Ga naar inhoud

Hoe bedoel je, lekker zuinig


Michel_1970

Aanbevolen Berichten

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Ik zie op Spritmonitor dat er Niro rijders zijn die 1 op 26 rijden. Wat moet je daar niet voor doen. Lijkt mij onmogelijk. Ik rij kalm, houd mij aan de snelheid en kom niet verder dan 1 op 22. (In de zomer). In de winter 1 op 17,5.

aangepast door R.J.
Verkeerd getal
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, R.J. zei:

Ik zie op Spritmonitor dat er Niro rijders zijn die 1 op 26 rijden. Wat moet je daar niet voor doen. Lijkt mij onmogelijk. Ik rij kalm, houd mij aan de snelheid en kom niet verder dan 1 op 22. (In de zomer). In de winter 1 op 17,5.

Het is zeker wel mogelijk. Vorige week 160 kilometer gereden op voornamelijk 80km - 100km wegen, netjes aan de snelheid gehouden, waar mogelijk veel uitrollen, rustig optrekken bij verkeerslichten, cruise control waar mogelijk gebruikt. Gemiddeld verbruik 1 op 27,9 volgens de boordcomputer. Het ligt dus echt aan de omstandigheden / route of je een dergelijk verbruik al dan niet kunt halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


HET LIG ZEKER AAN DE OMSTANDIGHEDEN. IK RIJD NU DRIE JAAR MET EEN KIA NIRO DYNAMICK  MOMENTEEL 3,9 L/100 KM GA IK 130KM RIJDEN  GAAT      DIE AL GOUW MEER VER BRIJKEN. 4,4L/100 KM RUSTIG OP TREKKEN OP CRUSCONTROL RIJDEN

aangepast door SMITHEN69
Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uur geleden, SMITHEN69 zei:

HET LIG ZEKER AAN DE OMSTANDIGHEDEN. IK RIJD NU DRIE JAAR MET EEN KIA NIRO DYNAMICK  MOMENTEEL 3,9 L/100 KM GA IK 130KM RIJDEN  GAAT      DIE AL GOUW MEER VER BRIJKEN. 4,4L/100 KM RUSTIG OP TREKKEN OP CRUSCONTROL RIJDEN

hoeveel accounts ben je nog van plan aan te maken beste henk ??? 1 lijkt me meer dan genoeg jij zit nu op 4 of 5 

en je volledige text typen met hoofdletters staat erg schreewerig en is dus ook niet gewenst 

we gaan dit even verder onder zoeken 

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, xtra40 zei:

hoeveel accounts ben je nog van plan aan te maken beste henk ??? 1 lijkt me meer dan genoeg jij zit nu op 4 of 5 

en je volledige text typen met hoofdletters staat erg schreewerig en is dus ook niet gewenst 

we gaan dit even verder onder zoeken 

DE MEESTE VAN DE KIA CLUP WETEN DAT IK DYSLEXIE BEN DUS MOET JE MIJ DAAR NIET STEETS OP AAN VALLEN 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, SMITHEN69 zei:

DE MEESTE VAN DE KIA CLUP WETEN DAT IK DYSLEXIE BEN DUS MOET JE MIJ DAAR NIET STEETS OP AAN VALLEN 

Beste Henk, hij zegt helemaal niks over de manier waarop je typt, hij spreekt je aan op het feit dat je alles met hoofdletters typt, iets wat velen nu eenmaal als erg onplezierig lezen ervaren. Het staat nogal schreeuwerig.

En op het feit dat je al weer een nieuw account hebt aan gemaakt.Schrijf het op een briefje en leg het naast je computer, kun je het ook niet vergeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uur geleden, Derrek zei:

Ik gooi gewoon mijn tank vol als hij leeg is...:smile:

dat klop

 

19 uur geleden, Derrek zei:

Ik gooi gewoon mijn tank vol als hij leeg is...:smile:

dat doe ik ook het is natuurlijk wel  dat zo'n grote auto wel  zuinig rijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 6-7-2020 om 10:44, R.J. zei:

Ik zie op Spritmonitor dat er Niro rijders zijn die 1 op 26 rijden. Wat moet je daar niet voor doen. Lijkt mij onmogelijk. Ik rij kalm, houd mij aan de snelheid en kom niet verder dan 1 op 22. (In de zomer). In de winter 1 op 17,5.

Lukt me in de zomer regelmatig om 1 op 26 of zelfs 1 op 29 te halen met mijn Niro FE, op stukken van 100km of langer, en dan wil ik de grens natuurlijk verleggen naar 1 op 30 :-). Is ook leuk om dan na een tankbeurt de actieradius te zien (ik streef nog naar 1000 km).

Truc / sport is wel, rustig accelereren en rijden (100km restrictie op de snelweg helpt) en goed gebruiken maken van regeneratief systeem

In de winter 130 op de snelweg: 1 : 15 met een beetje geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb gisteren voor de laatste keer getankt i.v.m. het inruilen van deze NIRO, volgende week krijg ik mijn nieuwe maar dan de PHEV in Snow White Pearl.

Ik houd mijn verbruik bij in de verbruiks monitor op de site van Autoweek en ik heb over 44080 km. 4.8 ltr. over 100 km (1 op 20.8) verbruikt.

Hier ben ik absoluut niet ontevreden over, ik weet nog niet hoe ik het verbruik van de PHEV moet gaan bijhouden, stroom is ook niet gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, JWS zei:

Ik heb gisteren voor de laatste keer getankt i.v.m. het inruilen van deze NIRO, volgende week krijg ik mijn nieuwe maar dan de PHEV in Snow White Pearl.

Ik houd mijn verbruik bij in de verbruiks monitor op de site van Autoweek en ik heb over 44080 km. 4.8 ltr. over 100 km (1 op 20.8) verbruikt.

Hier ben ik absoluut niet ontevreden over, ik weet nog niet hoe ik het verbruik van de PHEV moet gaan bijhouden, stroom is ook niet gratis.

Normaal rijd ook gemiddeld tussen de 1:18 tot 1:20. Rijd veel met een aanhanger en op 18 inch banden. 

Vond deze uitslag wel grappig staan toen ik bij de benzinepomp vertrok. Eens de snelweg op en thuis stond hij weer "gewoon" op 1:21

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees hier prachtige verbruikscijfers die ik niet haal. Wat ik wel weet is dat je snelheid van grote invloed is op je verbruik. 
Ik hou mij aan de toegestane snelheid maar dan wel afgelezen op mijn gps. Dus 100 km/u is circa 105 op de teller van de Niro. Rij ik nu 100 op de teller van de Niro dan is dat ongeveer 95/96 km/u op de gps. Je verbruik is dan een stuk zuiniger. M.a.w de mensen hier met die mooie verbruikscijfers wat rijden jullie voor snelheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik lees hier prachtige verbruikscijfers die ik niet haal. Wat ik wel weet is dat je snelheid van grote invloed is op je verbruik. 
Ik hou mij aan de toegestane snelheid maar dan wel afgelezen op mijn gps. Dus 100 km/u is circa 105 op de teller van de Niro. Rij ik nu 100 op de teller van de Niro dan is dat ongeveer 95/96 km/u op de gps. Je verbruik is dan een stuk zuiniger. M.a.w de mensen hier met die mooie verbruikscijfers wat rijden jullie voor snelheid?

Bij deze temperaturen rij ik gemiddeld 1:23 met Max. 100 km/h GPS gemeten snelheid.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, chippie777 zei:

Wat ik wel weet is dat je snelheid van grote invloed is op je verbruik. 
Ik hou mij aan de toegestane snelheid maar dan wel afgelezen op mijn gps. Dus 100 km/u is circa 105 op de teller van de Niro. Rij ik nu 100 op de teller van de Niro dan is dat ongeveer 95/96 km/u op de gps. Je verbruik is dan een stuk zuiniger. M.a.w de mensen hier met die mooie verbruikscijfers wat rijden jullie voor snelheid?

Ik houd ook 105 op de teller aan, maar het gaat niet alleen om de snelheid. Bij de acceleratie vanaf '0' gebruik je relatief de meeste brandstof. Het maakt nogal uit of je hem in de Sportstand op zijn staart trapt (dan gaat hij best rap!) of dat je als oud w.... voorzichtig optrekt. Daar is veel winst te boeken.

En zoals al vaker in dit topic opgemerkt: laat hem bij rode stoplichten zo lang mogelijk uitrollen en zorg dat je banden goed op spanning zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 je moet met een Kia niro. leren rijden. spelen met de gas. pedaal. ik zelf ben een rustige rijder. en in Nederland

mag je niet harder dan 100.ga ik naar mijn vakantie huis. in Sweden via Duitsland . dan zou het gebruik snel op lopen wand in Duitsland  gaat het al snel naar de 140 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik rij standaard ongeveer 10km/h harder dan wat op de borden staat, behalve in de stad. Met optrekken ben ik meestal als eerste weg en ik heb een hekel aan dat getrut om 2 km voor een stoplicht al gas los te laten. Toch geeft de boordcomputer een gemiddelde van 1:22, beter dan de ecodiesel die ik hiervoor reed. Ik ben dus eigenlijk wel tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet hoe ik moet rijden en in de zomer is de Niro duidelijk zuiniger. Maar 1 op 22 haal ik echt niet. Hoogste wat ik gehaald heb is 1 op 21 op de boordcomputer. Zelf uitgetekend is het wat lager. 
geen probleem verder. Hij is beduidend zuiniger dan mijn vorige auto en daar gaat het om. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...