Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie is technisch admin op dit forum? Er staan denk ik enkele settings niet goed, de file wordt getoond in mijn reactie maar hem opvragen gaat niet, dus een rechtenkwestie denk ik.

Geplaatst
2 minuten geleden, Ton van Hout zei:

Wie is technisch admin op dit forum? Er staan denk ik enkele settings niet goed, de file wordt getoond in mijn reactie maar hem opvragen gaat niet, dus een rechtenkwestie denk ik.

Probeer @xtra40

Geplaatst
40 minuten geleden, Ton van Hout zei:

klacht is door gezet naar het grote oracel :-) als er nieuws is horen jullie het 

Geplaatst
1 uur geleden, Ton van Hout zei:

Heb je ergens een of ander Gmailaccount? Dan kun je het op Drive zetten en leesbaar maken “voor iedereen met de link”.

En die link zet je hier dan neer.

Geplaatst

Fijn dat er ook wat echte ITers zijn die de Kia gaan helpen. Lijkt me een leuk project waar ik me ook voor in wil zetten. Ik weet niets van IT maar kan volhoudend zijn wanneer het op het leggen van contacten aankomt.

Geplaatst
16 hours ago, Hippe lip said:

We zitten hier in het e-Niro-draadje. De e-Niro heeft standaard die communicatiemodule (af fabriek) ingebouwd. Bij de andere Kiamodellen is het idd een optie die later ingebouwd kan worden.

De auto heeft dus in de fabriek al een SIM-kaartje ingebouwd gekregen.

Mijn dealer ontkent dat dus en zegt dat er geen SIM kaart slot in de e-Niro zit. Maar de dealer is geen ITer natuurlijk. We gaan het zien zodra een van onze IT forumleden de e-Niro heeft ontvangen.

Geplaatst

De dealer weet niks omdat de informatievoorziening vanuit de importeur non-existent is. Momenteel zijn de fabriek voorgeschreven onderhousbeurten voor de e-Niro zelf met motorolie...

Geplaatst
39 minuten geleden, JvdBosch zei:

Mijn dealer ontkent dat dus en zegt dat er geen SIM kaart slot in de e-Niro zit. Maar de dealer is geen ITer natuurlijk. We gaan het zien zodra een van onze IT forumleden de e-Niro heeft ontvangen.

Heel letterlijk genomen heeft hij gelijk. Zoals gezegd is het waarschijnlijk een vaste simkaart; die kennen veel mensen niet. Industrieel dingetje van nog geen euro per stuk.

Maar die zit er echt wel standaard in hoor. Hoe verklaar je dit anders? https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/

Geplaatst (aangepast)

sorry, verkeerd linkje. Dat gaat naar de optionele module voor de andere modellen. Maar bij de e-Niro krijg je het eerste jaar ALLE opties van de connected services gratis erbij. Dat kan alleen met die module er toch echt in.

Kijk hier (klikkerdeklik) op pagina 4 aan de rechterkant. Daar staat het duidelijk: "De Kia e-Niro is standaard uitgerust met Kia Connected Services. Daarmee kun je ook altijd de batterijstatus zien én de dichtstbijzijnde laadpunten naast allerlei andere handige informatie. Het Pro-abonnement is het eerste jaar gratis."

De Kia e-Niro is standaard uitgerust met Kia Connected Services. Daarmee kun
je ook altijd de batterijstatus zien én de dichtstbijzijnde laadpunten, naast allerlei
andere handige informatie. Het Pro-abonnement is het eerste jaar gratis.

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Klopt. Even een aanvulling ivm de rittenregistratie. Als je op Mijnkia (internet) kijkt, kun je je rittenregistratie exporteren naar excel via een csv bestand.

Kun je simpel je prive en zakelijke ritten sorteren. Geeft ook keurig de adressen aan waar je gestart bent en geëindigd inclusief postcodes etc.

image.thumb.png.62b566b426cee087d6b659306026cf6b.png

Geplaatst

je kunt in de app ook aangeven of een rit zakelijk of privé is geweest.

(of je kunt gewoon bijtelling betaling en dan hoef je dit niet bij te houden) :P

Geplaatst
41 minuten geleden, Geronimo81 zei:

(of je kunt gewoon bijtelling betaling en dan hoef je dit niet bij te houden) :P

doe ik ook, voor die ± 75 euro per periode van 4 weken ga ik niet moeilijk doen ;-)

Geplaatst (aangepast)

Ben al blij dat er een app bij zit en nu kijken wat er bij zou kunnen.

Persoonlijk vind ik de specs die eerder gepost zijn te gedetaileerd: De auto beschikt nu al over een voorverwarm/koel functie. Mijn huidige Hyundai Ioniq Electric heeft gewoon gescheduled een temperatuur staat en die is dan op het ingestelde moment ook bereikt. Feitelijk als je die functie remote kan aanzetten zou al perfect wezen. Stuurverwarming en stoelverwarming remote aanzetten? Sorry, die zijn zo snel op temperatuur dat het overkill is die van te voren aan te zetten. Zelfs de zeer connected Tesla's hebben dit soort functies niet. Ik zou hier echt het KISS principe toepassen.

Wat ik wel graag zou zien: berichtje op je telefoon als de auto bij (fast)chargen zijn ingestelde chargelimiet heeft gehaald. Je zit nog lekker aan je bakje koffie en bent nog wat aan het surfen op je tablet om de wachttijd te doden of je bent ergens op bezoek en krijgt netjes van de auto het signaal dat die klaar is. Dit helpt in de strijd met laadpaalkleven en je weet ook wanneer je weer door kan. Edit: Bedenk dat het misschien nog beter zou zijn: als de auto stopt met laden krijg je een berichtje met de SoC in percentage. Dan weet je ook b.v. als de auto is gestopt met laden vanwege een storing.

aangepast door Fralamjo
Geplaatst

Ton dat heb ik als eerste gedaan een mail gestuurd naar planb. Ben net nieuw in dit forum zal best nog wel wat fouten maken excuses daarvoor dan maar. Is denk ik wel een goed forum.

Geplaatst

Admin @Jheroen heeft het probleem met de bijlage opgelost waarvoor mijn dank. Uiteraard heb ik eerst getest voordat ik dit schrijf maar ik heb het bestand zojuist kunnen downloaden via de link: Functionele Specificatie uitbreiding Kia Connect App.docx

Het is een door mij beschreven specificatie en is lang niet klaar, het is slechts een idee. Hierboven zie ik al mensen erop schieten en dat is prima, iedereen mag het bestand editen en weer als hogere versie terugzetten maar haal er niets uit, voeg alleen maar toe. Gebruik de reviewing knoppen om opmerkingen toe te voegen zodat ik de comments van je kan terugzien en er iets mee kan.

Mijn hoofddoelstelling is om de auto voor te kunnen verwarmen middels de app, op schema en ad-hoc. Dit is superhandig want als je wakker wordt gaat je auto al ontdooien en als je 30 minuten laten bij de auto bent is hij klaar om te gaan. Alternatieven zijn de auto onder een afdak of in de garage te plaatsen maar een afdak heb ik niet en in de garage staan andere dingen.

Leef je uit zou ik zeggen.

• Thanks 1
Geplaatst

Ik kan zien dat je vaker met dit bijltje gehakt hebt. Downloaden lukt nu prima. Heb je een goed contact bij Kia? Ik heb (vorig jaar) wat vragen afgevuurd op de eerste lijn maar veel verder dan wat erg algemene antwoorden kom je niet. We moeten een toegang tot de tweede lijn zien te vinden.

Ik ben het helemaal met je eens. Eerste prioriteit een start / stop knop die er voor zorgt dat de achterruit verwarming samen met warme lucht op de voorruitontdooistand de boel lekker voorverwarmd. Timers etc. zijn van later belang. De gebruiker bepaalt zelf wanneer hij de knop gebruikt. Uit mijn Leaf en Outlander verleden weet ik dat tussen de 10 en 20 minuten voldoende is.

Geplaatst

Mogelijk heb ik wat ingangen inderdaad, en dit soort dingen doe ik vaker. Dit document was snel klaar dus het ziet er niet uit zoals ik het normaal oplever maar dan ben ik ook weken bezig om mensen uit te vragen en te kijken wat er daadwerkelijk nodig is, en de prijs om alles te bouwen in verhouding tot de opbrengsten zijn dan ook van belang. Dat laat ik voor het gemak even buiten beschouwing.

Geplaatst

Hmm, zo’n knop is idd al heel wat. 

En als je het los kunt peuteren zou het mooi zijn om de API-commandoset te weten te komen. Daarna valt de rest desnoods zelf te bouwen. Dan hoeven zij de moeite niet te doen; doen wij het....

Geplaatst
Op 28-1-2019 om 20:32, Ton van Hout zei:

Dat is een optie maar ik wil ook dat deze site correct werkt :)

als het goed is ( en het is getest ) werkt alles weer zo als het hoort

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...