Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Helemaal leip, om zo je eigen ventieldopjes te maken.;)
Helemaal met dat doosje erbij! Is dat niet het eerste wat overbodig is?

Maar ik ben wel jaloers op die werkplaats....:lol:

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Zou me er geen zorgen over maken.

Er vliegt elke dag wel ergens een auto in de brand. Met elke auto gebeurt er wel eens wat en daar leren de ontwerpers dan van. Daarom de terugroepacties om dat aan te passen. Bij de één de remmen, de ander de brandstofleidingen en bij de E-auto’s kan dat ook een modificatie aan het accupakket zijn. Maar die hebben dan weer geen gevaarlijke benzineleidingen….

Zo is er ook al eens een bij de Niro geweest waar een relais vervangen moest worden in het accupakket ivm brandgevaar. Is die auto op de foto wel geupdate?

Geniet van de heerlijke auto.

• Like 1
Geplaatst

... en je weet ook niet of de laadinstallatie goed was ... .velen knutselen dar ook self iets goedkoop terecht ...

Geplaatst
Op 16-6-2020 om 16:07, Hippe lip zei:

Ik heb de laatste tijd de indruk dat het krapper is achter het stuur. En nu valt me op dat de bestuurdersstoel een stuk minder ver naar achteren kan dan de stoel ernaast.

Hebben jullie dat ook of wordt mijn stoel ergens geblokkeerd?

Corona kilo's

• Haha 2
Geplaatst
4 uur geleden, The Dude zei:

Corona kilo's

Ik weet niet hoe het met jouw coronakilo’s zit, maar kan je stoel daardoor minder ver achteruit? :roll:

Geplaatst
Ik weet niet hoe het met jouw coronakilo’s zit, maar kan je stoel daardoor minder ver achteruit? :roll:

Absolute afstand versus relatieve afstand ...
  • Like 1
  • Haha 1
Geplaatst
18 uur geleden, The Dude zei:

Corona kilo's

De mijne zijn negatief. Door een plotselinge overdaad aan vrije tijd de afgelopen 4 maanden iedere dag tenminste 15.000 stappen gezet en 5 kg afgevallen. Ook nog eens goed voor de weerstand (daar hoor je onze regering niet over). 

• Like 2
Geplaatst
55 minuten geleden, Sigmasailor zei:

De mijne zijn negatief. Door een plotselinge overdaad aan vrije tijd de afgelopen 4 maanden iedere dag tenminste 15.000 stappen gezet en 5 kg afgevallen. Ook nog eens goed voor de weerstand (daar hoor je onze regering niet over). 

En toch kan jouw bestuurdersstoel nog steeds niet zo ver achteruit als de stoel ernaast? :roll:

Geplaatst

Bij mijn niro kunnen ze even ver. Let wel op de bestuurdersstoel is natuurlijk elektrisch en stopt als hij nog niet aan het einde is . Als je de knop dan nogmaals bedient kan hij nog iets veder. Waarschijnlijk een beveiliging voor de mensen achterin . 278d482a75a607a7dafac5926779eadf.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 1 maand later...
Geplaatst

160k.JPG.c7fc363a6742529ee2781d21f4d0681b.JPG

Er is al een e-Niro met 160000km op de teller!!!

SOH zou nog steeds 100% zijn.

Wel al vervangen e-motor en aandrijving.

• Like 1
Geplaatst
1 uur geleden, 8.3 zei:

160k.JPG.c7fc363a6742529ee2781d21f4d0681b.JPG

SoH nog steeds 100%? Hoe heb je dat vastgesteld?

Ik heb begrepen dat je dit niet gewoon uit kunt lezen uit de auto. Die ‘teller’ blijft nl ongewijzigd, totdat er een specifieke testprocedure doorlopen is. Pas daarna weet je wat de SoH op dit moment is. 

Geplaatst
Op 16-6-2020 om 16:07, Hippe lip zei:

Ik heb de laatste tijd de indruk dat het krapper is achter het stuur. En nu valt me op dat de bestuurdersstoel een stuk minder ver naar achteren kan dan de stoel ernaast.

Hebben jullie dat ook of wordt mijn stoel ergens geblokkeerd?

Vergat het te melden, maar bij de zomercheck die ik kort geleden liet doen is er naar die stoel gekeken. Ik vroeg monteur, die de auto kwam halen om ‘m achterom naar de werkplaats te rijden, of hij naar die stoel kon kijken. Hij snapte niet helemaal wat ik bedoelde en terwijl hij naast de auto stond bediende hij de knopjes aan de zijkant van de stoel. Tot mijn stomme verbazing kreeg hij de stoel wél helemaal naar achteren! Helaas stond ik aan de rechterkant van de auto en kon dus niet zien wat hij deed, maar sindsdien heb ik weer voldoende ruimte achter het stuur.

De coronakilo’s zijn er dus in één klap weer vanaf gevallen... :roll:

Geplaatst
4 minuten geleden, Murcielaygo zei:

SOH is volgens mij via OBD wel uit te lezen.

Dat klopt, maar dat blijkt een statische waarde te zijn. Als je geen testprocedure doorloopt staat die over 10 jaar en 1 miljoen kilometer nog steeds op 100%.

• Like 1
Geplaatst
Op 26-7-2020 om 10:55, Hippe lip zei:

Vergat het te melden, maar bij de zomercheck die ik kort geleden liet doen is er naar die stoel gekeken. Ik vroeg monteur, die de auto kwam halen om ‘m achterom naar de werkplaats te rijden, of hij naar die stoel kon kijken. Hij snapte niet helemaal wat ik bedoelde en terwijl hij naast de auto stond bediende hij de knopjes aan de zijkant van de stoel. Tot mijn stomme verbazing kreeg hij de stoel wél helemaal naar achteren! Helaas stond ik aan de rechterkant van de auto en kon dus niet zien wat hij deed, maar sindsdien heb ik weer voldoende ruimte achter het stuur.

De coronakilo’s zijn er dus in één klap weer vanaf gevallen... :roll:

Misschien komt het omdat de stoel in 2 fasen naar achteren gaat? Hij gaat naar achteren en stopt dan (niet helemaal in de achterste stand). Als je dan het knopje loslaat en weer naar achteren zet gaat hij verder (net zo ver als rechts).

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden, Sigmasailor zei:

Misschien komt het omdat de stoel in 2 fasen naar achteren gaat? Hij gaat naar achteren en stopt dan (niet helemaal in de achterste stand). Als je dan het knopje loslaat en weer naar achteren zet gaat hij verder (net zo ver als rechts).

Ik betwijfel of dat het was, want ik zet 'm zelden naar achteren met het knopje aan de zijkant van de stoel. Over het algemeen gebruik ik de geheugenknop in de deur, maar die zette de stoel dus ook niet verder achteruit.

Nu weer wel gelukkig.

Geplaatst
Op 25-7-2020 om 22:19, 8.3 zei:

......hier stond een plaatje.....

Dat is een flinke afstand zeg, is dit in Korea gereden? Zij hebben de auto het langst volgens mij dus meer tijd om dat bij elkaar te rijden. Ben benieuwd wat de SOH dan daadwerkelijk is bij die stand. Iemand bekend met de testprocedure om dit te achterhalen?

Geplaatst

Die 160k afstand  is idd een Koreaan. Wanneer kwam daar de E-Niro uit augustus 2018? Dat is dan gem. 220 km per dag.

Degradatie van de accu gaat eerst van de buffer af. Dus na 5% merk je wat van de SOH dat die onder de 100% gaat.

De maker van enirodashboard heeft een soort of testprocedure hiervoor.

Geplaatst

De eerste vraag die hierbij bij mij opkomt: hoe is de accu steeds bijgeladen: hoeveel % op AC en hoeveel % op DC (en dan op maximum snelheid)?

Dat is nogal essentieel wanneer je voor jezelf wilt uitmaken of jouw toekomst er ook zo gaat uitzien.

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Dat ik destijds niet voor een Tesla heb gekozen is onder andere dat ik het onverantwoord -om niet te zeggen: levensgevaarlijk- vind om essentiële zaken via een touchscreen te moeten bedienen.

De Duitse rechter blijkt dit nu ook zo te zien; het mag niet. Nu ben ik benieuwd hoe dat verder gaat met touchscreens in auto’s. Het scherm in de e-Niro hoef je gelukkig onderweg nooit te bedienen. Alle essentiële functies zijn gewoon met knopjes te bedienen die je op de tast of met een heel vluchtige blik trefzeker kunt bedienen. Maar je ziet steeds meer auto’s met zo’n groot scherm....

https://www.ad.nl/auto/aanraken-touchscreen-auto-is-onderweg-verboden-volgens-duitse-rechtbank~a66cd337/?utm_source=auto&utm_medium=email&utm_campaign=20200805&ctm_ctid=732df2317ed94a0ee61e2888f5b8b831&utm_term=732df2317ed94a0ee61e2888f5b8b831

aangepast door Hippe lip
  • Like 3
Geplaatst
19 uur geleden, Hippe lip zei:

Dat ik destijds niet voor een Tesla heb gekozen is onder andere dat ik het onverantwoord -om niet te zeggen: levensgevaarlijk- vind om essentiële zaken via een touchscreen te moeten bedienen.

Helemaal met je eens.

Ik heb ook het idee dat het steeds gevaarlijker met auto's waarbij dat bestuurders zich tijdens het rijden moeten laten afleiden door een touchscreen waarop je steeds meer essentiele zaken moet bedienen. Een aantal basisknoppen voor de belangrijkste zaken is niet alleen handiger, maar ook veiliger. Daar zijn alle autotesters (Autoweek, Autokampioen etc.) het ook over eens. Maar ja, zo'n schermbediening is een stuk goedkoper te fabriceren dan fysieke knoppen. Het gaat immers meestal meer om geld dan om veiligheid, ook bij de autofabrikanten.

Gelukkig heeft de Niro (ik heb dus een hybrid) nog "gewone" knoppen voor de essentiele zaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...