Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi, ik ben al erg lang op zoek naar de verschillen in de uitrustingsniveau's van de SP3. Ik rij een SP3 Sense+. Deze benaming bestaat in de NL-catalogus denk ik niet (ik vermoed dat BE en NL andere benamingen hebben (, maar of de uitrusting ook anders is weet ik dus niet). Kan iemand me zeggen hoe dat precies zit (of zelfs een linkje opgeven waa ik dat alles vinden en lezen kan?). Over de SP4 vind je uiteraard wel allalle infoes. Gmrbl!!... Grtz,
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
Wanneer ik mijn SP3 start begint de ene keer de audio met het laden en afspelen van de USB-stick en de andere keer met het radiostation, ongeacht welke keuze actief was bij het uitzetten van de auto. Is dit een bekend fenomeen? En kun je ergens een 'standaard' weergave/prioriteit instellen?
Laatste antwoord door jmo, -
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb sinds kort soms een vreemde storing. Onze cee'd sporty wagon start ineens slecht en heeft hierna het probleem dat bij ongeveer 3500 toeren in elke versnelling de motor lijkt te gaan shcudden. Ook wil hij niet echt doortrekken. Lijkt wel of hij geen vermogen heeft. Als je de koppeling ingetrapt hebt krijg je het toerental ook niet hoger dan 4000 toeren. Als ik de auto dan aan de kant zet. De motor af zet en de sleutel eruit haal en bierna start is de storing weg. Dan is dit weer weken weg. Ook het slechte starten en ineens is het er weer Iemand een idee. De garage dacht eerst aan een brandstoffilter maar dit klinkt mij gek. Dat is niet toerental gerelateerd en …
Laatste antwoord door bert-sandra, -
Belgische Niro
door Wimis on- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
De Belgische uitvoering van de Niro is daar: -Lounge -Fusion/Business Fusion (Lounge+) -Sense (Fusion+)
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoe kan ik het beste beschadingen van een deurpaneel weg werken
Laatste antwoord door xtra40, -
2Din Radio/CD
door frankydb- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
hallo ik heb de schema van de radio uit een sportage van 2009 maar waar komt dan de stekker voor de usb ,,,daar spreekt men niet van ???? iemand een idee bedankt ISO radio standaard ISO A-blok voeding ISO B-Blok speakers ISO C-blok CD-wisselaar, line-out, carkit, CAN-bus. De layout van de blokken is gezien vanaf de achterkant. Het zwarte blokje aan de zijkant is de borgclip. A-stekker A1 = telefoon mute/toerental pulse A2 = afstandsbediening/massa A3 = afstandsbediening A4 = oranje (geel), permanente 12V in A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets A7 = rood, geschakelde 12 V in A8 = zwart (bruin), massa B-stekker B1 =…
Laatste antwoord door foxnovo, -
- 8 antwoorden
- 2,6k weergaven
Heeft iemand toevallig al ervaring met een wireless charging pad inbouwen origineel al dan niet origineel? Ik zag dat het een optie is voor de facelift modellen, en als accessoire staat vermeld op de kia website. Ik ben hier benieuwd naar, gezien opladen via de built-in USB port heeeeeeeeel langzaam gaat (45min rijden = 10 procent). Dus, iemand ervaring?
-
- 11 antwoorden
- 3,8k weergaven
ik heb sinds pas een rio 2005 station en heb nu een kapot remlicht heb in het boekje gekeken hoe hij los moet ( er staat :haal de 2 schroeven los en trek de unit naar voren ) dit gedaan maar krijg hem met geen mogelijkheid los,volgens mij zit er nog een verstopte schroef of bout maar voordat ik hem kapot trek hoor ik graag van jullie hoe ik het wel moet doen. alvast hartelijk dank groet Hans
Laatste antwoord door Mclaren2016, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hi allemaal, De situatie: Ik rij een Kia Rio 1.2 uit 2014. Sinds een week of 2 hoor ik een snerpend bij het optrekken als ik wegrijd vanuit een stilstaande situatie (bijv. rood verkeerslicht) en ik merk dat de motor problemen heeft met starten. Eerste instantie denk ik aan de accu. De dealer heeft alles gechecked incl de accu, deze was goed. Tot vanochtend ik de auto wilde starten en ik alleen het snerpend geluid hoorde. Ik heb meteen de Kia wegenwacht gebeld en binnen 15 minuten stond een monteur v/d dealer voor mijn deur. Top service! Hij hoorde het geluid, de motor wilde niet starten en hij constateerde dat de startmotor het probleem was. Nou wil ik graag weten of j…
Laatste antwoord door KIO RIA, -
- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemorgen mensen, ik heb in mijn Kia Picanto uit 2014 parkeersensoren in de achterbumper gebouwd met een display op het dashbord. De bedrading wil ik aansluiten aan de bedrading van het achteruitrijlicht aan de achterzijde van de auto maar ik kom er niet goed achter welke draad ik moet hebben om aan te koppelen. Zowel links als rechts zitten er stekkers, echter als ik deze lostrek en dan het achteruitrijlicht via de versnellingspook inschakel blijft hij gewoon branden. Daarom dacht ik dat het niet bij één van deze stekkers kan zitten of zie ik soms iets over het hoofd. Enige hulp hierin zou welkom zijn. Grt, Willem
Laatste antwoord door WillemGerrit, -
- 6 antwoorden
- 6,7k weergaven
De stuurbekrachtiging van mijn Kia Sportage 2009, LX AUT valt weg wanneer de auto een poosje stil staat. Dit gebeurt vooral s’morgen als de motor koud is. Het maakt bij het blokken van de stuur om achteruit of vooruit te rijden een piepend en krassend geluid. Ik bezit een Kia Sportage bouwjaar 2009 LX AUT in Curacao. Bij het afreizen naar Nederland los ik de accu kabels en bij terug komst plaatst ik het weer aan en de auto rijd perfect. Laatst heb ik opgemerkt dat de stuur heel zwaar aanstuurt vooral s’morgens en als de auto een poos stil staat. Dan valt het maneuvreren met de stuur heel erg zwaar in het begin, daarna als de motor opgewarmd is heb je niet zo veel l…
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoi! Ben online aan het zoeken naar remschijven voor mijn Kia Rio 1,2 2014. Echter stuit ik op een heel groot prijsverschil. Bosh remschijven met een diameter van 256 voor 33 euro per stuk En de Bosh remschijven met een diameter van 280 kosten 80 euro per stuk Weet toevallig iemand wat de standaard maat is, én of het daadwerkelijk verschil maakt? Geen zorgen, monteer ze niet zelf.
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal. Heb een vraag hoe krijg je het voorpaneel van de radio-navigatie eraf. Hoe kun je dat het beste doen zonder het te beschadigen. Kia Rio 2016
Laatste antwoord door keeskloon, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
Het is me vaker opgevallen dat het bij mijn 2005 Sorento in het donker net lijkt alsof je je koplampen niet aan hebt staan. Toch branden ze wel degelijk. ( geen stads/parkeerlicht ) en staan ook voldoende naar beneden gericht. Is dat een min of meer bekend iets bij deze koplampen ( zitten ook vrij hoog in het voertuig ) of moet ik eens kritisch kijken naar de lampjes die er in zitten ? En het valt me op dat deze (kunststof?) koplampen een beetje verweerd zijn van krasjes. Kan dat oorzaak zijn, ik had gezien dat je die krasjes eraf kan poetsen met een heel licht schuurmiddel ? Of een combinatie van alles bij elkaar ( zou wel logisch zijn )
Laatste antwoord door spostma85, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik ben met trots bezitter van een kia rio 1.4vvtl bj2012 het is de super pack uitvoering. Nu zit er zo,n standaard auto radio in van kia ingebouwd. Mijn vraag is wat voor merk/type radio navigatie van kia zit er standaard in de kia rio super pack. Of zijn er alternatieven er voor ook zou ik graag met dab+ ontvangst willen hebben. Zaterdag nog in de kia ceed gt line uitvoering gereden de 3cilinder 1.0 120pk gereden en daar zat ook een kia navigatie met dab+ ingebouwd het merk/type is mij ook niet bekend graag zou ik hier meer info over willen weten. Alvast bedankt
panorama dak
door pasqual- 5 antwoorden
- 7,4k weergaven
vanaf van middag gaat de dak niet meer dicht hij gaat heel rustig dicht tot hij ongeveer op de helft is dan gaat hij weer open wat zou dat kunnen zijn is net of hij geen duw kracht heeft
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
weet iemand toevallig hoe je die in kleur gespoten kapje er af kan halen van de spiegel
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een Kia Cee'd uit 2009 en de originele radio vertoont de inmiddels bekende problemen met de toetsen die niet meer reageren. Omdat garantie etc verlopen zijn is het inbouwen van een nieuwe dan het beste idee. Maar ik begrijp de informatie die ik op het internet kon vinden toch niet helemaal: (1) Ik heb nu stuurwielbediening van de radio, heb ik dan nog een extra kit nodig zoals deze? http://www.navishop.nl/stuurbediening-kia-ceed-271179400-new-p-1788.html (2) bovenstaande site kan ook een merk-specifieke extra interface leveren, maar kan ik ergens vinden of de radio daarmee werkt... http://www.navishop.nl/kenwood-dpx5000bt-p-17498.html een plaatje van…
Laatste antwoord door alle_meije, -
Cruise control
door freekderks- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb een kia ceed uit 2007 gekocht, zonder cruise control. Is het mogelijk deze in het stuur in te bouwen? Ik heb gelezen dat het mogelijk is enkel de schakelaars op het stuur te vervangen door nieuwe met cruise control. De auto zou namelijk al geheel voorbereid zijn voor cruise control. Iemand ervaring?
Laatste antwoord door freekderks, -
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Ik heb een Cee'd 1.4 ISG Mind 2016 en deze heeft geen parkeer sensoren vooraan,de versie hoger heeft deze wel. Wat ik graag wil weten of de bedrading aanwezig is en het enkel het plaatsen van de sensoren en aansluiten is en is dit een dure grap ? Ik zou dit dan bij de dealer laten uitvoeren. Ik kan het daar ook vragen maar mss heeft er hier iemand ervaring mee ? Alvast bedankt.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wie o wie kan me helpen aan wielnaafkapjes voor de phantom velg?
- 5 antwoorden
- 6,8k weergaven
Zijn er mensen die ervaring hebben met het plaatsen van een haaienvin antenne op een kia sportage uit 2012. Is dit wel mogelijk? Zo ja hoe is t ontvangst? Welke werkt goed? Ik hoor graag jullie reacties tegemoet, Gr Ferry
Laatste antwoord door Kiaad, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste allemaal, Al 1,5 maand rijd ik met veel plezier in mijn nieuwe picanto colorline 1.2. Ik wil hem graag wat opleuken met een dubbel sieruitlaatstuk. Bij de dealer vragen ze er belachelijk veel voor en ben op zoek naar een alternatief die eenvoudig zelf te monteren is. Heb gezocht op het forum maar ik kon niks vinden speciaal voor de pica. Waar moet ik op letten in mijn zoektocht? hebben jullie een link naar een bepaald type dat past op de pica? Groetjes Miranda
Laatste antwoord door Kiaad, -
- 22 antwoorden
- 4,2k weergaven
Wie kan mij helpen aan de kleuren combinatie wat in de stekker zit van de spiegels, want ze werken niet meer, zekeringen zijn nog goed maar ze gaan niet meer dicht en verstellen niet meer
- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
beste Leden, De Kia Rio van mijn Collega / Vriendin maakt een luidruchtig brom / trillend geluid achter. echt zoon geluid dat er een spatlap tegen het wiel aanloopt. dat is niet het geval. zij zelf dacht aan een lekke uitlaat. zodra ik het gas loslaat of koppeling intrap en door laat Rollen in zijn vrij blijf het geluid aanwezig. de motor loopt wel verder goed en mooi. PS: het is wel boven een bepaalde snelheid dat die dat geluid maakt. toen ik 60 a 70 KMh mee reed tijdens de proefrit. tevens trok de auto naar rechts terwijl het stuur iets naar links stond bij Rechtuit rijden. dat heb ik kunnen verhelpen door hem met de Spandraad uit te lijnen. De speling uit de …
Laatste antwoord door danny87,