Jump to content
Sigmasailor

e-Niro - Stamtafel

Recommended Posts

Kia is niet altijd goed geweest in veiligheid, laat deze crashtest zien van de Kia Sephia. 1997-2004, uitsluitend in de VS verkrijgbaar.

kijk vanaf 1:31-2:28

 

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's toch wel wat anders als je dat vergelijkt met de (gewone) Niro model 2017:

 

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

En helaas is de EV nog niet aan zo'n test onderworpen, voor zover ik weet, maar de Kia Niro PHEV wel:

2018-2020 KIA Niro Plug-In Hybrid IIHS Passenger-Side Small Overlap Crash Test (Extra Angles)

Duidelijk is te zien hoe de impact naar buiten afgebogen wordt, van het passagierscompartiment af:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kia is niet altijd goed geweest in veiligheid, laat deze crashtest zien van de Kia Sephia. 1997-2004, uitsluitend in de VS verkrijgbaar.

De Sephia is in NL toch ook geleverd? Of is dat zo'n zelfde verhaal als de Ford Escort; die was in de US ook totaal anders dan hier...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horen die filmpjes wel thuis op dit forum? Dit zijn allemaal 'non' e-Niro's en dus niet echt representatief. Oh, wacht: dit is de stamtafel waar alles mag en kan. Altijd leuk dit soort filmpjes!

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je, hiér mag het. En het heeft wel raakvlakken met onze e-Niro. Je ziet hoe de veiligheid van Kia in de lopp der jaren flink is toegenomen. Bovendien lijkt me de botsproef van een gewone Niro misschien niet helemaal hetzelfde, maar toch wel aardig indicatief voor de hele Niro-range. De e-Niro zal niet opeens een slappere kooiconstructie hebben. Dat is wat mij geruststelt en waarom ik het hier laat zien.

Aan het eind van het filmpje zie je ook hoe het antibotssysteem presteert. Mooi om te zien! En ook dat zal toch bij de e-Niro niet anders zijn?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 uur geleden, Hippe lip zei:

Je, hiér mag het. En het heeft wel raakvlakken met onze e-Niro. Je ziet hoe de veiligheid van Kia in de lopp der jaren flink is toegenomen. Bovendien lijkt me de botsproef van een gewone Niro misschien niet helemaal hetzelfde, maar toch wel aardig indicatief voor de hele Niro-range. De e-Niro zal niet opeens een slappere kooiconstructie hebben. Dat is wat mij geruststelt en waarom ik het hier laat zien.

Aan het eind van het filmpje zie je ook hoe het antibotssysteem presteert. Mooi om te zien! En ook dat zal toch bij de e-Niro niet anders zijn?

Haha zelf al paar keer meegemaakt. Ik zet tegenwoordig regeneratie op "0", rolt de auto veel meer door en krijg er meer km's voor terug ook icm remmen. Maar omdat de auto dus niet zelf afremt grijpt het systeem sneller in :)

Bijvoorbeeld afremmen achter een auto die stilstaat, voor je gevoel geen probleem, ruimte zat maar daar denkt de e-niro anders over dus pieperdepiep BAM stil haha. Soms ergens irritant maar gewoon rekening mee houden. Werkt echt super ook bij voetgangers :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebben jullie de 'schiettent' met de kerstverlichting al ontdekt?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden, Sigmasailor zei:

Hebben jullie de 'schiettent' met de kerstverlichting al ontdekt?

Nee, vertel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scroll in het forum helemaal naar boven, zet het geluid op hard en ga met je muis over de lampjes :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, de hele boel aan flarden!

Had gedacht dat er dan nog iets zou volgen, maar nee.....

Maar wel geinig gedaan. Op mijn laptop had ik die lampjes wel al gezien en hoorde er zo nu en dan eentje te barsten gaan, maar had nog niet ontdekt dat je ze zelf kun mollen :roll:

Edited by Hippe lip

Share this post


Link to post
Share on other sites

All, even een vraag aan de e-Niro rijders. Hoe hebben jullie de equalizer ingesteld van het JBL- systeem?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

image.thumb.jpeg.e83812c7b4a64c6518a49ad4b81f7098.jpeg

Software is zeker nog niet af. Hij rijdt gewoon door rood licht!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

was het een bug in mijn auto of meer algemeen dat er gisteren geen locatie van de auto was in de MijnKia app en de rotregistratie halverwege een rit is gestopt in de middag en tijdens mijn volgende rit in de avond pas weer is opgepakt?

Terwijl de auto gewoon op de oprit stond locatie 60km verderop. Starten van auto etc geen effect op wakker schudden.
Tijdens de rit waar de locatie is uitgevallen had ik geen radio aan. Maakt dat nog uit?

Eerder deze week meegemaakt dat zonder aanleiding het mediascherm tijdens het rijden ging herstarten. En meteen daarna nog een keer. Was in bebouwde kom. Maar even geparkeerd. Auto herstart voor zekerheid. Niet meer meegemaakt. Curieus. 

Edited by The Dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

@The Dude dat mediasysteem tijdens het rijden 2x herstartte heb ik ook 1x meegemaakt 2 maanden terug. Daarna nooit meer gehad, was wel vreemde gewaarwording.

De KiaConnected services is niet altijd betrouwbaar, misschien is het signaal even weggevallen. Compleet onbruikbaar om een geldige en sluitende rittenregistratie mee te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onderzoek toont aan dat elektrisch rijden over de hele linie van fabricage tot en met ‘opruimen’ het schoonste is.

De werkelijkheid wijkt op twee essentiële punten af:

1. Er wordt gerekend met 100% groene stroom; in werkelijkheid zal dat vaak een mix zijn, hoewel het aandeel groen hoe dan ook in de loop der jaren zal toenemen. Het resultaat zal hierdoor iets minder uitvallen, maar ik denk dat de EV daarmee nog steeds bovenaan scoort.

2. Er wordt gerekend met een levensduur van de auto van 200.000 km. We weten inmiddels dat een EV wel heel wat langer meegaat, inclusief zijn (eerste) batterij. Een verdubbeling van die afstand lijkt me een reëlere schatting. Dat is natuurlijk een enorme verbetering en laat de EV nog verder boven de rest uitsteken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/24/elektrische-wagen-op-batterijen-wint-race-om-groenste-auto-cng/
 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben tijdens de zomervakantie en ook skivakantie veel gebruik gemaakt van Ionity. Snel, betrouwbaar, goede afstand tussen locaties en veel palen beschikbaar op elke locatie. 

Ionity heeft nu de prijs ontzettend ver verhoogd (https://tweakers.net/nieuws/162424/ionity-verhoogt-kosten-voor-elektrische-rijders-bij-gebruik-van-snelladers.html). Voor ons zou dit denk ik in totaal ruim 700 euro per jaar meer gaan kosten voor de vakanties. 

Weet iemand of KIA rijders korting gaan krijgen? KIA had zich toch aangesloten bij Ionity?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bjorn heeft hierover een filmpje gepost.

Kort samengevat je kan met korting laden met een abonnement.

Je zit er wel een jaar aan vast en als je alleen in de vakantie er gaat laden wordt het duur.

Eigenlijk alleen interessant als je er bijna dagelijks gaat laden.

Als blijkt dat bijna iedereen die laadpalen overslaat gaan ze prijs wel weer verlagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 17-12-2019 om 17:53, taranis1 zei:

All, even een vraag aan de e-Niro rijders. Hoe hebben jullie de equalizer ingesteld van het JBL- systeem?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zag dat hier nog niemand op geantwoord had..

Mijn settings:

bass +5

mid -2

treble + 2

en de fader een tikke of 4 of 5 naar achteren.
 

Ik hou ervan ‘midden’ in het geluid te zitten, en bij hoger volume vind ik de tweeters voor vrij snel schel klinken. Vandaar de balans wat naar achteren  Dan is ook de subwoofer wat meer ‘aanwezig’, daar hou ik wel van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



We kunnen nog wel wat kg op het dak kwijt en op de trekhaak dmv een fietsendrager


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Cabjo
      https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5174606/meer-schade-door-elektrische-autos-het-zijn-potentiele-moordenaars-tesla
    • By Evi Levels
      Beste lezer,
      Mijn bestelde zakelijke lease Kia e-niro wordt over enkele maanden geleverd (1 november 2020). Wegens privé omstandigheden wil ik deze order ter overname aanbieden. Heeft iemand interesse in de Kia e-niro tegen 8% bijtelling vanaf november dit jaar? Dan ontvang ik graag een bericht.
      Vriendelijke groet,
      Evi
    • By KIF
      Op 2-7-20 een nieuwe Kia E-Niro opgehaald en gelijk was er een duidelijk ratelend geluid linksvoor te horen. Vanaf ongeveer 80km per uur en bij het gas geven. Bij het uitrollen hoor je niets. Vandaag bij de dealer geweest, maar die hebben het nog niet kunnen verhelpen. Ze hadden dit niet eerder gehoord. Dat vind ik moeilijk te geloven. Hoe groot is dit probleem? Hebben meer kia e-niro eigenaren hier last van? Op het forum lees ik er wel wat over, maar of dit nou heel veel voorkomt............ ben hier wel erg benieuwd naar.
    • By Zoef de Haas
      Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Kia e-Niro MY20 - Executiveline.
      Tevens is dit mijn allereerste Kia. Maar wat een heerlijke auto is dit zeg! Erg blij mee.
    • By Peter Boermans
      Hallo, 
      Ook zojuist geregistreerd voor dit forum - ik hoop dat ik op korte termijn groen licht krijg om de KIA E-Niro te mogen gaan rijden als nieuwe leasewagen. Rijdt nu een VW Golf, maar heb ervaring met EV - bij mijn vorige werkgever een Nissan Leaf 2 gereden (2018), ik moet eerlijk zeggen dat ik hiermee ver driving range anxiety heb opgelopen  maar gezien de verhalen en de nodige YouTube materiaal, denk ik dat de E-Niro mij voldoende capaciteit geeft om mijn dagelijks werk te kunnen doen zonder de zweethandjes of extra 'pauzes'.
      Hoop hier mee info op te doen en voor te kunnen bereiden als de auto besteld is... zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat ik er echt in kan rijden gezien de levertijden die ik zo vernam 
×
×
  • Create New...