Tomtidom71 Geplaatst 8 Januari, 2022 Geplaatst 8 Januari, 2022 Op 6-1-2022 om 21:28, zei Gremsems: Wat voor model krijgt een ieder die na de 10de besteld heeft dan? Gewoon het huidige. Dealers hebben voorraad bestellingen gedaan 1 Quote
Gremsems Geplaatst 9 Januari, 2022 Geplaatst 9 Januari, 2022 23 uur geleden, zei Tomtidom71: Gewoon het huidige. Dealers hebben voorraad bestellingen gedaan Als het een voorraad bestelling was, dan zou ik geen 5 maanden hoeven wachten. 1 Quote
gjcvro Geplaatst 9 Januari, 2022 Geplaatst 9 Januari, 2022 Als het een auto op voorraad was in nederland of onderweg, dan niet, maar als ze hem maar vast besteld hebben in de hoop hem daarna te verkopen en anders als voorraad dan wel.. 1 1 Quote
Tomtidom71 Geplaatst 9 Januari, 2022 Geplaatst 9 Januari, 2022 1 uur terug, zei Gremsems: Als het een voorraad bestelling was, dan zou ik geen 5 maanden hoeven wachten. ? Als ze 10 December en masse voorraad bestellen bij de fabriek, dan heb je gewoon de 5-6 maanden levertijd. Het enige wat ze doen is jouw naam op 1 van de orders zetten die overeenkomt met jouw bestelling 1 Quote
Andre078 Geplaatst 15 Februari, 2022 Geplaatst 15 Februari, 2022 (aangepast) Zojuist bericht gehad van de leasemaatschappij dat de planning voor levering is aangepast. Was week 17 en is nu week 15 geworden. Besteld op 4 januari. Komt goed uit met die steeds maar stijgende benzineprijzen. 15 Februari, 2022 aangepast door Andre078 Aanvulling 2 Quote
Rubke81 Geplaatst 15 Februari, 2022 Geplaatst 15 Februari, 2022 Dat is niet verkeerd. Die van mij is juist naar achteren verplaatst. Van week 15 naar week 19. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 15 Februari, 2022 Geplaatst 15 Februari, 2022 Zitten hier ergens nieuwe modellen (MY22?) bij, of zijn het allemaal ‘oude’ (lees: bestaande) modellen uit voorraad? 1 Quote
Rubke81 Geplaatst 15 Februari, 2022 Geplaatst 15 Februari, 2022 Allemaal bestaande modellen. Prijzen en specs van de nieuwe zijn nog niet bekend naar wat ik weet. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 (aangepast) Dan ben ik toch erg benieuwd wanneer die specs en prijzen loskomen. Zijn er ook in andere landen nog geen specs bekend? Als er hier in NL namelijk nog een grote voorraad is, kan ik me voorstellen dat ze bestellingen van het nieuwe model nog even tegenhouden… 16 Februari, 2022 aangepast door Hippe lip 1 Quote
Leon van Haren Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 ik heb vorige week een nieuwe E-Niro op mijn naam laten zetten die in bestelling staat. Volgens de verkoper is het nog niet helemaal zeker dat hij gemaakt gaat worden, we hopen van wel. Als hij nog in productie gaat zal hij geleverd worden eind april\mei volgens de verkoper. Hopelijk wordt hij nog gemaakt. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 @Leon van Haren Wat bedoel je met "hopelijk wordt hij nog gemaakt"? De e-Niro gaat niet uit productie. Het zou hooguit kunnen dat je het nieuwe model, de restyling krijgt, maar is dat erg? 1 Quote
Rubke81 Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 Dat zou inderdaad niet erg zijn maar ik gok dat de pricing van het “nieuwere” model anders is omdat er nu behoorlijke “opruim” kortingen gegeven zijn. 1 Quote
yvdhaak Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 Zitten hier ergens nieuwe modellen (MY22?) bij, of zijn het allemaal ‘oude’ (lees: bestaande) modellen uit voorraad?Voor de duidelijkheid, maar misschien al bekend. Ook de huidige e-Niro heeft een MY22. Deze wijkt marginaal af van de MY21, maar toch.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 3 Quote
Leon van Haren Geplaatst 16 Februari, 2022 Geplaatst 16 Februari, 2022 5 uur geleden, zei Hippe lip: @Leon van Haren Wat bedoel je met "hopelijk wordt hij nog gemaakt"? De e-Niro gaat niet uit productie. Het zou hooguit kunnen dat je het nieuwe model, de restyling krijgt, maar is dat erg? Nou, ik ben bij de dealer bij mij in de buurt geweest(Nijmegen), deze hebben niks meer op voorraad, kunnen ook niks meer bestellen. Heb ik naar Oss gebeld, deze hetzelfde verhaal. Toen heb ik naar de Kia dealer in Venlo gebeld en die had nog een E-Niro Dynamicline Wit in bestelling staan. Deze op mijn naam laten zetten maar er is mij verteld dat het niet zeker is dat hij geleverd gaat worden. Grootste reden volgens mij dat ze alles op de productie zetten voor het nieuwe model. Heeft niemand dit verder gehoord? 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 11 uur geleden, zei Leon van Haren: […] Heeft niemand dit verder gehoord? Jawel, ik heb het een aantal keren langs zien komen, hier of op tweakers. O.a. dat iemand van een Duitse dealer hoorde dat er geen nieuwe bestellingen bij de fabriek meer mogelijk zijn omdat het nieuwe model eraan komt. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 14 uur geleden, zei yvdhaak: Voor de duidelijkheid, maar misschien al bekend. Ook de huidige e-Niro heeft een MY22. Deze wijkt marginaal af van de MY21, maar toch. En waarin zitten die verschillen? Daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar… 1 Quote
yvdhaak Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 En waarin zitten die verschillen? Daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar…Dat zou ik zelf ook nog graag willen weten. Op mijn koopcontract stond specifiek MY22.Ik heb het ook gevraagd aan de dealer, maar die wist het ook niet precies. Dus het zal waarschijnlijk iets met software of kleine onderdelen zijn. Ik zie geen uiterlijke verschillen met mijn vorige MY20 in ieder geval.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
Rubke81 Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 Geen grote verschillen volgens mij maar in ieder geval nieuw logo. Zie filmpje hieronder. Quote
yvdhaak Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 Geen grote verschillen volgens mij maar in ieder geval nieuw logo. Zie filmpje hieronder. Ja, logo’s zijn in ieder geval nieuw. Verder heb ik nu een elektrisch dakje, dat had de MY20 niet, maar weet niet of MY21 die ook al had.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
pinguins Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 8 hours ago, yvdhaak said: Dat zou ik zelf ook nog graag willen weten. Op mijn koopcontract stond specifiek MY22. Ik heb het ook gevraagd aan de dealer, maar die wist het ook niet precies. Dus het zal waarschijnlijk iets met software of kleine onderdelen zijn. Ik zie geen uiterlijke verschillen met mijn vorige MY20 in ieder geval. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Op mijn koopcontract staat MY21 maar het VIN nummer van de auto duidt op 22. Quote
gjcvro Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 in de update tool wordt hij ook expliciet genoemd. Geen idee wat de verschillen zijn buiten de logo's. Quote
yvdhaak Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 Op mijn koopcontract staat MY21 maar het VIN nummer van de auto duidt op 22.Waaraan kun je dat afleiden in het VIN nummer?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
SmurfenB Geplaatst 17 Februari, 2022 Geplaatst 17 Februari, 2022 16 uur geleden, zei Hippe lip: En waarin zitten die verschillen? Daar ben ik toch wel nieuwsgierig naar… Mogelijk dat ze een nieuwe typegoedkeuring hebben aangevraagd op dit 'nieuwe' model. Omdat er wijzigingen nodig waren om aan de nieuwe Europese verordening te voldoen, die dit jaar ingaat. (Wilde gok) Artikel: EU introduceert strengere veiligheidsnormen voor auto's Quote
Hippe lip Geplaatst 18 Februari, 2022 Geplaatst 18 Februari, 2022 7 uur geleden, zei Bart Burger: Mogelijk dat ze een nieuwe typegoedkeuring hebben aangevraagd op dit 'nieuwe' model. Omdat er wijzigingen nodig waren om aan de nieuwe Europese verordening te voldoen, die dit jaar ingaat. (Wilde gok) Artikel: EU introduceert strengere veiligheidsnormen voor auto's Nieuwe eisen gelden alleen voor nieuwe types. Dat merkte je al bij de introductie van de e-Niro destijds. Ik dacht dat die geen nieuwe typegoedkeuring kreeg maar doorging op de bestaande van de Niro. Daarom hoefde die toen niet te voldoen aan eisen die er in 2018 golden. Weet zo niet meer precies welke dat waren. Dus waarom zou Kia een nieuwe typegoedkeuring aanvragen als je door kan gaan op de bestaande? Dat zou alleen maar betekenen dat ze aan meer eisen moeten voldoen en daarop zal een fabrikant over het algemeen niet snel staan te wachten. 1 Quote
Spades Geplaatst 18 Februari, 2022 Geplaatst 18 Februari, 2022 58 minutes ago, Hippe lip said: Nieuwe eisen gelden alleen voor nieuwe types. Dat merkte je al bij de introductie van de e-Niro destijds. Ik dacht dat die geen nieuwe typegoedkeuring kreeg maar doorging op de bestaande van de Niro. Daarom hoefde die toen niet te voldoen aan eisen die er in 2018 golden. Weet zo niet meer precies welke dat waren. Dus waarom zou Kia een nieuwe typegoedkeuring aanvragen als je door kan gaan op de bestaande? Dat zou alleen maar betekenen dat ze aan meer eisen moeten voldoen en daarop zal een fabrikant over het algemeen niet snel staan te wachten. Heeft een typegoedkeuring niet ook een houdbaarheidsdatum om te voorkomen dat fabrikanten daarmee nooit aan nieuwe richtlijnen zouden hoevel voldoen? Lijkt mij wel. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.