Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
620 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 32 antwoorden
- 17,4k weergaven
Hallo allemaal! Sinds een week de trotse bezitter van een e-Niro, superblij mee, nu druk met ontdekken hoe het allemaal werkt, en daar nog lang niet klaar mee . Het forum helpt daar wel bij, dus fijn dat dit er is! Waar ik nog niet achter ben: wanneer de elektronische parkeerrem gebruiken. Ik heb een Renault Grand Scenic gehad, daarbij ging de elektronische parkeerrem altijd automatisch aan als je de auto uitzet, dat had ik eigenlijk bij deze e-Niro ook verwacht... Weten jullie wanneer je deze moet gebruiken? Boekje geeft daar ook geen uitsluitsel over. En ik snap dat als het superschuin is waar je parkeert dat je het dan handig om te gebruiken, maar er is …
Laatste antwoord door King Niro, -
- 1 volger
- 62 antwoorden
- 11,4k weergaven
Vanmiddag in Zwolle bij het Wezenlandenpark deze witte gespot, ik moet zeggen dat ik de kleur erg chique vind, en ook dat er erg mooie wielen op zitten.
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Kwam dit bericht tegen, toch wel interessant om te volgen. Open source software. http://zelfsturing.it/maak-auto-zelfsturend-open-source-pakket-comma-ai-e1-000/
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Sinds 2 weken de e-Niro in bezit. Wie herkend dit probleem en wat is de oplossing. Bij het opladen komt de actieradius teller niet boven de 315 km. Hij zou in theorie 450 moeten aangeven. wie weet wat ik moet doen
Laatste antwoord door Geronimo81, -
- 1 volger
- 51 antwoorden
- 10k weergaven
Dat elektrische geluidje is best leuk maar ik dacht doe eens wat anders...bij deze een kleine spoiler <Ik plaats het filmpje straks opnieuw, kenteken eruit slopen>
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Een vraag voor de e-Niro bezitters, ik moet nog 2 maandjes wachten: Kun je met het rempedaal ook goed regeneratief remmen? Zodat het eerste stuk van het pedaal remmen op de accu is en bij verder indrukken dat de frictieremmen erbij komen? Misschien zelfs brake-by-wire, zoals de Audi, of is het pedaal nog gewoon verbonden met de remcilinder? Reden: Ik ben geen voorstander van single-pedal driving en heb liever zelf de controle. Zeker wanneer ik spontaan hard moet remmen heb ik liever mijn voet al op het juiste pedaal... Maar ieder zijn voorkeur uiteraard!
Video afspelen
door Marcello75- 1 volger
- 12 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ik heb al even lopen zoeken op het forum maar weet iemand of het mogelijk is om video's af te spelen in de Niro? Via SD, Streaming, Carplay etc?
Laatste antwoord door Moo, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Voor de foto liefhebbers. Was van het weekend even aan het kijken voor een mooi projectje waarvoor de Kia op de brug moest, dus even snel wat plaatjes van de onderkant geschoten.
- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Nu 1 maand de KIA eNiro. Toen ik hem de eerste keer helemaal vol laadde, gaf hij aan dat het potentiele bereik 455 km zou zijn (exact de WLTP waarde). Twee dagen later werd het autoalarm door KIA geinstalleerd waarna er diverse foutmeldingen ontstonden en waarbij het alarm nu nog steeds niet functioneert. Daarna kwam het potentiele bereik bij 100% volle accu ineens nooit meer op 455km maar blijft hij steken op 385km. KIA zegt dat dat normaal is en dat het aantal potentiële km dat hij weergeeft in het dashboard bij volle accu zich automatisch aanpast aan je rijstijl. Bij Tesla is dat zeker anders; bij 100% volgeladen accu is het potentiële rijbereik dat hij aangeeft altijd…
Laatste antwoord door Marcello75, -
- 4 antwoorden
- 22,7k weergaven
Iemand al meegemaakt dat de laadkabel vast blijft zitten als je de auto aan de stekker aanzet, dus power on? Volgende gebeurd: Laadkabel zit vast en auto is netjes aan het laden. Dan wil je even je collega's laten zien hoe de auto eruit ziet dus je zet hem even aan (power on). Hij zegt dan dat hij niet start maar dashboard etc gaat wel aan. Vervolgens kan ik het niet meer uitzetten (melding laadkabel los koppelen). Moet dan dus eerst de kabel loshalen, alleen deze zit vast in de auto. Komt wel los uit de laadpaal. Moet uiteindelijk de sleutel in de auto houden, kabel weer op laadpaal aanlsluiten, pas er langs, gaat weer laden, daarna weer pas er langs om l…
Laatste antwoord door Marcello75, -
- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
My precious is weer terug waar hij vandaan kwam: bij de dealer. Problemen met de verwarming. Als het buiten kouder dan 5 graden is doet hij het niet. Ze hebben het uitgelezen en hij geeft hier ook een storing over. De hele warmte pomp moet waarschijnlijk vervangen worden. Als er mensen zijn met soorgelijke problemen hoor ik het graag. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het exemplarisch is.
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Dag EV-rijders, Als sinds 2014 organiseren we de E-rally: een toertocht voor volledig elektrische auto's (met een bereik van tenminste 250km) waarmee we geld ophalen voor een duurzaam doel (https://justdiggit.org). In de afgelopen edities hebben we al € 184.000,- opgehaald! Ondanks onze pogingen om een breed deelnemersveld te krijgen, waren het tot nu toe toch vooral Tesla's die mee reden (zo'n 120 per editie). Maar dit jaar zijn er gelukkig meer auto's op de markt die de hele route zonder tussentijds laden kunnen afleggen. Bij deze dus de oproep aan alle E-Niro rijders om deel te nemen aan de 2019 editie. De 6e E-rally vindt plaats op zaterdag 25 mei 2019.…
Laatste antwoord door Specialmade, -
e-niro zijn nieuwe niro 1 2
door e-niro- 1 volger
- 44 antwoorden
- 9,4k weergaven
Daar is die dan eindelijk een mooie rooie en zilveren naast elkaar
- 1 volger
- 75 antwoorden
- 13,2k weergaven
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van het rijden met de e-niro. Met name hoe is het gebruik van het dagelijks leven. Ik heb zelf nu een Kia Ceed diesel die er in juli uitgaat (einde lease contract). Ik wil dan ook met de e-niro gaan rijden. Hoe gaat het in het dagelijks gebruik ge- en verbruik, welke range wordt er gehaald, hoe snel gaat het laden en laad je dan bij een snellader, thuis of openbaar (en wat zijn dan de specs van de lader). Ben zelf stiekem nog in twijfel en wil mss nog 3 jaar dieselen. Kunnen er door de trotse eigenaars van de e-niro hier een gepost worden ? Type rijder Afgelegde afstand in .. tijd Rang…
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring wat betreft de maximale te halen snelheid. Fabrieksopgave zegt 167 km/h maar van het weekend in de sport stand trok hij door naar 182 km/h en zakte vervolgens naar 179 km/h
- 1 volger
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
Voor toekomstige vragen over de ConnectedCar module, ook wel de iMoto CVM module geheten heb ik hier de installatiehandleiding. Naast deze handelingen dien je een persoonlijke code te hebben om het systeem te activeren, die kan je als je die niet meer weet bij de dealer opvragen indien je problemen krijgt met de module. Zo lang de auto's in de garantietermijn zitten ga je voor zit soort zaken naar de werkplaats terug, alleen komt er een moment dat mensen zelf gaan onderzoeken wat er aan de hand is. Deze handleiding geldt voor een modeljaar 2019 e-Niro en de beelden zijn van een Niro DE HEV. @Jheroen @xtra40 De beperking van 1Mb totaal is eraf zie i…
- 1 volger
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Denken jullie er aan de MIA binnen 3 maanden van het aangaan van de verplichting bij RVO te regelen? Als je je contract in 2018 getekend hebt telt nog de 36% MIA. In 2019 is het 25% minder.
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Gewoon omdat het kan: een poll (hoop ik):
KIA e-Niro 1 2 3 4 21
door Sigmasailor- 5 volgers
- 509 antwoorden
- 88k weergaven
Speciaal plekje voor nieuws over de 100% EV. Helaas weinig nieuws op dit moment.
KIA e-Niro
door Sigmasailor- 1 volger
- 24 antwoorden
- 6,9k weergaven
Is het misschien een goed idee om een speciaal forum te openen voor de toiekomstige 100% EV versie van de Niro. Ik heb al wat zitten zoeken maar kan door de bomen het bos niet vinden.
Laatste antwoord door Sigmasailor,