Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 1-2-2020 om 11:12, R.J. zei:

Dat krijg ik dus echt niet voor elkaar. Ik rij over het algemeen 115 km/uur op de snelweg en kom niet verder dan 1 op 18.

ik vraag mij af hoe zuinig je dan wel rijdt in de zomer.?

Ik rijd meestal 100 km/u. Mag niet harder hier in de randstad. Verder veel provinciale wegen. Ik laat de auto veel uitrollen. 

In de zomer had ik gemiddelde van 1:22 - 1:23

Geplaatst
1 uur geleden, Cor Wit zei:

Ik rijd meestal 100 km/u. Mag niet harder hier in de randstad. Verder veel provinciale wegen. Ik laat de auto veel uitrollen. 

In de zomer had ik gemiddelde van 1:22 - 1:23

In de zomer haal ik ook 1 op 23. En dan over het algemeen dezelfde routes als in de winter. Maar de 15 km/uur verschil in snelheid op de snelweg zal dan wel het verschil maken in de winter.

Geplaatst
Op 1-2-2020 om 11:34, arjens zei:

Ik heb sinds 3 weken een Dynamic Plus Line en krijg op een woon werk rit van 20 kilometer het niet voor elkaar om zuiniger dan 1 op 17 te rijden.
Trek erg rustig op en laat het gas al vroegtijdig los. Op de rijksweg niet boven de 120.
Is dit nog nieuwigheid?

Of rijd een Plus Line (bredere banden en 18" velgen) een stuk minder zuinig dan degene die schijnbaar moeiteloos 1 op 20 rijden.

Ik heb er na 5 maanden ruim 8000 km opzitten met mijn Dynamic Plus line. Het gemiddeld verbruik over die periode is 1 op 17,3.  De laatste 3500 km rijd ik op winterbanden en naar zeggen doet dat het verbruik ook wat stijgen. Ik heb nog geen reactie gelezen dat iemand met de 18 inch banden die op de Dynamic Plus Line geleverd worden, een verbruik haalt van 1 op 20 of zuiniger. In die 5 maanden is me dat op enkele ritten wel gelukt door op de snelweg niet harder dan 100 km per uur te rijden.  Slecht weer met harde wind heeft ook een negatieve invloed op het gebruik. Ik heb al eerder geschreven dat ik de Niro een heerlijke auto vind om in te rijden maar Kia is niet reëel en eerlijk wat betreft de verbruikscijfers . Maar welke autofabrikant is dat wel? Wat me feitelijk kwalitatief meer tegenvalt is het navigatiesysteem. Ben benieuwd of de eerst update dat gaat verbeteren. En ik koop maar een nieuwe smartphone met Android 10 want de zogenaamde voorbereiding op Android CarPlay is ook alleen van toepassing met een smartphone in die uitvoering. Dus ook een beetje valse voorlichting van Kia

Geplaatst

En ik koop maar een nieuwe smartphone met Android 10 want de zogenaamde voorbereiding op Android CarPlay is ook alleen van toepassing met een smartphone in die uitvoering. Dus ook een beetje valse voorlichting van Kia

Hier werkt Android Auto prima op een Samsung S7 met Android 8.0.0
Daar heb je echt geen nieuwe telefoon voor nodig.
Geplaatst
14 uur geleden, Frank ME zei:

En ik koop maar een nieuwe smartphone met Android 10 want de zogenaamde voorbereiding op Android CarPlay is ook alleen van toepassing met een smartphone in die uitvoering. Dus ook een beetje valse voorlichting van Kia

Dit is pertinent niet waar..... Je hebt geen android 10 nodig om AA te laten draaien.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
21 uur geleden, Frank ME zei:

Ik heb er na 5 maanden ruim 8000 km opzitten met mijn Dynamic Plus line. Het gemiddeld verbruik over die periode is 1 op 17,3.  

Dat lukt mij echt niet met de Niro Dynamicline

Mijn vrouw rijdt 80% van deze kilometers en daarvan 50% snelweg en 50% bebouwde kom..

En dat is zeker geen "wilde" rijder, ik hou nog wel eens van pittig optrekken..

Zie mijn staatje vanaf aanschaf auto:

tanken (Klein).jpg

aangepast door SatJunk
aanvulling
Geplaatst

Dat is inderdaad wel een flink verbruik. Denk toch dat je rijstijl aanpassen de enige manier is om je verbruik naar beneden te krijgen. Niet meer flink optrekken en beetje luisteren naar de motor en kijken naar de eco meter. Zo schakel ik vrijwel altijd de cruise control in. Als ik geremd heb bij b.v. een verkeerslicht, geef ik maar even gas en tip dan snel de cc aan zodat de auto weer automatisch optrekt naar de ingestelde snelheid. Ook laat ik de auto uitrijden als ik zie dat ik moet afremmen voor een verkeerslicht of rotonde. Maar ik geef toe dat dat best lastig is, zeker als je een wat steviger rijstijl prettig vind. Ik wil ook niet teveel vertragen voor achter mij rijdend verkeer. Op de snelweg rijd ik nooit harder dan 120 en probeer al te wennen aan de 100 km. En dan nog kom is dus gemiddeld niet lager dan die 1 op 17,3.  Zuinig willen rijden vraagt dus wel offers

Geplaatst (aangepast)

Hi,
Ik krijg hetzelfde verbruik, maar ik rij in de week heel korte afstanden, zo 3,5 km naar de sportplaats (in de week). dat kan dan ook niet anders dan 1 op 12 bij min graden.

Gemiddeld kom ik zo op 1 op 16 met zo rond 30km / dag.

Bij temperatuur onder de 9 graden is de verbruik hooger dan boven de 9 graden. Vandaag 30 km meest provinziale wegen, en !!! 1 op 24,8 !!!

Thuis aangekomen was het weer 1 op 21. Laat de warme dagen maar komen!

image.png

image.png

aangepast door Gerd Bartels
Geplaatst (aangepast)

3,5 km naar de 'sportplaats'....... perfecte afstand om effe de fiets te pakken, kom je ook al lekker warm op de 'sportplaats' aan.

Als je een beetje door trapt is het 10 minuten, en als je door de stad heen moet waarschijnlijk nog sneller dan met de auto en het is naast dat het beter is voor jou ook nog eens beter voor het milieu. Dat is wat wij noemen een; "win-win situatie"

aangepast door dropje
Geplaatst (aangepast)

Helaas de Golftas, kleding en de trolley kan ik niet vast maken aan mijn Mountain bike ...

Geplaatst
5 uur geleden, Gerd Bartels zei:

Helaas de Golftas, kleding en de trolley kan ik niet vast maken aan mijn Mountain bike ...

Bagageruimte is naast de wat tegenvallende navigatie ook het enige minpuntje van de geweldig fijne Niro. Kan mijn grote golftas en trolley absoluut niet kwijt in de kleine kofferbak. Moet ook de achterbank inschakelen. Dat was wel anders bij m'n oude C5 break. En wat de zuinigheid betreft. Met dit weer (wind, regen) en veel 130 op de snelweg is 1 op 17 echt het maximale wat ik eruit kan halen. Heb ik geen probleem mee trouwens. 

Geplaatst (aangepast)

Ik heb een kleine Golftas en die past precies achter. mijn Niro is een MJ2017 FE en had achter links de openening. Ik krijg ook de afdekkingf dicht. Kan morgen een foto maken.

Geplaatst
1 hour ago, gjcvro said:

image.jpeg.ca9d3503f5ee9e0892bd67970f3b3f99.jpeg

Graag gedaan ;-)

... te klein ... heb al aan zoiets gedacht ...

Geplaatst
8 minutes ago, HenkM said:

Geen problemen mee, ik speel tafeltennis :innocent:

Dus ... een tafeltennisracket en duisend ballen ... :clap:

Geplaatst

Zoals beloof hier de Golftas in mijn Niro ( is een beetje OT ...):

Niro_MJ2017_FE_Kofferbak_01.jpg.e0bf6dd4d3ba8345f6eaae411c263311.jpg

Goed te zien dat de steun van de tas de ruimte links nodig had, in de tas sitten 11 clubs incl. driver ...

Gisteren was hed koud fris weer (5 graden) en de rit na de golfclub was dan ook 1 op 11 ...

Geplaatst (aangepast)
16 minuten geleden, Gerd Bartels zei:

Zoals beloof hier de Golftas in mijn Niro ( is een beetje OT ...):

Niro_MJ2017_FE_Kofferbak_01.jpg.e0bf6dd4d3ba8345f6eaae411c263311.jpg

Goed te zien dat de steun van de tas de ruimte links nodig had, in de tas sitten 11 clubs incl. driver ...

Gisteren was hed koud fris weer (5 graden) en de rit na de golfclub was dan ook 1 op 11 ...

Kun je die stokken niet ergens op de golfclub parkeren dan ofzo?

En draai je kachel laag op zo'n kort stukje, dat helpt ook, dan hoeft de benzinemotor niet te draaien om het interieur te verwarmen (tegen dat die op temperatuur is ben je er toch al weer) Scheelt weer in je verbruik.

aangepast door dropje
Geplaatst

Nee, ik moet darmee mobiel zijn voor bezoek andere golfbanen.

Ik heb geen probleem met de hooge verbruik bij korte afstanden. De bezinemotor start meteen, om zichself te verwarmen, duurt zo rond 1 km, de laatzte 1 km (30km weg) rij ik da alleen elektrisch.

Airco bij 5 graden schakel ik uit en de verwarming zit op 18,5 graden. In de weekeind zit er weer een rittje van 35 - 40 km, dan hal ik ook de 1 op 21 of beter ...

Geplaatst

De te halen lage verbruikscijfers zijn al langer hier een discussiepunt geweest,
Na 3 1/2 jaar en 125.000 km op de teller kan ik redelijk wat ervaringen delen met mijn Niro bussinesline met 16 inch velgen.

In de zomer rij je met de beste cijfers. Warmte zorgt voor een optimale motor, wel zal de airco wat wegsnoepen. Gemiddelde met autosnelweg 130 km/u kom je dan rond de 1 op 18 uit som 1 op 19. Neem de je de A2 bijvoorbeeld in de files, dan ga je naar 1 op 22 of 23. Blijf je korte afstanden rijden van enkele kilometers dan ga je meer verbuiken. 

In de winter zijn de cijfers anders. Winterbanden en koude zorgen ervoor dat je richting 1 op 16 of 17 gaat. Soms nog lager. Hoe kouder hoe slechter het rendement.

Alle automerken geven ook optimaal verbruik door in de folder, de realiteit zul je bij een goede dealer horen.

Voor wat betreft de achterbak is het aan te radenom de verhogingen eruit te halebn. dat scheelt heel veel diepte en is door enkele schroeven te realiseren. Mogelijk bied dat voldoende voor de golftassen. mijn honden kunnen zo wel rechtop zitten.

In de nieuwe Dynamic Plus, welke ik half februari verwacht, lat ik de achterbak wederom demonteren.

Geplaatst

De A/C is elektrisch, maar wanneer de grote accu leeg lopt, springt de motor aan ...

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Tja, lekker zuinig? Ik heb mijn Niro DynamicPlusLine nu een maand en kom niet verder dan 1 op 12/13. OK, er is gereden onder zeer slechte omstandigheden want koud, winterbanden en de laatste weken HEEL VEEL wind (op de vlakte in Friesland...). Zit nu bijna op 2000 km, ben benieuwd hoe het verbruik uitpakt als het warmer wordt. Op de snelweg rijd ik ongeveer 120 km/u. Over een goeie maand ga ik me wel aanpassen aan die 100 km/u op de snelwegen, dat zal veel goeds doen voor het verbruik. 

Laatst wel een stuk binnendoor gereden (60/80 km wegen), toen kwam ik met gemak boven de 1 op 20. Dus het KAN wel....

Geplaatst

Ik herken dat slechte weersomstandigheden een sterke invloed hebben op het verbruik maar 1 op 12/13 is wel veel. Toen ik mijn auto net had, heb ik dat ook even gehad maar dat kwam ook doordat ik toen vaker reed met 2 e-bikes op het fietsenrek. Nu na 9000 km sta ik op een gemiddelde van 1 op 16,5. Twee weken terug een rit Almere-Groningen gemaakt (280 km vv), niet harder dan 120 km op de snelweg en het verbruik was 1 op 15,5. De beste resultaten haal ik doorgaans op ritten binnen de bbk en 80 km wegen waarbij de motor wel goed warm is geworden. Volgende maand gaan de winterbanden er weer af en zullen de temperaturen gemiddeld wat gaan stijgen, hoop toch wel dat de auto dan wat zuiniger gaat rijden

Geplaatst
1 uur terug, RobertDeNiro zei:

Tja, lekker zuinig? Ik heb mijn Niro DynamicPlusLine nu een maand en kom niet verder dan 1 op 12/13. OK, er is gereden onder zeer slechte omstandigheden want koud, winterbanden en de laatste weken HEEL VEEL wind (op de vlakte in Friesland...). Zit nu bijna op 2000 km, ben benieuwd hoe het verbruik uitpakt als het warmer wordt. Op de snelweg rijd ik ongeveer 120 km/u. Over een goeie maand ga ik me wel aanpassen aan die 100 km/u op de snelwegen, dat zal veel goeds doen voor het verbruik. 

Laatst wel een stuk binnendoor gereden (60/80 km wegen), toen kwam ik met gemak boven de 1 op 20. Dus het KAN wel....

1;12/13 is wel behoorlijk extreem, dat haal ik in de zomer met volgepakte wagen, vier personen en een bagagewagen, met 125 km/h op de CC, nog niet eens.... (ik rijd dan ongeveer 1:16,5)
Dan moet je hem echt wel flink door trappen om op dat verbruik te komen...

Ik weet wel zeker dat 100 km/h veel gaat doen, dan loopt hij een stuk efficienter dan bij 120.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...