Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Trekhaak voor fietsendrager

Ga naar de oplossing Opgelost door GerrieT,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nee, er is (nog) niets geslepen, de dop past gewoon over de kogel met de pennetjes. Of die dan ook blijft zitten tijdens het rijden weet ik nog niet.

Geplaatst
5 uur geleden, Hekbogser zei:

Eindelijk, de trek/draaghaak. Ook onder onze auto wordt hij volgende week gemonteerd.

Kun je de montage-instructies dan meenemen en scannen? Dan kun je ze hier op het forum zetten, zodat we allemaal weten wat voor type haak het is (wel/geen wiebelhaak) en hoe die gemonteerd is.

Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Is die er al dan? Wat heb ik gemist?

Toen ik even geleden keek, stond je post er 3 x in. Nu niet meer? zal aan mijn ipad liggen. Maar ik zal erom vragen

Geplaatst (aangepast)
10 uur geleden, Hekbogser zei:

Toen ik even geleden keek, stond je post er 3 x in. Nu niet meer? zal aan mijn ipad liggen.

Nee, lag aan mijn laptop; die had de hik en de post wou niet verzenden. Tenminste, dat dacht ik, want het scherm ververste niet na de druk op de knop. Pas na de derde druk en toen stond de post er idd 3x in. Heb er meteen 2 verwijderd...

Jij was gewoon te snel met kijken :rolleyes:

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Grappig HenryV, ik heb vanmiddag precies dezelfde foto's gemaakt van mijn, gisteren gemonteerde, trekhaak. Het ziet er allemaal keurig uit. Een vreemd ding is wel dat de werkplaats een "zoemertje" heeft aangesloten op de CAN-bus unit, die achterin is gemonteerd. Dat stomme ding ligt te piepen zodra de lampen van de richtingaanwijzer aan gaan.... Ik heb hem nu even losgemaakt en in een dikke lap gewikkeld, want dat geluid is niet om aan te horen. Maandag eens even terug naar de dealer.

Ik heb overigens met een slijptol de pennen al wel weggehaald, aangezien mijn fietsendrager een klem heeft die de kogel helemaal omsluit. Die truc had ik ook bij de kogel van mijn Prius uitgehaald. Daar zat een blokje bovenop de kogel gelast.

IMG_1145.HEIC

IMG_1146.HEIC

IMG_1150.HEIC

Geplaatst

Foto's onzichtbaar?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst
Apple formaat
Ben ik al helemaal niet van

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst
39 minuten geleden, HenryV zei:

Apple formaat

Gebruik ook al jaren Apple, maar ben het HEIC-formaat nog nooit tegengekomen. Hoe kom je daaraan? Uit de iPhone komt het niet in .HEIC....

Geplaatst

HEIC gebruikt Apple standaard op nieuwere apparaten, omdat dat zo'n 50% ruimte scheelt. En omdat Apple goed weet dat veel andere platformen er (oa wegens patenten) niet mee overweg kunnen doet het systeem bij bijv verzending via email automatisch een conversie.

Maar hier zijn ze blijkbaar zo ge-upload dat er geen conversie is gedaan.

Kwestie van instellingen trouwens;

Open de app Instellingen en tik op Camera. Tik dan op Structuren en kies voor de optie Meest compatibel. Standaard is in iOS 11 de optie High Efficiency geselecteerd. Let op: als je de optie Structuren niet onder Camera vindt, ondersteunt jouw apparaat HEIF/HEIC niet en is er sowieso niets aan de hand.

Mijn iPhone 6 plus met iOS 12 kent de instelling niet en kan dus ook niet met HEIC overweg...
Geplaatst
Op 18-5-2019 om 09:55, Hippe lip zei:

Nee, lag aan mijn laptop; die had de hik en de post wou niet verzenden. Tenminste, dat dacht ik, want het scherm ververste niet na de druk op de knop. Pas na de derde druk en toen stond de post er idd 3x in. Heb er meteen 2 verwijderd...

Jij was gewoon te snel met kijken :rolleyes:

Begon al aan mezelf te twijfelen:adanku:

Geplaatst
Op 18-5-2019 om 19:28, RuudHo zei:

Grappig HenryV, ik heb vanmiddag precies dezelfde foto's gemaakt van mijn, gisteren gemonteerde, trekhaak. Het ziet er allemaal keurig uit. Een vreemd ding is wel dat de werkplaats een "zoemertje" heeft aangesloten op de CAN-bus unit, die achterin is gemonteerd. Dat stomme ding ligt te piepen zodra de lampen van de richtingaanwijzer aan gaan.... Ik heb hem nu even losgemaakt en in een dikke lap gewikkeld, want dat geluid is niet om aan te horen. Maandag eens even terug naar de dealer.

Wat zou dan het nut van het zoemertje moeten zijn? Er zijn al genoeg ingebouwde geluidjes in de e-Niro, zit niet op meer herrie te wachten. Vandaag werkplaatsafspraak gemaakt voor 5 juni om de haak te monteren. Nemen ze ook gelijk de eerste 15.000 km beurt mee. Ben er al erg blij mee dat ik net op tijd mijn fietsendrager kan monteren voor een aantal fietstoertochten voor mij gaan beginnen.

Geplaatst
Wat zou dan het nut van het zoemertje moeten zijn?

Ik gok dat dit een "lamp stuk indicator" is voor de richtingaanwijzer. Dat is verplicht schijnbaar.
Er zijn systemen die via een slimme schakeling zorgen dat de richtingaanwijzer vsn de auto versnelt als het lampje op de aanhanger stuk is, maar een zoemer zou ook kunnen volstaan.

En dan zou het zomaar kunnen dat er verlichting is aangesloten met LEDs, die niet voldoende stroom strekken, waardoor het systeem denkt dat er een lamp stuk is... Dat zou te testen zijn door een lichtbalk of aanhanger met gloeilampen aan te sluiten als er nu LEDs in gebruik zijn...

Maar nogmaals; dat gok ik...
Geplaatst

Bij mij is vandaag ook de trekhaak gemonteerd en heb inderdaad hetzelfde een enorm irritante toon bij gebruik van je richtingaanwijzers. Direct omgekeerd en ze gingen bellen naar fabrikant van de trekhaak en Kia Nederland hoe op te lossen want dat geluid wil niemand horen in zijn auto. 
Ik zal wel laten weten als ze mij hebben teruggebeld wat de oorzaak is. 

Geplaatst

nog even geen trekhaak van Kia dan, als ik al die hoge prijs zou willen betalen …..

Geplaatst (aangepast)

In de E-niro gaat de richting aanwijzer OOK sneller, als er een bulb stuk is, of een led geplaatst is zonder weerstand. (heb zelf 2 leds geprobeerd als richtingaanwijzer (RAW), 1 gaf "snel knipperen" andere niet.)

Denk dat de zoemer zou moeten werken als de fietsendrager een kapotte RAW heeft, niet als er geen drager is gemonteerd....................

aangepast door King Niro
Geplaatst

Ook ik heb net gemerkt dat na het installeren van de Brink RMCu trekhaak (ten behoeve van de fietsendrager) een erg irritante zoemer meedoet met de richtingaanwijzer. Dit geluid is niet te verdragen, dus morgen maar bellen...!

Geplaatst

Vreemd, ik heb geen zoemer als ik de knipperlichten gebruik. Wel gaf de garage aan dat ze wat problemen hadden met de elektrische installatie en dat het daarom 2 dagen duurde voor de trekhaak gemonteerd was. Blijkbaar test mijn garage wel. 

Geplaatst

Ik heb nog wat research gedaan naar die unit en de zoemer lijkt idd deel uit te maken van de lichtcontole op de aansluiting.
Maar ik kon er in de beperkte tijd die ik had/heb geen wijs uit of zoemen nou juist storing of niet betekende, omdat beide voorkomen, net als knipperversnelling...

Geplaatst
Op 21-5-2019 om 19:25, HenryV zei:

Vreemd, ik heb geen zoemer als ik de knipperlichten gebruik. Wel gaf de garage aan dat ze wat problemen hadden met de elektrische installatie en dat het daarom 2 dagen duurde voor de trekhaak gemonteerd was. Blijkbaar test mijn garage wel. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...