Kia Modellen
-
Brandblusser
door Axisissi_NL- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik had in mijn Toyota Aygo een brandblusser op de balk voor de passagiersstoel gemonteerd, ik wil nu ook een blusser in mijn Picanto maar kan eigenlijk niet echt een geschikte plek vinden. Heeft een van jullie een idee ?? ,,,,,,, hij moet natuurlijk goed bereikbaar zijn en goed vast zitten. Voordat iemand vraagt waarom een brandblusser in de Picanto,ik heb al een keer een autobrand gehad en ik heb al een keer eentje langs de weg letterlijk uit de brand geholpen. Ik vindt dat ze verplicht zo,n ding moeten monteren bij elke auto,en misschien bij rijlessen aandacht aan veiligheid besteden want zoiets simpels als een lifehammer snappen de meeste mensen al niet (o…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
ik had een vraagje over me tweeters inbouwen nou heb ik voor twee speakers en achter ook nou zit op me tweeters een input + - en een tweeter aansluiting nou he ik ook 2 nieuwe voorboxen nou de vraag hou sluit ik de tweeters nu aan ik heb nu gedaan voorboxen met de draad alle bij op input gedaan en tweeter op tweeter is dat goed of zijn er nog ook andere mogelijk heden ik heb geen idee hou dat inelkaar zit zit geen versterker tussen niks alleen 4 boxen en twee tweeter met de filter waar alleen input opstaat en tweeter
Laatste antwoord door dj-johan, -
- 17 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo mensen, Ik heb mijn Kia Rio pas één dag en er zit een multimedia systeem in met de volgende gegevens: S100 Car Avn System OS Edition: S100-UNI.A20140721-A2.2 App Edition: S100-V1.7.9.0 MCU Edition: P0NN S00E C204 DVD Edition: 3200 V100 7706 BT Edition: ZH_2014/11/03_V06 OEM Info A002 Aangezien er geen boekje bij zat is het veel puzzelen hoe alles werkt. De eerste vraag is over het navigatiesysteem. Ik weet niet van wel merk/type dit is maar als ik de navigatie start werkt alles prima. Alleen als ik de radio ook aan heb dan hoor ik de naviagtie instructies door de radio heen wat best moeilijk te verstaan is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door plato, -
- 17 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hoi, Mijn vriendin heeft een kia sorento 2007 gekregen (paarden trailer werkt prima met dit soort auto's) alleen de afstandbediening is stuk, verkoper vertelde dat hij het als een zonnetje deed maar uiteraard toen ik hem open maakte en het plakte aan alle kanten en de knopjes niet meer kon indrukken wist ik wel hoe laat het was. Nu twijfel ik zelf of de afstandbediening er wel bijhoort. Dit is die bij de auto kwam. Kan iemand mij vertellen of dit de juiste remote is voor een kia sorento 2007? Mocht het wel of niet het geval zijn kan je dan ook het fcc nummer oid wat op de achterkant staat doorgeven? Bij deze is het namelijk eraf gesleten dus weet ik n…
Laatste antwoord door spostma85, -
Vogelpoep
door OtisBDriftwood- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Help. Heeft zo een #$%#^ duif op mijn motorkap gepoept. Ik heb het wel snel verwijderd maar naar een wasbeurt is er opeen een plek. Met gewoon poetsen niet weg te krijgen, heb er zelf nog een kleine kras toegevoegd. War kan ik doen? Kan je je zonder problemen de lak polijsten (heb ik nog niet gedaan) of zit je meteen op de grondverf?
Laatste antwoord door OtisBDriftwood, -
Led dimlicht
door Jeroensw- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Omdat mijn xenon heel soms niet opstart ben ik aan het zoeken voor iets vervangend's Nu zag ik dat er led dimlicht zijn voor kia en hyundai zo passend dus lijkt het op Heeft iemand al zo'n setje in zijn auto ? Kost 139 euro dus niet goedkoop, ik ben benieuwd of het licht net zo veel is als een xenon set
Laatste antwoord door Smart, -
- 49 antwoorden
- 7k weergaven
Einde van de middag even een ritje gemaakt van Houten naar Kockengen. Staan we op een parkeerplaats en kijk ik (met een laag hangend zonnetje) over het dak van de SP3. Zie ik allemaal putjes/deukjes in het dak ? Loop ik om de SP3, dak zit vol met deukjes. Motorkap is de volgende kijklocatie............. ook helemaal onder de deukjes !!!! Vrijdag 1 april moet de SP3 naar de dealer voor een kleine oliebeurt en APK Maar eens overleggen met Werkhoven, wat dit veroorzaakt kan hebben. Ik ben het laatste jaar niet door een hagelbui gereden En toch lijkt het daarop. Wat baal ik hiervan.............
-
- 13 antwoorden
- 7,6k weergaven
Ik heb even snel de zoekfunctie gebruikt maar helaas niet echt iets kunnen vinden. Ik heb het vermoeden dat mijn bochtverlichting stuk is aan de bestuurderskant, gezien als ik het stuur naar links draai ik geen extra licht zie. Nu heb ik even snel gekeken, maar ik heb het vermoeden dat het vervangen van dit lampje niet echt makkelijk is? Heeft iemand toevallig wat tips? Mag ik trouwens zeggen dat ik het bijzonder gaaf vind dat Kia de bochtverlichting IN de lampunit heeft zitten i.p.v. de mistlampen aanzet?
Laatste antwoord door Derrek, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb vanaf 9 januari een nieuwe ceed gt line nu zijn de kentekengewichten en trek gewichten niet goed. Zijn er meer die dit is opgevallen. De rdw zou het binnen 14 dagen veranderen maar nog steeds niks
Laatste antwoord door gerrit1, -
- 17 antwoorden
- 3,9k weergaven
Wie heeft er ervaring met het aansluiten van een subwoofer op de van de fabriek af fullmapnavegatie met achteruit rijcamera van de rio. Ik krijg binnen kort mijn nieuwe rio en wil een Pioneer subwoofer aansluiten maar weet niet of dit op dit systeem gaat. Gr john
Laatste antwoord door kia_21, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Beste Kia leden, Sinds 1 week heb ik mijn Kia Rio verkocht en een Kia Ceed 2013 hatchback aangekocht.Nu wil ik graag een trekhaak monteren. Heeft hier iemand al ervaring mee ?tips zijn welkom. Moet ik b.v. de achterbumper demonteren ? De bedoeling is om een afneembare trekhaak te monteren. Er is weing of niets te vinden op internet van dit model. Alvast dank voor je reactie. Groet Jos
Laatste antwoord door Joljoska, -
- 38 antwoorden
- 9,1k weergaven
hoi mede rio rijder ik zit met een probleem men rio is wendy brown nu heb ik een mooie achter spoiler kunnen kopen in het zwart metalic en hij staat best goed van wegen dat men achter raam geblindeerd word maar moet ik hem nu laten spuiten in kleur of zwart laten ik weet het niet meer
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo mede leden. Hier een eerste en laatste toppic over onze in 2012 nieuw gekochte venga 1.4 dinamic. Wij kochten deze donker grijze venga omdat hij anders dan onze droom auto, de Toyota Verso s wel onze caravan van max beladen 900 kilo mocht trekken. De ruimte in de auto is super, veel ruimte voor ons drieën, een goede audio en met trekhaak en 13 polige stekker erg makkelijk. Het trekken van de caravan was echter een grote schik. Achter luik lekker klimmen maar waar de Yaris en de Yaris verso in de twee de caravan naar boven trokken moest de Venga zelfs naar de 1. Met veel moeite kwamen we stapvoets boven. Ook op de redelijk vlakke snelweg in zuid Frankrijk m…
Koppeling problemen.
door Ysie- 4 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik lees wekelijks dit forum maar na een tijdje niets meer geplaatst te hebben ben ik er weer . Al 2 jaar heb ik problemen met mijn koppeling of vliegwiel. Is het ene opgelost is het Hey andere die rammelt. Zelfs heb ik het gevoel dat de garage me al die tijd laten rijden heeft met toegeknepen koppel maar ga er niet over uitwijken. Nu ben ik het eventjes moe en ga op eigen kosten een andere koppeling en drukgroep plaatsen. Vliegwiel juist vervangen. Ik zou graag een zwaardere koppeling en drukgroep nemen. Kan iemand me meer info geven over welk type, eventueel welke garage, ben van Belgie maar voor goede service wil ik desnoods naar Nederland rijden. Iemand erv…
Laatste antwoord door Ysie, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Wie heeft er ervaring met het demonteren van de zijspiegel Rio 2011? Waar zou je dit kunnen doen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door SRB010, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds een paar dagen werkt ineens mijn Bluetooth niet meer. Ik zie op mijn iPhone 6 wel de carktit (Witson s100) maar als ik probeer te connecteren mislukt dit telkens. Als ik de bluetooth opties kijk op de Witson zie ik status disconnected. Heeft iemand suggesties of misschien soortgelijke problemen gehad. Ik heb ook de car kit verwijderd op de iPhone en opnieuw laten zoeken. De apparaten zien elkaar wel maar de koppeling mislukt dus telkens.
- 8 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi, heb net 2 ledjes geplaatst achter me zonnekleppen, in het midden en me achterklep. Na dit doet me sleutel het niet meer en al me binnen verlichting werkt niet meer.
Laatste antwoord door Crum, -
- 21 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, Ik ben vorige week de modderkuip(wielkast) linksvoor verloren van mijn kia picanto door een voorwerp op de snelweg. Nu zag ik dat dit vrij simpel zelf te monteren is met een aantal schroeven. Nu ben ik alleen op zoek naar het artikelnummer van dit onderdeel om dit te bestellen? Kan iemand mij hieraan helpen? Alvast bedankt
Laatste antwoord door bigwade, -
Lakschade motorkap
door kia_21- 19 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hi Guys, Even een vraagje. Sinds kort heb ik ontdekt dat ik last heb van steenslag. Alleen nu komt het mooie, ik ga terug naar de dealer omdat ik mijn motorkap gewoon scheef op de auto ligt. Dat zie je aan beide hoeken. Als de motorkap goed lag dan had ik dit waarschijnlijk niet op die plek gehad. Zou dit onder de garantie vallen? De auto is een paar maandjes oud. Ik hoor het graag van jullie.
Laatste antwoord door kia_21, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Kan iemand mijn uitleggen hoe ik op mijn nieuw geplaatste navigatie type danziger model v48 een achteruitrijcamera kan plaatsen op mijn sportage 3 uit 2010
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste forum leden, ik heb pas een Kia Sportage uit 2010 waar een 2din radio navigatie in zit is pas ingebouwd. Maar ik wil graag een achteruitrijcamera er op aansluiten heb het juiste type al gekocht. De Radio/navigatie is van het merk Zendai (Danziger model V48) ik heb begrepen dat er leden zijn die dat in willen bouwen voor een leuk prijsje. Wie kan mij het adres geven van de bouwer. m.v.g. Fred Geerling
Laatste antwoord door Jordan, -
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo ik heb een vraag.....ben in bezit van kia ceed sw uit 2016........zit er op mijn kia indirecte of directe tpms......want bij indirecte kan je volgens mij velgen met banden zonder tpms monteren zonder rare meldingen op dashboard.....maar is dat ook zo Groetjes marco
Laatste antwoord door marco1972, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Wie weet het verschil in de Dynamicline en de comfortsportline? Comfortsport heeft leer (kunst) en Alu velgen Dynamic heeft mooie led dagrijverlichting en nog iets extra's? (kan je achteraf deze led dagrij ook inbouwen of werkt dit dan weer anders in gebruil?) Neem aan dat de Led dagrij standaard aangaat en bij latere inbouw apart?
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Heb sinds kort een kia rio. ben op zoek gegaan naar een steenslag protector, en is nergens te vinden. Iemand enig idee of tie wel bestaat voor een kia rio. Gr kevin
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik zou graag USB/AUX inbouwen in mijn radio alleen heb geen idee welk kabeltje ik nodig heb. Op de radio zit wel een AUX knopje dus na mijn weten moet er de mogelijkheid zijn. Iemand hier die hier ervaring mee heeft? En mij kan adviseren wat ik hiervoor nodig heb. Heb de radio al uit het dashboard gehad en vind wel 1 onbekende uitgang achter in de radio, waarschjnlijk moet hier iets op aan gesloten worden. Heb als bijlage een afbeelding toegevoegd van de raido. Agge Lukens
Laatste antwoord door Jordan,