Kia Modellen
-
Sportage is verkocht ! 1 2 3
door Gast Timo0103- 51 antwoorden
- 10,6k weergaven
We hebben de knoop doorgehakt en deze is het geworden:
Laatste antwoord door Vfrood, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
We hebben onlangs onze Rio na 3 jaar ingeruild voor een nieuwe Pro Cee'd en nou ben ik hier en daar wat dingen aan het veranderen. Zo heb ik bijvoorbeeld een set alu pedalen en voetsteun geplaatst en nou ben ik nog opzoek naar een paar chrome ringen rond de tellers, is er iemand die misschien weet waar ik die kan bestellen? Of ben ik voor die dingen op de dealer aangewezen?
Laatste antwoord door Bingobeer, -
Dames, heren Op 29 januari geeft KiaMNL een mogelijkheid voor een testdrive met een SPLINTERNIEUWE SPORTAGE IV aan onze KiaClub. Testdriver 1 is MIKA KJELLD, lid van de KCG (Kia Contact Groep) We zijn op zoek naar een serieuze 2e testdriver met gevoel voor humor, skills w.b. schrijven e/o fotograferen. De voorkeur gaat uit naar actieve leden die zich hier ruim hebben laten zien. Het gaat om vrijdag de 29e januari. Aanwezig in Breukelen HQ 11:00 Testdrive Retour Breukelen 16:00 Eisen: auto heel houden, verslag maken (en dat mag best kritisch als het moet), leuke/kekke foto's en verhaal binnen 1 week plaatsen op ons forum. Wie-o-Wie Van de testdrive commissie : b…
-
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, weet er iemand hoe je de auto vergrendeling aan moet zetten, anti hijack, als je wegrijdt dat de auto op slot gaat? Ik heb een kia sportage 2005. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Sascha 1978, -
Ik ben van plan andere, betere vering te plaatsen onder mijn kia sportage 2 zodat ik niet iedere drempel voel. . Iemand ervaring mee??
Laatste antwoord door tbo, -
- 6 antwoorden
- 7,8k weergaven
Vanmorgen viel mijn radio ineens uit Nu vermoed ik een zekering Maar ik zou begod niet weten waar die zitten en welke het dan moet zijn Heeft iemand hier verstand van?
Laatste antwoord door Wimis on, -
Dag dag Picanto
door Gast Picantje1.2- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo iedereen, Na 4,5 jaar veel plezier van mijn Kia Picanto te hebben gehad gaat hij nu zijn bestaan elders voortzetten. Afgelopen zaterdag heb ik hem ingeruild voor een andere auto. Eerst wilde ik een Rio maar ik vind de 1.2 te sloom voor mijn pittige rijstijl. Ik had dat niet gedacht aangezien de 1.2 motor in mijn Picanto wel pit heeft en mee kan komen. Het verschil zal hem zitten in het gewicht van de auto denk ik waardoor ik diezelfde beleving niet in de 1.2 Rio kon vinden. Bovendien vond ik de stoelen een beetje "slapjes". Het is nu een 105PK Seat Ibiza Style (1.2 TSI Ecomotive) met Technic pakket geworden uit 6-2013. Op alle fronten ga ik er enorm op vo…
-
Egr sportage 1.7crdi
door Gev- 22 antwoorden
- 5,2k weergaven
Dag allemaal.. Weet iemand hoe krijg ik egr los? Heb boutjes los gemakt mar de kleep zit vast en krijg ik niet uit... Bedankt voor reacties..
Laatste antwoord door Gev, -
- 18 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hallo, Ik rij met een Kia Rio 1.2 van 2012. Enkele maanden geleden heb ik een kat aangereden met lichte schade aan mijn voorbumper tot gevolg (zie foto's hieronder). Ik heb bij de dealer prijs gevraagd om dit te laten maken/vervangen. Reparatie, indien mogelijk, zou een slordige 420€ (BTW in) kosten, vervanging van de bumper een 620€. Ik viel dus wel even van mijn stoel toen ik deze bedragen las. Hier mijn vragen dan. is het moeilijk om zelf te bumper te demonteren? Bestaan daar ergens handleidingen van? Vinden jullie de gevraagde bedragen normaal voor zulke reparatie/vervanging? zou dit kunnen gerepareerd worden zonder de bumper te demonteren? Alvast bedankt voor…
Laatste antwoord door Toshi, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Op mijn scherm van navigatie en achteruitrij camera staat REG. van regionale omroepen. Daar komt bij de staan TCM dit gaat ook weleens uit. Heb de handleiding erop nageslagen maar kan het antwoord niet vinden. Is er iemand op forum die mij het antwoord kan vertellen? Bij Voorbaat Dank.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 7 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste allen, Ik ging vandaag langs de lpg boer vanwege iets moeizaam starten op lpg. Op benzine geen probleem. De lpg boer constateerde een defect aan inlaatspruitstuk. Deze zuigt valse lucht door een defecte klep? Hij toonde dit door bij draaiende motor wat wd40 of remmenreiniger langs het spruiktstuk te spuiten en de motor sloeg vervolgens af. Trekt valse lucht was de boodschap.. dat valt niet onder de garantie van lpg installatie dus ik moet dit zelf regelen/bekostigen. De lpg monteur zei dat dit vaker een euvel is bij de Kia Sorento.. komt dit iemand bekend voor? En belangrijker, is een dergelijk spruiktstuk te reviseren, bijv. de klep vervangen, omdat een nieuw s…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 19 antwoorden
- 4,6k weergaven
Is het mogelijk om alleen het glas te vervangen? zitten een paar putjes in die niet weg te polijsten zijn.
Laatste antwoord door Toshi, -
- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
De venga nu enkele weken in bezit.Wordt voor 90 % gereden door mijn echtgenote. Rijdt aangenaam, voelt degelijk afgewerkt. Stop & go werkt vlot. Maar : Verbruik valt zwaar tegen, karretje is natuurlijk nog nieuw. Wordt vooral in stadscyclus gebruikt. 105.56 l liter op 1300 km .... 8.12 l / 100 km oftewel 1 op 12.31 !! uitvoering is een 1.4 benzine handgeschakeld. Ter vergelijking : peugeot 1.2 benz verbruikt gemiddeld 5.5 l / 100 km, ook stadsgebruik. Mijn bmw 320 D verbruikt in gemengd gebruik amper 4.6 op 100 km ... nog 1 nadeel, de armsteunen zijn niet bruikbaar wegens veel te hoog geplaatst.
Laatste antwoord door de jean, -
- 25 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hoi allen, voor diegene die het interesseert.. Ik ben net in het bezit van een achteruitrijcamera voor de Kia Sorento I, 2002-2006*. Deze is geschikt om in de plaats van de kentekenverlichting te plaatsen. Kentekenverlichting uitsparing zit erin verwerkt dus dat blijft behouden. Persoonlijk vind ik dit de mooiste versie van achteruitrijcamera aangezien die redelijk onopvallend is weggewerkt en je geen gaten voor bedrading hoeft te maken. (alternatief is de kentekenplaathouder met ingebouwde camera, ook een goede optie, maar iets minder praktisch met bedrading) * voor deze camera moet je natuurlijk wel beschikken over een audio navigatiesysteem met aansluiting, of TFT…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 38 antwoorden
- 13k weergaven
Dag allemaal, Ik heb van Kia voor de 2e keer nieuwe velgen gekregen en wederom oxidatie op de nieuwe velgen. Nu krijg ik de bekende optie tussen 3 alternatieven: Mat zwart, Hoogglans zwart, Hoogglans grijs Schijnen het probleem niet meer te hebben? Wie weet of dit überhaupt zo is? Goed, nu heb ik geen enkel idee welke velgen leuk zouden staan onder een witte rio. Ik weet het, het is heel erg persoonlijk maar wellicht zouden enkele die deze keuze al hebben gemaakt foto's kunnen delen zodat ik een indruk krijg welke keuzes ik kan maken. Hoop op wat inzendingen
-
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Wat kan ik verwachten van een Kia Rio 1.5 LS Ice Airco van 8/2004 160.000 km Het zou een vakantiekar voor mijn dochter kunnen zijn. Prijs is ca 1500. Waar op te letten ? Koets ziet er op foto's goed uit Vormgeving nogal gedateerd.. Jankt die motor (16V) ook omhoog tussen het schakelen, net zoals mijn SP2 vroeger ?
Laatste antwoord door bigwade, -
Slijtage achterbanden 1 2
door jemk187- 45 antwoorden
- 9,5k weergaven
Hallo, wij hebben 20-2 onze Cee`d SW van 2013 opgehaald bij de Kia Dealer. De auto had 57000 gelopen dus hebben ze gelijk een grote beurt gegeven. Hierbij zijn de voorbanden naar achter gezet en 2 nieuwe voorbanden geplaatst , reden was dat de achterbanden scheef waren afgesleten. Heeft iemand hier een verklaring voor? (bij de testrit hadden we aangegeven dat auto zowel naar links als rechts trok op de snelweg). Ook geeft de boordcomputer aan dat onderhoud nodig is na 8500 km of 178 dagen, het lijkt me dat dit pas met 15.000 km of een jaar is. Auto rijdt verder heerlijk.
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Aangezien ze per model op een verschillende plaats kunnen zitten : Wie weet er zo uit zijn/haar hoofd waar de thermostaat zit van een Kia Sorento EX 2.4 uit 2004? Google helpt me niet echt (of ik zoek verkeerd ).
Laatste antwoord door Sosofie, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Het lijkt,dat de auto ,na de eertste service beurt zuiniger is gaan rijden. de eertste 12 maanden was het 100km per 5,2 liter, Nu rijd hij 100 km per 5 liter De auto is net 14 maanden en heeft 13000 gereden. Wij zijn trouwens na een jaar nog super te vreden over deze auto
Laatste antwoord door oude, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hoi mede Kia eigenaren. Ik heb meerdere topics doorgelezen over vervanging van de slechte standaardspeakers. Nou ben ik bij de KIA dealer langsgeweest en die raadde mij, uiteraard, de upgradeset aan van KIA zelf. Dit betreffen BLAM speakers. Ik weet dat er goedkopere opties zijn maar de dealer kon een mooi prijsje regelen en natuurlijk de montage erbij. Mijn vraag is; levert dit werkelijk winst op i.c.m. de standaard radio of is die dan ook aan vervanging toe? Ik hoor graag jullie meningen en ervaringen!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Het gaat om een sportage III uit 2012. Voor het installeren van een automatische ramen module (zie foto) Wil ik weten welke de volgende draden zijn: constant v 12+ Deur sluiten (op slot) Raam dicht Deur open (van slot af) Bij voorbaat dank Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Laatste antwoord door gebrouw, -
- 19 antwoorden
- 6,6k weergaven
Heb nu sinds kort een licht piepgeluid rechts achter nadat mijn auto een grote beurt heeft gehad. dacht eerst van erg toevallig.. Garage heeft mijn handrem minder strak afgesteld maar aanlopend geluid is er nog steeds. Het is ook niet continu dat geluid alsof er een remblok aanloopt. De velg word wel warmer als de rest van de velgen. Nu word er gezegd remklauw loopt aan iemand hier een idee over wat te doen.
- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, Ik ben Vincent Ben net nieuw hier en weet nog niet hoe alles werkt. Ik heb mijn oude wagen bij de sloop moeten achterlaten. Nu heb ik een mooie eerste kia sorento gekocht met 109000 op de teller, nieuwe distributie, apk etc. Deze wagen bewust gekozen als trekker voor mijn caravan en de weinige km die hij gelopen heeft. Dit weekend weg geweest met de caravan, je voelt hem niet achter de auto., dus super. Wat me wel zorgen maakt is het verbruik 1 op 3 met de cruise op 90 km per uur. Mijn vraag: Is dit normaal, zie namelijk waardes van 1 op 6 a 7 wat ik acceptabel vind, en bij hogere snelheden of bergen 1 op 5 Verder solo 1 op 6.5 met 120 op de cruise. Wil …
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 3 antwoorden
- 4,5k weergaven
In het instructieboekje en in de Haynes Repair Manual kan ik de zekering die bij de aanstekersocket in de bagageruimte hoort niet vinden. Wie weet het? Grtz mark two
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
heb de rode bies doorgezet best wel mooi. moet nog de lijn doorzetten aan de onderzijde van de deur , wil de lijn van achter doorzetten op het portier maar had geen strip meer dus even bestellen en wachten tot het binnen is en dan afmaken.
Laatste antwoord door MauriceAlkmaar,