Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
14 minuten geleden, xtra40 zei:

ik heb net een test bestand geplaatst en dat werkt prima ??

mischien even opnieuw uploaden

Het testbestand zal prima werken en mijn eigen bestand werkt ook prima. Ik wilde je naar de post verwijzen waarin ik aangaf dat al gedaan te hebben. Ik heb de url onder het deelicoontje in de vorige posting geplakt en dat werkt blijkbaar niet zoals ik had verwacht. Kijk maar eens op de derde pagina in dit draadje, bijna op het einde...

Geplaatst

Ik weet niet of dit hier hoort, maar kwam deze tegen -> https://www.speakev.com/threads/kona-fast-charging-in-cold-weather.132366/ iemand heeft in de Kona de torque pro app aan de praat gekregen en heeft wat interessante info wat betreft snelladen. Verderop in dat draadje staat ook de settings welke je moet gebruiken en de naam van het bestaand suggereert dat dit ook voor de e-Niro zou moeten werken...

Geplaatst

Merkte net dat in de Android versie de vind lader functie inmiddels werkt

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst
Wat moet ik me daarbij voorstellen, zoekt ie een snellader voor je op in de buurt? Kun je ook selecteren op hoeveel KW etc?
Je ziet de openbare laders en als je ze aanklikt zie je hoeveel kWh ze zijn

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst

Nog wat hoopgevend nieuws uit Duitsland! Daar is melding dat vanaf Q3 er telematics service zal komen en dat die achteraf inbouwbaar is! Of dat soft- of hardware is is onduidelijk. De Nederlandse app zal nooit kunnen voorverwarmen en dergelijke lijkt me, gezien de gebruikte methode en hardware.

Geplaatst
5 uur geleden, JvdBosch zei:

De Nederlandse app zal nooit kunnen voorverwarmen en dergelijke lijkt me, gezien de gebruikte methode en hardware.

Verklaar je nader. Waarom denk je dat er niet op afstand verwarmd kan worden? Uiteraard zal de app ervoor aangepast moeten worden, maar verder?

Geplaatst
2 minutes ago, Hippe lip said:

Verklaar je nader. Waarom denk je dat er niet op afstand verwarmd kan worden? Uiteraard zal de app ervoor aangepast moeten worden, maar verder?

Lees maar eens op de site van Kia:

Deze slimme nieuwe dienst is volledig veilig. Je Kia kan namelijk niet draadloos data ontvangen maar alleen versturen. 

• Like 1
Geplaatst

Deze link gaat naar de optionele module voor de andere modellen. Zit daar de zelfde communicatiemodule in als in onze e-Niro? En zelfs dan nog: ze zeggen nu dat dit niet kan en de huidige app kan het ook niet, maar dat zegt nog niks over de achterliggende technische mogelijkheden van de communicatiemodule in de auto. 

Zo vraag ik me ook af of onze communicatiemodule af-fabriek erin zit of er later (bij aankomst in NL) is ingebouwd. 

Geplaatst (aangepast)
2 hours ago, Hippe lip said:

Deze link gaat naar de optionele module voor de andere modellen. Zit daar de zelfde communicatiemodule in als in onze e-Niro? En zelfs dan nog: ze zeggen nu dat dit niet kan en de huidige app kan het ook niet, maar dat zegt nog niks over de achterliggende technische mogelijkheden van de communicatiemodule in de auto. 

Zo vraag ik me ook af of onze communicatiemodule af-fabriek erin zit of er later (bij aankomst in NL) is ingebouwd. 

Ik redeneer als volgt, follow the money:

- De module is er al voor andere modellen, waarom een nieuwe voor de e-Niro ontwerpen?

- De module heeft waarschijnlijk voor de veiligheid alleen een zend-functionaliteit. Er kan niets worden ontvangen.

- Kia Nederland heeft de module ontwikkeld om allerlei modellen mee na te rusten. Kia Europe komt met een nieuwe telematica en app voor de e-Niro, waarom zou Kia NL de module/app verder ontwikkelen voor de e-Niro?

Ik hoop/verwacht dat de auto alle voorbereidingen heeft voor telematica en communicatie. Ik hoop dus dat er eind dit jaar een update komt, die de hele Nederlandse module overbodig maakt. Mits Kia NL dit gaat updaten...

aangepast door JvdBosch
Geplaatst (aangepast)

Ik ben werkzaam in de software ontwikkelingsbranche en kan je zeggen dat Marketingpraat en Techniek twee totaal andere dingen zijn, diverse media noemen Marketeers / Persvoorlichters hierom vaak Persvoorliegers en dat dekt semantisch gezien vrij goed de lading.

De module die in de auto zit is dezelfde als in alle VAG-auto's die door PON in Nederland geleverd worden, met de door PON ontwikkelde app voor hun eigen merk auto's kan je minimaal de deuren ontgrendelen. Dit is een signaal dat over de backbone en infrastructuur gaat van de leverancier van de hardware, iMoto. De daadwerkelijk uitgerolde functionaliteit kan sterk afwijken van de door berijders gewenste functionaliteit en daar kan weer een delta zitten met de ingebouwde hardware, welke in dit geval juist NIET de beperking is. Het is hier vooral de WIL om iets gaafs te bouwen. Bouwen kost geld en tijd en aangezien de marges op de e-Niro niet heel hoog zijn... het moet ook iets opleveren voor KIA Nederland, daarom wordt er wellicht samenwerking gezocht met collega-importeurs om de kosten te spreiden.

aangepast door Ton van Hout
typo
  • Like 1
Geplaatst

Goede morgen.

Net op het forum Nadat ik maandag de E-Niro heb ontvangen.

Super auto maar toch ieen bug in de auto.

Kia connect kan wel gezien worden vsn uit de Kia help desk maar moet gerest worden om data te kunnen versturen, terug verwezen naar de dealer die ook niet weet wat er mee aan te moeten. Er was inmiddels nog een zelfde problem opgedoken bij de zelfde garage. Kia Nederland heft ook niet direct een antwoord en gaat het nu uitzoeken.

In de App staat de auto op laden met 0 km,  In afwachting van het telefoontje van de dealer om te zien wat de vervolg stappen zijn.

Maar toch helemaal super blij met deze auto, een genot om in te rijden

Joop.

Geplaatst

Dat is een goed bericht want het werkt nog steeds niet ondanks advies van Kia Nederland.

Ik ga de dealer even een mail sturen met de mogelijke oploosing.

Heel veel dank daarvoor.

Geplaatst (aangepast)

Hang net mijn auto aan de lader en kreeg via de app een melding dat mijn auto staat te laden.
Dus er worden toch uitbreidingen gedaan.
Ben benieuwd of hij ook meld dat hij vol is.

Net de groep van de lader uitgezet maar dan geeft de app geen melding dat hij is onderbroken. :(

Na weer aanschakelen kreeg ik weer de melding hij is aan het laden

aangepast door e-niro
  • 3 weken later...
Geplaatst

Wat misschien nog wel een handige zou kunnen zijn... ik zou mijn "mijn Kia" wel in mijn home-assistant willen hangen...  Maar het lijkt erop dat we dan de manier van connecten van de app moeten reverse engineren...

Ik zie wel mogelijkheden om wat acties aan bijvoorbeeld 100% geladen enzo te hangen..

Een PON rijder heeft dit ook gedaan met de PON app.. maar omdat ik nog geen mijn Kia heb... wordt dat wat lastig (link)

Misschien een mogelijkheid voor een huidige rijder?

Geplaatst (aangepast)
3 uur geleden, Richardv zei:

Een PON rijder heeft dit ook gedaan met de PON app.. maar omdat ik nog geen mijn Kia heb... wordt dat wat lastig (link)

Over welke auto heb je het dan? De e-Niro?

Er zijn al een aantal auto’s die uitgevlooid zijn voor Home Assistant, maar dat heb je vast al gezien. Ik wacht ook op mijn auto om te zien of de communicatie tussen Kia-app en server kan uitvlooien, zodat HA dat na kan doen. Er is hier al iemand die daar al aan heeft gewerkt. Heb je dat al gezien?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst
11 uur geleden, Hippe lip zei:

Over welke auto heb je het dan? De e-Niro?

Iemand heeft voor HASS de PON-groep app uitgeplozen idd.. dus vw/skoda/seat...

Ik hoop dat in de toekomst ook voor mijn E-Niro te kunnen gaan doen... maar doordat de levertijd nog eventjes weg is... vroeg ik mij af of er al iemand anders ook mee bezig zou zijn....

Geplaatst

Is tweakers niet een betere plek om dit soort problemen aan te kaarten? Dat forum houdt zich veel meer met IT achtige dingen bezig dan dit forum. Je zou hier wel contact kunnen zoeken met Ton Via zijn aanstaande E-Niro topic. Hij is begonnen met een mooi opzetje voor uitbreiding van de huidige App. Zelf ben ik alleen eindgebruiker met erg weinig kennis op software gebied

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...