Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
52 minuten geleden, Niro79 zei:

Nog ander puntje dat mij opviel als je geen muziek aan hebt.. hoor je een (voor mij) hoge toon als je gaspendaal in trapt. Zal de elktra motor wel zijn.. het blijft hoorbaar bij een bepaalde stroom hoeveelheid daarna zwakt het weer af..

de VESS geeft zo'n irritante pieptoon, vooral buiten goed hoorbaar, maar als je de radio/mediaspeler uit hebt, hoor je het binnen ook.

• Thanks 1
Geplaatst
Op 21-4-2019 om 15:44, Niro79 zei:

Hmm vind zelf lak werk wel netjes (silky silver) alleen dit keer goed oppassen met zonnebrandcrème aan je handen heb ik al bij 2 auto's gehad...

Ga ook niet meer door was straat vaak krijg je daar krasjes van achterblijvend vuil op de borstels...

Nog ander puntje de leren bekleding begint al op plekken waar je veel zit vouwen te krijgen de zijkanten van de stoel mochten ietsje stugger zijn. 

Zal eens een foto maken van de bekleding

Nog ander puntje dat mij opviel als je geen muziek aan hebt.. hoor je een (voor mij) hoge toon als je gaspendaal in trapt. Zal de elktra motor wel zijn.. het blijft hoorbaar bij een bepaalde stroom hoeveelheid daarna zwakt het weer af..

Die "vouwen" heb ik ook, 
maar ach, dat hoort ook een beetje bij leder.
Het zal heus niet gaan scheuren en zo wel, dan heb je garantie.

Die hoge toon heeft elke electrische auto als je flink gas geeft.

• Thanks 1
Geplaatst
1 hour ago, stevedem said:

Die hoge toon heeft elke electrische auto als je flink gas geeft.

Ja, treinen ook. Dat is de hoogvermogenselectronica.

Geplaatst
1 uur geleden, Vas zei:

Waar ik als vervelend ervaar is dat ik niet alle ramen vanaf de buitenkant tegelijk dicht kan doen :-(

Ook niet met knop sluiten op afstandsbediening 3 seconden vasthouden?

Geplaatst

Ik hoor (als de radio uit is) de laatste tijd bij 'gas los' wat zacht geratel of geklop (klinkt niet verontrustend maar is wel hoorbaar). Het lijkt wat op versleten homokineten (maar is het niet omdat het geluid niet anders wordt bij bochten of rechtuit rijden) of een ABS systeem wat zijn werk doet (maar is het ook niet omdat in recuperatie standje 1 het geluid ook hoorbaar is zonder de rem te gebruiken). Bij mijn Leaf 2.0 ging dit alles in stilte en hoorde je alleen het zachte gefluit van de vermogenselektronica zoals hiervoor omschreven.

Herkenbaar of even een ritje langs de dealer?

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
9 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Ik hoor (als de radio uit is) de laatste tijd bij 'gas los' wat zacht geratel of geklop (klinkt niet verontrustend maar is wel hoorbaar). Het lijkt wat op versleten homokineten (maar is het niet omdat het geluid niet anders wordt bij bochten of rechtuit rijden) of een ABS systeem wat zijn werk doet (maar is het ook niet omdat in recuperatie standje 1 het geluid ook hoorbaar is zonder de rem te gebruiken). Bij mijn Leaf 2.0 ging dit alles in stilte en hoorde je alleen het zachte gefluit van de vermogenselektronica zoals hiervoor omschreven.

Herkenbaar of even een ritje langs de dealer?

Steentje in 1 van je banden ? (klinkt flauw, maar heb hetzelfde gehad in mijn PHEV)

aangepast door King Niro
Geplaatst
Dat viel mij ook al op, lijkt wel maanlandschap..... en heeeeeeeeeeeeeeeeeel krasgevoelig 
Hier precies hetzelfde. Lijkt ook wel alsof ie vuil aantrekt en vasthoudt, waardoor iedere veeg over de auto (van het langs lopen) resulteert in kleine krasjes. Een lokaal poetsbedrijf gaf me een offerte van 900 euro ex BTW voor polijsten en titanium coating. Dat vind ik wel weer erg veel geld om zelf in een leaseauto te steken. Als iemand nog een goed en betaalbaar adresje weet in de omgeving Breda, waar ze een goede coating kunnen aanbrengen tegen een schappelijk tarief dan hoor ik het graag.
Geplaatst
4 uur geleden, King Niro zei:

Steentje in 1 van je banden ? (klinkt flauw, maar heb hetzelfde gehad in mijn PHEV)

Nope, het tikkende geluid is er alleen bij 'gas los'; heeft dus niets met de banden te maken.

Geplaatst
16 uur geleden, Selandus zei:
Op 19-4-2019 om 10:37, stevedem zei:
Dat viel mij ook al op, lijkt wel maanlandschap..... en heeeeeeeeeeeeeeeeeel krasgevoelig 

Hier precies hetzelfde. Lijkt ook wel alsof ie vuil aantrekt en vasthoudt, waardoor iedere veeg over de auto (van het langs lopen) resulteert in kleine krasjes. Een lokaal poetsbedrijf gaf me een offerte van 900 euro ex BTW voor polijsten en titanium coating. Dat vind ik wel weer erg veel geld om zelf in een leaseauto te steken. Als iemand nog een goed en betaalbaar adresje weet in de omgeving Breda, waar ze een goede coating kunnen aanbrengen tegen een schappelijk tarief dan hoor ik het graag.

Welke kleur auto??

Geplaatst

Vanavond toch nog een kleine ergernis ontdekt... De stembegeleiding van de navigatie spreekt de straatnamen wel héél vreemd uit: Bredaseweg wordt uitgesproken als Breedeeaseweg, A27 als Aazvntwintig. Dat moet toch vrij eenvoudig beter kunnen?

• Like 1
Geplaatst
Gewoon Waze gebruiken en het is opgelost.
Ik vind Waze en Google Maps via Android Auto anders ook nog niet ideaal. Met name het invoeren van adressen via de display van de auto werkt niet lekker.
Geplaatst
On 4/23/2019 at 4:42 PM, Proceed Frankie said:

Ook niet met knop sluiten op afstandsbediening 3 seconden vasthouden?

Nee, helaas niet. Is standaard bij alle autos van VAG en was er al zo aan gewend. Miscchien Kia eens mailen om een software update. Moet niet moeilijk zijn lijkt me.

Geplaatst
4 uur geleden, Connos zei:

Nee, helaas niet. Is standaard bij alle autos van VAG en was er al zo aan gewend. Miscchien Kia eens mailen om een software update. Moet niet moeilijk zijn lijkt me.

Heeft Citroen er ook standaard zo opzitten. Na een zomerse rit met open raam gewoon de sluitknop langer vasthouden en alle ramen zijn ook dicht.

Geplaatst
11 uur geleden, Selandus zei:
13 uur geleden, Sigmasailor zei:
Gewoon Waze gebruiken en het is opgelost.

Ik vind Waze en Google Maps via Android Auto anders ook nog niet ideaal. Met name het invoeren van adressen via de display van de auto werkt niet lekker.

Het heerlijke van navi op je mobiel vind ik nou juist dat je die bestemming al rustig in je luie stoel en ruim te voren in kunt voeren, zodat je na het instappen vrijwel meteen weg kunt rijden. Geplande ritten staan bij mij altijd inclusief adres in de agenda. Dan is het nóg makkelijker.

Ik vind het er altijd zo sneu uitzien: mensen die in hun auto stappen om te vetrekken en vervolgens nog een tijd in die auto aan het pielen zijn met de navi voordat ze eindelijk kunnen wegrijden. Ook niet leuk voor eventuele uitzwaaiers.

Geplaatst
Miscchien Kia eens mailen om een software update. Moet niet moeilijk zijn lijkt me.

Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen; Kia lijkt nog steeds erg veel gebruik te maken van autonome, specifieke, hardwired componenten.

Dus de ramen functioneren zonder computers; gewoon voeding, schakelaar, motortje... En de elektronica tussen modellen is vaak vrijwel gelijk, dus de raambediening van een Rio is praktisch gelijk aan die van een Sportage of Picanto...

Op mijn Picanto ligt het aantal knippers van de richtingaanwijzer bij een tik tegen de hendel ook vast op 3, dat is ook niet aanpasbaar...

VAG maakt voor bijna alles gebruik van CAN-bus.
Zoveel zelfs dat auto's waarop bepaalde functies officieel niet eens verkrijgbaar zijn TOCH van die functies voorzien kunnen worden met een beetje gepiel met een laptop...
Geplaatst
5 uur geleden, Connos zei:

Mijn verkoper haalde me al uit die droom, Kia NL kan he-le-maal niks geregeld krijgen op dat vlak. Gaat allemaal vanuit Korea en daar hebben ze vanuit NL geen inspraak op. Kia is een autobouwer geen softwarehuis (hoe jammer ook).

Geplaatst
11 hours ago, Murcielaygo said:

Ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen; Kia lijkt nog steeds erg veel gebruik te maken van autonome, specifieke, hardwired componenten.

Dus de ramen functioneren zonder computers; gewoon voeding, schakelaar, motortje... En de elektronica tussen modellen is vaak vrijwel gelijk, dus de raambediening van een Rio is praktisch gelijk aan die van een Sportage of Picanto...

Op mijn Picanto ligt het aantal knippers van de richtingaanwijzer bij een tik tegen de hendel ook vast op 3, dat is ook niet aanpasbaar...

VAG maakt voor bijna alles gebruik van CAN-bus.
Zoveel zelfs dat auto's waarop bepaalde functies officieel niet eens verkrijgbaar zijn TOCH van die functies voorzien kunnen worden met een beetje gepiel met een laptop...

Ook KIA maakt gebruik van de CAN-bus, de hele auto-industrie zit eraan en ook steeds meer nieuwe motorfietsen.  En mogelijk zit er ergens een verborgen instelling in het deel van het menu dat normaal niet door de gebruiker bereikbaar is.

Wat wel voor de gebruiker bereikbaar is: aantal knippers bij een tik op de richtingaanwijzer: 0, 3, 5 of 7.

Moet juist zeggen dat ik bij zowel Hyundai als KIA het aantal instellingen al best veel vind wat je als gebruiker. Hiervoor had ik een Ioniq electric en ook daar kon je al veel instellen. Tuurlijk zitten daar altijd instellingen bij waarvan je het nut niet ziet en andere zaken waarvan je denkt: was dat nou maar instelbaar. That's life ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...