Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Stamtafel

Ga naar de oplossing Opgelost door Derrek,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
27 minuten geleden, gjcvro zei:

En de elektrische bediening van de stoelen en het automatisch naar achteren schuiven van de stoel. Irritant, maar wellicht uit te zetten. Ik vind het in ieder geval onhandig net als het naar beneden gaan van de achteruitkijkspiegels.

Is beide uit te zetten. Mbt de buitenspiegels (er is maar 1 achteruitkijkspiegel en die is niet automatisch;) ) doe je dat door de L-R knop, om de spiegels in te stellen, op het linker portier in 'neutraal' te zetten ipv op L of R.

Geplaatst
41 minuten geleden, gjcvro zei:

Maar er zijn wel wat dingetjes die wat raar aanvoelen. De eerste km's leek het net of er een slag in een wiel zat, erg onrustig/onregelmatig rijden, maar na een paar km was dat weg?

Kan het zijn dat je de LFA een beetje aan je stuur voelde trekken?

41 minuten geleden, gjcvro zei:

De stoelen van de executiveline lijken wat zachter te zijn dan van de businessline? 

En de elektrische bediening van de stoelen en het automatisch naar achteren schuiven van de stoel. Irritant, maar wellicht uit te zetten. Ik vind het in ieder geval onhandig net als het naar beneden gaan van de achteruitkijkspiegels.

Dat is idd allemaal in te stellen en uit te zetten. Gelukkig wel....:cowboy:

Geplaatst (aangepast)
2 uur geleden, Hippe lip zei:

Kan het zijn dat je de LFA een beetje aan je stuur voelde trekken?

Nee en het was ook niet in het stuur voelbaar,, het leek wel elke keer te zijn als de auto 'koud' was, want na een paar honderd meter was het weg.

aangepast door gjcvro
Geplaatst

Ik wilde van de week het laadklepje dicht doen na het snelladen maar dat ging een beetje moeilijk.

Toen hoorde ik een krakend geluid.

Bleek er een slak te zitten.:?

Wist niet dat ie ook stroom consumeren:-)

Geplaatst
3 uur geleden, 8.3 zei:

Ik wilde van de week het laadklepje dicht doen na het snelladen maar dat ging een beetje moeilijk.

Toen hoorde ik een krakend geluid.

Bleek er een slak te zitten.:?

Wist niet dat ie ook stroom consumeren:-)

De bekende "E-Snail" ; zijn verrekte snel................ :) 

Geplaatst

Afgelopen weekend het effect van harde wind pijnlijk ondervonden. Ik moest een rit van 155 km rijden met nog maar 168 km in de accu. Na 120 km was de accu helemaal leeg. Vooral de laatste 15 km verdwenen pijlsnel (binnen 10 km) van het scherm. Het laatste stukje zelfs freewheelend over de vluchtstrook afgelegd. Onderaan de afrit leek de auto niet te regenereren voor het stoplicht en kon ik 'm nog net de berm in schuiven. Twee zeer behulpzame agenten hebben vervolgens het verkeer even stilgelegd zodat ik met maximaal 20 km/h de laatste 300 meter naar het snellaadstation kon afleggen. Zelden zo blij met politie geweest!

• Like 2
Geplaatst

En met wat voor snelheid heb je die rit gereden?

Ik heb het ook eens gehad toen ik in Delft stond en terug naar Zutphen moest. Volgens de GoM kwam ik 15 km tekort. Dat hield ik onderweg bij door het verschil tussen GoM en Waze (tot bestemming) in de gaten te houden. Eerst achter een vrachtwagen gehangen en toen ik op +5 uitkwam ben ik 105 (echte) kms gaan rijden. Uiteindelijk thuis gekomen met nog 10 km bereik.

Bij kritische ritten dus altijd onderweg de GoM vergelijken met de resterende kilometers en tijdig je conclusies trekken. 

Geplaatst

Goed dat je ook dit soort momenten deelt. Flinke tegenwind maakt inderdaad zo maar 30% uit. Ik heb de windy app standaard aan staan als het een beetje waait en ik moet een flink stuk.

Andere kant op werkt ook: heenweg haast en tegenwind. Terug 175 km te gaan, 145 op de Gom (dus 30 tekort). Rustig aan gedaan met wind mee achter vrachtwagens en uiteindelijk met 50km range thuis gekomen.

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Uit een test van de veiligheid van keyless entry systemen (zie link onderaan) komt Kia er slecht vanaf. Ik neem aan dat alle modellen van Kia hetzelfde systeem gebruiken, want waarom zou Kia meerdere systemen ontwikkelen?

Omdat dit een belangrijk veiligheidsissue is, heb ik zitten denken hoe we die veiligheid bij onze e-Niro eenvoudig kunnen verbeteren. Het keyless openen van de deuren is duidelijk de zwakste schakel, want je kunt weliswaar keyless wegrijden, maar dan moet je wel eerst in de auto zitten. Kan die deur niet keyless open, dan moet je een ruitje intikken of zo en de (vergrendelde) deur openen. Maar dan gaat het standaard aanwezige alarm af.

Zou dan het losmaken van het schakelaartje in de deurhandel de simpele maar effectieve oplossing zijn? De achterklep kan dan nog wel keyless open, maar dieven die met ontvangers en versterkers hengelen naar het signaal van je sleutel proberen aan de deur of ze het signaal te pakken hebben. Toch?

https://www.ad.nl/auto/deze-auto-s-zijn-het-meest-en-minst-gevoelig-voor-keyless-diefstal~a5008e02/

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
3 uur geleden, Nick_2019 zei:

Interessant artikel. Daarom leg ik m'n sleutels altijd in een blikje.

Dat heb ik eens getest met een blikje en een metalen thermos fles, maar toen ging de auto nog steeds van het slot af.

Keyless is dan wel een veiligheid issue, maar de locatie van de auto is weer makkelijk te traceren met de connect box.

Die maak je niet zo snel onklaar.

Geplaatst
Op 19-10-2019 om 14:48, 8.3 zei:

Dat heb ik eens getest met een blikje en een metalen thermos fles, maar toen ging de auto nog steeds van het slot af.

Was dat wel echt metaal dan? Als ik het probeer reageert de auto niet al houd ik het blik tegen de deurklink aan.

Geplaatst
16 uur geleden, Nick_2019 zei:

Was dat wel echt metaal dan? Als ik het probeer reageert de auto niet al houd ik het blik tegen de deurklink aan.

Ik gebruik een (oud) koekjesblik en dat werkt perfect.

Geplaatst

Ik berg ze altijd op een (metalen) sleutelkastje. Kunnen ze niet gejat worden ook.

Geplaatst
Op 20-10-2019 om 16:08, Nick_2019 zei:

Het was wel echt metaal, maar kennelijk niet dik genoeg.

Bij een stevige metalen gereedschapskist werkt het wel.

Geplaatst

Ik kon geen voorsteltopic vinden, dus dan leek me dit een goede plek. Wij hebben sinds vorige week (half oktober 2019 ) een witte eNiro 64kWh in executive uitvoering met 'trek'haak. We hadden hiervoor een Opel Corsa diesel, dus het is een heel verschil! We hebben de auto particulier aangeschaft. We zullen er woon-werkverkeer (85 km enkele reis) en familieritjes mee gaan maken. De keus was op de eNiro gevallen vanwege de ruimte achterin, die was bij de Kona echt te weinig voor onze opgroeiende kinderen en de beschikbaarheid (de Leaf plus was nog niet beschikbaar toen wij bestelden). Ik heb op een soort wachtlijst gestaan en we hebben de auto eind december 2018 besteld. We hebben geen eigen parkeerplek en zullen dus gebruik maken van openbare laadpalen en de laadpalen die het werk achter een slagboom heeft staan.

• Like 1
Geplaatst
32 minuten geleden, Janneke van Seters zei:

Ik kon geen voorsteltopic vinden, dus dan leek me dit een goede plek. Wij hebben sinds vorige week (half oktober 2019 ) een witte eNiro 64kWh in executive uitvoering met 'trek'haak. We hadden hiervoor een Opel Corsa diesel, dus het is een heel verschil! We hebben de auto particulier aangeschaft. We zullen er woon-werkverkeer (85 km enkele reis) en familieritjes mee gaan maken. De keus was op de eNiro gevallen vanwege de ruimte achterin, die was bij de Kona echt te weinig voor onze opgroeiende kinderen en de beschikbaarheid (de Leaf plus was nog niet beschikbaar toen wij bestelden). Ik heb op een soort wachtlijst gestaan en we hebben de auto eind december 2018 besteld. We hebben geen eigen parkeerplek en zullen dus gebruik maken van openbare laadpalen en de laadpalen die het werk achter een slagboom heeft staan.

Hallo,

Welkom hier en gefeliciteerd met de E-Niro.

Klein vraagje wat heeft de doorslag gegeven om voor een E-Niro te gaan als  particulier en niet voor de Niro hybride?

Geplaatst
2 hours ago, JaapW said:

Hallo,

Welkom hier en gefeliciteerd met de E-Niro.

Klein vraagje wat heeft de doorslag gegeven om voor een E-Niro te gaan als  particulier en niet voor de Niro hybride?

We wilden gewoon graag een volledig electrische auto. Enerzijds omdat je dan geen verbrandingsmotor meer hebt en daarmee minder onderdelen die kapot kunnen gaan. Anderzijds rijdt een volledig electrische auto lekker stil en staat het uitstootloos rijden ons erg aan. Na een testdag in een i3 tijdens een wintersportvakantie waren we om en zijn we gaan sparen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...