Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 hour ago, jwv said:

@Xmoo wel eerlijk geweest over je eigen geëxperimenteer?

Pech kan natuurlijk, maar ik zie hier toch wel bevestiging van het risico dat gepaard gaat met zelf klooien met Android apps ;)

Had je wel eerst al je wijzigingen ongedaan gemaakt, inclusief het legen van cache etc?

Als er te weinig vrije ruimte is, en Kia gaat er niet van uit dat men zelf gaat knutselen, dan krijg je precies wat je beschrijft.

Ja ik ben er eerlijk over geweest. En je ziet het extra menu als je de auto opstart. Twee onderhoudsbeurten geleden al laten zien aan ze. Sommige zijn het zelfs gaan toepassen op hun eigen auto.

Het zou idd mogelijk zijn dat het met de wijzigingen te maken zou hebben. Echter heeft het al 2 software updates overleefd, zou niet begrijpen waarom dat bij deze update een issue zou moeten opleveren. Enige verschil is dat ik de 2 voorgaande updates zelf had uitgevoerd en deze keer zij het hebben uitgevoerd. 

Ik ga eens kijken of ik een copy van de software update mag hebben. Kan ik even kijken wat de wijzigingen zijn en kan ik zien wat het in het Android systeem wijzigt/vernieuwd.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
On 7/11/2019 at 3:42 PM, HenryV said:

Vandaag de 15.000 km beurt gehad plus een update van de software. Schijnt een nieuwe kaartversie te zijn dus het zal mij benieuwen.imageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0aimageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0aimageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0aimageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0aimageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0aimageproxy.php?img=&key=c1e56ca5e55c5a0a

20190711_094222.jpg

Het is zowel een systeem firmware update als mappen update. Vernieuwing wat mij al opviel is dat ze de systeemcertificaten vernieuwd hebben. Mijn WIFI werkt weer met iOS 13 :D

Engineeringsmode hebben ze wat lastiger gemaakt maar zit er nog wel in. Opstart check is nu wel anders, wellicht daarom dat hij met mijn wijzigingen niet wilde doorstarten. Maar dat zal ik dit weekend gaan testen.

66D0CC1D-F9EE-4B54-8FA6-80A70AA5148B.jpeg

aangepast door Xmoo
Geplaatst
17 hours ago, Sigmasailor said:

Zo, dat is dan helemaal duidelijk ........ :no:

Trucje via screensaver werkt niet meer, trucje via update pagina werkt niet meer, alleen trucje via mapversie werkt wel alleen het pincode is gewijzigd van 1111. Weet alleen nog niet naar wat. 

Geplaatst

Haha je wil toch weer met custom apps aan de slag? Niet je lesje geleerd? ;)

Benieuwd hoeveel “spontane” defecten er nog gaan volgen bij dealers die nietsvermoedend een update uitvoeren op een systeem die volgestouwd is met allerlei apps..

Kia had op zich wel een dikke waarschuwing kunnen geven bij het activeren van het engineering menu: “garantie is verbroken als u verder gaat” of iets dergelijks.

Geplaatst
4 minutes ago, jwv said:

Haha je wil toch weer met custom apps aan de slag? Niet je lesje geleerd? ;)

Benieuwd hoeveel “spontane” defecten er nog gaan volgen bij dealers die nietsvermoedend een update uitvoeren op een systeem die volgestouwd is met allerlei apps..

Kia had op zich wel een dikke waarschuwing kunnen geven bij het activeren van het engineering menu: “garantie is verbroken als u verder gaat” of iets dergelijks.

Nee heb mijn lesje niet geleerd want nogmaals de apps gaven geen problemen ;) ook al probeer jij elke keer men te overtuigen dat het wel zo is. In het verleden twee updates door de garage en een update door mijzelf foutloos uitgevoerd, in de laatste firmware hebben ze wat dingen in de boot sequence gewijzigd (verder nog wat systeem certificaten vernieuwd, van wat mij tot nu is opgevallen). Systeem start ook veel sneller op in vergelijking met de laatste 3 firmwares. Verder als je de firmware niet zou updaten maar alleen de navigatie/map, zou je er nooit een issue mee hebben en het foutloos kunnen blijven gebruiken. De map updates zijn niet afhankelijk van de systeemversie.

Gisteren bij de Rio van een vriend van mij geprobeerd te updaten met eerst een factory reset en vervolgens firmware update, ging foutloos. Firmware downgrade zou mogelijk moeten zijn (heb het gezien in een van de menus), echter gaan we dat volgende weekend proberen. Dus die optie is ook nog altijd voor de mensen die gebruik willen maken van 3rd-party applicaties als in het laatste firmware geen manier wordt gevonden om in het developer menu te komen.

Kia en Hyundai geven geen waarschuwing omdat de garantie niet verloopt, althans naar mijn mening. Dit is gewoon een optie die erin zit, ze zijn zelf verantwoordelijk om zoiets te dichten wat ze dus in de laatste firmware verbeterd hebben. Tevens wijzig je niks mbv root of bootloader, je installeert applicaties. Datzelfde hebben zij ook gedaan met hun infotainment/navigatie applicatie maar het zal een discutabel punt zijn.

• Like 1
Geplaatst
23 uur geleden, Xmoo zei:

Kia en Hyundai geven geen waarschuwing omdat de garantie niet verloopt, althans naar mijn mening. Dit is gewoon een optie die erin zit, ze zijn zelf verantwoordelijk om zoiets te dichten wat ze dus in de laatste firmware verbeterd hebben. Tevens wijzig je niks mbv root of bootloader, je installeert applicaties. Datzelfde hebben zij ook gedaan met hun infotainment/navigatie applicatie maar het zal een discutabel punt zijn.

Het is juridisch niet zo eenvoudig voor een dealer om garantie af te nemen. Daarvoor zal de dealer/leverancier moeten bewijzen dat het probleem ontstaan is door het verkeerd handelen van de klant. De klant hoeft niet te bewijzen dat het probleem niet veroorzaakt is door het updaten of installeren van apps. Geen gemakkelijke zaak....

Geplaatst
6 hours ago, Derrek said:

Het is juridisch niet zo eenvoudig voor een dealer om garantie af te nemen. Daarvoor zal de dealer/leverancier moeten bewijzen dat het probleem ontstaan is door het verkeerd handelen van de klant. De klant hoeft niet te bewijzen dat het probleem niet veroorzaakt is door het updaten of installeren van apps. Geen gemakkelijke zaak....

In geval van Android is het sowieso een grijs gebied. Er zijn fabriekanten die het toestaan dat je jouw Android toestel root/unlocked, zonder dat de garantie komt te vervallen. Maar we gaan nu wel erg offtopic :p

Geplaatst

Mijn dashcam bleek vanmorgen een rood knipperlichtje midden onderaan de voorruit te hebben gezien. 

Iemand enig idee wat dat is?

image.png.1cac92b3475341a9f2ffe5587cba67ef.png

Geplaatst

Volgens mij een teken dat het alarm (startonderbreker klasse 1) aan staat. Wel vreemd dat hij knippert als de auto al 'aan'  staat.

Geplaatst
23 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Volgens mij een teken dat het alarm (startonderbreker klasse 1) aan staat. Wel vreemd dat hij knippert als de auto al 'aan'  staat.

Nee, de auto stond niet aan; die sliep, net als ikke. Maar de dashcam niet; die heb ik aan de constante plus gehangen. Twas vanmorgen rond een uur of 5. 

Maar het lijkt er niet op dat dit het alarm is, want een tijdje later heb ik een registratie waarbij er niet geknipperd werd....

Geplaatst

Ik zie dat ding altijd knipperen als de auto uit staat. Als het geen indicatie is voor ingeschakelde startonderbreking dan weet ik het ook niet.

Geplaatst

Bij mijn Picanto is dat een gecombineerde lichtsensor EN alarm-LED.

Als je dashcam op beweging reageert is het misschien bij bepaalde lichtonstandigheden niet genoeg contrast om te triggeren en bij andere wel?

Omdat het waarschijnlijk ook de lichtsensor is voor de koplampen kun je 'm dus beter niet afdekken...

Geplaatst
12 uur geleden, Murcielaygo zei:

Als je dashcam op beweging reageert is het misschien bij bepaalde lichtonstandigheden niet genoeg contrast om te triggeren en bij andere wel?

Ht gaat niet om contrast. In de nacht is het contrast groot genoeg om het op te merken. Bovendien heb ik een opname waarbij het echt duidelijk UIT is, geen twijfel mogelijk.

En als het alarm is, dan zou dat toch steeds moeten blijven knipperen?

Geplaatst

Ik weet dat de LED bij mijn Picanto knippert als ik de auto verlaat en op slot zet, maar omdat ik 'm in 90% van de gevallen van achter nader als ik wegga weet ik eerlijk gezegd ook niet of 'ie blijft knipperen.
Staat volgens mij ook in het boekje, maar dat heb ik niet bij de hand.

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, Hippe lip zei:

Ht gaat niet om contrast. In de nacht is het contrast groot genoeg om het op te merken. Bovendien heb ik een opname waarbij het echt duidelijk UIT is, geen twijfel mogelijk.

En als het alarm is, dan zou dat toch steeds moeten blijven knipperen?

Heb mijn dashcam gechecked en bij mij blijft het lampje knipperen (op slot = langdurig aan, daarna knipperen).

Wist overigens niet dat daar zo'n rood lampje zat :)

Misschien vergeten op slot te doen ?

aangepast door King Niro
Geplaatst

Ik heb er geen dashcam voor nodig, dat ledje knippert gewoon als de Niro op de oprit staat te wachten. (Op slot, uiteraard). Mijn Alie ledje knippert overigens veel duidelijker.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...