Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Leuk voor degenen die nog een paar euro’s over hebben en bang zijn dat het laden van een EV te lang duurt is de Lucid Air binnenkort beschikbaar. In 2,5 s naar de 100 en in 20 minuten weer vol (480 km) geladen. Mits aan de juiste ‘pomp’ natuurlijk. Tesla heeft het nakijken...

https://www.sprout.nl/artikel/scaleups/deze-tesla-killer-echt-next-level-en-betaald-met-saoedische-oliedollars?utm_medium=email&utm_source=nieuwsbrief-sprout&utm_campaign=nbr_20200914

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
1 uur geleden, Hippe lip zei:

Leuk voor degenen die nog een paar euro’s over hebben en bang zijn dat het laden van een EV te lang duurt is de Lucid Air binnenkort beschikbaar. In 2,5 s naar de 100 en in 20 minuten weer vol (480 km) geladen. Mits aan de juiste ‘pomp’ natuurlijk. Tesla heeft het nakijken...

https://www.sprout.nl/artikel/scaleups/deze-tesla-killer-echt-next-level-en-betaald-met-saoedische-oliedollars?utm_medium=email&utm_source=nieuwsbrief-sprout&utm_campaign=nbr_20200914

Heb het ook gelezen. Maar eerst maar even zien wat de echte acceleratie, echte bereik, echte laadtijd, echte etc. en vooral de echte accucapaciteit en prijs is. 

Geplaatst
2 uur geleden, Hippe lip zei:

169.000 dollar .... dan maar even wachten tot de dollarkoers flink onderuit gaat :-) 

Geplaatst
169.000 dollar .... dan maar even wachten tot de dollarkoers flink onderuit gaat :-) 

Doe me dan maar een Taycan, dan hou je nog geld over voor een praktische EV ernaast
Geplaatst
Op 9-9-2020 om 13:16, Marc Fellman zei:

Maar eens even kijken, was vooraf vooral ook benieuwd naar de Aiways U5 (en natuurlijk stiekum de Mustang :) ). Nog steeds eigenlijk geen info van de Aiways behalve wat (duitse proefritten) maar vooral qua ruimte was deze ook wel interressant.

leuke tip die extra kofferbak ruimte. Wie gaat er een mal maken/tekenen?

Geplaatst
1 uur terug, The Dude zei:

leuke tip die extra kofferbak ruimte. Wie gaat er een mal maken/tekenen?

En wie gaat een mal printen van 100cm bij 80cm? ;) (ofzo)

Als je hem uit twee losse delen maakt is het relatief eenvoudig. De kant bij de achterbank is rechthoekig. Het stuk aan de bumperkant zaag je op breedt, maar te diep. Vervolgens die diepte langzaam weghalen tot je tevreden bent. Even wat tijd aan een liniaal en de decoupeerzaag besteden. Komt helemaal goed. :)

bjKXaIDN1rDFJvPG6SuIBZ93.jpg?f=fotoalbum

Geplaatst

Aangezien Off-topic hier niet bestaat en er redelijk wat meer-fasen hier aanwezig is hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn broer huurt sinds een tijdje een schuur om in te klussen, hij heeft een flink arsenaal aan elektrische gereedschappen, dus om dat te verrekenen met de huurbaas is er een tussenmeter geplaatst.
Pasgeleden viel ons op dat wanneer het licht werd uitgezet op de tussenmeter het REV-lichtje aan ging, wat aangeeft dat de meter verkeerdom zou zitten. Licht weer aan = lichtje uit...

Vandaag kwamen we tot de ontdekking dat de meter in 14 dagen afwezigheid zo'n 140kWh heeft geregistreerd!
Dus zijn we verder gaan zoeken; we hebben ontdekt dat loskoppelen van de zaagmachine het lichtje uit laat gaan, waarschijnlijk is daarmee ook dat schijnverbruik weg, want het lijkt erop dat de stroom die achterstevoren loopt ook telt!

Maar hoe kan dit? Ik heb de aansluiting nagekeken: de machine werkt op 3 fasen zonder nul. In de kast zit een snelheidsschakelaar die "iets" doet met de fasen, NA het werkrelais. Het werkrelais schakelt de spanning van de kabel naar de snelheidsschakelaar. Spoelspanning van het relais is 24V~, komend vanaf een trafo die primair tussen twee fasen hangt, dus met 400V~ gevoed wordt, zodra de stekker er in zit.
Kan dit die "terugloop" veroorzaken?

Als ik 140kWh terugreken naar continu-verbruik zou dat 416W zijn en dat is dat trafootje echt niet, dat is maximaal 50VA, maar nog eerder de helft...

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? En hoe los ik dit op? Er IS een nul-aansluiting op de trafo, zou de kabel vsn 4 naar 5 aderig wisselen en de trafo tussen fase en nul dit kunnen verhelpen?

Ik moet alles nog precies gaan meten, maar met wat input kan ik hopelijk wat gerichter zoeken...

Geplaatst
[mention=5939]Murcielaygo[/mention] Zit er een aardlekschakelaar ergens in de voeding naar die machine? Dat zou wel eens een leerzame exercitie kunnen zijn....

Er zit een aardlek in de voedingskast van de schuur, dus voor de tussenmeter, maar wel NA de aardlek van het perceel.
Overigens allemaal aangelegd door een professional, dus ik heb geen reden te twijfelen aan deze installatie.
Het probleem lijkt echt op de machine te zitten, ik ga de link op CO zeker even lezen en hopelijk dit weekend even meten met meer dan enkel mijn Multimeter uit de auto...
Ik hebben fatsoenlijke stroomtang en een grafische DMM, maar die had ik niet bij me...
  • 3 weken later...
Geplaatst

Valt wel mee, lijkt het. Het gevaar zal er niet zijn vóór 16 oktober, want dan pas start de terugroepactie :roll:

Geen idee waarom dán pas.....

Geplaatst
Op 8-10-2020 om 14:19, Westlander zei:

Volgens mij heeft de E-Niro hetzelfde accupakket...

Onder het Autoweek artikel zegt iemand met grote stelligheid dat de accupakketten van een andere leverancier komen.

Geplaatst

Bij mij doet de Mijn Kia anders. Op het dashboard krijg ik niet meer de bekende gegevens met locatie, laadstatus en % te zien. Ligt niet aan app of telefoon want zelfde basale info met afspraak maken ook op website. Ritregistratie is ook niet meer in te zien.

Ben ik de enige die dit in ieder geval sinds gisteren ervaart?

Geplaatst

Nee, bij mij werkt het ook niet meer.

Geplaatst

Ergens anders (dacht op het Tweakersforum?) las ik gisteren al van iemand die daar ook last van had. Die had contact met Kia daarover gehad en ze zijn ermee bezig. Alle gebruikers van de MY19-app hebben hier dus last van.

Geplaatst

Ja, inderdaad. Het posten van dit bericht heeft therapeutisch gewerkt ;-)

Geplaatst

Misschien.. Dat, of mijn 1 ster waardering in de Google Play store...

• 2 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Zo, de auto is vandaag naar de garage geweest voor een grote beurt. De eerste, dus bij 30.000 km. Kosten: 101,82 voor de beurt, 30,93 voor een nieuw interieurfilter en 45,74 voor remvloeistof. Alle prijzen ex BTW. Totaal 215,98 incl. BTW. Zijn dit dezelfde prijzen die anderen ook hadden?

En op de checklist zie ik dat ze van alles gecheckt en goedgekeurd hebben. Gelukkig zaten daar ook de multiriem/distributie/waterpomp en het uitlaatsysteem bij. Allemaal goedbevonden volgens de lijst....:cool:

aangepast door Hippe lip
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...