Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 30-8-2021 om 20:59, Murcielaygo zei:

Het meest bizarre is eigenlijk dat we allemaal uiteindelijk via de bankrekening betalen, maar er wel een heel extra stuk tussen zit met die druppels of apps.
Als ik bij een parkeergarage kan inrijden en uitrijden met "chip-in chip-out" van mijn bankpas of mobiel, waarom dan ook niet voor een laadpaal?

Nu zit daar allemaal nog RFID in heb ik het idee, maar dat zou toch redelijk simpel ook met NFC moeten kunnen?

Het (lokaal) lezen van het pasje is niet het probleem, maar de afhandeling daarna. Een pinapparaat is een relatief duur ding. Een winkelier met minimaal enkele tientallen transacties per dag kan de kosten over al die transacties uitsmeren, maar een laadpaal heeft gewoonlijk niet zoveel transacties. Ik verwacht dat het te duur is en daarom niet toegepast wordt.

• Like 1
Geplaatst
12 uur geleden, gjcvro zei:

tot welke snelheid laat jet het dan open staan? Alleen bebouwde kom, 80km wegen of ook snelweg?

Voorlopig alleen nog maar bebouwde kom en 80km wegen gehad.

Geplaatst
18 uur geleden, Hippe lip zei:

Het (lokaal) lezen van het pasje is niet het probleem, maar de afhandeling daarna. Een pinapparaat is een relatief duur ding. Een winkelier met minimaal enkele tientallen transacties per dag kan de kosten over al die transacties uitsmeren, maar een laadpaal heeft gewoonlijk niet zoveel transacties. Ik verwacht dat het te duur is en daarom niet toegepast wordt.

Laat mij dan maar 25cent betalen voor de pinbetaling.. veel meer zal het niet zijn.

• Like 2
Geplaatst
20 uur geleden, gjcvro zei:

Laat mij dan maar 25cent betalen voor de pinbetaling.. veel meer zal het niet zijn.

Er zijn meerdere soorten kosten:

1. De transactiekosten, ergens ronde 25ct idd.

2. De abonnementskosten voor het hebben van het apparaat = maandelijkse kosten, ook als er geen transacties zijn.

3. Investering in het apparaat; uit te smeren over alle transacties tot het apparaat vervangen wordt (bijv. door volgende generatie).

4. Ontwikkelingskosten voor de integratie van de apparaat met de paal en van de transacties met de eigen backoffice.

Ik denk dat velen met name in dat laatste geen zin hebben. Totdat de eerste ermee komt en de rest niet achter kan blijven?

Geplaatst (aangepast)

Ik denk dat (een poging) tot klantenbinding ook mee speelt. Vooralsnog lukt dit niet echt omdat door een varia aan systemen de gebruiker met meerdere pasjes (oid) onderweg moet gaan om er zeker van te zijn dat ze stroom krijgen.

aangepast door HenkM
Geplaatst
3 uur geleden, Hippe lip zei:

Er zijn meerdere soorten kosten:

1. De transactiekosten, ergens ronde 25ct idd.

2. De abonnementskosten voor het hebben van het apparaat = maandelijkse kosten, ook als er geen transacties zijn.

3. Investering in het apparaat; uit te smeren over alle transacties tot het apparaat vervangen wordt (bijv. door volgende generatie).

4. Ontwikkelingskosten voor de integratie van de apparaat met de paal en van de transacties met de eigen backoffice.

Ik denk dat velen met name in dat laatste geen zin hebben. Totdat de eerste ermee komt en de rest niet achter kan blijven?

Ik geloof niet dat kosten zo'n probleem zijn. Er zijn zat leveranciers waar je simpele kastjes hebt voor pinbetalingen waar je alleen een transactie fee betaald (0,14ct heb ik al gezien). Die kastjes kosten volgens mij nog geen 30 euro en de connectie gaat via simkaart. Als dit voor een simpele marktkoopman gaat dan moet dit voor een bedrijf met duizenden palen nog veel goedkoper kunnen. 

Men wil dit niet omdat men dan veel te makkelijk bij andere palen gaat laden die wellicht op dat moment goedkoper zijn. Het zo ondoorzichtig mogelijk maken is hoe men mensen binnen houdt. Waarom denk je dat tankstations van die spaarzegels hebben? Alleen om je binnenboord te houden. 

Geplaatst

Ik geloof niet dat het in de kosten zit, maar meer  in het gebrek aan samenwerking en micromanagement en of klantenbinding. Waar tesla jaren geleden al tegenaan liep, en het uiteindelijk maar zelf is gaan oplossen geeft de grote bulk nog steeds geen oplossing anders dan een vaag pasje. Daar win je de massa niet mee.

• Like 2
Geplaatst

Dat mag van mij ook wel; zodat het voor iedereen pijn doet.
Een multimiljonair merkt weinig van €500, terwijl iemand met een modaal inkomen daar een groot deel van hun budget voor die maand mee kwijt kan zijn...

Geplaatst

Doe maar niet, want per saldo gaat het dan toch weer duurder worden. Ook voor jan modaal. Moet je naast de administratiekosten ook nog eens ict kosten tellen, want dan moet het uitgerekend worden.

Geplaatst
16 uur geleden, gjcvro zei:

Doe maar niet, want per saldo gaat het dan toch weer duurder worden. Ook voor jan modaal. Moet je naast de administratiekosten ook nog eens ict kosten tellen, want dan moet het uitgerekend worden.

Gewoon niet te hard rijden. Dat kost helemaal geen boete en ook minder KwH.

Ook voor Jan Modaal.

• Like 1
Geplaatst

Ja hoor, iets met open deuren intrappen.. Soms rij je te hard omdat je even een bordje hebt gemist en zo.. Niet eens bewust dus. En iedereen die zegt echt nooit te hard te rijden liegt of doet het zonder het zelf te weten.

• Like 1
Geplaatst

Genuanceerd dan:

"Gewoon proberen niet te hard rijden. Dat kost dan bijna nooit een boete en ook minder KwH".

Als je dan toch gepakt wordt: jammer dan. Neemt niet weg dat in verhouding met de meeste landen de boetes hier erg hoog zijn.

Geplaatst

Zoewl de boetes als de snelheden in NL gaan echt nergens meer over.

Heel veel buitengebied, waar je nooit iemand tegenkomt: 60km. Nijmegen 4 baans brug met 5e middenbaan over de waal: 50 Complete dorpen/steden : 30km, ook de doorgaande routes. Dan wordt het wel steeds lastiger om je ook echt aan de snelheid te houden.

En dan is nog te begrijpen dat je ergens 60 mag, leggen ze er drempels neer die je met max 30km kunt nemen omdat je anders de spullen uit de kofferbak op de achterbank hebt liggen.

• Like 2
Geplaatst

De boete voor Jan Modaal zal dan gewoon €500,- blijven. Alleen voor de hogere inkomens zal dit dan stijgen. Beter zullen we, behalve de schatkist, er zeker niet van worden!

• Like 2
Geplaatst

We zitten niet te bedelen om hogere boetes, maar om een eerlijker verdeling. Iemand die veel verdient raakt het niet dat hij of zij een boete krijgt. Ik vermoed ook juist dat dit het soort mensen zijn welke de meeste verkeersovertredingen maakt (kan ik niet hard maken, is een gevoel). Boetes zijn geen diefstal, maar een middel om de mensen een beetje aan de regels te laten houden. Zonder boetes zouden we vermoedelijk toch een ander verkeersbeeld in Nederland zien.

Belasting op zich vind ik geen diefstal. Ik wil best betalen voor het aanleggen van wegen, algemene voorzieningen, enz. Je kunt je wel afvragen of het belasting geld allemaal goed besteed wordt. In 2007 moesten er zonodig 3 (kolen)centrales gebouwd worden. Nu moeten ze weer versneld sluiten. Dit kost miljarden voor de belastingbetaler. Zo zijn er vast wel meer voorbeelden te bedenken van belastinggeld wat over de balk is gesmeten.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Het inkomens afhankelijk maken is m.i. niet de oplossing en niet eerlijk v.w.b. de gevaar zetting, die is immers gelijk.

Ik denk dat de pak kans voor welke overtreding dan ook een grotere invloed heeft dan de hoogte van de boetes.

Kijk maar naar het toenemende GSM gebruik en het toenemende niet gebruiken van de richtingaanwijzers. De kans op een bon is nihil en dus doet iedereen maar wat. Als breder wordt gecontroleerd vallen de rotte appels vanzelf door de mand.

Snelheid kan nu eenmaal redelijk automatisch worden bekeurd, voor de rest moet de bestuurder worden aangehouden en daar is gewoonweg te weinig politie voor op de weg. Het zwaarder bekeuren van de meer bedeelden lost m.i. de verloederende verkeers-mentaliteit niet op.

aangepast door HenkM
  • Like 1
Geplaatst
Zitten jullie nou te bedelen om hogere boetes? Belasting is diefstal en boetes al helemaal.
Belasting is diefstal? Ik betaal ook niet graag belasting. Maar dankzij die belasting kan ik over een fatsoenlijk stuk asfalt rijden, hebben de wegen straatverlichting, kan ik gratis naar de huisarts, kan mijn zoon voor een prikkie studeren, hebben we droge voeten in het grootste deel van Nederland, komt de brandweer jouw e-Niro blussen als de accu's per ongeluk toch een keer in brand vliegen en zo kan ik nog heel lang doorgaan. Wat zei Máxima ook alweer tegen Willem-Alexander?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

• Like 2
Geplaatst
Als je de notoire hardrijder wil pakken, kun je ook een staffel of puntensysteem introduceren. Begint vanzelf pijn te doen.

Het Zwitserse systeem vind ik beter, want de pakkans is bij ons laag en als je de boete inkomens/vermogensafhankelijk maakt dan raakt het je de eerste keer meteen al. Het is een straf naar verhouding.
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)

Die nog steeds maar 'even'  pijn doet, op het moment dat het van je rekening verdwijnt. Als je een weekje gedwongen bent om te fietsen of met het openbaar vervoer te reizen terwijl je dat normaal in je eigen auto doet zal dat in ieder geval op mij meer indruk maken. En degene die echt flink over de schreef gaat zal dat heel waarschijnlijk vaak genoeg doen om een paar keer gepakt te worden. Degene die een keertje 5 km te hard rijd. tsja...

aangepast door gjcvro
  • Like 1
Geplaatst

Ook daar zit wat in. Maar het levert de schatkist waarschijnlijk wel behoorlijk wat meer op en dan kunnen de andere belastingen misschien wel omlaag.........

Geplaatst
9 uur geleden, Jojan265 zei:

[…] en dan kunnen de andere belastingen misschien wel omlaag.........

Maak je geen illusies: belastingen kunnen in NL alleen maar omhoog, niet naar beneden. Waarom zouden ze? :no:

Geplaatst

Vind het een leuke discussie, inkomensafhankelijke boetes. En belasting.

Dus een zorgmedewerker die door avond/nachtdiensten te draaien om zo een beetje meer inkomen te genereren voor haar kids moet een hogere boete betalen dan de Timmerman die ook wat extra inkomen genereerd door ’s avonds bij te klussen?

Die laatste doe dat “natuurlijk zwart” dus dat wordt niet meegenomen.

Nog daargelaten dat zwartwerken gewoon diefstal is van de maatschappij want niet bijdragen maar wel profiteren van de voorzieningen?

• Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...