Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Kleine ergernis ; achterruit verwarming (incl. spiegelverwarming) gaat niet automatisch weer uit............................

Wel na opnieuw starten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Krijg nou wat; één van mijn ergernissen is de niet uitschuifbare zonneklep opzij. In deze Engelse Youtube review zie ik dat dat dus wel bestaat. Iemand die hem in Nederland toevallig ook uitschuifbaar heeft, of zal het toch weer een landafhankelijk dingetje zijn? 

image.thumb.png.30f579fcb1e52b0ca6c85f88ade0c88f.png

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden, Dudeljo zei:

Wel na opnieuw starten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

?? auto opnieuw opstarten ? Ja dat mag ik wel hopen. 

Bij elke auto die ik heb gehad, ging de achterruitverwarming automatisch uit na 15 minuten of zo. Beter voor de achterruitverwarming zelf en voor stroomverbruik :)

Geplaatst
On 3/23/2019 at 2:12 PM, Prlwytzkofsky said:

Grappig dat iedereen een beetje dezelfde dingen heeft, maar wel heel blij is met de auto.

Zal zoals gezegd wel een budget kwestie zijn, maar ik had graag wat meer betaald voor een fatsoenlijke lader. Komt ook bij dat wij straks net als PHEV's een slechte naam krijgen omdat we laadpalen 3X zo lang bezet houden. Binnenkort krijgen we te horen dat we op moeten donderen met die simpelfasige auto :-)

Ik wil graag een echte trekhaak om karretjes met tuinafval te kunnen dumpen. 750kg is voor mij genoeg. Ik erger me eraan omdat het volgens mij alleen een PR reden heeft maar technisch wel kan. Als Kia een trekhaak toestaat zal er meteen een autojournalist een grote caravan achter hangen en een naar stukje tikken met "bereik maar 100km op vakantie". Ik denk dat Kia dat wil voorkomen.

Sinds 1 februari. Gelukkig is dit voor mij niet normaal, maar ik denk dat ik toch wel (samen met mijn vrouw) op iets van 50.000 per jaar kom.

Brengt me gelijk op de volgende ergernis: het korte onderhoudsinterval (15000 km). Deze auto kan makkelijk het dubbele doen zonder een garage te zien.

Vreemd genoeg dacht ik me eraan te gaan ergeren maar doe ik dat helemaal niet. Mijn brein associeert het melodietje nu met "lekker een stukje rijden".

De trekhaak vanuit KIA is vanaf eind van de maand leverbaar. Daar kun je geen karretje mee trekken. Hoppenbrouwers levert een gewone trekhaak. Die mag officieel van RDW niet gebruikt worden, want er staat geen trekgewicht op het kenteken.

Geplaatst
On 3/23/2019 at 11:52 AM, Hippe lip said:

7 . Opstart- en afsluitmelodietje.

Heb de auto nog niet eens maar erger me daar nu toch al aan.... :death:

Heeft iemand hier een oplossing voor? Kan het echt niet uit? Ik word gek van al dat lawaai.

Geplaatst (aangepast)

Ik ben verbaast, dat er zoveel ergenissen zijn waar vrijwel  elke gebruiker zich aan ergert. Ik deel die ergernissen. Ik hoopte op dit forum tips te vinden hoe ze op te lossen zijn.

Het is toch echt te gek van woorden dat het welkomst- en afsluitmelodietje niet uit te zetten is. Dat je telkens als je wegrijdt eerst vier zaken opnieuw moet instellen omdat die niet worden opgeslagen. Dat er zo'n knullig routenavigatiesysteem in zit, dat de snelheidsaanduidingen niet worden aangepast aan de feitelijke situatie, waardoor ze vrijwel nooit kloppen. Voor mij waren dit redenen om toch nog naar andere electrische auto's te gaan kijken, omdat ik echt zeer ontevreden ben. Helaas is er nog geen betere auto. Dus voorlopig nog maar even behelpen. Mogelijk komt er van Kia nog een update van het managementsysteem waardoor de irritaties worden opgelost. Anders moet ik mijn hoop vestigen op de nieuwe electrische modellen die eraan komen. Hopelijk zijn die dan beter.

Ik blijf ook nog even zoeken op dit forum. Misschien zijn er toch nog tips te vinden die de ergenissen oplossen.

aangepast door Ruud Emous
Geplaatst
On 3/23/2019 at 2:12 PM, Prlwytzkofsky said:

Grappig dat iedereen een beetje dezelfde dingen heeft, maar wel heel blij is met de auto.

Zal zoals gezegd wel een budget kwestie zijn, maar ik had graag wat meer betaald voor een fatsoenlijke lader. Komt ook bij dat wij straks net als PHEV's een slechte naam krijgen omdat we laadpalen 3X zo lang bezet houden. Binnenkort krijgen we te horen dat we op moeten donderen met die simpelfasige auto :-)

Ik wil graag een echte trekhaak om karretjes met tuinafval te kunnen dumpen. 750kg is voor mij genoeg. Ik erger me eraan omdat het volgens mij alleen een PR reden heeft maar technisch wel kan. Als Kia een trekhaak toestaat zal er meteen een autojournalist een grote caravan achter hangen en een naar stukje tikken met "bereik maar 100km op vakantie". Ik denk dat Kia dat wil voorkomen.

Sinds 1 februari. Gelukkig is dit voor mij niet normaal, maar ik denk dat ik toch wel (samen met mijn vrouw) op iets van 50.000 per jaar kom.

Brengt me gelijk op de volgende ergernis: het korte onderhoudsinterval (15000 km). Deze auto kan makkelijk het dubbele doen zonder een garage te zien.

Vreemd genoeg dacht ik me eraan te gaan ergeren maar doe ik dat helemaal niet. Mijn brein associeert het melodietje nu met "lekker een stukje rijden".

On 3/23/2019 at 11:52 AM, Hippe lip said:

7 . Opstart- en afsluitmelodietje.

Heb de auto nog niet eens maar erger me daar nu toch al aan.... :death:

21 minutes ago, Ruud Emous said:

Ik ben verbaast, dat er zoveel ergenissen zijn waar vrijwel  elke gebruiker zich aan ergert. Ik deel die ergernissen. Ik hoopte op dit forum tips te vinden hoe ze op te lossen zijn.

Het is toch echt te gek van woorden dat het welkomst- en afsluitmelodietje niet uit te zetten is. Dat je telkens als je wegrijdt eerst vier zaken opnieuw moet instellen omdat die niet worden opgeslagen. Dat er zo'n knullig routenavigatiesysteem in zit, dat de snelheidsaanduidingen niet worden aangepast aan de feitelijke situatie, waardoor ze vrijwel nooit kloppen. Voor mij waren dit redenen om toch nog naar andere electrische auto's te gaan kijken, omdat ik echt zeer ontevreden ben. Helaas is er nog geen betere auto. Dus voorlopig nog maar even behelpen. Mogelijk komt er van Kia nog een update van het managementsysteem waardoor de irritaties worden opgelost. Anders moet ik mijn hoop vestigen op de nieuwe electrische modellen die eraan komen. Hopelijk zijn die dan beter.

Ik blijf ook nog even zoeken op dit forum. Misschien zijn er toch nog tips te vinden die de ergenissen oplossen.

Geplaatst

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die in een auto blijven rijden die hen zo irriteert, ik vraag me dan af of ze geen proefrit hebben gemaakt en zich niet van te voren in hebben verdiept. Overigens vind ik al die zogenaamde irritaties die genoemd worden zwaar overtrokken, in ieder geval stoort het me niet. 

• Like 1
Geplaatst

Kleine ergernissen delen mag toch?

Dat opstartgeluid wordt echt een non issue als je wat langer rijdt. Ik hoor het echt niet meer.

Geplaatst

Je kon niet proefrijden in de e-Niro toen deze aangekondigd werd in juni 2018. De inschrijvingslijst werd toen geopend en het was min of meer een soort van gok omdat je een auto ging kopen die nog niet bestond maar qua specificaties zeer interessant is. De opstart- en afsluitpiepjes hoor ik al niet meer en ik stel ook verder weinig in.

De auto irriteert mij bijzonder weinig en ben er dan ook zeer content mee. Als hij technisch net zo betrouwbaar is als het gros van zijn ICE-familieleden ben ik dik tevreden!

• Like 1
Geplaatst
17 uur geleden, Ruud Emous zei:

snelheidsaanduidingen e.d. kloppen vrijwel altijd.... maar gaat op live services denk ik, dus verbinding met hotspot vereist.

Geplaatst
15 hours ago, HenryV said:

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die in een auto blijven rijden die hen zo irriteert, ik vraag me dan af of ze geen proefrit hebben gemaakt en zich niet van te voren in hebben verdiept. Overigens vind ik al die zogenaamde irritaties die genoemd worden zwaar overtrokken, in ieder geval stoort het me niet. 

Mensen verschillen dat blijkt maar weer. Ik hoop dat Kia een beetje volgt wat er in het forum wordt gepost en dat ze oplossingen bedenken voor zaken die toch redelijk veel mensen irriteren. Is het gek om te verwachten dat als je een produkt koopt van ruim € 46.000 dat het tegemoet komt aan je wensen.

Natuurlijk alles went, maar het is toch prettiger als je je direct plezierig voelt in een auto.

Geplaatst
1 minute ago, stevedem said:

snelheidsaanduidingen e.d. kloppen vrijwel altijd.... maar gaat op live services denk ik, dus verbinding met hotspot vereist.

Ik heb live service en een verbinding met een mobiele hotspot. Als de matrixborden op de weg 70 km aangeven, doet mijn routenavigatie dat niet. Ook de wijzigingen tussen nag en nacht van 100 naar 130 km neemt hij niet mee. Mogelijk is er bij mijn auto wat mis. Ik heb de routenavigatie gisteren laten updaten (vreemd dat je dat zelf niet kunt doen, maar dit terzijde). Mogelijk werkt het nu wel. 

Geplaatst
Als de matrixborden op de weg 70 km aangeven, doet mijn routenavigatie dat niet.

Dat heb ik nog nooit gezienop een navi.
Kan het me ook moeilijk voorstellen, wetende dat de portalen feitelijk autonoom reageren.
Dan moet je echt een realtime verbinding hebben en dat hebbende meeste systemen (zelfs die via internet) niet, daar zit bijna altijd wel een vertraging van enkele minuten op...
Geplaatst
27 minuten geleden, Ruud Emous zei:

Mensen verschillen dat blijkt maar weer. Ik hoop dat Kia een beetje volgt wat er in het forum wordt gepost en dat ze oplossingen bedenken voor zaken die toch redelijk veel mensen irriteren. Is het gek om te verwachten dat als je een produkt koopt van ruim € 46.000 dat het tegemoet komt aan je wensen.

Natuurlijk alles went, maar het is toch prettiger als je je direct plezierig voelt in een auto.

De ideale auto waarin niets meer te wensen overblijft en echt alles is zoals je dat wenst? als je op zoek gaat naar een dergelijke auto is het wel goedkoop rijden, want dan kom je ws nooit tot aanschaf :smile:.

Een auto wordt ontworpen voor een gemiddelde rijder, maar die gemiddelde rijder bestaat niet. Wat de één een fijne feature vindt, ergert de ander (of vind die gewoon onnodig). 

• Like 1
Geplaatst
21 minutes ago, Murcielaygo said:

Dat heb ik nog nooit gezienop een navi.
Kan het me ook moeilijk voorstellen, wetende dat de portalen feitelijk autonoom reageren.
Dan moet je echt een realtime verbinding hebben en dat hebbende meeste systemen (zelfs die via internet) niet, daar zit bijna altijd wel een vertraging van enkele minuten op...

In mijn vorige auto (Renault Scenic, ook TomTom) deed de navigatie dat wel. Ook tijdelijke snelheidswijzigingen, omdat er een bouwplaats was, nam hij gewoon mee. Dat deed hij in binnen- en buitenland.

Geplaatst
14 minutes ago, stevedem said:

ja duhhh,..,.. als er file is, en de borden 50 of 70 branden zal je navi dat echt never nooit niet gaan tonen.
ook niet waze, of welke andere dan ook.

Renault Scenic heeft deze voorziening wel.

Geplaatst
13 minutes ago, Hippe lip said:

De ideale auto waarin niets meer te wensen overblijft en echt alles is zoals je dat wenst? als je op zoek gaat naar een dergelijke auto is het wel goedkoop rijden, want dan kom je ws nooit tot aanschaf :smile:.

Een auto wordt ontworpen voor een gemiddelde rijder, maar die gemiddelde rijder bestaat niet. Wat de één een fijne feature vindt, ergert de ander (of vind die gewoon onnodig). 

Sommige auto's kun je deze zaken gewoon instellen. Ik kom uit een Renault Scenic. Startmelodietje kun je uit- of aanzetten. Piepjes van de parkeersensoren kun je aan of uit zetten (op dashboard zag je de afstand wel). Rijbaanbegeleiding kon je aan of uitzetten en bleef zo staan als de auto uit was geweest.

Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar die kun je helemaal instellen op jouw wensen. Ik begrijp niet waarom we dat niet verwachten van auto's.

Geplaatst (aangepast)
19 uur geleden, Ruud Emous zei:

Hoppenbrouwers levert een gewone trekhaak. Die mag officieel van RDW niet gebruikt worden, want er staat geen trekgewicht op het kenteken.

Welke Hoppenbrouwers is dat?
En bedoel je met een 'gewone' trekhaak eentje die niet afneembaar is? Of bedoel je een afneembare maar zonder dwarspin?

En hoezo mag een trekhaak zonder dwarspin niet gebruikt worden? Dat mag toch wel, zolang je er maar geen aanhanger of zoiets achter hangt?

Edit:
Eigenlijk hoort dit in het trekhaakdraadje thuis...

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
35 minutes ago, jwv said:

Kleine en grote irritatie is nu dat ene Ruud hier heel veel berichten plaatst i.p.v. alles in een enkel bericht te combineren :hammer:

Sorry. Er komen veel reacties op me af. En misschien doe ik iets verkeerd. Ik druk op 'quote' en geef mijn reactie. Misschien moet dat anders. Ik hoor het graag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...