Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het ging mij ook meer om het principe van het net ontlasten door de zonnestroom rechtstreeks in de auto te stoppen, maar bij nader inzien is dat ook niet exact wat ie doet, het is en blijft gewoon een AC lader. Ik ken het ding verder ook niet en geloof meteen dat een "gewone" lader als de Zappi dit ook prima kan. Wellicht is er rendement voordeel doordat het een gecombineerd apparaat is.

Geplaatst
9 uur geleden, zei Derrek:

De meeste particuliere rijders zullen echter hun auto vooral ’s nachts op willen laden en dan werkt het niet

Op zaterdag en zondag schijnt de zon ook hoor en als je maar 1 keer per week hoeft te laden kan het prima.

En veel mensen werken ook niet meer 5 dagen op kantoor, dus dan komt er nog een dagje (of meer) bij.

• Like 1
Geplaatst
19 uur geleden, zei gjcvro:

Op zaterdag en zondag schijnt de zon ook hoor en als je maar 1 keer per week hoeft te laden kan het prima.

Wel een beetje utopisch. De mensen die maar 1 x per week hoeven te laden willen doorgaans juist in het weekend een rondje rijden.....

Geplaatst (aangepast)

Euh.. Ok.. Als ik per dag 50 km rij, heb ik na 5 dagen 250 km gereden. Dat kan ik makkelijk in het weekend bijladen. Niet iedereen rijdt het hele land door voor zijn werk.

Ik zie daar niets utopisch aan.

aangepast door gjcvro
Gast Peter Boermans
Geplaatst

Ik ga me afmelden van dit forum - heb na 2 jaar, door een nieuwe baan, helaas afscheid moeten nemen van de gelease Kia E-Niro - met ontzettend veel plezier gereden (onlangs een trip naar Zweden) en genoten en geleerd van alle posts hier op het forum - het ga jullie goed

Geplaatst
7 uur geleden, zei Peter Boermans:

Ik ga me afmelden van dit forum - heb na 2 jaar, door een nieuwe baan, helaas afscheid moeten nemen van de gelease Kia E-Niro - met ontzettend veel plezier gereden (onlangs een trip naar Zweden) en genoten en geleerd van alle posts hier op het forum - het ga jullie goed

Het ga je goed, @Peter Boermans. Het lijkt duidelijk dat je vast wel weer elektrisch gaat rijden, zodra je in de gelegenheid bent. Zakelijk of particulier. En het merk? Dat komt dan wel goed.

• 2 weken later...
Geplaatst

In het volgende model van Kia gaat een geheel nieuw type batterij komen dat nooit meer opgeladen hoeft te worden:

• Like 1
Geplaatst

Uit wikipedia (nuclear diamond battery) blijkt, dat de specifieke energiedichtheid zó laag is t.o.v. gewone batterijen en accu's, dat het vnl bruikbaar is voor ruimtesondes en dergelijke voor een langzame maar zeer langdurige energiebehoefte. Snelle energieafgifte als bij een autoaccu is (nog) niet mogelijk. Maar wel een mooi idee.

• Like 1
Geplaatst
12 uur geleden, zei exc:

Misschien met 😉, maar het is wel waar.

☝️

Dat het volgende model van Kia met dat nieuwe type batterij uitgerust gaat worden?

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Nou was het eerst E-Niro, het nieuwe model is Niro EV, nou viel vandaag mijn oog op het boekje dat ik bij de e-niro kreeg.. En daar staat op Niro EV. Heeft iedereen gewoon altijd al de verkeerde naam gebruikt? ;-)

aangepast door gjcvro
Geplaatst

Tja, de Soul was eerst gewoon dat.
Toen maakten ze er een BEV van en werd het de Soul EV, naast de ICE uitvoeringen, maar die werden in NL ineens niet meer geleverd.
En toen kwam de e-Soul op hetzelfde platform als de e-Niro...

Kia heeft de e-Niro iig wel als zodanig gepromoot, blijkens deze show-plaat die ik tegen kwam...

8d0c3e4c2deaeadaa3a50f94bc196d45.jpg

• Like 1
Geplaatst
23 uur geleden, zei gjcvro:

Vond het eigenlijk wel grappig, Overal las/lees je de e-niro krijgt een andere naam, maar de handleiding wist het al ruim van te voren blijkbaar ...

Die naamgeving was niet in alle landen hetzelfde. Hier heette het de e-Niro, maar wereldwijd gezien was er maar een beperkt aantal landen dat die naam gebruikte, als ik het me goed herinner.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...