Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Hoe ver kan je er mee rijden?

Ga naar de oplossing Opgelost door Gast MileB,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, ff gemist kennelijk. Op naar de 575, zullen we dan maar zeggen. We kunnen de doelen beter haalbaar maken en niet al te ambitieus inrichten, toch?

Geplaatst
17 uur geleden, Hippe lip zei:

Oh, ff gemist kennelijk. Op naar de 575, zullen we dan maar zeggen. We kunnen de doelen beter haalbaar maken en niet al te ambitieus inrichten, toch?

zag laatst een Niro rijden tussen 2 vrachtwagens ....mijn niet gezien, hou het wel bij 380 - 400

Geplaatst

Ik rij ongeveer 70 km per dag waarvan zelden op de snelweg. En als ik op de snelweg rij ga ik niet harder dan 110 km/u tenzij ik ff snel moet inhalen.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, 8.3 zei:

Inmiddels de 578 km gehaald. Wellicht ook mogelijk door een hogere buiten temperatuur.

Netjes werk! Het zijn idd de omstandigheden die het mogelijk maken. En een rustige rechter voet uiteraard :cowboy:

Ben benieuwd wie met een beter resultaat gaat komen....

aangepast door Hippe lip
  • 3 maanden later...
Geplaatst

De 578 km op de gom was van de zomer wel te halen.

Nu in de winter kom ik toch ook wel boven de 500 km uit op de gom.

Gemiddelde over 15.000 km is 12,3kwh/100km

Heat staat op 17 graden op de voorruit en af en toe zet ik de stuurverwarming aan.

Rij het meest op binnendoor wegen met max 80 km/u en auto staat 's nachts in de garage.

IMG_20191201_094651.jpg

Geplaatst

Over de discussies tot welk percentage laden het beste is, is 100% wel echt 100% en is 0% ook 0%?
Je kan dat natuurlijk eenvoudig softwarematig begrensen tot bijvoorbeeld 20-80% zodat er rest capaciteit is om veroudering op te vangen. Toyota doet dat bijvoorbeeld heel extreem bij de hybrides, 40-80% wordt gebruikt, de rest niet.

Verstuurd vanaf mijn LYA-L09 met Tapatalk

Geplaatst

Daarover is hier al herhaaldelijk gesproken. Ook Kia heeft aan de onder- en bovenkant enige reserve van een paar kWh die je niet kunt aanspreken.

Maar toch is het verstandig om niet steeds tot 100% te laden. Ik begrens het laden gewoonlijk op 90%. En ALS je dan naar 100% gaat, zorg dan dat je dat doet direct vóór een rit, zodat je accu niet een paar dagen op 100% staat.

Zo nu en dan (eens per maand?) is het wel verstandig om goed door te laden naar 100% omdat het BMS daarbij alle individuele cellen netjes aftopt, zodat ze allemaal even vol zijn. Anders krijg je op den duur een ongelijkheid in de vulling van de individuele cellen.

Geplaatst
18 uur geleden, 8.3 zei:

Heat staat op 17 graden op de voorruit en af en toe zet ik de stuurverwarming aan.

Rij het meest op binnendoor wegen met max 80 km/u en auto staat 's nachts in de garage.

Zooo, respect; krijg ik niet voor elkaar. Ik zit 50% van de tijd op de snelweg. Ritjes op de binnenwegen komen inderdaad vaak wel uit op rond de 12. 'Helaas' zit ik regelmatig ook op de snelweg.

Geplaatst
Op 3-12-2019 om 22:04, 8.3 zei:

Wow, echt heel netjes. Die van mij staat nu ook op 12,3 maar ik heb in april/mei een keer op de resetknop gedrukt...

dash_dec2019.jpg

Geplaatst
57 minuten geleden, Nick_2019 zei:

Wow, echt heel netjes. Die van mij staat nu ook op 12,3 maar ik heb in april/mei een keer op de resetknop gedrukt...

dash_dec2019.jpg

Ook goed bezig.

Helaas staat het nu weer op 12,4 door 300 km snelweg rijden.

• Like 1
  • 10 maanden later...
Geplaatst
Op 7-4-2019 om 12:16, Sigmasailor zei:

Nog wat (snelle en niet zulke mooie) plaatjes:

IMG_2711.JPG

IMG_2713.JPG

Plaatjes komen mij bekend voor.

Ik dacht dat ik gewoon op eco++ door kon rijden, maar de auto begon automatisch te vertragen terwijl ik op een 100km weg reed. levensgevaarlijk !!!!!

Bij mij gaf hij aan dat ik nog 20km door kon rijden. Gelukkig heb ik een afslag kunnen nemen en ben met 25km/h naar de dichtsbijzijnde (2,5km) laadpaal gereden .

De moeders, met hun kinderen op straat, waren hier overigens héél blij mee en ik kreeg veel duimpjes :-) 

Ik zou graag weten of de automatische vertraging kan worden uitgezet??

• 1 jaar later...
Geplaatst

Even een kleine refresh van dit onderwerp. Uit recent onderzoek blijkt dat de accu van onze geliefde auto  het best goed uithoudt: 1,1% degradatie na 120.000 km!

• Like 2
Geplaatst
14 uur geleden, zei Hippe lip:

Even een kleine refresh van dit onderwerp. Uit recent onderzoek blijkt dat de accu van onze geliefde auto  het best goed uithoudt: 1,1% degradatie na 120.000 km!

Het warme weer doet hem goed, hij staat nu op 465 km range bij 80% geladen. Net op en neer naar Arnhem gereden helemaal over de snelweg. Bij vertrek stond er 595 op de GOM (gewoon tot 100% geladen).

B3FB78DF-F099-4E17-8281-4CE3BEA93067.png

Geplaatst

Toen ik van de week naar de Maasvlakte reed, verbruikte ik ca 160 km's, volgens de display, en de echte kilomaters op de weg waren 179, dus 100 km op het display is kennelijk 89,3 echte km's. Zien jullie dat ook zo?

Geplaatst

Kan je denk ik niet zo eenvoudig zeggen. De GOM houdt rekening met je rijstijl (en het soort rit: alleen snelweg of ook iets met veel regenereren) van een langere periode. De ene keer gaat het harder, de andere keer langzamer.

Geplaatst (aangepast)

Het was ook een mededeling, geen vraag 😉., natuurlijk 'weet' de app niet dat ik de volgende morgen de airco ga gebruiken

(dom ding he? 🤣).

aangepast door Peter-036
aanvulling.
  • Like 2
Geplaatst
Op 19-7-2022 om 18:32, zei Sigmasailor:

Ook prima, nu maar afwachten of ik de 600 kilometer van onze topscorer ook eens kan halen.

Ik zou zeggen: plan eens een lange rit op een warme dag.
Afgelopen dinsdag 200 km in de hitte gereden met een lekker laag verbruik en de volgende dag stond de gom op 605! (Dat deed-ie 10 km later ook nog maar daar heb ik geen foto van gemaakt...)

605.jpg

• Thanks 1
Geplaatst
12 minuten geleden, zei Nick_2019:

Ik zou zeggen: plan eens een lange rit op een warme dag.
Afgelopen dinsdag 200 km in de hitte gereden met een lekker laag verbruik en de volgende dag stond de gom op 605! (Dat deed-ie 10 km later ook nog maar daar heb ik geen foto van gemaakt...)

Hoe staat jouw bandenspanning ingesteld?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...