Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is allemaal best slecht gedocumenteerd voor eindgebruikers. Als je kijkt naar de beschikbaarheid van informatie en software om zelf configuraties aan te passen bij Ford en VAG dan is het voor Kia best karig.
Zo heb ik bij mijn huidige Focus best wel wat dingen zelf aangepast in de configuratie van verschillende modules in de auto.

Geplaatst

Zelf aangepast volgens de normale, voor alle gebruikers beschikbare instellingen? Of heb je het over het tweaken, het wijzigen van de software die op de achtergrond draait?

Geplaatst
57 minuten geleden, meeder zei:

Het is allemaal best slecht gedocumenteerd voor eindgebruikers. Als je kijkt naar de beschikbaarheid van informatie en software om zelf configuraties aan te passen bij Ford en VAG dan is het voor Kia best karig.
Zo heb ik bij mijn huidige Focus best wel wat dingen zelf aangepast in de configuratie van verschillende modules in de auto.

Correct. Had een OBDEleven stekker met app voor VW. Allerlei instelling en optie in te schakelen en te wijzigen.

Bij huidige Tiguan ook van alles gepersonaliseerd, geactiveerd en aangepast.

Jammer dat dat bij Kia niet mogelijk is.................

Geplaatst
Ook KIA maakt gebruik van de CAN-bus, de hele auto-industrie zit eraan en ook steeds meer nieuwe motorfietsen.

Ik zeg ook niet dat Kia geen CANbus gebruikt, alleen niet in de mate waarin bijv. VAG dat doet.
Zo gebruiken ze voor de verlichting DEELS een LINbus (als ik het me goed herinner), maar voor een groot deel ook nog "gewone" hardwiring.

Dat bij jou de knippers instelbaar zijn en bij de Picanto niet heeft dan waarschijnlijk weer te maken met de klasse; de tripple turn was bij mijn TA een optie, gekoppeld aan de projector-koplampen en LED-achterlichten.

Op zich is het misschien ook wel veiliger om NIET alles via de BCU te hebben lopen; dan ben je ook minder kwetsbaar voor hacks via bijv. een OBD-dongle.

En wil je TOCH die sluitende ramen? Daarvoor koop je simpelweg een module op eBay op Alibaba...
Geplaatst
Zelf aangepast volgens de normale, voor alle gebruikers beschikbare instellingen? Of heb je het over het tweaken, het wijzigen van de software die op de achtergrond draait?
Opties die de dealer niet aan kan zetten omdat ze geen toegang hebben tot de engineering mode bijvoorbeeld.
Bij de Focus heb ik zo het automatisch op slot gaan van de deuren aangezet en de verlichting aangepast zodat altijd dimlicht brand (de Scandinavië modus).
Daarnaast kan je er relatief eenvoudig modules mee aanmelden met meer opties als je ze vervangt. Als voorbeeld kan je een originele DAB+ radio plaatsen en deze moet dan aangemeld worden en dat kan je eenvoudig zelf doen en nog veel meer.
Geplaatst (aangepast)
13 uur geleden, Schemerlamp zei:

Geen reservewiel? Maar wel een krik...?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Krik ? Hier geen krik aanwezig, zelfs geen wielmoersleutel.

Alleen bandenplak spul en compressor.

Hebben hier meer mensen WEL een krik gekregen bij hun E-Niro ??

aangepast door King Niro
Geplaatst
Krik ? Hier geen krik aanwezig, zelfs geen wielmoersleutel.
Alleen bandenplak spul en compressor.
Hebben hier meer mensen WEL een krik gekregen bij hun E-Niro ??

Excuses geen krik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Like 1
Geplaatst

Vooruit, nog een ergernis.
Deze week een citytrip naar een hotelletje in het centrum. Met de auto naar een P+R aan de rand van de stad en met het OV verder. Vier uur later op een terrasje kijk ik op de telefoon en zie een berichtje van de auto: "Let op: voertuig niet vergrendeld". Ik meende zeker te weten dat ik 'm wel op slot had gedaan dus de app maar eens ververst; maar nee, ook op het dashboardscherm blijft de melding staan "deuren niet op slot". Dan toch voor de zekerheid maar een uur investeren om op en neer naar de parkeerplaats te reizen alwaar de auto gewoon op slot blijkt te staan.

Geplaatst
12 minuten geleden, Nick_2019 zei:

Vooruit, nog een ergernis.
Deze week een citytrip naar een hotelletje in het centrum. Met de auto naar een P+R aan de rand van de stad en met het OV verder. Vier uur later op een terrasje kijk ik op de telefoon en zie een berichtje van de auto: "Let op: voertuig niet vergrendeld". Ik meende zeker te weten dat ik 'm wel op slot had gedaan dus de app maar eens ververst; maar nee, ook op het dashboardscherm blijft de melding staan "deuren niet op slot". Dan toch voor de zekerheid maar een uur investeren om op en neer naar de parkeerplaats te reizen alwaar de auto gewoon op slot blijkt te staan.

Herkenbaar; die App is lang niet altijd bij de tijd. Gelukkig nog geen ervaringen die zo vervelend zijn meegemaakt. Wel twee keer naar mijn eigen oprit gelopen voor hetzelfde. Ik heb ook al een paar keer gezien dat de laatste rit niet in de App verschijnt. Die komt pas bij de volgende rit tevoorschijn.

Geplaatst (aangepast)

@Nick_2019 @Sigmasailor Heb toevallig vanochtend bij Kia de wens ingediend om het tijdstip van “laatste update vanuit de auto” zichtbaar te maken in de app. Ze zouden het doorgeven.

Dan is duidelijk in hoeverre de info actueel is of niet.

aangepast door jwv
  • Like 2
Geplaatst
5 uur geleden, Sigmasailor zei:

Herkenbaar; die App is lang niet altijd bij de tijd. Gelukkig nog geen ervaringen die zo vervelend zijn meegemaakt. Wel twee keer naar mijn eigen oprit gelopen voor hetzelfde. Ik heb ook al een paar keer gezien dat de laatste rit niet in de App verschijnt. Die komt pas bij de volgende rit tevoorschijn.

Of niet. Ik heb al twee ritten heenweg gereden, zonder terugweg. Dus rijdt je dan de volgende dag op miraculeuze wijze weg vanaf een plek waar je nooit heen bent gegaan. Volgens de app dan...

Geplaatst

grappig, dat ervaar ik niet zo.

bij mij is de app wel redelijk vlot en up to date 

moet er wel bij zeggen dat hij op de oprit staat en Wi-Fi pakt van het huis, wellicht helpt dat de app.

Geplaatst (aangepast)

We kunnen dus vaststellen dat die app dus eigenlijk waardeloos is. Hij geeft iets aan, maar je kunt nooit zeggen of het juist is wat-ie aangeeft. Slechte zaak toch eigenlijk....

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Een vertraging van een nachtje slapen. Bij een rittenadministratie niet erg, zolang-ie maar geen ritten mist (wat hier wel (b)leek te gebeuren). Maar info of je deur op slot zit, daar heb je toch nix aan als-ie daar een nacht over doet om je dat te kunnen vertellen?

Je weet dus nooit of de data die je krijgt up-to-date is...

Geplaatst
22 uur geleden, Sigmasailor zei:

Valt wel mee hoor, zo af en toe heeft hij een vertraging van een nachtje slapen; uiteindelijk komt het telkens weer goed.

Nee, niet dus. Ook in de MijnKIA ritten registratie zijn die ritten niet terug te vinden.

Geplaatst (aangepast)

Nog een puntje....   met 1 van de achterste ramen op een kier of helemaal open rijden. Klinkt binnen alsof je in een Chinook zit ,niet normaal. 

aangepast door mr-markus
Geplaatst
17 minuten geleden, mr-markus zei:

Nog een puntje....   met 1 van de achterste ramen op een kier of helemaal open rijden. Klinkt binnen alsof je in een Chinook zit ,niet normaal. 

Ik heb er een set climair zijwindschermen op gezet.... handig voor in dr regen, maar ook geen chinook in je auto :-)

• Like 1
  • Sad 1
Geplaatst
3 hours ago, mr-markus said:

In een beetje moderne auto zou je helemaal niet met een raam open (of op een kier) moeten rijden. Dat zou (veel) invloed kunnen hebben op de luchtweerstand.

Geplaatst
4 uur geleden, mr-markus zei:

Heb ik in veel auto's ook last van. Eenvoudige remedie: rechtsvoor het raam op een klein kiertje. Dan is het over.

• Like 1
Geplaatst

Kleine ergernis ; achterruit verwarming (incl. spiegelverwarming) gaat niet automatisch weer uit............................

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...