Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Actieradius

Ga naar de oplossing Opgelost door Marc Fellman,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 3-2-2020 om 11:35, Hippe lip zei:

Maar wat ik niet helemaal snap is waarom je je Zappi teruggezet hebt naar max 16A. Het kan toch geen kwaad als die op 25 of 32A staat? De versnelde degradatie (als daarvan al significant sprake is) van de accu bij het laden treedt toch alleen op bij DC-snelladen?

Netbelasting verlagen omdat het niet per se nodig is om met hoog vermogen te laden.

Geplaatst

gisteren gemerkt wat de wind doet met je actieradius. Bij start 390 op de meter. Na 225 km rijden nog maar 46 over. Gelukkig was ik toen thuis.

• 3 weken later...
Geplaatst

Pas geleden tot 6% gereden en niets gemerkt, maar dat is misschien niet leeg genoeg?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Geplaatst
Op 1-3-2020 om 10:53, Sigmasailor zei:

Wat had je dan willen merken?

'Turtle mode' gok ik. Ik begreep dat die optreedt onder de 5%, maar ik kan het verkeerd hebben.

Geplaatst

klopt, maar dan was hij waarschijnlijk nog niet leeg genoeg, alhoewel hij aangaf nog 18 km

Geplaatst

Bij 5% krijg je een waarschuwing, bij 3% turtle mode, dacht ik. En turtle mode merk je in het begin weinig van aks je een rustige rijder bent. Onder de 10km bereik gaat het serieuzer worden. Je zult zien dat het bereik dan ook serieus harder achteruit gaat dan het werkelijk gereden aantal kilometers. Het venijn zit echt in de staart!

• 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Nu krijg ik wel héél erg opvallende cijfers in mijn app te zien. Dit komt overeen met een bereik van 575 km!

867400E5-D58C-45E5-850B-9E891B223BBC.thumb.png.3362b35b95fef02de4e4b9914635c7bb.png

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Dit weekend met 545 op de GOM vertrokken voor een ritje bijna helemaal over de snelweg, netjes 100 aangehouden. Op en neer was 375 kilometer en stond er bij thuiskomst nog 140 op de GOM. Het rit gemiddelde was 13,7, daar staat nu ook mijn gemiddelde sinds de aanschaf op. Ik heb er geen foto’s van gemaakt omdat ik dit al niet meer bijzonder vind. De KIA voldoet echt ruimschoots aan de opgave van de importeur. Ja, het ligt voor een belangrijk deel an je rechtervoet, meestal staat mijn tellertje op 99% ECO en 1% normaal, zo ook op die lange rit.

Gast Peter Boermans
Geplaatst

Zie veel van de actieradius van degene die al geruime tijd een E-Nero bezitten (2019 model) ben ook benieuwd of dit anders is bij een 2020 model - mijn lease auto wordt een MY2020 en dan is het zeker interessant om te vernemen hoe dan de actieradius is... hoor graag!

Geplaatst

Identiek. Technisch is er niets veranderd.

Je zult wel eco-friendly moeten rijden voor zulke mooie cijfers. Bij 130/140 op de snelweg ga je hele andere cijfers zien.

Geplaatst
Op 22-6-2020 om 22:21, Hippe lip zei:

Nu krijg ik wel héél erg opvallende cijfers in mijn app te zien. Dit komt overeen met een bereik van 575 km!

867400E5-D58C-45E5-850B-9E891B223BBC.thumb.png.3362b35b95fef02de4e4b9914635c7bb.png

Het ziet er inmiddels iets anders uit. Dit is gemengd regionaal (80 km/h) en snelweg (100 km/h) gebruik.

Het goede weer en de nieuwe maximumsnelheden helpen flink!

IMG_1423.thumb.jpg.85f66eeda3e34d6097f8e8d15fcd556d.jpg

• Like 1
Geplaatst

Gaan de e-Niro rijders nu de nieuwe Dafjes worden? Juist met deze auto hoeven wij niet rechts te blijven sukkelen om nog thuis te komen. Maar leuke bezigheid om goede cijfers te scoren. Let er zelf ook vaak op. Kom bij lange na niet op jullie resultaten met mijn snelweg kms. Zit nu op GOM 426 na bijna 6000 op de teller. De zomer helpt lekker mee. Ik ben zeer tevreden.

Geplaatst
7 uur geleden, Peter Boermans zei:

Zie veel van de actieradius van degene die al geruime tijd een E-Nero bezitten (2019 model) ben ook benieuwd of dit anders is bij een 2020 model - mijn lease auto wordt een MY2020 en dan is het zeker interessant om te vernemen hoe dan de actieradius is... hoor graag!

Zal het over een tijdje eens proberen bij te houden, aangezien ik hem nog maar net heb en de korte sprintjes nog te leuk zijn. Is het momenteel nog niet representatief denk ik. 

Dit is mijn huidige stand, wat overeen komt met 427 km bij 100%:

Screenshot_20200630-225852_UVO.thumb.jpg.66865dd0de39a2ae1284fe3b46625e0e.jpg

Geplaatst
10 uur geleden, Hippe lip zei:

Het ziet er inmiddels iets anders uit. Dit is gemengd regionaal (80 km/h) en snelweg (100 km/h) gebruik.

Het goede weer en de nieuwe maximumsnelheden helpen flink!

IMG_1423.thumb.jpg.85f66eeda3e34d6097f8e8d15fcd556d.jpg

Ik ben benieuwd welk getal je nu in de auto te zien krijgt. Ooit scoorde ik 597 in de app maar bij het instappen vijf minuten later waren er tientallen kilometers in de gom verdwenen. Het lijkt erop dat de app en de auto verschillende manieren van berekenen hebben.

Heb gisteren de auto ook maar weer eens aan de kabel gehangen. Het resultaat is tot nu toe enigszins ongeloofwaardig:

621km.jpg.5793b9cd158f15de078f380b7a84c095.jpg

Zometeen maar eens kijken wat er van overblijft na het starten....

Geplaatst

Koop je een auto met 204 pk en een direct koppel van 395 Nm, en ga je rijden als een natte krant! Restaureer dan een Eend oi.d. ben je met 1 op 13 op euro net zo duur uit, en een mooie comfortabele ruime auto en minder stress of je het wel haalt.

Kom op zeg, gassen met die hap, bij mij staat ie nou op 17 kWh per 100 km, trap hem af en toe lekker in!

• Like 2
Geplaatst
8 minuten geleden, Cabjo zei:

Koop je een auto met 204 pk en een direct koppel van 395 Nm, en ga je rijden als een natte krant! Restaureer dan een Eend oi.d. ben je met 1 op 13 op euro net zo duur uit, en een mooie comfortabele ruime auto en minder stress of je het wel haalt.

Kom op zeg, gassen met die hap, bij mij staat ie nou op 17 kWh per 100 km, trap hem af en toe lekker in!

Haha, ik snap je wel. Maar er zijn ook mensen die flink voldoening halen uit zuinig rijden. Ieder z'n ding. 

Ik vind beide leuk (en dat is een moeilijke combi...)

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

En dan nog even wat, mensen die netjes 100 rijden op de teller rijden in werkelijkheid 7,22 km langzamer, oftewel nog geen 93 kmh. Daar kom je achter a. door de snelheidsmeters die er op sommige binnenwegen staan, ervan uitgaande dat die geijkt zijn en b. door een keer vol gas te gaan, de teller geeft dan 180 kmh aan, wat volgens fabrieksopgave 167 is, 7,2% eraf dus. Op de ring A10-West, waar je 80 mag, rijd ik standaard 89 op de teller, nooit een prent. Je wordt pas geflitst bij 7% overschrijding, in dit geval dus 86, ik rijd 83 echte kmhs, dus nog 2 kmh speling. Auto's zijn om mee op te schieten, anders nam ik de speed pedelec wel.

aangepast door Cabjo
Typo
Geplaatst
18 minuten geleden, Cabjo zei:

En dan nog even wat, mensen die netjes 100 rijden op de teller rijden in werkelijkheid 7,22 km langzamer, oftewel nog geen 93 kmh. Daar kom je achter a. door de snelheidsmeters die er op sommige binnenwegen staan, ervan uitgaande dat die geijkt zijn en b. door een keer vol gas te gaan, de teller geeft dan 180 kmh aan, wat volgens fabrieksopgave 167 is, 7,2% eraf dus. Op de ring A10-West, waar je 80 mag, rijd ik standaard 89 op de teller, nooit een prent. Je wordt pas geflitst bij 7% overschrijding, in dit geval dus 86, ik rijd 83 echte kmhs, dus nog 2 kmh speling. Auto's zijn om mee op te schieten, anders nam ik de speed pedelec wel.

Je kan ook de GPS snelheid laten tonen in je NAVI. Iets makkelijker :) 

Geplaatst

Die snelheidsmeters op palen zijn zeker niet gekalibreerd. Die geven nagenoeg altijd meer aan dan de GPS snelheid en ze zijn ook vaak heel instabiel.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...