Ga naar inhoud

e-Niro - Stamtafel


Sigmasailor
Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...

Hier een tevreden E-Niro rijder,

Rij 90 km per dag en ik moet zeggen ondanks het rare weer doet tie het niet slecht. 18-19 kwh / 100 km

Ik heb wel een klein dingetje, kan het hier op het forum niet vinden, of ik ben kippig.

Maar ik vind dat de ophanging / remmen best veel veel bijgeluiden maakt, hebben jullie daar ook last van ?

Mijn vorige Sportage 4 hoorde ik nooit piepen. kraken . enz..

Verder best wel tevreden. heerlijk stil en comfortabel.

Als er dan toch iets te klagen moet zijn, zijn het wel de waarschuwings piepjes en geluiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites


20 uur geleden, zei gjcvro:

En veel piepjes zijn uit te zetten ;-). Ik vind tot nog toe zijn grootste minpunt VESS.

Te luid, en in veel gevallen compleet overbodig. Toch raar dat als ik voor een stoplicht sta te wachten ik meer geluid maak dan een benzineauto met startstop.

Ja VESS is best irritant.

Ik sta geparkeerd in een gezamenlijke parkeer garage , en ik heb al een paar keer de vraag gehad of dat achteruitrij gepiep uit kan.

Snap dat het best vervelend is om 7 uur in de ochtend.

Maar moest ze helaas teleur stellen... 

Verder staat met meeste uit gelukkig..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een paar maanden geleden las ik op een Amerikaans forum dat de bedrading voor de VESS-knop nog steeds in de kabelboom zou zitten. Daar kun je dan alsnog die knop zelf op aansluiten.

Zoek ff en wie weet vind je dat forum?

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 hours ago, Hippe lip said:

Een paar maanden geleden las ik op een Amerikaans forum dat de bedrading voor de VESS-knop nog steeds in de kabelboom zou zitten. Daar kun je dan alsnog die knop zelf op aansluiten.

Zoek ff en wie weet vind je dat forum?

Heeft iemand het dan ook geprobeerd? Want als Kia ook de software in de VESS module ook heeft aangepast dan zou het alsnog niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden, zei pinguins:

Heeft iemand het dan ook geprobeerd? Want als Kia ook de software in de VESS module ook heeft aangepast dan zou het alsnog niet werken.

Ja, dat hebben ze daar veelvuldig gedaan.

Maar ik zou zeggen: zoek het op en probeer het, in plaats van je energie in de negatieve kant te steken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


DEnk dat ze dat niet leuk gaan vinden als ik dat bij mijn lease bakkie doet,,, is wel aantrekkelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-2-2022 om 16:59, zei Hippe lip:

@Hitmark

Kun je gerust doen, als je het maar zó doet dat je het weer in originele staat terug kunt brengen. Niet te angstig doen hoor… 🤪

Nou, dat zeg je nou wel maar mijn leasemaatschappij gaat letterlijk met een vergrootglas over de auto heen bij inlevering. Was echt stomverbaasd toen ik het rapport kreeg met wat ze allemaal vonden. Ze verwachten dat je de auto na 5 jaar in nieuwstaat terugbrengt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, zei Chojin:

Moest uiteindelijk ruim 200 euro betalen. Vorige leasemaatschappijen nooit problemen gehad. Is nu overgenomen door ALD. Die gasten vinden deukjes van nog geen halve centimeter. 

Ik zou zeggen: lees je overeenkomst er nog eens op na. Als daarin nix staat over verrekenen van dat soort zaken dan mogen ze alles controleren, maar niets naheffen.

Als het er wél in staat dan heb je er zelf voor gekozen door daarmee akkoord te gaan. 🤷‍♂️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 7-2-2022 om 10:21, zei gjcvro:

Halve centimeter valt normaal onder gebruiksschade. Staat ook vaak zo in de overeenkomst.

Klopt maar als je er meer dan een bepaald aantal hebt dan mag je de portemonnee trekken. (hangt af van de leaseduur) Ze zoeken net zo lang tot ze over het grensaantal heen zijn, en wat ze vinden gaat soms nergens over.

 

17 uur geleden, zei Hippe lip:

Ik zou zeggen: lees je overeenkomst er nog eens op na. Als daarin nix staat over verrekenen van dat soort zaken dan mogen ze alles controleren, maar niets naheffen.

Als het er wél in staat dan heb je er zelf voor gekozen door daarmee akkoord te gaan. 🤷‍♂️

Dat is het leuke, die heb ik dus niet. Geen overeenkomst met mijn werkgever. Daarbij is de oude leasemaatschappij overgenomen door ALD. Dus er valt nergens mee akkoord te gaan. 

Werkgever is natuurlijk wel een overeenkomst aangegaan. Uiteindelijk heeft hij de rekening betaald. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hybrides vliegen vaker in brand dan elektrische auto’s en benzineauto’s samen.

https://www.ad.nl/auto/hybrides-vliegen-vaker-in-brand-dan-elektrische-autos-en-benzineautos-samen~a862e290/

Zo, al die vooroordelen over in brand vliegende EV’s kunnen meteen naar de prullenbak.

aangepast door Hippe lip
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Hybrides vliegen vaker in brand dan elektrische auto’s en benzineauto’s samen.
https://www.ad.nl/auto/hybrides-vliegen-vaker-in-brand-dan-elektrische-autos-en-benzineautos-samen~a862e290/
Zo, al die vooroordelen over in brand vliegende EV’s kunnen meteen naar de prullenbak.

Plug-in hybrides zijn dus niet alleen onhandig in gebruik, maar ook nog eens gevaarlijk. Weg met die dingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn voorsteltopic ook al even aangehaald.

 

Twee weken geleden gaan kijken bij een Kia E Niro 64kwh DynamicPlucLine met nog geen 3000 kilometer op de teller. De auto is door een Kia dealer geimporteerd uit Polen. Bij aankomst van de auto bleek de 12v batterij leeg te zijn. Niet perse raar aangezien ze bij importprocessen nog wel eens langere tijd stil staan. De batterij hebben ze vervangen maar de auto gaf daarna een storing (Wilde eerst niet eens rijden).

 

Op zich was ik niet bang voor een storing gerelateerd aan een 12v batterij maar inmiddels blijkt was dat een fout. De dealer is sinds de aanschaf twee weken terug op zoek naar de oorzaak van de storing. Ze denken nu dat het in een specifiek relais zit waarvoor het hele accupakket gedemonteerd moet worden. Ze weten dit niet zeker, en als het wel zo is zou het zomaar eens een maand kunnen duren voor ze een vervangend relais binnen hebben. Ik heb al een tijdje zitten zoeken op Google naar vergelijkbare cases, maar die lijken er niet te zijn.. Iemand nog tips over waar ik meer informatie kan vinden of kent iemand een vergelijkbare case?

 

 

Kia E niro error.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


In mijn voorsteltopic ook al even aangehaald.
 
Twee weken geleden gaan kijken bij een Kia E Niro 64kwh DynamicPlucLine met nog geen 3000 kilometer op de teller. De auto is door een Kia dealer geimporteerd uit Polen. Bij aankomst van de auto bleek de 12v batterij leeg te zijn. Niet perse raar aangezien ze bij importprocessen nog wel eens langere tijd stil staan. De batterij hebben ze vervangen maar de auto gaf daarna een storing (Wilde eerst niet eens rijden).
 
Op zich was ik niet bang voor een storing gerelateerd aan een 12v batterij maar inmiddels blijkt was dat een fout. De dealer is sinds de aanschaf twee weken terug op zoek naar de oorzaak van de storing. Ze denken nu dat het in een specifiek relais zit waarvoor het hele accupakket gedemonteerd moet worden. Ze weten dit niet zeker, en als het wel zo is zou het zomaar eens een maand kunnen duren voor ze een vervangend relais binnen hebben. Ik heb al een tijdje zitten zoeken op Google naar vergelijkbare cases, maar die lijken er niet te zijn.. Iemand nog tips over waar ik meer informatie kan vinden of kent iemand een vergelijkbare case?
 
 
1459101001_KiaEniroerror.thumb.jpg.7edabd7095bd06d8b37e64dd798839e3.jpg

Heel erg balen dat je niet direct kunt genieten van deze heerlijke auto. Ik hoop voor je dat ze het wel snel kunnen oplossen.

Ik heb het zelf nooit eerder gehoord en hier ook niet voorbij zien komen. Maar wellicht andere gebruikers wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...