kW), AC laden dus.
Dus een verschil van slechts € 0,04 / kWh is het proberen waard en kijken wat er geladen wordt in een uurtje. Worden wel veeeeeeel hamburgers eten schat ik zo in :-( .

Geplaatst
3 uur geleden, Michel_1970 zei:

Bij de MacDonald bij mij in de buurt, oke langs de A20, afrit 16, staat in ieder geval een laadunit met 3 stekkers (type2, Combo en een "Tesla" model).
De kosten van de "Combo" variant, welke overigens 50kW is, zijn slechts € 0,36 (incl. BTW). Ik ga dit ook een keetje uitproberen of dat werkelijk zo is.
Deze kosten haal ik uit de app van "Last Mile Solutions = LMS" omdat ik de laadpas van ENGIE heb en de kosten via LMS gefactureerd
worden (gereduceerd tarief voor een aantal gemeente in Zuid-Holland ;-) )
Ik betaal nu € 0,32 aan de openbare laadpaal (Type2, 11kW), AC laden dus.
Dus een verschil van slechts € 0,04 / kWh is het proberen waard en kijken wat er geladen wordt in een uurtje. Worden wel veeeeeeel hamburgers eten schat ik zo in :-( .

Dus feitelijk betaal je dan eigenlijk alsnog 80 cent per kW. :D Laden incl. hamburger tarief.

Geplaatst
18 uur geleden, Peter-036 zei:

Pas wel op, bij een snellader tot boven 80% laden is niet heel goed voor je accu, en de laatste 20% gaat dan ook nog minder vlot.

Klopt inderdaad, daarom heb ik het laden op DC ook ingesteld tot 80%

• 2 maanden later...
Geplaatst
[mention=19975]Fralamjo[/mention] Ik heb hier twee OBD-pluggen (via Ali) die met BT4 zouden moeten werken. Met geen van beide kan ik vanuit EVNotify koppelen. Bij de instellingen staat in blauw de regel “Not listed? Pair a new device here”. Wanneer ik daarop tik verschuift het beeld een stukje naar beneden, maar koppelen of iets wat daartoe kan leiden lukt niet.
En ook als ik op de regel “OBDII-Device” tik kom ik niet verder dan een leeg vakje.
Doe ik iets verkeerd? Vergeet ik iets in te stellen? Of zijn dit gewoon de symptomen van een plug die gewoon niet met iOS samenwerkt?
C3CBC855-2787-4FAA-936C-B5DC2E500FCF.thumb.png.065d85ee1e0d023e5ae2e1336293b407.png

@Hippe lip ik heb het forum door geplozen, maar kon niet vinden hoe je dit hebt opgelost. Ik heb een dongel geleend om het uit te proberen (ODBlink MX+), maar krijg precies dit probleem en hetzelfde scherm dat jij liet zien, dus zonder mogelijkheid dongel te selecteren en met dat rare smalle witte balkje.

Hoe is het jou uiteindelijk gelukt?

Dongel verbindt wel met iPhone via BT settings.

Dank voor je antwoord
  • 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

De Vgate (BT4) dongel werkt goed met de iPhone. Dat is de enige dongel die ik aan de praat kreeg.

Zie ook mijn opmerking hier:

aangepast door Hippe lip
Gast Peter Boermans
Geplaatst
15 minuten geleden, zei Hippe lip:

De Vgate (BT4) dongel werkt goed met de iPhone. Dat is de enige dongel die ik aan de praat kreeg.

Zie ook mijn opmerking hier:

Heb ook de Vgate op de IPhone - werkt prima - alleen EVNotify is niet geheel meer up to date gemaakt door de ontwikkelaar, dit zorgt er helaas voor dat na enkele minuten de communicatie stopt en ook niet meer upload naar ABPR (zie eerdere post van mij in dit topic) - zijn er onder jullie dit dit inmiddels wel aan de praat hebben of een andere app op de IPhone gebruiken  die ook met ABRP communiceert?

Geplaatst (aangepast)

@Peter Boermans Oh, ik dacht dat dit aan mij lag, dat ik de configuratie ergens niet helemaal goed had staan. Dank je voor je bericht, ik ben dus niet de enige. Misschien moeten we dat eens (ieder apart, dan zijn er meer klagers 🤪) eens melden bij ABRP?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
12 uur geleden, zei Peter Boermans:

Heb ook de Vgate op de IPhone - werkt prima - alleen EVNotify is niet geheel meer up to date gemaakt door de ontwikkelaar, dit zorgt er helaas voor dat na enkele minuten de communicatie stopt en ook niet meer upload naar ABPR (zie eerdere post van mij in dit topic) - zijn er onder jullie dit dit inmiddels wel aan de praat hebben of een andere app op de IPhone gebruiken  die ook met ABRP communiceert?

De ontwikkelaar was / is nog bezig om de IPhone variant van EV Notify te updaten volgens zijn Twitter kanaal. 

Maar wellicht is hij ook achterhaald door ABRP zelf omdat je nu rechtstreeks, sinds een aantal weken, je Dongle rechtstreeks aan ABRP kunt koppelen. Daarmee is deze functie voor ABRP overbodig geworden.

Werkt als een zonnetje.

Gast Peter Boermans
Geplaatst
De ontwikkelaar was / is nog bezig om de IPhone variant van EV Notify te updaten volgens zijn Twitter kanaal. 

Maar wellicht is hij ook achterhaald door ABRP zelf omdat je nu rechtstreeks, sinds een aantal weken, je Dongle rechtstreeks aan ABRP kunt koppelen. Daarmee is deze functie voor ABRP overbodig geworden.
Werkt als een zonnetje.

Dat wist ik niet maar snel uitproberen volgende week dan - thnx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...