Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Hoe ver kan je er mee rijden?

Ga naar de oplossing Opgelost door Gast MileB,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
21 minuten geleden, Murcielaygo zei:

@Hippe Lip; op jouw foto is die 445km bij een SoC van 90%, de foto met 511km is bij een SoC van 100%. Dus dat is geen goed vergelijk lijkt mij.

Ook niet. Bij 100% haal ik die 511 nog steeds niet:

IMG_7197.thumb.JPG.ab0db35de1d258a034e4eb35f0853ffc.JPG

21 minuten geleden, Murcielaygo zei:

Maar het zou me niks verbazen als die 511km bij 100% SoC aangepast zou worden naarmate de SoH omlaag gaat...

Maar die is bij niemand hier nog omlaag. Daarvoor zijn de auto's te jong, tenzij je je batterij mishandelt.

Maar in de wintertijd is die 511 echt absurd...

Geplaatst

Die 511 zie ik ook altijd staan (in de zomer); zal een software dingetje zijn. In de zomer gaat de GOM dan 'gewoon' naar 550 kilometer als ik weer eens tot 100% oplaad.

Bij mij was het 490 bij 90%; dat zou bij 100% meer moeten worden dan de altijd weergegeven 511 (en dat wordt het ook).

Geplaatst

Nope, ik denk dat dat door software komt. kennelijk laat de Kia dat getal nooit hoger dan 511 komen. Ik heb al een paar keer 550 ofzo op de GOM gezien waar de voorspelling ook 511 was.

Geplaatst (aangepast)

Bij mij altijd max 442km wat hij aangeeft.

Zo kreeg ik hem ook van de dealer

aangepast door E-lmar
Geplaatst
4 uur geleden, korsowito zei:

En je hebt 18 inchers

Ik betwijfel of die diameter iets uitmaakt. De omtrek blijft immers nagenoeg gelijk, toch?

Geplaatst
3 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ik betwijfel of die diameter iets uitmaakt. De omtrek blijft immers nagenoeg gelijk, toch?

Grotere velgen vangen meer wind ;)

Geplaatst

Ik zou het niet weten of dat uitmaakt, schijnt van wel maar niemand die het echt heeft vergeleken (naar mijn weten dan...)
Geplaatst

Dat valt alleen te vergelijken als je 17” en 18” velgen van het zelfde merk en type vergelijkt. Dus niet vergelijken met de standaard eigen van de e-Niro, want dan heb je grote kans dat er verschil is vanwege de vorm van de velgen; de ‘spaken’ bedoel ik dan.

Geplaatst
20 minuten geleden, Hippe lip zei:

Dat valt alleen te vergelijken als je 17” en 18” velgen van het zelfde merk en type vergelijkt. Dus niet vergelijken met de standaard eigen van de e-Niro, want dan heb je grote kans dat er verschil is vanwege de vorm van de velgen; de ‘spaken’ bedoel ik dan.

Bij 18" velgen krijg je ook bredere banden. De banden maken wel een verschil, de grotere velgen niet echt. 

Ik rij flink door, maar rijd veel autoweg en weinig snelweg. Komt bij mij nu tot 420 km.

• Like 2
Geplaatst

Tja, dan kun je je afvragen of andere velgen en banden niet hooguit een marginaal, voor ons niet echt vast te stellen verschil uitmaken. 

Geplaatst
3 uur geleden, Hippe lip zei:

Tja, dan kun je je afvragen of andere velgen en banden niet hooguit een marginaal, voor ons niet echt vast te stellen verschil uitmaken. 

Bij de Model 3 hebben ze uitgebreid onderzocht wat het effect van de “aero caps” is op de range. Die zijn vergelijkbaar met onze standaardvelgen. Scheelt ruim 4% range op de snelweg. Niet veel, maar best significant. Niet niX!

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-aero-vs-non-aero-wheels-real-world-efficiency-test/

• Like 1
Geplaatst

Ik denk dat 17 of 18 inch op zich niet veel uitmaakt. Wat wel effect heeft is hoe gestroomlijnd de velg is en wat voor band er gemonteerd wordt. Als op een 18 inch velg ook bredere banden komen zal dat waarschijnlijk nadelig zijn, die band moet meer lucht opzij duwen en dat kost energie. Rolweerstand hoeft niet eens groter te zijn, kan natuurlijk wel maar hangt er helemaal van af wat voor soort band er gemonteerd is.

• Like 1
Geplaatst
7 uur geleden, jwv zei:

Bij de Model 3 hebben ze uitgebreid onderzocht wat het effect van de “aero caps” is op de range. Die zijn vergelijkbaar met onze standaardvelgen. Scheelt ruim 4% range op de snelweg. Niet veel, maar best significant. Niet niX!

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-aero-vs-non-aero-wheels-real-world-efficiency-test/

Maar dan vergelijk je wel extremen. Smalle spaken met veel open ruimte ertussen die veel turbulentie geven, vergelijken met vrijwel dichte aerodynamische velgen. 

Dus als je redelijke alternatieve velgen onder je auto monteert, niet van die extreme dus, dan beperk je het verschil tot ca. 2%? Dat noem ik marginaal.

8D1C10A0-18B2-4A35-8E26-6F613C24000A.thumb.jpeg.b85f9207895bfbc2dd7c8ba8273174ff.jpeg

• Like 1
Geplaatst
Op 16-7-2019 om 11:35, korsowito zei:

En je hebt 18 inchers

Ja maar denk eerder dat het mijn rechtervoet is :)

Ben momenteel wat rustiger aan het rijden, sportief is nu 0% haha en eco 3% gestegen. Kwa verbruik zie ik nu steeds vaker per rit 15,7 kW ipv 20 kW!

Eens kijken wat het gaat doen met mijn bereik.

• Like 1
Geplaatst

Ik snap er niks van normaal geeft hij na elke lading aan 441km bij 100% nu dacht ik ik ga alleen maar eco rijden en echt erop letten. Laadik opnieuw geeft hij ineena bij 100% 433km aan! Snap er nika van. In plaats van dat ik verwacht dat het meer word werd het minder. Heb er pas 2000km op staan.

• Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...