Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die heb ik ook op 5x staan, maar juist bij rotondes vind ik die onhandig. Zeker als je eerst naar links aangeeft en even voor het verlaten naar rechts aan moet geven. Je bent dan aan het stuur aan het draaien en dan is de coördinatie van die 'one touch' wat lastiger.

Geplaatst

Waarom zou je links richting aangeven op een rotonde?
Een rotonde is een doorgaande weg, toevallig in een rondje. Zolang je die volgt ga je "rechtdoor", pas bij verlaten geef je richting aan naar rechts...

Zo is het mij geleerd. Het MAG wel, maar het maakt het er niet duidelijker op met al dat onnodig geknipper...

https://auto-en-vervoer.infonu.nl/verkeer/5448-regels-rotonde-rijden-richting-aangeven-en-afslaan.html

• Like 2
Geplaatst
1 uur terug, Murcielaygo zei:

Waarom zou je links richting aangeven op een rotonde?
Een rotonde is een doorgaande weg, toevallig in een rondje. Zolang je die volgt ga je "rechtdoor", pas bij verlaten geef je richting aan naar rechts...

Zo is het mij geleerd. Het MAG wel, maar het maakt het er niet duidelijker op met al dat onnodig geknipper...

tja, mij is het anders geleerd. En eerlijkgezegd vind ik het ook duidelijker voor de 'tegenliggers' die de rotonde op willen rijden duidelijk en tevoren zien dat je linksafslaat, de rotonde driekwart neemt. Vooral als tegenhanger van mensen die rechtdoor gaan en helemaal geen richting aangeven, met name op de wat kleinere rotondes. 

En als je dat dat idee van een weg in een cirkeltje (ja, die definitie ken ik) doortrekt, dan zou je eigenlijk ook rechts richting aan moeten geven bij het oprijden. Je komt bij het naderen van de rotonde immers op een T-kruising waar je rechtsaf, dat cirkeltje op gaat. Ik weet het, dat is niet de bedoeling en we moeten dat ook niet doen, maar toch...

Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, Hippe lip zei:

tja, mij is het anders geleerd. En eerlijkgezegd vind ik het ook duidelijker voor de 'tegenliggers' die de rotonde op willen rijden duidelijk en tevoren zien dat je linksafslaat, de rotonde driekwart neemt. Vooral als tegenhanger van mensen die rechtdoor gaan en helemaal geen richting aangeven, met name op de wat kleinere rotondes. 

En als je dat dat idee van een weg in een cirkeltje (ja, die definitie ken ik) doortrekt, dan zou je eigenlijk ook rechts richting aan moeten geven bij het oprijden. Je komt bij het naderen van de rotonde immers op een T-kruising waar je rechtsaf, dat cirkeltje op gaat. Ik weet het, dat is niet de bedoeling en we moeten dat ook niet doen, maar toch...

Ben het helemaal met je eens.

Wat het veel onduidelijker maakt zijn de "bochtverlichtingen" van die Duitse auto's (VAG). Daarvoor gebruiken ze de mistlampen die te pas en te onpas aan een zijde aan en uit gaan bij het verdraaien van het stuur. Waardeloos systeem en gevaarlijk! Dat zou verboden moeten worden.  Maar ja, de Duitse lobby....

aangepast door Derrek
Geplaatst
11 uur geleden, Hippe lip zei:

Was het niet zo dat je bij de ouderwetse, grote,  rotondes geleerd hebt links richting aan te geven zolang je er niet afgaat en rechts richting aan te geven als je er wel afgaat? Volgens mij hebben ze voor de minirotondes speciale spelregels bedacht. Je moet het oprijden en volgen zien als rechte weg maar moet richting aangeven als je er af gaat.  Ik merk dat veel mensen niet snappen dat ze rechts richting moeten aangeven maar gewoon gaan; vooral link als je fietsend op lopend de rotonde in de tegengestelde richting neemt, wat vaak zo ontworpen is. Wat ik ook niet snap is dat in de ene gemeente haaientanden staan voor fietsen en bij de andere juist weer niet. Al je je normaal gedraagt werkt het in ieder geval snelheidsremmend, misschien is juist dat wel de bedoeling.

Om op het onderwerp terug te komen: ik heb hem ook op 5 knippers ingesteld en gebruik de ‘tip’ functie bij het verlaten van rotondes. Bij normaal de bocht nemen laat de Niro inderdaad de knippers aan staan.

Geplaatst
Op 20-9-2019 om 20:33, Sigmasailor zei:

Ik heb er geen last van, alleen de ratel; dat wordt nu aan gewerkt. Heb je hem al of is hij nog in bestelling (Info aan de linkerkant).

Sorry maar ik heb hem sinds juli

Geplaatst
1 uur terug, korsowito zei:

Moet je daarvoor niet eerst verbinden met de hotspot?

Ja daar deed ik ook met ios12 was geen probleem

Geplaatst

Heb je ook gekeken of die aan staat? Ik kwam vrijdag erachter dat ie ineens uit stond (niet aangevinkt in de auto) en moest een paar keer proberen totdat die uiteindelijk aan is gebleven... maar niet opgelet of de camera’s nog gemeld worden. Zal het de volgende keer checken...

Geplaatst
13 uur geleden, korsowito zei:

Heb je ook gekeken of die aan staat? Ik kwam vrijdag erachter dat ie ineens uit stond (niet aangevinkt in de auto) en moest een paar keer proberen totdat die uiteindelijk aan is gebleven... maar niet opgelet of de camera’s nog gemeld worden. Zal het de volgende keer checken...

Als ik verbonden ben met de wifi thuis zienik de optie voor radarcontrole. Als ik wegrijd en mn telefoon pakt hen over gaat het weg. Kan ook geen online services vinden. Heb mn telefoon ook opnieuw gekoppeld maar sinds IOS13 alleen maar problemen

Geplaatst

Ik ben ook over op IOS 13 en ervaar geen problemen.

Ben net nog wezen rijden en heb hotspot gekoppeld zonder problemen en ook de radarcontroles staan gewoon aangevinkt. Ben geen flitser tegengekomen (ook geen vaste palen) dus kan niet aangeven of er een  melding geweest zou zijn, maar nogmaals ik ervaar niet wat jij omschrijft. Wellicht heeft het te maken met het feit dat de garage twee weken geleden mijn firmware nog heeft geüpdatet.

Geplaatst

Missxhien doe ik iets verkeerd, maar het volgende gebeurt... ik heb zitten spelen met geplande laadtijd waarbij ik een dag en tijd heb gekozen. Nu heb ik dat uiteindelijk niet ingesteld en wilde ik het vinkje weghalen bij de dag en opslaan.. wat denk je, dat kan niet, ik moet een dag en tijd kiezen en dan kan ik opslaan. Dan kan ik de geplande dag/tijd aan of uit zetten in het hoofdscherm. Doe ik iets verkeerd of zit het gewoon zo in elkaar? (Eenmaal gekozen kun je gewoon niet terug?!)

nu dat in de submenu gekozen is maar in het hoofdmenu op uit staat, als ik de auto thuis aan de lader doe, dan start ie prima, als ik daarna de deur open dan stopt ie en gaat het middelste groene lamp op de daah knipperen.. dat betekent of een fout of dat gepland laden aan staat. (Staat niet aan) maaaarr... als ik de knop links van het stuur indruk om gepland laden te overrulen gaat ie wel weer verder... wat heb ik gemist? Of moet ik de boel gaan resetten?

Geplaatst
3 uur geleden, korsowito zei:

Missxhien doe ik iets verkeerd, maar het volgende gebeurt... ik heb zitten spelen met geplande laadtijd waarbij ik een dag en tijd heb gekozen. Nu heb ik dat uiteindelijk niet ingesteld en wilde ik het vinkje weghalen bij de dag en opslaan.. wat denk je, dat kan niet, ik moet een dag en tijd kiezen en dan kan ik opslaan. Dan kan ik de geplande dag/tijd aan of uit zetten in het hoofdscherm. Doe ik iets verkeerd of zit het gewoon zo in elkaar? (Eenmaal gekozen kun je gewoon niet terug?!)

nu dat in de submenu gekozen is maar in het hoofdmenu op uit staat, als ik de auto thuis aan de lader doe, dan start ie prima, als ik daarna de deur open dan stopt ie en gaat het middelste groene lamp op de daah knipperen.. dat betekent of een fout of dat gepland laden aan staat. (Staat niet aan) maaaarr... als ik de knop links van het stuur indruk om gepland laden te overrulen gaat ie wel weer verder... wat heb ik gemist? Of moet ik de boel gaan resetten?

Ik heb ook steeds problemen met gepland opladen. Soms ziet hij niet dat ik thuis ben, soms denk ik dat hij gaat laden, gebeurt dat toch niet. Kun je weer naar buiten, auto 'starten' om de instelling te veranderen. Waardeloos systeem. Ook de tijdslots voor daltarief niet goed in te stellen: wij hebben daltarief 's nachts van 21:00 tot 07:00, maar ook in het weekend. Je kunt maar een van de twee kiezen. Als hij alleen in daltarief laadt, is de geplande vertrektijd niet interessant, laat dat dan ook weg.

Geplaatst
22 uur geleden, E-lmar zei:

Als ik verbonden ben met de wifi thuis zienik de optie voor radarcontrole. Als ik wegrijd en mn telefoon pakt hen over gaat het weg. Kan ook geen online services vinden. Heb mn telefoon ook opnieuw gekoppeld maar sinds IOS13 alleen maar problemen

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/26782

TT services heeft dus issues. Er zijn updates voor hun apparaten maat wellicht moet er dus een update komen voor het kia navigatie systeem

Geplaatst

Die issues lijken met name server-side te zijn; ik heb met mijn TomTom GO5200 ook al maanden gedoe, terwijl die een ingebouwde SIM heeft.

En updates lijken op sommige netwerken niet goed te gaan; thuis lukt updaten niet, op mijn werk wel. Terwijl de firewall daar veel strenger is dan thuis...

Geplaatst
8 hours ago, Case said:

Ik heb ook steeds problemen met gepland opladen. Soms ziet hij niet dat ik thuis ben, soms denk ik dat hij gaat laden, gebeurt dat toch niet. Kun je weer naar buiten, auto 'starten' om de instelling te veranderen. Waardeloos systeem. Ook de tijdslots voor daltarief niet goed in te stellen: wij hebben daltarief 's nachts van 21:00 tot 07:00, maar ook in het weekend. Je kunt maar een van de twee kiezen. Als hij alleen in daltarief laadt, is de geplande vertrektijd niet interessant, laat dat dan ook weg.

Ben benieuwd naar de volgende update in mijn auto, die wordt volgende week bij de beurt geïnstalleerd. Het trieste is, dat bij mijn Ioniq electric het instellen perfect werkte en je zowel voor werkdagen als weekend het kon instellen en het werkte gewoon. Je zou verwachten dat ze voornamelijk een iets andere look over nagenoeg dezelfde software leggen, maar blijkbaar dus niet. Ter geruststelling: bij mijn Ioniq waren er ook aanvankelijk wat issues en uiteindelijk werkte het bij de tweede of derde update gewoon prima. Er wordt dus wel aan gewerkt en het niet zo dat de bugs ergens onder in een la verdwijnen.

• Thanks 1
Geplaatst
Op 23-3-2019 om 11:49, korsowito zei:

Bordkarton hahahaha!  [offtopic] 10.000 alweer damn! Hoe lang heb je de auto al? [/offtopic]

Op 23-3-2019 om 17:14, meeder zei:

Of je moet een DC laadpaal in de buurt hebben zodat je met 80kW kunt laden.
De AC lader is inderdaad nogal een beperking als je in de meeste gevallen maar met 3,6kW kunt laden. Één fase met 32A moet ook wel kunnen, dan die je op 7,2kW maar dat is nog steeds niet heel ruim.

Ikea Haarlem heeft 7,2 kW laadpalen, verder heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.

Geplaatst

Als je de vertrektijd instelt op doordeweeks 06:30 bijvoorbeeld in de auto lekker op te warmen dan gaat de Niro pas laden net voor de vertrektijd. Zet ik op vrijdag of zaterdag de auto aan de lader dan laadt deze niet. Vertrektijd gaat mij om de temperatuur en niet om het laden. Ik snap niet waarom deze afhankelijkheid erin zit. Als ik spontaan een verre rit wil maken in het weekend dan moet ik dus rekening houden met die vertrektijd. Een nieuwe vertrektijd instellen ( moet ver vooraf ivm de laadtijd of alle vertrektijden uitzetten. Heel bijzonder (irritant). Of doe ik wat fout? 

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik vind het beeld van de achteruitrijcamera als het donker is wel heel erg korrelig/onduidelijk. Wat is jullie mening over het beeld?

Als ik vergelijk met mijn vorige leaseauto (Peugeot 308) was dat bij die auto toch een heel stuk beter en duidelijker.

Geplaatst

308 beter in het donker? Dat is niet mijn ervaring.. nu zie ik tenminste wat, met de 308 zag ik helemaal niets in het donker... verder vind ik het idd korrelig maar heb ook geen ander vergelijkingsmateriaal...

• Thanks 1
Geplaatst

Hmm, okee. Dan is het misschien wennen? Ik kijk het nog wel even aan.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...