Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Zoals de titel beschrijft Heeft er al iemand in beide auto's een proefrit gemaakt, wat valt er op kwa verschillen, wegligging, stuurgedrag, comfort etc etc.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 19 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hey, Ik zou graag de luchtfilter vervangen van mijn kia rio uit 09/2011. Dit om een mooier geluid te creeëren. Graag zou ik een K&N filter willen. Maar deze bestaat jammer genoef niet op maat van de rio. Heeft er iemand een idee welke universele lichtfilter van K&N ik best neem? Of al evaringen met andere sportfilters? Alvast bedankt
-
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Sinds een 2 tal maanden rijden we met een Sportage QL 1.6 T-GDi GT line. Niets dan lof over de wagen en dan begin je natuurlijk op details te letten. Het is ons opgevallen dat het geluidsvolume vd parkeersensoren heel luid staat, in die mate dat terrasjesgangers gemakkelijk kunnen meegenieten van je parkeerfratsen. Is dit jullie ook al opgevallen, en valt dit bij te regelen? Te stil zou natuurlijk ook nefast zijn, maar nu lijkt het voor doven en slechthorenden. Of zou mijn vrouw die optie zonder mijn weten toegevoegd hebben?
Laatste antwoord door Willemfred, -
lamp/zek/motor
door yescar- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, ik heb sinds kort een picanto uit 2005. alleen afgelopen dagen zijn me een paar dingen opgevallen: me dashboard verlichting en de lampjes vna me airco werken niet? https://postimg.org/image/4r2cncuqz/ niet alle zekeringen zitten erin hoort dat wel? https://postimg.org/image/lvf2cad9n/ https://postimg.org/image/ir4efhwh7/ motorkap sluit niet goed aan, aan 1 kant. https://postimg.org/image/at9zduj6z/ https://postimg.org/image/6y6lba017/ Mijn vraag aan jullie is: hoe vervang ik de lampjes voor de dashboard verlichting/airco lampjes. en hoe maak ik die motorkap recht? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Afscheid Kia Rio.
door Telstar- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Na bijna 4,5 jaar heb ik afscheid genomen van onze Kia Rio. De redenen zijn denk ik inmiddels wel bekend op dit forum. Ik ben weer terug bij de Japanners, voorheen reed ik een Mazda 626 stationwagon maar ben overstag gegaan voor de nieuwste Suzuki Baleno type "1.2 SHVS High Executive Hybride". Na een testrit (wat een geweldige koppeling/versnellingsbak, zonder schokken weer vloeiend wegrijden!) de riante uitrusting, o.a. Adaptive Cruise Control, Radar Brake Support, Climate control, Navigatie met Achteruitrijcamara en spraakherkennig (ook voor media en telefoon), stoelverwarming, etc. Dit is het laatste wat ik post en wil iedereen bedanken die op mijn Topic(s) geantwoo…
-
Heb ik weer....
door Gast Vitara 2- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
Kom ik vanmorgen aanlopen bij mijn Rio. En ik kijk....WTF. er zit een sprinkhaan IN mijn koplamp unit. Vraag 1 hoe komt dat F*cking beest er in. En vraag 2 hoe krijg ik hem er weer uit.
-
- 9 antwoorden
- 4,8k weergaven
Beste lezers, Aangaande: VDOdayton multimedia navigatiemenu system. Denk, het oorspronkelijke multimedia- apparaat uit 2007. Heb per ongeluk op een codeknopje gedrukt; nu komt ik niet meer bij mijn radio. Het navigatiesysteem is verouderd en gebruik ik sowieso niet. Heb al 0000 en 1234 ingetoetst. Maar die sloegen niet aan. Weet iemand anders wat ik kan doen? Bedankt, Marc Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Sinds kort trotse bezitter van een Pro cee'd nu heb ik alleen af en toe dat hij niet wil aanslaan, als ik dan een paar keer de koppeling opnieuw intrap doet hij het wel, iemand een idee of ervaring mee?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste Rio rijders, Inmiddels heb ik mijn nieuwe Rio Dynamic line met automatische airco net zoals mijn vorige twee monsterlijk mooi. Nu wil het geval als de airco aanstaat en je komt tot stilstand het toerental stationair hevig schommeld van 500 naar 900 toeren net of je gas geeft en weer los laat. Natuurlijk vraagt de airco motor veel vermogen maar dit is in mijn ogen niet normaal en vervelend. Mijn dealer heeft rond gebeld en vertelde mij dat het waarschijnlijk gaat om een software probleem ik moet zeggen dat ik daarover mijn vraagtwekens zet omdat alles prima werkt met airco uit. Bij Kia dachten ze dat er een oplossing zou wezen en er is getest maar hel…
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 8 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste lezers, Ik had een vraag: heb een Kia Picanto uit 2007. Heb mijn twijfels of er wel een radio-cd-speler in het dashboard past. Er zit nu alleen een standaard autoradio in. De cd-spelercombinatie ziet er hoger uit, is er een passende oplossing voor? Het vakje daaronder moet geschikt zijn voor een boordcomputer. Of zouden die 2 omgedraaid geplaatst moeten worden. Hoop, dat er iemand een antwoord weet. Bedankt voor een eventuele reactie. Marc
Laatste antwoord door amsterdam2225, -
Wat is een goeie 2 din / dubbel din radio
door Gast JanWimel- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb een autoradio met klapscherm maar wil graag overstappen naar 2 din, alleen ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van verschillende merken. Het plan is om hem in te bouwen in mijn Sportage 2 van 2005. Graag zou ik horen of mensen ervaringen hebben en met welk merk, en vooral hoe het touchscreen werkt en de gebruiksvriendelijkheid etc. Ik heb mijn ook laten vallen op deze Danziger of bijvoorbeeld deze Swissaudio Graag hoor ik jullie reacties...... Groeten Jan Willem
Laatste antwoord door steamduck, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Heela mede Kia liefhebbers, Na het oplossen van de electrische stoelbediening (dank voor de ebaylink) vond ik vandaag bij een schoonmaakbeurt zwarte olie in de middenconsole. (2004 2,5 diesel 200k) Het gedeelte bij de handremhandle heeft links en rechts een notenprint strook tussen de grijze plastic bak. Aan beide zijden vind ik zwarte motorolie. Onder de wagen en aan het schutbord zie ik geen natte delen. RARARA wie kent dit misterieuze verschijnsel?? Groet, René Krook
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Op de assen die van de tussenbak naar de differentieels gaan zitten smeernippeltjes, en daar moet met enige regelmaat smeervet in. Bij de achteras kun je de smeernippeltjes goed bereiken, de kruiskoppelingen hebben een fors formaat. Maar in de as naar het differentieel voor is wel een smeernippeltje in de kruiskoppeling maar die is een stuk kleiner van formaat. Daar krijg je geen standaard koppelstuk van de vetspuit slang tussen. Toch moet dat ding wel gesmeerd, ik heb hem omdat ik er niet bijkon al 7000 km niet gesmeerd ( en wie weet de vorige eigenaar nog veel langer niet ) Vandaag ( dag voor mijn vakantie rit ) heb ik nog even geprobeerd die as eraf te halen, …
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 9 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi, Onze Kia van 2013 met origineel ingebouwd navigatiesysteem geeft problemen. Sinds een tijdje lijkt het of het touchscreen niet goed meer werkt. Indien een toets wordt aangetikt wordt de bovenliggende toets geactiveerd. Heel onhandig en niet te gebruiken. De dealer heeft onlangs de firmware geupdate maar dit heeft niet het gewenste resultaat gebracht. Verder werkt de navigatie en audio prima. Nu heb ik begrepen dat de garantie op de navigatie/audio maar 3 jaar geldig is. De auto is nu 3 jaar en 3 maanden oud. Ik heb verder begrepen dat een ruilunit rond de 700 euro kosten. Dat heb ik dus heel erg veel moeite mee. Graag had ik reacties ontvangen of er andere eigena…
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Volgende week gaat de SP3 naar de dealer vanwege aankoop / inruil van de SP3 van een Niro. Ik heb een 2 jaar geleden de achterlichten in de klep uitgewisseld voor werkende achter verlichting! In mijn garage is te zien wat dat is........ (en zijn de foto's iets groter) Ze zijn voor jouw......... 45 euro beide achterlichten, plug and play ! Neem ik de standaard achterlichten van jouw natuurlijk.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Mjin PS3 heeft blijkbaar een probleem met mijn iopd. Als ik mijn Ipod aanzet en aansluit op het USB-poortje, krijg ik op mijn schermpje van de Ipod te lezen dat deze klaar is om los te koppelen (alsof je de "eject" knop hebt ingedrukt op ITunes). Ik krijg dus geen mogelijkheid om mijn ipod via mijn Kia af te spelen. Tevens is er op mijn scherm van de wagen geen mogelijkheid om IPOd te selecteren bij 'Media'. Hij herkent dat ding dus niet denk ik... Of doe ik iets fout? Iemand enig idee? Grtz,
-
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Ik ben op zoek naar een tekhaak die zo min mogelijk het esthetische achterwerk van m'n SPIII om zeep helpt. Ik kijk dan voral naar afneembare trekhaken, doch vind ik amper foto's van zo'n gemonteerd systeem (al dan niet met de trekhaak-bol erop gezet). De nige die ik vond is deze (meer ben niet zeker dat dit wel een trekhaak betreft, je ziet bijna niets; wat wel perfect zou zijn): Heeft iemand daar pic's van voor me? Ps: Ik heb net dezelfde skidplate als de SPIII op bovenstaande foto (mogelijks kan dit ook voor "issues" zorgen). Thanks. Grtz,
Laatste antwoord door artu, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Beste lezers, Ben al een tijdje bezig middels het Net op een betaalbare manier aan stoelverlengers te komen en die ook te laten installeren. Heb begrepen als ik de stoelverlengers apart koop en ze door een willekeurige garage laat monteren mijn auto niet meer verzekerd is; is dat zo? En wat is een erkend bedrijf op dit gebied en wat niet. Moet de garage bij de Bovag aangesloten zijn, of wat. Woon in Amsterdam en heb 4 jaar geleden in Zuid-Oost, Hoogoorddreef, voor 250 euro bij een stoelverlenger leverancier en installateur Ellermeyer bij mijn toenmalige Skoda Octavia stoelverlengers laten installeren. Bij de (veel kleinere) Picanto betaal ik nu bij hetzelfde bed…
Laatste antwoord door amsterdam2225, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik ben niet tevreden over de navigatie in mijn Cee'd 1.4 ISG ,ik vond dit op internet. https://www.navaudio.nl/autoradio-s-gespecificeerd-op-mogelijkheden/autoradio-s-met-android/kia/kia-ceed-2013-android-autoradio-navigatie-full-europa-incl-hd-scherm-5899 Iemand ervaring hiermee en is het inbouwen doenbaar voor een leek ? En zit er ook verkeersinfo in,want dat is het probleem bij mijn huidig systeem. Of andere suggesties ? Nederlandse of Belgische sites,geen Aliexpress of dergelijke Ik kijk uit naar de reacties.
Laatste antwoord door ludoke, -
- 22 antwoorden
- 7,9k weergaven
Beste Kia club leden ik heb een probleem . Ik heb een maand geleden een Kia Picanto van 2013 gekocht. Deze is voorzien van dagrijverlichting maar geen mistlampen. Geen probleem zou je zeggen en dat dacht ik ook. Ik heb dus een set gecombineerde mist en dagrijverlichting gekocht ziet er super uit ( in de doos) vandaag de bumper losgemaakt om de bestaande verlichting uit te bouwen en de nieuwe er in te doen. Helaas kwam ik nu pas tot de ontdekking dat er een andere rand om de nieuwe lampen moet omdat de uitsparing in de standaard rand ( natuurlijk ) te klein is. ze noemen dat wel een trim of bazel kwam ik achter. Oke de dealer gebeld , maar daar kom ik geen stap verder, ze…
Laatste antwoord door Kiaad, -
kia rio stinkt
door geeltje- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
ik heb een kia rio 2013 1.2 superpack ik heb last dat de auto stinkt een soort verbranden rubber lucht zeker als ik op de grote weg 120 rijdt en wordt nog erger als ik harder rijdt als ik gewoon rond de 100 rijdt ruik je eigenlijk niets koppeling is 4000 km terug compleet vervangen ben bij de garage geweest hebben onder de auto gekeken lopen geen remmen of iets dergelijks aan uitlaat is ook niet lek koppeling werkt prima auto trekt goed niets lekt als ik 120 of harder rijdt sluit ik de ramen wat een lucht deze lucht had ik ook als ik in de bergen rijdt en de auto moest klimmen monteur van kia had het over de katalysator die schoon brand maar blijf de lucht h…
Laatste antwoord door Specialmade, -
Verbruik Venga 1 2
door KiaVenga12- 47 antwoorden
- 35,2k weergaven
Praktijk Verbruik Venga Geef even aan welk type je hebt, je gereden kilometers, je getankte liters (geen boardcompu-info aub) en vooral automaat of handbak motorinhoud: Getuned: J (waar?)\N brandstof: B\D Versnellingsbak: hand\auto Stand kilometerteller: aantal kilometers gereden: aantal liters getankt: aantal liters\kilometer: aantal kilometers\liter:
ISG Cee'd
door Gast MrCeed- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
hallo, Vraag m.b.t het ISG (stop & Go): Het ISG systeem in mijn auto werkt op zich naar behoren als het voldoet aan de criteria die daar voor staat. Maar zodra het werkt en dus de motor stil valt blijft de radio aan. Bij het opnieuw starten blijkt dat telkens de gehele radiosysteem opnieuw gestart wordt! Indien binnen 5 seconden opnieuw gestart wordt blijft het (zij het soms) wel in de 'lucht'. Mijn auto is voorzien van een Navigatie systeem van Pioneer. Wie weet mij uit te leggen of inderdaad altijd het systeem opnieuw gestart wordt na de werking van ISG of dat de radio toch echt moet blijven werken? alvast dank. Ed.
Laatste antwoord door Jordan, -
- 15 antwoorden
- 2,6k weergaven
Mijn cv werkt niet meer op de bestuurder kant, ik kan em wel met sleutel doen en dan gaan alle deuren gewoon maar via de afstandsbediening weigert de bestuurders kant met open en dicht, wat kan het probleem zijn
Laatste antwoord door Mclaren2016, -
- 11 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik heb een Cee'd 1.4 ISG Mind model 2016 geleverd op 3 februari 2016. Ik heb een losse TomTom 6100 World met TomTom Live Services en daar verschijnt rechts in beeld een balk met eventuele vertragingen op de route. Op mijn Navigatie systeem verschijnt die balk niet,terwijl er verbinding is met de WiFi hotspot van mijn smartphone. Is dit normaal ? Heeft iemand die balk wél op zijn systeem ? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Preston,