Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleine en grote ergernissen

Ga naar de oplossing Opgelost door Murcielaygo,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
35 minutes ago, tijdjes123 said:

Je bent en van de weinige die maar an 300 uit de i pace haalt.
de auto is 2x zo duur en volgens specificaties heeft de niro 5 cm meer beenruimte achter. Dus wat je zegt is niet helemaal waar. Snap eigenlijk niet wat je hier nog doet en niet gewoon op een jaguar forum gaat zitten. Mijn baas heeft net een paar weken een I pace komt 300 km ver(max) en heeft al na 1 week roest op zijn remmen zitten. Hij is er in ieder geval niet blij mee en vind het jammer dat die er nog 4 jaar mee moet rijden. De I pace van mijn baas heeft ook wel is zonder een reden een noodstop gemaakt en je hebt waarschijnlijk niet met de I pace en de niro in dezelfde situatie gereden dus moeilijk te vergelijken(terwijl je wel gelijk je conclusie trekt). Ook heb je de de I pace nu een week en je had een hekel aan de adaptive cruisecontrol van de Niro maar nog niet getest op de I-Pace. Vreemd...

Het 100 Kwh laden gaat ook maar tot 40% batterij. Hierna zakt het gigantisch.(bron fastned)

Ff offtopic: niet zo in de aanval gaan joh, als RoyNiro voor een iPace heeft gekozen dan prima toch? Als jij de Niro prima vind, then so be it. Als je werkgever een andere ervaring heeft kan dat ook. Denk zelf dat het erg subjectief is. Sommigen halen zelfs meer km’s dan wltp, daar hoor ik ze niet over klagen, maar dat klopt dan ook niet, toch? ;-)

• Like 2
Geplaatst

Als ik dit zo lees vraag ik me af of Roy ooit een Niro gehad heeft en niet gewoon bij de Jaguar online marketing afdeling werkt. Vering en Eco stand hebben bijvoorbeeld niets met elkaar te maken. 

Geplaatst
14 minuten geleden, Rienco zei:

Als ik dit zo lees vraag ik me af of Roy ooit een Niro gehad heeft en niet gewoon bij de Jaguar online marketing afdeling werkt. Vering en Eco stand hebben bijvoorbeeld niets met elkaar te maken. 

Laat het gaan..
RoyPace is gewoon blij met z'n nieuwe tuut.

Geplaatst (aangepast)
36 minuten geleden, Rienco zei:

Het is inderdaad wel gek. Afgelopen zondag postte hij nog dat hij 1 week een e-niro heeft. en naar de wasstraat wil ermee
2 dagen later heeft hij hem gelijk ingeruild voor een I pace.(en dit wist Royniro de zondag dat die dat vroeg nog niet) Maandag heeft hij nog gepost om te zeggen dat die elke maand zijn auto gaat wassen in een wasbox.

Een I pace staat namelijk niet binnen 2 dagen voor je klaar.

Ik denk dat dit inderdaad iemand is van Jaguar die de I-pace wilt promoten.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst (aangepast)

Hoe zou zijn TomTom werken, kennelijk werken alle I-Paces al drie maanden na een update niet meer (goed?). Iemand die het voor elkaar ktijgr een E-Niro op 370 te krijgen gaat het natuurlijk niet lukken er meer dan dat in die lompe (beetje Tonka design) JAG uit te halen.

aangepast door Sigmasailor
Geplaatst
Het is inderdaad wel gek. Afgelopen zondag postte hij nog dat hij 1 week een e-niro heeft. en naar de wasstraat wil ermee
2 dagen later heeft hij hem gelijk ingeruild voor een I pace.(en dit wist Royniro de zondag dat die dat vroeg nog niet) Maandag heeft hij nog gepost om te zeggen dat die elke maand zijn auto gaat wassen in een wasbox.

En er zijn Niro heeft ook flinke schade gehad als je leest dat er door een noodstop iemand flink achterop zijn auto is geklapt.
Geplaatst (aangepast)

Komt ook een beetje vreemd over als je een auto voor dit bedrag aanschaft, véél commentaar hebt (waarvan het meeste niet erg hout snijdt) en dan komt met:

7 uur geleden, RoyNiro zei:

Helaas heb ik nooit de gelegenheid gehad om een proefrit te maken.

Dat komt dan toch makkelijk over als een smoesje.

Kortom, het rammelt allemaal aan alle kanten.

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
18 uur geleden, Rienco zei:

Haha. Nee, hoor ik werk niet bij Jaguar. Ik heb 7 jaar lang Kia gereden hoor. Begon met een Ceed. Als ik met mijn Niro in de eco modus reed dan vondt ik de vering te stug. Misschien ligt dat dan aan mij....

• Sad 1
Geplaatst
17 uur geleden, tijdjes123 zei:

Ja klopt een week moest twee weken zijn dat was een dom foutje. Ik was net nieuw hier en wist niet hoe ik dit snel kon aanpassen. Mijn I-Pace is tweedehands. 14.000km op de teller, dus ik kon hem meteen mee nemen. Ja ik wilde mijn auto wel netjes hebben, dan is de inruilprijs wat hoger...? Mijn I-Pace ga ik ook wassen in een wasbox. 

Mijn excuses als ik overkwam als een medewerker van Jaguar. Sorry. 

Geplaatst

Begrijp mij niet verkeerd. De E-Niro is echt geen enorm slechte wagen, maar wanneer ik wat probleempjes heb dan is dat vervelend natuurlijk, maar wanneer iemand een kras maakt een tijdje daarna een deuk en zeurende kinderen dan is bij mij de hoop op.  Dit is toch niet zo heel raar? Het heeft er ook wel mee te maken dat ik al 4 Kia’a heb gehad en daar nooit iets mee heb gehad.

Persoonlijk vindt ik de I-Pace wel een apparte wagen. Ik noem het ook mijn ruimteschip haha. Een Niro ziet er gewoon gelikter uit. 

Ik wens jullie veel plezierige km’s en ik hoop vaak een E-Niro tegen te komen, het blijft een mooie wagen.

Geplaatst
1 minuut geleden, RoyNiro zei:

Begrijp mij niet verkeerd. De E-Niro is echt geen enorm slechte wagen, maar wanneer ik wat probleempjes heb dan is dat vervelend natuurlijk, maar wanneer iemand een kras maakt een tijdje daarna een deuk en zeurende kinderen dan is bij mij de hoop op.  Dit is toch niet zo heel raar? Het heeft er ook wel mee te maken dat ik al 4 Kia’a heb gehad en daar nooit iets mee heb gehad.

Persoonlijk vindt ik de I-Pace wel een apparte wagen. Ik noem het ook mijn ruimteschip haha. Een Niro ziet er gewoon gelikter uit. 

Ik wens jullie veel plezierige km’s en ik hoop vaak een E-Niro tegen te komen, het blijft een mooie wagen.

De lakschade was gelukkig al snel verholpen door Carglass. 

Geplaatst (aangepast)
49 minuten geleden, RoyNiro zei:

Haha. Nee, hoor ik werk niet bij Jaguar. Ik heb 7 jaar lang Kia gereden hoor. Begon met een Ceed. Als ik met mijn Niro in de eco modus reed dan vondt ik de vering te stug. Misschien ligt dat dan aan mij....

En hoe was het veercomfort dan in de normale of sportmodus? Ik heb nog geen verschil kunnen waarnemen, maar misschien ligt dat aan mij?

aangepast door Case
  • Haha 1
Geplaatst
On 8/14/2019 at 10:52 AM, Elektrowhite said:

Heb je hier al een oplossing voor gevonden? 

Nee nog niet, weet ook niet of het mijn telefoon is of de module die erin geschroeft is door de importeur tbv de app (dat soort machine-2-machine oplossingen maken meestal gebruik van 2G)

Geplaatst
7 uur geleden, Case zei:

En hoe was het veercomfort dan in de normale of sportmodus? Ik heb nog geen verschil kunnen waarnemen, maar misschien ligt dat aan mij?

In de normale modus is de vering wel goed, maar een Niro is net een Porsche, Je voelt alles je bent 1 met de weg zei ik haha.

Geplaatst

Ik denk dat jij de enige bent die met de mode knop de 'hardheid' van de vering kon instellen? 
Kom op zeg, wat een onzin; het enige verschil zit hem in de gaspedaal/regeneratie respons en de mate waarin de HVAC zijn werk doet.

Haha :-)

O, ja; hoe zou het komen dat er op Gaspedaal.nl zo'n 200 I-pacen te koop staan en nog geen 10 gebruikte e-Niro's? Misschien allemaal ontevreden gebruikers qua range? dat is wel het geluid wat ik in mijn omgeving hoor.

Geplaatst

Jongens, jongens. Zullen we nu weer gewoon communiceren en elkaar niet gaan afzeiken? Tuurlijk mag je aanmerkingen hebben op wat iemand zegt, maar laten we niet doordraven....

Geplaatst
8 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Echt waar? Nog nooit iets van gemerkt. Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt op gelet heb; hij staat meestal op ECO.

Rijd ook amper Sport, maar staat in de Kia documentatie.

Geplaatst
Op 16-8-2019 om 22:12, Hippe lip zei:

En ik heb bij de tweede proefrit mijn vrouw meegenomen en haar laten rijden omdat ik achteraf geen ruzie wil dat ik voor iets heb gekozen waar zij dan van zegt er niet mee te kunnen leven. 

Daarom heb ik bij onze Qashqai niet de meest luxe uitvoering gepakt. Deze had namelijk lederen bekleding en elektrisch verstelbare stoelen. Maar deze gaan niet zo ver naar voor als de normale stoelen dus dan kwam mijn vrouw niet goed aan de pedalen. Heb ik me maar opgeofferd, ook al rijd ik er 90% van de tijd in haha.

Geplaatst
15 minuten geleden, jwv zei:

Rijd ook amper Sport, maar staat in de Kia documentatie.

Grappig nooit geweten, ik ga het wel eens nalezen (en zelf proberen). Waar staat het precies?

Geplaatst
2 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Grappig nooit geweten, ik ga het wel eens nalezen (en zelf proberen). Waar staat het precies?

O.a. hier: https://press.kia.com/eu/en/home/media-resouces/press-kits/products/2018/eNiroPressKit.html

Sport mode enhances throttle responses and enables maximum acceleration, as well as weighting up the steering for more decisive responses to driver inputs, bringing the e-Niro’s engaging handling character to the fore.

Geplaatst

Aha, had al even in het 'boekje' (6-50) zitten neuzen maar niets gevonden. Eigenlijk wel vreemd dat ze het wel in de 'reclame' zetten maar niet in het instructieboekje. Of mis ik iets?

Geplaatst (aangepast)
12 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Aha, had al even in het 'boekje' (6-50) zitten neuzen maar niets gevonden. Eigenlijk wel vreemd dat ze het wel in de 'reclame' zetten maar niet in het instructieboekje. Of mis ik iets?

Destijds aan de dealer gevraagd of ik de stuurbekrachtiging ook kon instellen per mode zoals de airco. Maar dan had er ook een knopje voor in de auto moeten zitten, die hebben sommige andere Kia modellen blijkbaar wel.

Kan het ook niet  expliciet in de handleiding vinden (sportieve rijmodus zal het wel impliceren, dat ie harder optrekt staat er ook niet in woorden), maar ik ga er wel vanuit dat het zo is eigenlijk. Zal het eens proberen te testen.

aangepast door jwv

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...