Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

0-100 wordt ook altijd gemeten in de "normale" stand (7,6 sec.) In "sport" schijnt het onder de 7 sec. te kunnen (als je banden niet doorslippen :) )

Is best grappig, omdat niemand het verwacht van een Niro.

Geplaatst

Vandaag weer eens de e-Niro losgelaten in de sportstand (al maanden niet gedaan eigenlijk). Het voelt echt als een heel andere (levendige) auto aan. Ik kan alleen niet zeggen (en ik heb het echt uitgeprobeerd) dit ik verschil merk in de stuurrespons (of veergedrag :-)). Merkt een van jullie het wel? Zo ja, waaraan? 

Yep, de stoplichtsprintjes (ook al een tijdje niet meer gedaan, je wint het gewoon) blijven leuk. Dat zou ik wel eens in een M3 of S (de ludracous versies) willen ervaren.

Geplaatst
18 uur geleden, Sigmasailor zei:

Yep, de stoplichtsprintjes (ook al een tijdje niet meer gedaan, je wint het gewoon) blijven leuk. Dat zou ik wel eens in een M3 of S (de ludracous versies) willen ervaren.

Op youtube staan sprintjes van een Model X tegen allerlei sportwagens. Lachen hoor, dure supercars achter je laten :) 

Geplaatst

Grappig is dat je ook je rijgedrag een beetje aan gaat passen: linkerbaan voorsorteren terwijl je de volgende rechts moet is geen enkel probleem. Je wint het toch altijd (niet doen met een Tesla op de rechterbaan :-)

Geplaatst
22 uur geleden, Sigmasailor zei:

Tja, dan moet je je inhouden. Vol gas laat je de rest zó ver achter je dat er geen lol meer aan is. 

Ik heb het wel een keer een sprintje gemaakt toen er een wegversmalling (rechter baan eraf) aankwam een eindje na het stoplicht. Ik stond links en toen kwam zo’n gepimpte BMW met twee jonge gastjes en raampjes open (kadoenk kadoenk) rechts naast me staan. Bij groen trok hij op en ik ook. Hij extra gas, ik ook. Hij nóg meer gas, ik ook. Zo telkens als hij iets naar voor dreigde te gaan deed ik er een schepje bovenop. Na die versmalling moest ik rechtsaf; dacht hij dat ik rechts in wilde halen.... :lol:

• Like 1
  • Haha 1
Geplaatst
4 uur geleden, Prlwytzkofsky zei:

Je wint het toch altijd (niet doen met een Tesla op de rechterbaan :-)

Ook tegen iets op 2 wielen met vervuilende techniek heb je geen schijn van kans :innocent:

• Like 1
Geplaatst
11 uur geleden, HenkM zei:

Ook tegen iets op 2 wielen met vervuilende techniek heb je geen schijn van kans :innocent:

Die vervuilende techniek hoef je er niet bij te vermelden, hoor. Ik heb een proefrit gemaakt op een elektrische motor, maar man man man, dát is oppassen! Dat ding gaat nog sneller dan de bliksem!

• Like 1
Geplaatst
1 uur geleden, Hippe lip zei:

hoef je er niet bij te vermelden

Daarom deed ik het net wel. Die elektro dingen zijn idd helemaal absurd.

Geplaatst

Leuk sprintje met een Tesla in ludicrous mode op zo’n elektrische motor? Ben benieuwd wie er dán wint. Dan moet die motorrijder overigens de fiets wel héél goed kennen en goed oefenen, anders ligt hij binnen een halve seconde op zijn rug met de fiets bovenop zich :cool:

Geplaatst

Een collega heeft een Zero en vanut stilstand is hij niet extreem snel omdat er een behoorlijke begrenzing op het koppel zit bij lage snelheden. De huidige Zero heeft geen traction control (de nieuwe wel geloof ik) waardoor ze het zekere voor het onzekere genomen hebben.

Geplaatst

Ik heb een Daytona 675 (benzine) maar moet de 1e E-auto nog tegenkomen die me 't stof laat bijten hoor.. De pk/kilo verhouding blijft voor auto' s toch een nadelig item.
Neemt niet weg dat die Tesla's wel flink van huis gaan overigens...

Verstuurd vanaf mijn ELE-L29 met Tapatalk

Geplaatst

Dan denk ik dat je nog geen Tesla tegen bent gekomen die er zin in had.

Zeker in Ludicrous Mode in 3 sec naar de honderd dan moet je erg je best doen en niks fout, en de tesla rijder hoeft alleen zijn voet door de bodem te trappen.

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Heb de auto nu ruim 2 maanden en het valt mij op dat bij het verlaten van de rotonde de richtingaanwijzer niet terug gaat in de neutraalstand. Bij mijn andere auto (s) is het terugdraaien altijd voldoende om de richtingaanwijzer uit te zetten. Hij doet 't prima bij het maken van een bocht, maar bij de vele minirotondes die bij ons in de omgeving zijn dus niet, ook niet bij 3/4 de rotonde verlaten. Moet er dus aan wennen dat als ik de rotonde verlaten heb ik 'm handmatig uit moet zetten.

Iemand anders dit ook al opgevallen?

Geplaatst
1 uur terug, Platinum K zei:

Heb de auto nu ruim 2 maanden en het valt mij op dat bij het verlaten van de rotonde de richtingaanwijzer niet terug gaat in de neutraalstand. Bij mijn andere auto (s) is het terugdraaien altijd voldoende om de richtingaanwijzer uit te zetten. Hij doet 't prima bij het maken van een bocht, maar bij de vele minirotondes die bij ons in de omgeving zijn dus niet, ook niet bij 3/4 de rotonde verlaten. Moet er dus aan wennen dat als ik de rotonde verlaten heb ik 'm handmatig uit moet zetten.

Iemand anders dit ook al opgevallen?

Nee, in tegendeel. Ik probeer de laatste tijd uit te zoeken hoe ver het stuur uit de middenstand gedraaid moet worden om dat knipperlicht weer uit te zetten. Ben er nog niet precies achter, maar als het bovenste punt tot ‘3 uur’ gedraaid wordt (en terug) gaat het in elk geval goed. ‘Half drie’ lijkt ook goed te gaan. ‘Twee uur’ is een twijfelgeval.

Geplaatst

Probeer je rotondes eens wat "hoekiger" te verlaten. Dus ipv zo vlak mogelijk langs de stoep af iets doorsturen op de rotonde en dan met iets meer uitslag de rotonde afsturen.
Bij een eerdere auto die ik had was het soms voldoende even het stuur een extra zwiepje te geven om de afslag de activeren.

Geplaatst

Ik heb de "one touch" richtingaanwijzer op 5x staan. Is voldoende voor rotondes, en geen last van RAW die blijven "hangen"............................misschien een optie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...