Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 5,1k weergaven
Dag KIA leden, Betref airco vraag voor de Sportage 2-06. Bestaat er een mogelijkheid om niet steeds de airco te hoeven uitschakelen? Ik vind het niet nodeig en altijd prettig om de airco aan te hebben, daarom zou ik graag willen dat deze standaard uit staat. Want altijd de airco uit zetten na het starten verveeld. Wie weet voor mij de oplossing. Al vals heel vriendelijk bedankt, R@oul
Laatste antwoord door Frans, -
- 0 antwoorden
- 3,9k weergaven
wat is ongeveer het normale olieverbruik van een kia pro ceed bouwjaar 2010 met een 1.4 16v motor
Laatste antwoord door kawagekmichel, -
- 5 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, ik ben zonet de eigenaar geworden van een Kia Cerato, 1.5 16v, 2005. Ik wil graag een tweedehands trekhaak plaatsen, nu vroeg ik af welke ik moet zoeken. Ik heb er één gevonden afkomstig van een Kia Rio uit 2001. Enig idee of deze zou passen op mijn wagen? Zijn er nog trekhaken van andere automerken die eventueel zouden passen? Bedankt alvast!
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Op dit forum kom ik wel eens de term "stuurgedrag" tegen als minpuntje van de Picanto, zonder omschrijving wat er nu bedoeld wordt. Zelf heb ik in mijn Picanto 1.2 uit 2013 erg veel hinder van vaag stuurgedrag bij rechtuit rijden. Je blijft continue aan het corrigeren. Erg vervelend op lange ritten i.v.m. RSI klachten. Bij mijn vorige Picanto uit 2007 had ik dat niet. Ik kan van het soort bekrachtiging niets vinden in de specificaties maar weet dat steeds meer auto's een elektrische bekrachtiging hebben i.p.v hydraulisch vanwege de brandstofbesparing. Zou het daardoor kunnen komen? En is het dan op te lossen door een software update waar ik wel eens wat over gelez…
Laatste antwoord door marcelvdwoude1970, -
- 0 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik heb een Rio uit december 2006. De automaat cvvt 1.6 versie. Vandaag deed de verlichting het opeens niet meer van de Pook. Ik heb zo even gekeken, maar kon niet een plekkie vinden om de kap open te klikken. Iemand enig idee hoe ik het lampje kan vervangen? Je ziet het gelukkig in je dashboard in welke versnelling hij staat, maar toch is het fijner als hij weer brand.
Laatste antwoord door M. Canbolat, -
Rio met spierballen
door emway- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik mis nog 515 pk's
- 16 antwoorden
- 5k weergaven
Beste leden, Afgelopen Augustus aanrijding gehad met mijn Kia Rio 2009 Sedan. Auto had gelukkig geen motorische schade behalve een kapotte hogedrukleiding van de stuurbekrachtiging. Nou, sinds de auto hersteld is gebruikt ie veel meer benzine. Ik was vanochtend wezen tanken bij de BP. De tank was nog net op reserve en heb er 15euro ingegooid en tank stond bijna op de helft. Van mijn huis uit naar het werk is ongeveer 32Km. Nu aangekomen op het werk staat de tank bijna op een kwart. Kan toch niet zo zijn dat een auto voor 32Km bijna een hele kwart tank verbruikt??? Auto is een 1.6L en heeft geen CVVT motor welke ik me heb laten vertellen dat zo'n motor heel zuinig is? …
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Mede kia - gebruikers. Hoort er bij de KIA rio een kap op het blok of niet? Heb de auto 2e hands gekocht maar vind het er apart uit zien zo...
Laatste antwoord door Jordan, -
- 46 antwoorden
- 13,9k weergaven
Ik ben sinds juni 2014 bezig met een probleem aan mijn auto. December 2013 heb ik een nieuwe Kia Picanto 1.0 comfort gekocht. Als ik overschakel dan hoor je een "klonk" (meestal 2x) en voel je net of dat er speling op de aandrijfassen zit. Auto is voor dit probleem bij de dealer geweest, monteur zei toen ook dat er al meer waren met dit probleem en dat ze hierbij ook al een versnellingsbak en koppeling vervangen hadden, helaas zonder resultaat. Afspraak ingepland, waarbij er een monteur van Kia Nederland aanwezig zou zijn. Auto opgehaald, en er werd verteld dat het probleem minder was, maar niet weg. Ze deden er verder niks mee, en verschuilde zich naar mijn idee ac…
Laatste antwoord door PicoKia, -
- 15 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hoi, 4 oktober heb ik de nieuwe Kia picanto 1.0 CVVT Businessline 2014 opgehaald paar dagen later hoor ik steeds een tik of krak bij het optrekken van de pico 7 oktober maar even naar de garage gegaan 2 monteurs laten horen wat ik hoor is bij het optrekken het kantelen van de motor yzer op yzer of iets wat langs mekaar schuift het advies was dan ook om rustig op te trekken. Ik was een beetje verbaast wat ik hoorde lijkt normaal maar is het dat ook?. Nu moet ik heel langzaam weg rijden op het geluid niet te horen. Dus dat betekend voor mij dat als ik normaal optrek ik steeds een krak of tik moet horen of ik kies ervoor om heel langzaam op te trekken. Ik heb…
Laatste antwoord door PicoKia, -
- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Het is me opgevallen dat de laatste week de radio-ontvangst een stuk slechter is geworden in Eindhoven. Ik heb sinds die week ook Xenon in mijn auto maar die lijkt verder niet te storen. Buiten Eindhoven heb ik gewoon ontvangst en hoor ik geen storing. Een week geleden heb ik ook de antenne er even af gehad voor de wasstraat maar dat heb ik al zo vaak gedaan. Antenne versterker overleden? Toch de Xenon?
Laatste antwoord door Paul65, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo iemand ervaring met dit alarm komt van het forum.sportage lijkt me goed hopelijk iemand die iets weet mvg .... niemand?????
Laatste antwoord door frankydb, -
- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Wie kan mij zeggen wat de maximale maat is als je normaal 245 65 17 heb..
Laatste antwoord door emway, -
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Vraagje, Is het normaal dat wanneer de ruitenwissers in de modus "Auto" staan dat deze automatisch 1x op en neer gaan bij het starten? Ik vind dit persoonlijk zeer vervelend omdat wanneer het niet geregend heeft, dit enkel de voorruit vuil maakt en vieze strepen trekt... Kan dit vermeden worden zonder deze telkens uit "Auto" te hoeven zetten voor het starten? Thanks
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Eerste indruk, rijdt fantastisch ! Ziet er fantastisch uit! Een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn he! Grts Ps; fotos volgen nog tis donker buiten ondertussen!
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 17 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo Sinds een paar dagen een picanto! Heel fijn! Alleen n paar vraagjes, lpg tanken gaat erg langzaam en er gaat maar 20 liter in de gastank. Mij werd gezegd dat er 400 km mee gereden kon worden, 27 liter getankt kon worden, maar 237 km mee gereden op 20 liter lpg. Is dit normaal? En olie bijvullen; in t boekje staat per 1000 km 1 liter bijvullen. Is dit niet wat erg veel?
-
Beste mensen; vandaag afscheid genomen na 5 1/2 jaar van mijn sportage. Met weemoed. Had meer pk en gewicht nodig i.v.m. zwaardere caravan. Inruilprijs voor Sportage ligt hoog. Zeer gewild wagentje, aldus de garage waar ik mijn andere auto gekocht heb. 5 1/2 jaar probleemloos gereden na het oplossen van de stuurproblemen. Heb nog 4 winterbanden A merk 16 inch, goed profiel en dakdragers in de aanbieding. Iedereen nog veel veilige km gewenst.
-
Picanto 2015 startmotor draait niet rond
door Gast vugt48- 8 antwoorden
- 6,5k weergaven
Heb een Picanto 7-2015 1.0 STARTMOTOR draait niet rond wanneer ik de sleutel omdraai na dit een paar keer opnieuw tedoen , start hij wel. Ben bij dealer geweest, uitgelezen, maar kunnen geen fout ontdekken Soms start hij in 1 keer ???
Laatste antwoord door betominice, -
Ook zo'n hekel aan de groene mos raamlijsten ?
door Gast Timo0103- 4 antwoorden
- 6,3k weergaven
Vind het zelf altijd zo lelijk als die raamrubbers/lijsten groen worden. Dit is bijzonder makkelijk schoon te maken en bijzonder makkelijk te doen. Klus moeilijkheidsindex: 1 ( ofwel, kind kan de was doen ) Onze Duitse collega's van Sportage Driver leggen precies uit hoe je eenvoudig de lijsten verwijderd. https://www.youtube.com/watch?v=BpC7AvOteWM
Laatste antwoord door bigwade, -
- 17 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo iedereen, Rij al ruim vijf jaar met veel plezier een pro cee'd gereden, maar wil een 2e hands venga 1.6 cvvt gaan aanschaffen. Zijn er dingen waarop ik moet letten? Groet, Kiaantje.
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Beste allemaal, Net als zovelen voor mij hier op het forum zit ik in twijfel over het aanschaffen van een navi/multimediasysteem voor in mijn Kia Rio (bouwjaar 2012). Op het forum heb ik al diverse verhalen over zowel de Witson en de Pioneer Avic serie gelezen. Sommige zijn al iets gedateerd. Vandaar mijn interesse naar de bevindingen van jullie systemen? Kunnen jullie directe voor en/ -of nadelen noemen van deze systemen? Mijn situatie nu: Kia Rio bouwjaar 2012 met standaard radio icm startknop. Ik begreep in het geval van de Witson dat ik geen inbouwframe nodig heb? Wanneer ik voor een pioneer zou gaan, waar scoor ik dan goedkoop zo'n inbouw…
Laatste antwoord door Sandra DB, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Over een paar maanden gaan wij voor het eerst met de Pico naar Frankrijk. Ik ben in bezit van de Kia wegenwachtkaart. Heeft iemand hier al eens gebruik van moeten maken/ervaring mee in het buitenland?
- 15 antwoorden
- 7k weergaven
Net bij een dealer een Sportage X-clusive van november 2011 gekocht. 37.500 km op de teller. Volgens de dealer heeft de auto over precies 1 jaar een grote onderhoudsbeurt nodig. Ik rijd ongeveer 10.000 km per jaar. Telt, ook vanwege de garantie, een periode van 12 maanden of het aantal gereden kilometers om het moment van onderhoud te bepalen?
-
Nieuwe remschijven en blokken voor en achter
door Gast Timo0103- 7 antwoorden
- 3,9k weergaven
Vandaag nieuwe Remschijven aan de voor en achterzijde vervangen. Vooral achter was noodzakelijk, zaten aardig wat groeven in en de blokken waren over het algemeen ook niet meer wat het wezen moet. Dus alles maar vervangen. Klusje is erg eenvoudig maar let even op een 2 tal dingen. Probeer voordat je er aan begint een slagschroevendraaier in je bezit te hebben omdat de borgschroefjes van de schijven nogal vast kunnen zitten. Met deze schroevendraaier gaan ze met subtiele tikjes gewoon los. Verder zijn het 4 boutjes die je los draait aan de voorzijde om de klauw en houder er in zijn geheel af te halen. ( 20 min per kant ). Achter eigenlijk hetzelfde verhaal maar 1 b…
-
Is er iemand die weet of je Igo Primo navigatie ook in een Picanto kan gebruiken
Laatste antwoord door Flipper,