Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inmiddels rijdt er ook al een 4,5 ton vrachtwagen in Zwitserland, die dankbaar gebruik maakt van regeneratief remmen. Hij brengt zware lading naar beneden en is zo heel veel zuiniger dan zijn dieselconcurrenten.

https://cnn.it/2XPFZ0T

• Like 2
Geplaatst
Inmiddels rijdt er ook al een 4,5 ton vrachtwagen in Zwitserland

Klopt niet helemaal; als je het artikel leest zie je dat deze eDumper 110 ton weegt. De ACCU weegt 4,5 ton en het laadvermogen is 60 ton.

Die accu, DAT is een mooi staaltje engineering, want dumptrucks zijn bijna altijd al Diesel-Electrisch...
Geplaatst
2 uur geleden, Murcielaygo zei:

Klopt niet helemaal; als je het artikel leest zie je dat deze eDumper 110 ton weegt. De ACCU weegt 4,5 ton en het laadvermogen is 60 ton.

Ehhh, ja, iets te snel gelezen idd.

• Like 1
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst

Hier nog een artikel over de enorme elektrische dump truck die in een Zwitserse mijn gebruikt wordt. Hij hoeft nooit opgeladen te worden. Sterker nog: hij heeft een overschot van 77 MWh aan energie per jaar. Of dat overschot nog ergens voor wordt gebruikt .....?

https://www.greencarreports.com/news/1124478_world-s-largest-ev-never-has-to-be-recharged

• Like 2
Geplaatst

Eigenlijk is dit geen bijzondere techniek. Wel goed idee.

Het kan met je E-Niro in principe ook.

Bergafwaards een auto vol zwaargewicht passagiers en afremmen op de dynamo en steeds leeg bergopwaards op de stroom die bergafwaards is opgeladen..

Geplaatst
Op 21-8-2019 om 12:16, Murcielaygo zei:

Dat overschot zal wel verloren gaan in de vorm van warmte, maar wel een mooi staaltje techniek!

Ik verwacht dat ze dat 's nachts terugleveren aan het net. Zou toch zonde zijn om zoveel energie verloren te laten gaan!

Geplaatst
Op 25-8-2019 om 09:39, Case zei:

Ik verwacht dat ze dat 's nachts terugleveren aan het net. Zou toch zonde zijn om zoveel energie verloren te laten gaan!

Het probleem is dan wel hoe die energie in die truc te bewaren tot 's nachts. In extra accu's? Mss. in een aanhangertje...

Nee dus. goed idee maar praktisch niet te doen.

Geplaatst
23 uur geleden, Hippe lip zei:

Mooi is anders....

Denk dat je hem in het zwart moet bestellen, dan valt het best mee. Achterkant is mooier dan E-Niro vind ik................

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...