Hippe lip Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 Inmiddels rijdt er ook al een 4,5 ton vrachtwagen in Zwitserland, die dankbaar gebruik maakt van regeneratief remmen. Hij brengt zware lading naar beneden en is zo heel veel zuiniger dan zijn dieselconcurrenten. https://cnn.it/2XPFZ0T 2 Quote
Murcielaygo Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 Inmiddels rijdt er ook al een 4,5 ton vrachtwagen in ZwitserlandKlopt niet helemaal; als je het artikel leest zie je dat deze eDumper 110 ton weegt. De ACCU weegt 4,5 ton en het laadvermogen is 60 ton.Die accu, DAT is een mooi staaltje engineering, want dumptrucks zijn bijna altijd al Diesel-Electrisch... Quote
Hippe lip Geplaatst 22 Juli, 2019 Geplaatst 22 Juli, 2019 2 uur geleden, Murcielaygo zei: Klopt niet helemaal; als je het artikel leest zie je dat deze eDumper 110 ton weegt. De ACCU weegt 4,5 ton en het laadvermogen is 60 ton. Ehhh, ja, iets te snel gelezen idd. 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Juli, 2019 Geplaatst 23 Juli, 2019 En hierom wil je een dashcam: https://www.destentor.nl/video/kanalen/utrechts-nieuwsblad~c435/series/snel-nieuws~s1051/appende-fietser-knalt-tegen-geparkeerde-auto~p92407?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20190723&utm_userid=&ctm_ctid=80508d4cf921462234cf71223807653e 2 1 Quote
Sigmasailor Geplaatst 6 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 6 Augustus, 2019 Oorverdovend stil hier? Quote
Murcielaygo Geplaatst 6 Augustus, 2019 Geplaatst 6 Augustus, 2019 Ja, dat heb je met elektrische auto's; die maken nauwelijks geluid 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 21 Augustus, 2019 Geplaatst 21 Augustus, 2019 Hier nog een artikel over de enorme elektrische dump truck die in een Zwitserse mijn gebruikt wordt. Hij hoeft nooit opgeladen te worden. Sterker nog: hij heeft een overschot van 77 MWh aan energie per jaar. Of dat overschot nog ergens voor wordt gebruikt .....? https://www.greencarreports.com/news/1124478_world-s-largest-ev-never-has-to-be-recharged 2 Quote
jwv Geplaatst 21 Augustus, 2019 Geplaatst 21 Augustus, 2019 Misschien kan dat overschot gebruikt om de kraan/graafmachine aan te drijven die de enorm zware vracht in die dump truck laadt? Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Augustus, 2019 Geplaatst 21 Augustus, 2019 Dat overschot zal wel verloren gaan in de vorm van warmte, maar wel een mooi staaltje techniek! Quote
Derrek Geplaatst 25 Augustus, 2019 Geplaatst 25 Augustus, 2019 Eigenlijk is dit geen bijzondere techniek. Wel goed idee. Het kan met je E-Niro in principe ook. Bergafwaards een auto vol zwaargewicht passagiers en afremmen op de dynamo en steeds leeg bergopwaards op de stroom die bergafwaards is opgeladen.. Quote
Case Geplaatst 25 Augustus, 2019 Geplaatst 25 Augustus, 2019 Op 21-8-2019 om 12:16, Murcielaygo zei: Dat overschot zal wel verloren gaan in de vorm van warmte, maar wel een mooi staaltje techniek! Ik verwacht dat ze dat 's nachts terugleveren aan het net. Zou toch zonde zijn om zoveel energie verloren te laten gaan! Quote
Sigmasailor Geplaatst 25 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2019 Als je het stuk leest zie je dat het overschot theoretisch is, maar in de praktijk niet gehaald wordt. Ze moeten zelfs af en toe bijladen. Quote
gjcvro Geplaatst 25 Augustus, 2019 Geplaatst 25 Augustus, 2019 Waar lees je dat? Ik kan het zo snel niet vinden, ik zie alleen " Kuhn Schweitz says the eDumper produces 200 kwh of surplus energy every day, or 77 megawatt-hours a year" Quote
Sigmasailor Geplaatst 25 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2019 Oh, dat heb ik dan ergens in een ander artikel gelezen denk ik. Ik kan die niet meer vinden, was geloof ik in het AD. Quote
Sigmasailor Geplaatst 25 Augustus, 2019 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2019 Alsnog gevonden: https://www.ad.nl/auto/waarom-het-grootste-elektrische-voertuig-ter-wereld-nooit-opgeladen-hoeft-te-worden~a1ea81a1/ Quote
gjcvro Geplaatst 25 Augustus, 2019 Geplaatst 25 Augustus, 2019 Ok. maar dan nog is het een prima verbetering. Zoveel warmte in de remmen die normaal verloren gaat wordt nou mooi omgezet in herbruikbare energie. Quote
Derrek Geplaatst 26 Augustus, 2019 Geplaatst 26 Augustus, 2019 Op 25-8-2019 om 09:39, Case zei: Ik verwacht dat ze dat 's nachts terugleveren aan het net. Zou toch zonde zijn om zoveel energie verloren te laten gaan! Het probleem is dan wel hoe die energie in die truc te bewaren tot 's nachts. In extra accu's? Mss. in een aanhangertje... Nee dus. goed idee maar praktisch niet te doen. Quote
Marcello75 Geplaatst 3 September, 2019 Geplaatst 3 September, 2019 Nieuwe chinees... https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/aiways-komt-april-2020-naar-europa/ Quote
Hippe lip Geplaatst 3 September, 2019 Geplaatst 3 September, 2019 4 uur geleden, Marcello75 zei: Nieuwe chinees... https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/aiways-komt-april-2020-naar-europa/ Mooi is anders.... 1 Quote
King Niro Geplaatst 4 September, 2019 Geplaatst 4 September, 2019 23 uur geleden, Hippe lip zei: Mooi is anders.... Denk dat je hem in het zwart moet bestellen, dan valt het best mee. Achterkant is mooier dan E-Niro vind ik................ Quote
gjcvro Geplaatst 4 September, 2019 Geplaatst 4 September, 2019 en wellicht als je er omheen loopt dat hij er ook beter uit ziet. de hoek van de eerste foto is ook wat raar. Quote
Marcello75 Geplaatst 5 September, 2019 Geplaatst 5 September, 2019 Ook erg leuk https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-porsche-taycan/ Quote
JaapW Geplaatst 5 September, 2019 Geplaatst 5 September, 2019 23 minuten geleden, Marcello75 zei: Ook erg leuk https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-porsche-taycan/ Zeker en lekker snel laden. 5min 100km. Het is even wennen aan de lijn, maar als je er lang genoeg naar kijkt kan ik het zeker waarderen. Jammer van de enorm hoge prijs. Misschien dat de S of 4S goedkoper wordt. Quote
Sigmasailor Geplaatst 5 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 5 September, 2019 Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Quote
Sigmasailor Geplaatst 5 September, 2019 Topic Starter Geplaatst 5 September, 2019 Op 3-9-2019 om 13:22, Marcello75 zei: Nieuwe chinees... https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/aiways-komt-april-2020-naar-europa/ Hmmm, zou het dealernetwerk 'net zo goed' als dat van Tesla zijn? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.