Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De meeste punten staan gewoon in de folder of waren tijdens een proefrit naar boven gekomen.

Voor de Halogeen binnen verlichting hebben zowel Alie als Kia overigens een oplossing.

Geplaatst
3 uur geleden, korsowito zei:

Dat ontgrendelen kun je toch instellen? Dacht ik....

Klopt, kan via "P" knop ingesteld worden. Als je auto in de fik staat, gewoon op P drukken :) 

Geplaatst

Ontgrendelen kan je inderdaad instellen. Helaas wordt er niet ontgrendeld als je i.p.v. P de auto gewoon uitzet (en daarmee impliciet ook naar P gaat). 

Vwb de opmerkingen van sigma, dit soort details kom je dus niet achter in een proefrit van 20min, meer tijd kreeg ik helaas niet. Het zijn gewoon eigenaardigheden waarbij de auto zich anders gedraagt als verwacht/gehoopt/logisch is.

• Like 1
Geplaatst
Op 7-4-2019 om 19:56, Hippe lip zei:

Oh werkelijk? Bij mijn huidige Citroën C5 werkt het (bijna?) het zelfde. Als de spiegelknop in het midden staat blijven de spiegels staan zoals ze staan als je de achteruit inschakelt. 

Als de spiegelknop naar links of rechts staat kun je de spiegels ineen andere stand zetten als je de achteruit ingeschakeld hebt. Die andere stand wordt onthouden, zodat ze weer naar precies díé stand draaien als je de achteruit een volgende keer weer inschakelt. 

Als je daarbij de rechter spiegel dus naar beneden instelt en de linker op de zelfde hoogte als anders, dan draait alleen de rechter spiegel naar beneden.

Kan iemand dat bij de e-Niro eens proberen of het daar ook zo werkt? Kun je überhaupt bepalen hoe ver ze naar beneden draaien?

Eigenlijk was die C5 toch wel een fantastische auto en was hij zijn tijd in veel dingen al ver vooruit (spiegels, parkeersensoren achter, en nog wel een paar zaken). Jammergenoeg komen er na 15 jaar en 270.000 km nu te veel onkosten op me af en heb ik besloten een Niro hybride te gaan leasen. Vind de auto mooi om te zien, wil een beetje een wat hogere zit en natuurlijk het gemak van een nieuwe auto. Ben me nu aan het inlezen op dit forum, ben daardoor heel enthousiast geraakt, maar krijg het ook wel een beetje benauwd van alle minpuntjes en onvolkomenheden die je kunt tegenkomen. Dat binnen de lijntjes rijden en ook de adaptive cruise control, dat zie ik (momenteel) helemaal nog niet zitten en ga ik dus standaard proberen uit te zetten. Hou graag de regie zelf. En dan heb ik het nog niet eens over het rijden in een automaat. Lijkt me makkelijk omdat ik veel in files zit, maar geen enkele ervaring mee. Spannend dus allemaal. Maar de C5 zal ik nog wel gaan missen straks. Zeker weten.

Geplaatst
23 uur geleden, DeSelve zei:

Zo de eerste 3000km zijn gemaakt in mijn rode monster, tijd om even op te sommen wat de verbeterpunten van de auto zijn:

- De standaard punten, 1 fase lader, oneway app, etc. 

- Bij planken/vol gas (en dat doe je in het begin nog wel eens om de verschillende familieleden te imponeren van de ruwe elektra power) merk ik dat de voorkant wat zwabbert, het kost wat moeite om de auto recht te houden. Gelukkig doe je dit niet vaak, maar hoe stabiel is de auto?
- Ontgrendelen van de auto, ik ben uit mijn vorige auto gewend dat zodra ik het bestuurdersportier open alle deuren ontgrendelen (ongeacht of de auto aan of uit staat). Bij deze auto moet je op een knopje drukken als de motor nog "gestart" is om de portieren te ontgrendelen. Stel de auto staat in brand en je wil je kinderen er snel uit hebben dan helpt dit niet.
- Geen wireless carplay :( 

- De auto is behoorlijk stug geveerd (ik kom van Frans af, kan even wennen zijn)
- Halogeen als binnenverlichting?
- Met de temperatuur van afgelopen week vaker de wens gehad dat ik de airco zou willen laten draaien als ik parkeer om even een boodschap te doen. Nu kan je de auto wel laten "draaien", maar dan kunnen van buiten de deuren niet op slot. Ja kost stroom, maar dat is geen argument aangezien het aan de kabel wel kan en het dan ook stroom kost :) 

- De verschillende veiligheidssystemen werken eerder averechts:
     + Dode hoek detectie ziet bijvoorbeeld helemaal niets als je een beetje links van de baan rijdt, en de persoon rechts van je rechts van zijn baan. De dode hoek detectie houdt ook geen rekening met het snelheidsverschil, zo kan je uiteraard veel eerder weer terug invoegen als het snelheidsverschil hoger is. Vooral het feit dat ie soms niets ziet betekend dat ik er niet op kan vertrouwen. Aan de andere kant piept dat ding me af en toe helemaal wild als ik bij een dubbele uitvoegstrook richting aangeef terwijl er iemand naast me zit (die dus ook dezelfde kant op gaat en waar ik nooit tegenaan ga rijden).
     + Lane assist werkt prima, behalve op 60 wegen die ik vrij veel rijd. Ook het gesjor aan mijn stuur vind ik niet echt fijn. Bij verkeersheuvels maakt het systeem zelfs dusdanige fouten (het stuur omgooien omdat ie denkt dat je een bocht naar rechts gaat maken terwijl je alleen om het verkeersheuveltje heen wilt) dat als je het stuur niet vasthoud je in de berm beland. 
     + Smart cruise control staat standaard aan, ook na herstarten. Ik wil niet telkens remmen als iemand voor mij invoegt. Ik begrijp dat de auto de minimale afstand in stand wil houden, maar doe dat dan door het gas los te laten, initieel wat in te lopen om vervolgens weer op de juiste afstand uit te komen, niet een halve noodstop maken. De minimale afstand is ook erg groot waardoor je bij langzaam rijdend verkeer (bijvoorbeeld 60-80) dusdanig veel ruimte over laat dat je langzaam naar de achterkant van de file migreert door invoegers. Graag zou ik het "mode" knopje drie functies geven: Cruise - SmartCruise - Limit zodat je op een eenvoudige manier de gewenste cruise control kan inschakelen. Nu moet je smart cruise uitzetten, de afstandsknop een paar seconden ingedrukt houden om vervolgens de domme-cruise te kunnen gebruiken, ik let liever op de weg dan op de staat van mijn cruise control
Kort samengevat zou ik de meeste veiligheidssystemen standaard uit willen schakelen omdat ze het rijden simpelweg niet veiliger maken, of in ieder geval dat de auto de laatste instelling gewoon bewaard i.p.v. alles te resetten bij het opnieuw starten van de auto.
- Afwerking: is het anderen ook opgevallen dat de binnenkant van de kofferbak deksel niet fatsoenlijk gespoten is? Die staat bij mij nog in de rode grondverf i.p.v. metallic zoals de rest van de auto.
- Het GSM GELUID is terug!!! Die heb ik echt al zeker 15 jaar niet meer gehoord door fatsoenlijk afgeschermde elektronica, maar bij de e-niro hoor ik het bijna elke keer als ik in de auto zit.

Verder bevalt de auto meer dan goed. Het rijdt geweldig en ook het laden valt me heel erg mee. Op vakantie door het raam van de bungalow aan de 220V met de Granny en ik had nergens last van. Bereik is ook prima. Stoelkoeling is heerlijk en Carplay (ondanks de beperkingen) kan ik nu ook al niet meer zonder. @Kia fix bovenstaande punten en je hebt de beste auto die er te krijgen is!

stabiliteit bij volgas komt puur door erg hoog koppel / pk's voor een voorwielaandrijver.

halogeen verlichting is simpel te vervangen voor leds

dodehoek; geen problemen hier. geen enkel syteem in perfect. het blijft een hulpmiddel.

smart cruise control; kun je permanent uitzetten

mijn achterbak is gespoten; foutje ?

hier geen gsm geluiden; Nokia 6310 ? (geintje)

Geplaatst
18 minuten geleden, King Niro zei:

stabiliteit bij volgas komt puur door erg hoog koppel / pk's voor een voorwielaandrijver.

dodehoek; geen problemen hier. geen enkel syteem in perfect. het blijft een hulpmiddel.

mijn achterbak is gespoten; foutje ?

hier geen gsm geluiden; Nokia 6310 ? (geintje)

Dacht tot nu toe dat je smart cc elke keer weer opnieuw uit moet zetten bij starten auto. Kan dus permanent op non-actief gezet worden. Ook bij de gewone Niro hoop ik.

Geplaatst
22 uur geleden, korsowito zei:

Dat ontgrendelen kun je toch instellen? Dacht ik....

Oh? Heb ik nog niet gevonden. 

En wat passagiers achterin nogal onhandig vinden is dat ze de deur pas open kunnen doen als ze eerst apart dat kleine ontgrendelknopje gebruiken. Pas daarná kun je de deur openen. Niet echt handig, vooral niet in geval van paniek...

Geplaatst
5 uur geleden, King Niro zei:

Da's iets te simpel gezegd. Ik zou binnenin ook graag ledverlichting gebruiken, maar dan krijg je zo'n achterlijk sterke lichtbak. Of heeft iemand ledlampjes gevonden met een beetje normale sterkte, zoals de gloeilampjes die er af fabriek in zitten?

Die heb ik ook permanent uit staan. Óf je hoort 'm om de haverklap piepen, terwijl er echt gewoon genoeg ruimte is, óf hij ziet het niet. Dat is samen het ideale recept voor ergernis.

Heb ik niet kunnen vinden; heb er echt naar gezocht. Waar doe je dat?

Geplaatst
Op 27-7-2019 om 13:14, DeSelve zei:

Met de temperatuur van afgelopen week vaker de wens gehad dat ik de airco zou willen laten draaien als ik parkeer om even een boodschap te doen. Nu kan je de auto wel laten "draaien", maar dan kunnen van buiten de deuren niet op slot. Ja kost stroom, maar dat is geen argument aangezien het aan de kabel wel kan en het dan ook stroom kost :) 

Dat kan met een trucje. Je zet de auto aan zonder op de rem te trappen. Dan gaat de airco wel aan, maar kan een ander er niet mee wegrijden. Daarna sluit je de auto af met de mechanische sleutel in het slot van het betuurdersportier.

• Like 3
Geplaatst

Wellicht klink ik als een zeur, maar de volgende puntjes vallen mij op:

- 1 fase laden 

- beep/gong bij opstarten

- slecht functionerende pdc met name bij vooruit rijden

- laadklepje sluit niet altijd even makkelijk/goed

- zitpositie bestuurder, ik zit vrijwel altijd met mijn knie tegen het dashboard als ik goed met mijn handen bij het stuur wil kunnen

- weinig zijdelingse steun en kort zitvlak stoelen

- jammer dat  apple carplay niet draadloos wordt ondersteund

- Kwaliteit lak niet optimaal, zo zie ik verschil in kleur op bijvoorbeeld laadklep, voorbumper en voorschermen.

- Geen haakjes in achterbak om bijvoorbeeld boodschappentassen aan te bevestigen, de boodschappen schuiven (ook bij rustig rijden) door heel de kofferbak. Lijkt of wel of de gebruikte stof heel glad is. Bij eerdere auto nooit last van gehad. 

Verder heel tevreden met de Niro :)  met name het maandelijkse kostenplaatje maakt een hoop goed :weather29:

Geplaatst
39 minuten geleden, SanderM zei:

Wellicht klink ik als een zeur, maar de volgende puntjes vallen mij op:

Ja, klinkt idd wel een beetje als een zeur:

- 1 fase laden 

Tevoren bekend. Dus waarom daar achteraf nog eens over beginnen?

- beep/gong bij opstarten

Bij de proefrit niet gemerkt?

- slecht functionerende pdc met name bij vooruit rijden

Geen idee; werkt bij mij zonder problemen. Als die echt niet betrouwbaar is, zou ik ermee naar de garage gaan en na laten kijken.

- laadklepje sluit niet altijd even makkelijk/goed

Geen problemen hier

- zitpositie bestuurder, ik zit vrijwel altijd met mijn knie tegen het dashboard als ik goed met mijn handen bij het stuur wil kunnen

Je weet dat je het stuur kunt verstellen? Niet alleen in de hoogte, maar ook in de diepte (voor/zchter)?

- weinig zijdelingse steun en kort zitvlak stoelen

Tja, da's heel persoonlijk. Voor mij niets verkeerd. Het zijn geen sportstoelen idd, maar ja, het is ook geen sportauto....

- jammer dat  apple carplay niet draadloos wordt ondersteund

Jammer, idd, maar het is niet anders,

- Kwaliteit lak niet optimaal, zo zie ik verschil in kleur op bijvoorbeeld laadklep, voorbumper en voorschermen.

Dat is idd een verrassing voor de meesten, maar dat punt is hier op het forum al vaker aan bod gekomen, dus niet echt nieuw.

- Geen haakjes in achterbak om bijvoorbeeld boodschappentassen aan te bevestigen, de boodschappen schuiven (ook bij rustig rijden) door heel de kofferbak. Lijkt of wel of de gebruikte stof heel glad is. Bij eerdere auto nooit last van gehad. 

Huh? Bij mij zitten er op de vier hoeken van de vloer wel degelijk haken/lussen. Kan me niet voorstellen dat die er bij jou niet zitten....

Verder heel tevreden met de Niro :)  met name het maandelijkse kostenplaatje maakt een hoop goed :weather29:

Ah we zijn het toch nog eens geworden... :cowboy:  ;)

• 2 weken later...
Geplaatst

Goh, da's alweer een hele tijd geleden dat ik werkelijk volgas probeerde. Dat was omdat iemand vroeg hoe het zit met de power van zo'n EV. Maar dat gaat zó hard dat ik daar verder nooit behoefte aan heb.

Of ligt het aan mijn leeftijd? Mijn 'wilde jaren' liggen al een tijdje achter me..... :cowboy: ;)

Geplaatst
2 uur geleden, stevedem zei:

het meest irritantie is toch eigenlijk wel dat volgas in sport stand net niet echt volgas is..
als je het pedaal voor 95 a 98% intrapt is de acceleratie net iets harder.

Dat is ivm garantie claims ivm deuken in de vloer....

Geplaatst

Vandaag onze Kia e niro ingeruild voor een Jaguar I-Pace. De Kia beviel ons zo enorm slecht. Onze meest erge puntjes waren het volgende:

1. De Niro heeft een te stugge wegligging, dit is een Stinger leuk, maar in een Niro hoeft dat van ons niet.

2. Het actieradius is erg bagger als onze auto 100% vol is geeft de actieradius meter 370km aan.

3. Wanneer het begint de regenen beslaan de ramen meteen, terwijl de airco in de normale stand staat en de eco airco uit staat. Verder hebben wij gewoon netjes de auto functie aanstaan van de climate control.

4. De kinderen kunnen hun voeten niet kwijt onder de voorstoelen.

5. De achterbank is veel te kort.

6. De leren stoelen kreuken snel.

7. Wanneer je door een kuiltje in de weg rijdt zit je met je hoofd in het plafond als de eco drivemode aan staat.

8. De service van Kia Nederland is erg maar ook echt heel erg slecht!!! Verder weten de dealers ook nog niet zo veel van deze auto’s

9. De Mijn Kia appt werkt meer en deel van de tijd gewoon niet.

10. Onze Niro heeft al meerdere keren een noodstop gemaakt voor een geparkeerde auto langs de weg. Dit was dus overbodig. 1x is er een auto flink achter op ons geklapt.

11. De adaptieve cruise control werkt ook niet geweldig.

Kortom wij zijn heel blij met onze nieuwe Jaguar I-Pace wat een heerlijke wagen is het toch. Het is een grijze Jaguar geworden met beige lederen bekleding van binnen. Staat er chique.

Geplaatst
10 minuten geleden, RoyNiro zei:

Vandaag onze Kia e niro ingeruild voor een Jaguar I-Pace. De Kia beviel ons zo enorm slecht. Onze meest erge puntjes waren het volgende:

1. De Niro heeft een te stugge wegligging, dit is een Stinger leuk, maar in een Niro hoeft dat van ons niet.

2. Het actieradius is erg bagger als onze auto 100% vol is geeft de actieradius meter 370km aan.

3. Wanneer het begint de regenen beslaan de ramen meteen, terwijl de airco in de normale stand staat en de eco airco uit staat. Verder hebben wij gewoon netjes de auto functie aanstaan van de climate control.

4. De kinderen kunnen hun voeten niet kwijt onder de voorstoelen.

5. De achterbank is veel te kort.

6. De leren stoelen kreuken snel.

7. Wanneer je door een kuiltje in de weg rijdt zit je met je hoofd in het plafond als de eco drivemode aan staat.

8. De service van Kia Nederland is erg maar ook echt heel erg slecht!!! Verder weten de dealers ook nog niet zo veel van deze auto’s

9. De Mijn Kia appt werkt meer en deel van de tijd gewoon niet.

10. Onze Niro heeft al meerdere keren een noodstop gemaakt voor een geparkeerde auto langs de weg. Dit was dus overbodig. 1x is er een auto flink achter op ons geklapt.

11. De adaptieve cruise control werkt ook niet geweldig.

Kortom wij zijn heel blij met onze nieuwe Jaguar I-Pace wat een heerlijke wagen is het toch. Het is een grijze Jaguar geworden met beige lederen bekleding van binnen. Staat er chique.

Ook kan je in de Jaguar app instellen hoe laat de auto moet voorverwarmen bij de kia moest ik altijd de voordeur uit en de auto in.

Geplaatst
1 uur terug, RoyNiro zei:

Ook kan je in de Jaguar app instellen hoe laat de auto moet voorverwarmen bij de kia moest ik altijd de voordeur uit en de auto in.

Succes met de Jaguar.

Byebye

Geplaatst
38 minuten geleden, meeder zei:

Een Jaguar kan je ook niet vergelijken met een Niro als ik eerlijk ben. Totaal ander segment.

Dat begrijp ik ook wel alleen mijn verwachtingspatroon na 10 jaar Kia rijden is erg hoog. Dit is nu al mijn 5e kia. Aan alle 4e de Kia’s hiervoor klopte alles. Alles was perfect aan die auto’s

Alleen met deze Kia E niro heb ik al zo veel gedoe gehad en diep in mijn hard heb ik ook zoveel spijt van deze auto dat ik toch heb besloten wat bij te leggen. Er zijn eigenlijk geen elektrische auto’s van rond de 50000 euro die een hoge instap hebben en een behoorlijk actieradius. Alleen de Jaguar had dat in mijn ogen als ik dus wat bij legte.

Geplaatst
39 minuten geleden, meeder zei:

Een Jaguar kan je ook niet vergelijken met een Niro als ik eerlijk ben. Totaal ander segment.

Hebben jullie dan geen last van mijn bovenstaande punten?

Geplaatst

Tuurlijk, met zo’n Jaguar kom je echt een  stuk verder: NOT.  Ondanks dat de accu groter is is de range een stuk minder.  Als je uit de Niro echt maar 370 haalt moet je in de JAG blij zijn met 300. Toch veel plezier gewenst met je nieuwe bak.

Geplaatst

Jammer dat de Kia niet beviel. Het enige puntje wat ik vindt is dat die stug geveerd is, maar goed dat neem ik dan voor lief. Vindt persoonlijk het design van de E-Niro iets mooier dan de I-Pace:roll: (sorry) Met de Jaguar haal je gemakkelijk 350km hoor aan actieradius. Als je de slimme climate control gebruikt en de eco modus aan hebt staan en nog wat overige instellingen in het navi system. De Jag dealer weet wel hoe dit allemaal aangezet moet worden. Helaas kwam de Jag slecht in het nieuws, omdat de gemiddelde Jag rijder die instellingen nog niet aan had. Begrijp ook wel dat de dealer daar geen tijd voor had. Die moesten zoveel auto’s uitleveren in 1 maand. 

Veel veilige km’s gewenst in je nieuwe auto!

Geplaatst (aangepast)

Lol. Een Jaguar komt niet verder, al helemaal niet in de winter. Auto is veel minder zuinig en kan ook maar op 1 fase laden (en laden duurt langer dan bij de e-Niro want de accu is groter).

Heb 2 collega’s die er juist al vanaf zijn ivm onwerkbare actieradius in de winter. Destijds had iedereen blind besteld om nog net de volle 4% bijtelling te pakken.

De afwerking is dan wel helemaal top natuurlijk en de grootte etc.

aangepast door jwv

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...