Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. 

Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging ....:evil:

Gast Peter Boermans
Geplaatst
Nope, moet je allemaal zelf doen...

Maar is snel te doen door te kiezen voor zomertijd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst

Handmatig deze instelling moeten doen op een systeem dat connected is, een eigen SIM heeft, RDS EN GPS?
Wat slecht!
Mijn radiowekker van een paar tientjes die niet connected is doet dit zelfs en dan een auto van tienduizenden euro's niet?! Ik begin de mensen die TOCH een losse TomTom gebruiken steeds beter te begrijpen, die kan het namelijk ook...

• Like 3
Geplaatst

Ik ben het er mee eens dat Kia het slimmer had kunnen oplossen. Het kost meer tijd om daar hier je ongenoegen over te uiten dan om even de instelling aan te passen.

• Like 1
Geplaatst
18 uur geleden, Flying_Dutchman zei:

dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display

Ik heb even gemist wat er met jouw display aan de hand is, is daar een topic van? Ben benieuwd.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

ik hoef alleen op de klok tedrukken. dat doet die automatisch. zomer naar winter tijd. Van mijn niro 

aangepast door SMITHEN69
Geplaatst
20 uur geleden, Flying_Dutchman zei:

Afgelopen zondag viel het me zwaar tegen dat de klok van de Niro niet automatisch naar wintertijd was gegaan. Met UVO-Connect verwacht je dat de klok de tijd van het mobiele netwerk volgt. Niet dus, blijkbaar volgt de klok de GPS-tijd zonder kennis te hebben van de dagen dat de klok een uur verspringt. 

Mocht bij jullie de klok wel automatisch aangepast zijn dan heb ik weer een punt voor het niet goed werkende display. Ik wacht nu al vanaf 1 september op een vervanging ....:evil:

Het is geen fout van het systeem. GPS tijd is automatisch zomer of wintertijd. Staat daarbij het vinkje bij Zomer of wintertijd ook aan, dan werkt die automatische functie dus niet.

Dus alleen GPS tijd en het vinkje bij zomer en wintertijd uitzetten. 

Geplaatst

Het is idd niet helemaal automatisch. Vinkje (zomer/wintertijd) aan = zomertijd, vinkje uit = wintertijd.

Meer hoef je niet aan te passen. In een paar seconden gefixt, zoals @Sigmasailor aan aangaf.

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, Hippe lip zei:

Het is idd niet helemaal automatisch. Vinkje (zomer/wintertijd) aan = zomertijd, vinkje uit = wintertijd.

Meer hoef je niet aan te passen. In een paar seconden gefixt, zoals @Sigmasailor aan aangaf.

Je moet juist bij zomer/wintertijd altijd dat vinkje weglaten als GPS aanstaat. GPS satelliet is altijd nauwkeurig. Het is óf GPS óf geen GPS en wel een vinkje zetten bij zomer/wintertijd.

aangepast door Rob18
Geplaatst
1 uur terug, Rob18 zei:

Je moet juist bij zomer/wintertijd altijd dat vinkje weglaten als GPS aanstaat. GPS satelliet is altijd nauwkeurig. Het is óf GPS óf geen GPS en wel een vinkje zetten bij zomer/wintertijd.

Nee. GPS is altijd in de UTC tijdzone. Je moet dus het vinkje zelf zetten om de juiste offset t.o.v. UTC te kiezen.

Was het maar zo dat ie ook op basis van de locatie automatisch bepaalt in welke tijdzone je zit.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
12 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik kan het in 5......

En het kan nóg sneller: als je op de tijd tikt op het display, dan kun je zó het vinkje aan- of uitzetten. Daarvoor hoef je dus geen menu op te zoeken.

Het is dus de tijd om twee keer op het display te tikken. Hooguit twee seconden....:-)

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
Op 2-11-2020 om 19:43, jwv zei:

Was het maar zo dat ie ook op basis van de locatie automatisch bepaalt in welke tijdzone je zit.

Dacht toch echt dat dit wel gebeurde toen ik dit voorjaar met de auto in de UK was. Enige wat ik handmatig heb gedaan is van km/h naar mph wisselen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...