Ga naar inhoud

e-Niro - Stamtafel


Sigmasailor
Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

3 hours ago, Nick_2019 said:

En heb je EV6 al besteld?

Nee, had al online wat reviews gekeken en vond hem erg tegen vallen. Had dit al besloten voor de EV6 Experience. EV6 Experience bevestigde alleen maar dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik ben voor een Kia Niro PHEV gegaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Wat is het hier stil op het forum!

Er lijken soms dágen voorbij te gaan dat er helemaal nix gebeurt en dan twijfel ik aan mezelf en of ik nog wel ingelogd ben, of mijn account het überhaupt nog wel doet. En dat in tegenstelling tot hetzelfde onderwerp op het tweakersforum.

Is er hier nog wel iemand? Hallo hallo? 🤪 🙃 🤨

  • Like 2
  • Haha 2
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Is inderdaad vrij stil hier op het forum. Zijn die Kia’s dan echt zo probleemloos? Nog niet zo lang hier aan het meelezen, maar vergeleken met focusclub.nl ben ik hier snel klaar met het lezen van nieuwe topics. Verder valt mij op dat de reclameblokken best wel irritant aanwezig zijn. 

aangepast door Andre078
Aanvulling
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uur geleden, zei Hippe lip:

Wat is het hier stil op het forum!

Er lijken soms dágen voorbij te gaan dat er helemaal nix gebeurt en dan twijfel ik aan mezelf en of ik nog wel ingelogd ben, of mijn account het überhaupt nog wel doet. En dat in tegenstelling tot hetzelfde onderwerp op het tweakersforum.

Is er hier nog wel iemand? Hallo hallo? 🤪 🙃 🤨

Hoi Philippe!
Ik heb eigenlijk ook geen nieuws. Inmiddels wel proefgereden in een EV6 en Ioniq 5. Ik vind de EV6 fijner rijden en mijn vrouw de Ioniq 5. Misschien toch maar even wachten op de Ioniq 6. De e-niro doet het nog goed genoeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uur geleden, zei Nick_2019:

Ik heb eigenlijk ook geen nieuws. Inmiddels wel proefgereden in een EV6 en Ioniq 5. Ik vind de EV6 fijner rijden en mijn vrouw de Ioniq 5. Misschien toch maar even wachten op de Ioniq 6. De e-niro doet het nog goed genoeg...

Ik heb een tijd geleden ook in een Ioniq 5 gereden en vond dat ding een stuk beter geveerd dan de e-Niro. Komt mogelijk door zijn grote wielbasis (3 meter?). En ook die vlakke vloer spreekt me wel aan.

Maar om daarvoor nou meteen de e-Niro in te ruilen? Neuh, veel te fijn beessie en naast dingen die daar mss beter of fijner aan zijn krijg je ongetwijfeld teleurstellingen terug.

De EV6 heb ik nog niet in gereden. Staat nog op mijn lijssie...

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, zei Rubke81:

Weet iemand iets meer over het verwarmen van de batterij om sneller te laden? Ik lees her en der dat er updates komen voor Kia en Hyundai dat de batterij verwarmd wordt als je navigeert naar een snellader. Het is mij onduidelijk voor welke modellen dit gaat gelden.

En hoe moet de auto weten dat je op een snellader afstevent?
Dat bericht lijkt meer op ‘wishful thinking’, kopietje van wat Tesla doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, zei Hippe lip:
En hoe moet de auto weten dat je op een snellader afstevent?
Dat bericht lijkt meer op ‘wishful thinking’, kopietje van wat Tesla doet.


Op basis van gps van het interne navigatie systeem weet de auto toch dat je in de buurt komt? Lijkt mij niet het meest ingewikkelde, vraag is denk ik meer of de batterij verwarmer in de auto de accu tot 25 graden kan brengen. Dus of het hardwarematig mogelijk is.

aangepast door Rubke81
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, zei Rubke81:


Op basis van gps van het interne navigatie systeem weet de auto toch dat je in de buurt komt? Lijkt mij niet het meest ingewikkelde, vraag is denk ik meer of de batterij verwarmer in de auto de accu tot 25 graden kan brengen. Dus of het hardwarematig mogelijk is.

Op deze manier lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk. Dat zou betekenen dat de accu op de snelweg regelmatig voor nix gaat opwarmen omdat je naar een snellader rijdt, waar je vervolgens helemaal niet stopt omdat je dat nu (om wat voor reden ook) niet wilt…

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op deze manier lijkt het me hoogst onwaarschijnlijk. Dat zou betekenen dat de accu op de snelweg regelmatig voor nix gaat opwarmen omdat je naar een snellader rijdt, waar je vervolgens helemaal niet stopt omdat je dat nu (om wat voor reden ook) niet wilt…

Waarom zou je naar een snellader navigeren maar daar vervolgens niet stoppen? Uiteraard zou er ook een instelling moeten zijn die deze accu voorverwarming kan uitschakelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik meende eigenlijk dat het BMS (Battery Management System) ook tijdens het rijden de accu op temperatuur houdt, dan wel probeert te houden.

Zeker wanneer je al enige tijd onderweg bent zal dat dan geen probleem zijn.

Edit: omdat @Rubke81z'n bericht het mijne kruiste.

Dan veronderstel je dat je infotainmentsysteem zonder tussenkomst in de auto kan ingrijpen?

Lijkt mij niet wenselijk.

aangepast door Peter-036
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik meende eigenlijk dat het BMS (Battery Management System) ook tijdens het rijden de accu op temperatuur houdt, dan wel probeert te houden.
Zeker wanneer je al enige tijd onderweg bent zal dat dan geen probleem zijn.

Ik heb mijn e-Niro nog niet maar als ik zoek op coldgate en diverse filmpjes van de Niro in koude omstandigheden zie dan is de laadsnelheid vrij langzaam in de winter.

Zie ook onderstaande petitie. Meer dan 4000 mensen die er blijkbaar ook iets van vinden.

https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-ev-new-hyundai-ioniq5-kia-ev6?redirect=false
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist gelezen, maar voor mij niet nuttig: als het nodig is, en zou komen, wordt het zeker niet naderhand ingebouwd.

Mijn MY '19 E-Soul doet het nu goed genoeg, en ik denk dat het probleem ook wat meer speelt in streken waar de temperatuur vaker en langer onder -10 is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden, zei Rubke81:


Waarom zou je naar een snellader navigeren maar daar vervolgens niet stoppen? Uiteraard zou er ook een instelling moeten zijn die deze accu voorverwarming kan uitschakelen.

Ah, nu heb je het over ‘navigeren naar’
 

12 uur geleden, zei Rubke81:


Op basis van gps van het interne navigatie systeem weet de auto toch dat je in de buurt komt?

Ik reageerde op je tekst waarbij je het had over ‘dat je in de buurt komt’.

Wel ff bij de les blijven… 🤪

aangepast door Hippe lip
Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de EV6 en Ioniq5 is toegezegd dat eerste helft dit jaar een aanpassing komt dat de accu wordt voorwerwarmd als je een snellader op je navigatie hebt geselecteerd. Of dat ook bij de e-Niro komt lijkt me eerlijk gezegd sterk, misschien bij de nieuwe versie. Het coldgate verschil bij deze 2 auto's is ook een stuk groter dan bij de e-Niro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uur geleden, zei Rubke81:

Weet iemand iets meer over het verwarmen van de batterij om sneller te laden? Ik lees her en der dat er updates komen voor Kia en Hyundai dat de batterij verwarmd wordt als je navigeert naar een snellader. Het is mij onduidelijk voor welke modellen dit gaat gelden.

Deze?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...