Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
51 minuten geleden zei Nirofan:

Hmmm, dat grijs op 1 staat had ik niet verwacht.

Ik blijf bij Snow White hoor... .

Top 10 Autokleur 2016.JPG

Ik heb metal stream oftewel GRIJS. :-). :-) 

• Like 3
Geplaatst

Misschien deze zomer eens een Niro fandag organiseren en alle kleurtjes naast elkaar zetten.

Geplaatst

Met mijn witte Sportage blijf ik iig niet zitten. De inruilprijs was dusdanig dat deze vervangen wordt door een Niro (jep, een witte). :-)

• Like 1
Geplaatst
Op 27-2-2017 om 21:19 zei Specialmade:

Ik heb metal stream oftewel GRIJS. :-). :-) 

Saaie Man

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Sorry

• Like 2
Geplaatst
9 minuten geleden zei bigwade:

Saaie Man

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Sorry

Grijs is het nieuwe zwart B)

• Like 1
Geplaatst
9 minuten geleden zei Lique:

Grijs is het nieuwe zwart B)

Nee joh, ik heb van 1989 t/m 2012 alle varianten van grijs gereden (incl. heel donker grijs dwz zwart..)

Die Niro is in grijs ook gewoon mooi.

Donker Blauw ook !

• Like 3
Geplaatst

Grijs is ook mooi (moet toch wat zeggen :mrgreen: )

• Like 2
Geplaatst
10 uur geleden zei Lique:

Grijs is ook mooi (moet toch wat zeggen :mrgreen: )

Bijna net zo mooi als wit.

Geplaatst
13 uur geleden zei bigwade:

Saaie Man

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Sorry

Tja, ik heb ook grijs, maar dan 'donker grijs' / Platinum Graphite (metallic) 

...inderdaad een beetje saai...zoals TopGear al schreef over de Kia Niro : https://www.topgear.nl/autotests/kia-niro-2016-test/ 

...We liepen ‘m eerlijk gezegd straal voorbij. Was het omdat we, op basis van de foto’s, een veel grotere auto hadden verwacht? Of omdat ie domweg een wat grijze muis is? Een combinatie van beide, vermoeden we...

...Voor wie de Niro bedoeld is, daar is men ook heel stellig over. Jonge gezinnen en senioren die geraniums geen probleem vinden....

...Het is zeker geen lelijke auto, maar er zit ook niet heel veel echt aansprekends in. Niet stoer genoeg voor een SUV, niet compact genoeg voor een hatch, niet lang genoeg voor een station, maar een soort rijdende dwarsdoorsnede van de samenleving. Het ultieme voorbeeld van een allemansvriend die door de computer bedacht en in een reageerbuis geboren is..

Pas ik gelukkig als saai manneke prima bij de doelgroep, want ik ben prima tevreden over mijn donkergrijze Kia Niro First Edition (afgezien van de beloofde updates en functies die maar uitblijven).

• Like 2
Geplaatst

Zoals ik eerder zei:

"De kleur moet ik nog gaan bepalen, twijfel nog tussen Gravity Blue, Platinum Graphite  en  Metal Stream.

Ok, het is uiteindelijk Deep Cerulean Blue geworden.

Huh?...........

.....Die stond deze keer in de showroom en ik moet zeggen het stond hem heel goed.

De rest van de familieleden vonden dit de mooiste kleur, al het andere toch best wel donker.

Ach ja, de Corsa was ook al grijs, iets heel anders kan ook verfrissend werken. 

Wel nog steeds 3-5 maanden wachten, zal wel heel fijn zijn om er mee op vakantie te gaan tegen die tijd, dus maar hopen dat het echt niet langer wordt.

• Like 3
Geplaatst

Mooi kleur, asqr9! Afgelopen week heb ik mijn Niro besteld in de kleur Deep Cerulean Blue, met een levertijd van 4-5 maanden. Nou ja, ik heb gelukkig nog een auto die deze periode wel overleefd.

• Like 1
Geplaatst

Na een uitgebreide proefrit hebben we dinsdag (7/3) een Pearl white Executiveline met schuif/kanteldak besteld en we laten er gelijk een afneembare trekhaak onder zetten.
Deze versie is (nu:was) bij de importeur op voorraad en hij wordt, als het goed gaat, op dinsdag 21 maart al geleverd!

Wat betreft de kleur: Aangepast aan de persoonlijke omstandigheden. Grijs was ik al en wit zit er aan te komen. Dus. :)

We gaan het meemaken! ;)

Hans.

• Like 5
Geplaatst

Goede keuze, daar ga je geen spijt van krijgen. Vreemd dat je een schuif/kanteldak hebt want die staat in Nederland niet in de prijslijst. Ook niet in de optie's prijslijst. Ik had op youtube filmpjes al wel gezien dat die in andere landen (zoals Duitsland) wel geleverd werd. Vreemd eigenlijk. Maar goed, veel plezier ermee.  

Geplaatst

Dat dak is idd een beetje een vreemd verhaal. In mijn huidige auto heb ik ook zo'n dak en daar ben ik best blij mee maar in de Nederlandse Niro documentatie is, zoals je terecht opmerkt, helemaal niets over een schuif/kanteldak te vinden.

Bij mijn eerste bezoek aan een dealer geïnformeerd of de Niro ook met zo'n dak leverbaar is en hij wist me gelijk te vertellen dat dat zondermeer mogelijk was want hij had al een Niro met zo'n dak afgeleverd! Hij had er alleen geen foto's van. :(

Ik ben toen op zoek gegaan naar een dealer die er eentje had staan want ik wilde eerst zien of het dak al dan niet ten koste gaat van de hoofdruimte (wat vaak het geval is) en wachtdachtjewat? Een dealer vlak bij mij in de buurt had een demo Sport versie met open dak staan!

Met deze versie hebben mijn vrouw en ik uitgebreid proef gereden en daarna hebben we een Executive besteld. Dezelfde dealer had namelijk een executive (zonder open dak) in de showroom staan en nadat ik daar in had gezeten was de keuze voor mij niet moeilijk meer. De reden? De elektrisch verstelbare stoelen! Ik heb behoorlijk lange benen en de elektrische stoelen zijn ook aan de voorkant in hoogte verstelbaar en dat geeft net dat extra beetje steun aan mijn bovenbenen. Precies wat ik nodig had!

Een andere dealer waar ik ook bij langs ben geweest hield trouwens bij hoog en bij laag vol dat een schuif/kanteldak af fabriek niet leverbaar was en dat, als ik toch zo'n dak wilde, ik het achteraf in kon laten bouwen......

ik heb trouwens een paar foto's van het dak gemaakt en die geven denk ik een aardig idee hoe het er van binnen uit ziet.

Hans

IMG_1540.JPG

IMG_1541.JPG

• Like 2
Geplaatst
50 minuten geleden zei HansH:

Dat dak is idd een beetje een vreemd verhaal. In mijn huidige auto heb ik ook zo'n dak en daar ben ik best blij mee maar in de Nederlandse Niro documentatie is, zoals je terecht opmerkt, helemaal niets over een schuif/kanteldak te vinden.

Bij mijn eerste bezoek aan een dealer geïnformeerd of de Niro ook met zo'n dak leverbaar is en hij wist me gelijk te vertellen dat dat zondermeer mogelijk was want hij had al een Niro met zo'n dak afgeleverd! Hij had er alleen geen foto's van. :(

Ik ben toen op zoek gegaan naar een dealer die er eentje had staan want ik wilde eerst zien of het dak al dan niet ten koste gaat van de hoofdruimte (wat vaak het geval is) en wachtdachtjewat? Een dealer vlak bij mij in de buurt had een demo Sport versie met open dak staan!

Met deze versie hebben mijn vrouw en ik uitgebreid proef gereden en daarna hebben we een Executive besteld. Dezelfde dealer had namelijk een executive (zonder open dak) in de showroom staan en nadat ik daar in had gezeten was de keuze voor mij niet moeilijk meer. De reden? De elektrisch verstelbare stoelen! Ik heb behoorlijk lange benen en de elektrische stoelen zijn ook aan de voorkant in hoogte verstelbaar en dat geeft net dat extra beetje steun aan mijn bovenbenen. Precies wat ik nodig had!

Een andere dealer waar ik ook bij langs ben geweest hield trouwens bij hoog en bij laag vol dat een schuif/kanteldak af fabriek niet leverbaar was en dat, als ik toch zo'n dak wilde, ik het achteraf in kon laten bouwen......

ik heb trouwens een paar foto's van het dak gemaakt en die geven denk ik een aardig idee hoe het er van binnen uit ziet.

Hans

IMG_1540.JPG

IMG_1541.JPG

Geplaatst

Ziet er goed uit Hans. Mogelijk dat dealers auto's uit Duitsland halen al dan niet via Kia dealernetwerk. Ik heb zelf ook de executive genomen om o.a. de stoelen. Ik had een testrit in de executive gemaakt. Daarna ben ik in de showroom nog in de First edition en Sportline gaan zitten en merkte dat deze stoelen minder lekker in de rug zaten. De dealer gaf aan dat de rugleuning in de executive als enig uitvoering verstelbaar was. Samen met het grotere navigatiescherm, beter geluid uiteindelijk voor de executive gekozen. Deze hadden ze op voorraad en kreeg daardoor 1400,00 Kia introductie korting en was binnen 2 weken leverbaar :-)

Geplaatst

Instelbare lendensteun? Dat wist ik niet. Nog beter!

Uit Duitsland halen zal best mogelijk zijn, maar het is voor het schuif/kanteldak echt niet nodig want die van mij komt gewoon van de NL importeur vandaan.

De dealer heeft direct nadat ik mijn voorkeur voor uitvoering, kleur en schuif/kanteldak kenbaar had gemaakt bij de NL importeur in "het systeem" gekeken en daar stond "hij" vermeld met als beschrijving "beperkte voorraad" (of zoiets) oftewel direct leverbaar.

Hij heeft "hem" toen gereserveerd, gokkend op een definitief ja van mij en nadat ik een paar dagen laten mijn handtekening had gezet heeft hij de auto als definief verkocht aangevinkt.

O ja; Het dak kost €890. Een héél schappelijke prijs vind ik trouwens want ik was tot nu toe andere (Audi) prijzen gewend......

• Like 3
Geplaatst

Ik had inmiddels ook even op www.kia.com/de gekeken. Als de configuratie doorloopt kan je in stap 4 bij accessoires het kantel/schuifdak kiezen. En natuurlijk goedkoper dan bij ons, zoals alles op autogebied in DE.

Schuif-Kanteldak.JPG

Geplaatst

Zo, Ik heb mijn C'eed van juni 2012 ingeruild voor een Niro Executive Line van juli 2016. Tijd voor een meer relaxte manier van rijden gezien mijn leeftijd...Aankomende zaterdag ga ik hem halen. Proefrit was dermate goed bevallen i.c.m. een mooie prijs, dat ik dit niet kon laten liggen :tt1:. Tijdens die proefrit van meer dan 100km (bebouwde kom, provinciale wegen en snelweg), waarbij ik zowel de sport-stand als Eco-stand heb gebruikt, kwam ik op een verbruik van 5 ltr/100km uit. Dat vind ik heel netjes voor zo'n zware bak i.c.m. de banden die er om liggen. Dit gaat goed komen!

Niro.jpg.ed6d5de186ddfd197ee1e8fc2f3dd712.jpg

• Like 4
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...