Kia Modellen
-
Snelweg rijden
door Mopa- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goedemorgen Heb me net aangemeld hier en meteen al een vraag. We hebben sinds 2 weken een Kia Rio uit 2000 een erg fijne auto om te rijden. Alleen op de snelweg geeft hij problemen en dat is dat hij niet op zen toeren komt.. Ik kan makkelijk de 140 halen alleen zodra ik terug moet schakelen dan begint het dan komt hij niet hoger als 100. Ik moet dan de auto aan de kant zetten en even aan en uit doen en dan is het probleem zo goed als verholpen tot dat het weer gebeurt. Heb een afspraak staan bij de kia dealer maar helaas pas de 20e. Iemand enig idee wat het kan zijn of wat we kunnen proberen
Laatste antwoord door Nieles, -
Wat valt er te verbeteren aan de Picanto 2017?
door Gast GreyGriffin- 9 antwoorden
- 5,2k weergaven
Kom maar op met jullie suggesties om Kia's kleinste nog net wat aantrekkelijker te maken Naar verwachting gaat Kia ons eind 2017 blij maken met een heel nieuwe Picanto. Onder de gebruikers van de Pica op dit forum leven vast een heleboel wensen en suggesties om de auto nog aantrekkelijker te maken. Wat vinden jullie dat er zou moeten veranderen of bijkomen, zowel van buiten als van binnen? Als we nu vast onze ideeën openbaren, kunnen de ontwerpers daar hopelijk wel iets mee beginnen. Of Kia Motors Nederland (KMN) meeleest en de wensenlijst doorgeeft richting Zuid-Korea zullen we niet weten, maar mijn gevoel is dat KMN af en toe wel eens een blik werpt op Kiaclub…
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hi allemaal, Ik heb een vraag of er mensen zijn die ook last hebben van wegvallende verbindingen tijdens het bellen met de fabrieksradio/carkit. Ik had zojuist namelijk dat ik helemaal niks hoorde en dat terwijl er 100% bereik was. Is er een firmware update nodig o.i.d.?
Laatste antwoord door kia_21, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik ben nieuw en heb de volgende vraag. Op de sloop heb ik xenon koplampen gekocht, en verwisseld voor de standaard lampen. Die xenon lampen zijn nu ingebouwd, maar werken niet. Heeft iemand een tip voor mij om dit probleem op te lossen?
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 9 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een automatisch dimmende binnenspiegel gekocht via het www. Volgens de verkoper gaat het om een originele Kia. Nu wil ik de spiegel aansluiten in mn nieuwe picanto. Normaal zou je alleen een plus en min aan hoeven sluiten (en bij sommige merken het achteruit signaal). Echter heb ik op de spiegel een soort aansluitstekkertje zitten met 5 pinnetjes, verdeeld over 2 rijen (4 boven en 1 onder). Als ik de onderste met 2 van de bovenste meet dan meet ik in beide gevallen weerstand. Als ik die 2 van boven onderling meet dan meet ik een gesloten circuit zonder weerstand. De overige 2 pinnetjes bovenin laten niets zien op de multimeter. Heeft iemand …
Laatste antwoord door Raadsveld, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hallo allen, Kan iemand van jullie mij vertellen waar ik een dakdrager voor een Rio LS uit 2003 Kan kopen? Ik heb al meerdere sites afgezocht en gemaild met verkopers maar niemand lijkt dakdragers aan te bieden voor dit type auto. Ik zou hier ontzettend mee geholpen zijn. Groeten Matthijs
Laatste antwoord door Freaky, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
ik heb vorig jaar een picanto met navigatie erin gekocht maar nu wil ik me versterker er weer in zetten maar moet nog een stekker hebben en dweet iemand hoe ik aan die rca stekker van een pionneer f8430bt kan komen
Laatste antwoord door kiajeroen, -
Vervroegde KIA Venga 1.6 1 2
door Petri- 43 antwoorden
- 9k weergaven
Hallo mijn nieuwe Kia Venga 1.6 SuperPack Navigatie Sand Track met Bruin half lederen bekleding en met high gloss beige dashboard is al geleverd dat was een verrassing. De auto was voor eind februarie besteld.(dit was een leuk begin van het nieuwe jaar). Heb hem nu al in bezit schitterende auto ook de binnenkant is mooi afgewerkt. Heb een paar fotos gemaakt.
-
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste mensen, ik heb een Kia Picanto bouwjaar 2008 Benzine 1.0 Nu is geval dat de auto onder het rijde op de snelweg op eens geen gas meer kon geven eb de auto langzaam stil is gevallen naast de snelweg. Nu heb ik al aantal dingen gecontroleerd de moter krijgt vonken van de bougies. Ik heb alles los gehaald nu blijkt dat de injectoren geen benzine spuit. ik heb de benzine leiding al los gehad en gestart deze geeft wel benzine na de injectoren. Ik heb met spanningzoeker bekijken en er staat stroom op 1 van de contact punten na elke van de injectoren. Ik heb er een uitleeskast aan gehangen, deze vind geen fout meldingen. Zou iemand mij enige idee kunnen geven wat…
Laatste antwoord door PowerCeed, -
Telefoonhouder
door Stevie- 15 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ik wil een telefoonhouder voor mijn Nexus 5 in de Rio, zodat mijn telefoon als navigatieunit kan dienen (doei Tomtom, hoi Waze). Anyway, ik heb goede oplossingen gezien van Brodit, alleen vroeg ik me af of het niet nog beter kon. Ik vind het een beetje stom om een ventilatieunit er voor op te offeren, gezien je de blaasrichting niet meer echt kan sturen met zo'n proclip erop. Jullie suggesties?!
Laatste antwoord door Sandra DB, -
En toen dacht Pica, doe het zelf maar...
door Gast Picantje1.2- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Nog nooit heeft mijn Picanto mij in de steek gelaten. Altijd kon ik op hem bouwen, tot vandaag. Motor draait niet meer rond, start niet meer. Lampjes dashboard branden wel, deuren gaan ook nog op slot. Gelukkig Kia Wegenhulp Basis, dus meteen gebeld. Komen straks starthulp geven. Meer doen ze niet. Dan moet ik zelf maar naar de garage dinsdag (mocht hij dan wel weer starten uiteraard). Vrolijk pasen zal mijn Pica hebben gedacht
-
- 9 antwoorden
- 10,4k weergaven
Goedemiddag, Ik ben nieuw op dit forum. Na lang verschillende merken gereden te hebben wil ik dit keer een Kia gaan rijden. Ik ga morgen een Kia Rio 1.2 CVVT Super Pack van 2012 bekijken. Ik vraag mij af of jullie mij op weg kunnen helpen met een aantal punten waar ik op moet letten bij de bezichtiging? Alvast bedankt! Gr, Mokertje
Laatste antwoord door Paul65, -
- 5 antwoorden
- 4,8k weergaven
Een vraagje , gisteren reed ik voor het eerst met een aanhanger met onze Cee`d Sw 2013 en als ik links richting aangaf begon achter bij het knipperlicht iets te piepen. Heeft iemand hier ervaring mee? Aangezien we er straks met de caravan mee op vakantie moeten zal ik die er ook maar binnenkort achterhangen om te kijken waar dit vandaan komt. Mvgr. Jef
Laatste antwoord door Smart, -
Welke is mooier ? " oud " vs nieuw
door Gast Timo0103- 21 antwoorden
- 5,7k weergaven
Mijn keus staat vast, de 3e generatie blijft het mooist in balans. Wat vinden jullie ?
Laatste antwoord door bigwade, -
S100 neemt geen Dashcam beeld op. niet op SD kaart
door Gast AdRo- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik heb een Dashcam aangeschaft in de veronderstelling dat ik de beelden op kon nemen op een SD kaart. Leek mij leuk voor de vakantie naar Noorwegen. Camera aangesloten en een perfect beeld bij het menu Car DVD. Ik kan daar alle instellingen doen en maken. De camera doet het dus perfect. Ik kan het beeld echter niet wegschrijven op de SD kaart. ook al staan de instellingen goed. Is dit wel mogelijk ? Ik kan wel terugkijken via replay. Het lijkt erop dat ik de verkeerde source in de C074 heb aangesloten. Echter had ik maar één mogelijkheid. Het blauwe stekkertje paste maar in één bus. En de camera werkt ook, dus dat moet goed zijn. Wie heeft erva…
-
Ik ben niet te spreken over de Garantie van KIA , ik heb een kia sportage nieuw gekocht bij kia Almere in 2012 , na bijna 2 jaar deed de handrem het niet meer , moest schoon gemaakt worden , 100 euro moest ik betalen geen garantie. deurrubber versleten , geen garantie instap schade zeggen zij. Nu verf van de buitenspiegels af ,van rondom 6 cm , sorry meneer geen garantie kom t volgens kia door steenslag , dat is onzin bij inslag van een steentje gaat nooit je hele lak er af , dus ik ga nu naar de rechter toe, voor mijn nooit meer een KIA. Leuk dat je jullie gelijk het topic op slot doen . kan je niet tegen de waarheid , en ja ik ben naar een andere dealer g…
Laatste antwoord door Smart, -
- 17 antwoorden
- 3,4k weergaven
Na bijna twee jaar toch besloten iets anders te gaan rijden. De gt was een prima auto maar ik wil toch weer wat meer pk's en koppel. Daarom ga ik terug naar mijn oude liefde de Opel astra opc alleen nu het j model. Ik zal in de toekomst zeker mee blijven lezen. Hier een paar foto's van de opc. Gr Arjan. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
goede avond wie weet welk bestand ik moet gebruiken om op mijn radio/nav van mijn rio uit 2015 is er een zonder cd speler. heb een keer een usb stick gebruikt van een leverancier en daar kwam een foto op het scherm alleen heb ik deze stick leeg gemaakt zonder eerst te kijken welk bestand het was dom dom dom. maar het moet kunnen en ook een film kijken , maar omdat ik geen cd speler heb vraag ik mij af hoe ik een film over moet zetten op een stick die dan kan afspelen op de radio/usb aansluiting. met vriendelijke groet john
Laatste antwoord door kia_21, -
- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, De Witson camera heb ik in het 3e remlicht geplaatst. Centraal in het remlicht is de camera met wat fraiswerk netjes in het midden te plaatsen zonder dat de lamphouder in tweeen hoeft te gaan. Belangrijk is wel dat eerst op de buitenzijde de juiste plaats met een boorgaatje wordt gemarkeerd en dat later loodrecht op het `glas` het 16,5 mm gat wordt geboord of geslepen en op de juiste diepte wordt `uitgeruimd`. De kabel is vanuit de panelen in en boven de kofferruimte naar boven in de klep te leiden waarbij de rubber tuile tussen carosserie en klep losgewipt moet worden. De tuile ruim met talkpoeder/babypoeder van binnen glad maken om de stekkers etc er do…
Laatste antwoord door mijn eerste kia, -
Vervangen wielbout vooras
door Gast Teluy- 6 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo, bij een van de wielbouten van de vooras is de schroefdraad kapot. Nu kun je de bout vervangen (eruit persen en nieuwe erin persen) maar ik weet niet of en hoe ik de naaf eraf krijg. Heeft iemand al eens de wielnaaf eraf gehaald en/of vervangen? En waar moet ik dan rekening mee houden en wat eventueel vernieuwen? Voorlopig rijd ik dus met 4 moeren ipv 5 op het linkervoorwiel dus ik hoop snel op een handige tip.
Laatste antwoord door Colke, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb er nog geen noodzaak toe maar uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me iets af : Als je een nokkenas tandwiel van de nokkenas afneemt die maar op 1 manier op de nokkenas past ( met een spie in een sleuf op nippel door een gaatje ) en dat nokkenas tandwiel heeft (fabrieks)markeringen voor de juiste timing, kun je dan dat geheel gewoon losnemen ( hele nokkenas eruit ) en weer terugplaatsen en weer op de (fabrieks)markering afstellen zonder bijzondere problemen ? Of is de boel dan ontregelt en moet het uitgemeten worden ? Dat is onduidelijk in YouTube filmjes ( kennelijk omdat het een vanzelfsprekend iets is ) en zelfs de Haynes manual zegt er niet in detail iets…
Laatste antwoord door ArjanS, -
Je leeftijd? 1 2
door Cerba- 40 antwoorden
- 7,5k weergaven
Hoi allemaal, in een ander topic lees ik over de Picanto in verband met ouden van dagen.... Ik wil het er in dat topic (audio) niet verder op ingaan maar het maakte me wel nieuwsgierig. Waar iemand anders het een wagentje voor ouden van dagen noemt, noemen we het hier juist een yuppenkarretje. Zelf ben ik 54 en word nog steeds blij als ik naar mijn Picantootje kijk. De mijne is wit met oranje stoelen , maar in het zwart 'zie' ik er toch jonge knullen in rijden... toch? Nee? Voor welke leeftijdsgroep zie jij de Picanto? Hoe oud ben jij?
Laatste antwoord door HenkM, -
- 16 antwoorden
- 13,3k weergaven
Hier misschien nog een mooi setje LEDS, wellicht iets te groot maar wilde het toch met jullie delen de prijs is lachwekkend: €2,19 en is verkrijgbaar in 6 kleuren! Warm white - White - Purple - Red - Blue - Yellow Linkie: http://dx.com/p/t10-ba9s-festoon-4w-200lm-24-x-smd-5050-led-white-light-car-reading-light-panel-light-12v-284651#.UthSgvTuKQ8 Voor velen een bekende site, als dit voor jou niet het geval is zal je gewoon eens rond moeten snuffelen en je hebt er naast je Kia Rio een verslaving bij
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Dag Allen, Ik ben op zoek naar een hoedenplank voor mijn Kia Picanto uit 2006. Heeft iemand nog tips waar ik kan kijken? of heeft er iemand eentje over? Omgeving Gooi en Vechtstreek. Hoeft geen nieuwe te zijn. Met vriendelijke groet, Nico
Laatste antwoord door Jordan, -
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Dag Allen, Ik heb vandaag in mijn auto een andere autoradio ingebouwd. Ik heb een Caliber RMD 231BT ingebouwd, maar ik kom er niet helemaal uit. De radio werkt uitstekend, mooi geluid ook. Ik heb alleen het probleem dat als ik mijn auto start dat mijn radio niet automatisch aan gaat. Dat zou ik graag wel willen. Weet iemand hoe ik dat kan instellen? Als ik het contact uitzet gaat wel mijn radio gewoon uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Groet, Nico
Laatste antwoord door nicotjo1,