Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een mailtje aan gewaagd: 'The engine runs clean' (engine?:roll: hahaha) en 'I have made an agreement with ebay to act as a neutral third party' en 'As soon as I will have the confirmation from eBay that the funds have reached their account, I will immediately start the shipping process.' en meer van dit soort geneuzel.

Duidelijk uit op geld dus. 

• Like 1
Geplaatst

Ik heb een stapeltje moeilijk verwijderbare stickers bij me. Als je die een keer op je voorruit vindt denkt je als plofautobezitter de volgende keer wat beter na als je het nodig vindt een laadpunt te bezetten :-).

Het zou natuurlijk beter zijn als er wat Postbus 51-achtige voorlichting zou komen (en echte handhaving: wegslepen?).

Geplaatst

Tja, denk je dat zo'n lastig verwijderbare sticker dan wel goed is voor het imago van EV-rijders?
Zou wel eens averechts kunnen werken, ook naar andere EV-rijders toe...

Geplaatst (aangepast)

Tsja, ook daar is iets voor te zeggen. Heb je zelf een beter idee? Die bestuurder van de plofauto ken je natuurlijk niet en is in geen velden of wegen te bekennen. Ik heb ook een milde versie (rode kaart zonder plaksel) met een QR code die linkt naar een opvoedkundig filmpje (EV rijder die zijn auto bij een pomp parkeert en wegloopt): 

aangepast door Sigmasailor
  • Like 2
Geplaatst (aangepast)
Op 25-11-2019 om 23:01, Sigmasailor zei:

Het zou natuurlijk beter zijn als er wat Postbus 51-achtige voorlichting zou komen (en echte handhaving: wegslepen?).

Handhaven? Wat is dat?

Volgens mij hebben ze dat, samen met de helft van het personeel, uit het woordenboek van de politie geschrapt...

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

W kunnen wel iedereen de schuld gaan geven maar ook E-rijders zijn niet allemaal heilig.

Hoeveel laadplakkers zijn er niet die gratis parkeren? Kom regelmatig bij het strand en daar staat ALTIJD dezelfde E-auto de hele dag te "laden". Ander automobilisten moeten dik betalen voor een parkeerplaats.

Voor mij is al die laad-ellende (ook in het buitenland) de belangrijkste reden dat ik (nog) niet een elektrische auto heb. En ik zie de problemen voorlopig nog niet opgelost. Het is niet alleen regelgeving en gedoogbeleid, maar ook mentaliteit en/of respect. Daarom rijdt ik stressloos in een hybride en wacht geduldig op de vol-elektrische auto maar dan zonder grote (vervuilende) accupakketten en laadproblemen. 

Heb de tijd. Zo'n Kia Hybride gaat immers nog jaaaaren mee!

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

De oplossing tegen paalklevers is denk ik vrij simpel: Bij de laadpaal niet per kWh, maar per minuut afrekenen. Of een combinatie: de eerste 3 uur kWh, daarna per minuut.

Bij mij voor de deur staan 2 publieke laadpalen. Het valt mij op dat met name de plug-in hybride auto's lang blijven plakken, terwijl die toch na zo'n 3 uur wel  volgeladen moeten zijn.

Gelukkig heb ik een eigen laadpaal. Met mijn plug-in Prius laadde ik vrijwel iedere dag op. Nu nauwelijks eens per week. (Ik rij niet zoveel.) Dus alhoewel ik meer elektrische km maak (100 in plaats van 20%), is mijn laadpaaltijd korter.

aangepast door LeoS
Geplaatst

@LeoS blijft lastig. Beste is een boetetarief per minuut als je overdag aan de paal staat en niet (meer) laadt. Snachts wisselen gaat niemand doen natuurlijk.

Maar het is duidelijk dat er nog veel meer palen bij moeten komen.

Geplaatst
10 minuten geleden, jwv zei:

@LeoS blijft lastig. Beste is een boetetarief per minuut als je overdag aan de paal staat en niet (meer) laadt. Snachts wisselen gaat niemand doen natuurlijk.

Maar het is duidelijk dat er nog veel meer palen bij moeten komen.

Op het Laadplein Oliemolenhof in Amersfoort hebben ze dat mooi geregeld: Alleen toegang tot het plein met je laadpas, en zolang je laadt, is parkeren gratis (stroom wel afrekenen natuurlijk). 30 minuten nadat het laden is gestopt, gaat dan een normaal parkeertarief in.

• Like 2
Geplaatst
1 uur terug, Case zei:

Op het Laadplein Oliemolenhof in Amersfoort hebben ze dat mooi geregeld: Alleen toegang tot het plein met je laadpas, en zolang je laadt, is parkeren gratis (stroom wel afrekenen natuurlijk). 30 minuten nadat het laden is gestopt, gaat dan een normaal parkeertarief in.

Dat vind ik inderdaad een mooie oplossing. Zelfs betaald parkeren vanaf minuut 1 is geen probleem. Meestal kom je daar niet alleeen om te laden, maar vooral omdat je in de buurt iets gaat doen. Van een korte afspraak tot een middagje winkelen. Je kunt niet verwachten dat mensen dan terug komen om de auto te verplaatsen. Wel dat ze betalen voor het parkeren.

• Like 2
Geplaatst

Zijn er anderen die ook merken dat als je in een koude auto stapt, dat de rechter kant van de voorruit sneller ontwasemt dan de linker kant? De knop ‘voorruitontwaseming’ heb ik dan ingedrukt en zowel het A/C-lampje als het verwarmingslampje ernaast branden dan (+ hoge snelheid van de aanjager/ventilator). 
Maakt niet uit of ‘driver only’ aan staat of niet. 

Geplaatst
1 uur terug, Hippe lip zei:

Zijn er anderen die ook merken dat als je in een koude auto stapt, dat de rechter kant van de voorruit sneller ontwasemt dan de linker kant? De knop ‘voorruitontwaseming’ heb ik dan ingedrukt en zowel het A/C-lampje als het verwarmingslampje ernaast branden dan (+ hoge snelheid van de aanjager/ventilator). 

Veiligeheid die ingebouwd is: je rijdt dan pas weg als de gehele ruit ontwasemd is, niet allen recht voor je............  (geintje :) ).

Ja is mij ook opgevallen, waarschijnlijk zit de blower motor aan de rechter kant.

Geplaatst
4 uur geleden, Hippe lip zei:

Klopt hier hetzelfde. Mijn dochter die op de passagiersstoel zat zei laatst; 'Rijden maar pap... ik zeg wel of je naar links of naar rechts moet' :)

• Like 1
Geplaatst

Nou, dan is dit gelukkig een ‘feature’ :roll: en geen fout specifiek in mijn auto.

Blijft wel lastig overigens. Als je op zo’n koude ochtend weg wilt rijden moet je eerst starten en dan twee minuten wachten voordat je veilig op weg kunt. Konden we die voorverwarming maar op afstand aan zetten... <zucht...>

En dan leer je altijd dat je niet eerst moet starten en dán gaan krabben......:lol:

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Hippe lip zei:

Nou, dan is dit gelukkig een ‘feature’ :roll: en geen fout specifiek in mijn auto.

Blijft wel lastig overigens. Als je op zo’n koude ochtend weg wilt rijden moet je eerst starten en dan twee minuten wachten voordat je veilig op weg kunt. Konden we die voorverwarming maar op afstand aan zetten... <zucht...>

En dan leer je altijd dat je niet eerst moet starten en dán gaan krabben......:lol:

Een elektrische auto stoot gelukkig bij het verwarmen terwijl je ijskrabt geen ongewenst grote hoeveelheden NOx, CO en CHx uit, dus eerst starten mag nu gewoon. :dup:

aangepast door Case
Geplaatst
10 uur geleden, Hippe lip zei:

Ik heb wel gemerkt dat als je NIET de snelontwasemer (met airco) gebruikt, maar de gewone warme blower op max zet, dat de ruiten minder snel beslaan en sneller ontwasemen.

Merk dat na gebruik van de airco de Kia ook zeer snel weer beslaat...........bekend verschijnsel maar lijkt dat de E-Niro hiervoor gevoeliger is.

Geplaatst

Na maanden wachten, en stiekem meelezen hier en mezelf nog gekker zitten maken, maandag eindelijk mijn E-Niro op mogen halen. Gelukkig nog een 4% :)
heerlijke auto. Soms wat zoeken nog in de verschillen rijstanden en instellingen maar dat komt goed. Ik kijk niet zo nauw met het bereik omdat ik niet veel km’s maak en sta nu dus ook gemiddeld op 22,7 KW per 100 km. (Nu 200 km gereden) Maar ik heb hem ook lekker getest en geniet van het harde optrekken. Ook gemerkt dat hij 180 op de teller ook haalt.
Ik merk alleen dat mijn rechter buitenspiegel soms naar beneden gesteld is. Ik heb ergens een keer gelezen dat dit automatisch gaat voor het achteruit rijden maar ik neem aan dat het dan ook automatisch terug zou moeten gaan.. ik heb nu al 3 keer gehad dat ik mijn spiegel naar boven moest bijstellen. Hebben hier meer mensen last van?

Geplaatst
19 minuten geleden, Pkr zei:

Na maanden wachten, en stiekem meelezen hier en mezelf nog gekker zitten maken, maandag eindelijk mijn E-Niro op mogen halen.

Gefeliciteerd! Ja, dat gaan nog heel veel fijne kilometers worden. En wat die instellingen betreft: de meesten eindigen (na allerlei gekke testjes en probeersels :roll:) met alles in de eco-stand en rustig rijden.

21 minuten geleden, Pkr zei:

Ik merk alleen dat mijn rechter buitenspiegel soms naar beneden gesteld is. Ik heb ergens een keer gelezen dat dit automatisch gaat voor het achteruit rijden maar ik neem aan dat het dan ook automatisch terug zou moeten gaan.. ik heb nu al 3 keer gehad dat ik mijn spiegel naar boven moest bijstellen. Hebben hier meer mensen last van?

Nee, nooit last van gehad. Hier ook nog nooit genoemd gezien, dus ik denk dat je hier een unieke ervaring hebt. Ga er maar ff mee naar je garage. Misschien klemt de spiegel ergens? Als je links/rechts-schakelaar voor de spiegels (in je linker deur) uit de middenstand staat, dan draaien je spiegels naar beneden als je de auto in achteruit zet en weer terug als de achteruit weer uitgeschakeld is (helaas is de mate van naar beneden draaien niet instelbaar). Dat deed ik in het begin ook, maar daar had ik al snel genoeg van, omdat je dan niet verder achteruit kunt kijken dan vlakbij de auto. Dus een stoeprand in een bocht volgen of een obstakel aan zien komen gaat dan niet.

Geplaatst
1 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat deed ik in het begin ook, maar daar had ik al snel genoeg van, omdat je dan niet verder achteruit kunt kijken dan vlakbij de auto. Dus een stoeprand in een bocht volgen of een obstakel aan zien komen gaat dan niet.

Bedankt!

Betekend dit dat je het ook uit kan zetten? Ik kan de instelling nergens vinden en zie het zo ook niet meer terug in het boek(je). 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...