Kia Modellen
-
hallo ik rij met een sp3 van 2015 1.7 crdi world cup iemand al ervaring met tuning , zo ja welke motor ? ben ook van plan maar twijfel in verband de garantie? iemand iets?
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
hallo, heeft een 2.4 EX 2003 vergrendeling op afstandsbediening? zo ja, is daar een kastje of klapsleutel voor te krijgen? bedankt
Laatste antwoord door spostma85, -
beschermen velgen
door oude- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heren/dames, Heb indertijd iets gelezen over het beschermen van je lichtmetalen velgen tegen stoeprand schade. Heb lang gezocht op het forum maar kan het niet terugvinden. Wil iemand mij svp even helpen , weet dat google je vriend is, maar kan het toch niet vinden. Was iets met een rand in je velg. Bijvoorbaat heel veel dank.
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi allemaal. Is het mogelijk om zonder problemen de standaard km teller (cluster) te vervangen door die van de Rio Desgin edition uit 2012/2013? Ik ben benieuwd of dit kan aangezien ik er eentje op de kop kan tikken. Mvg
Laatste antwoord door Birrkoff, -
ruitenwissers
door Marillion- 11 antwoorden
- 5,4k weergaven
Haĺlo, ik ben op zoek naar nieuwe ruitenwissers en kwamde volgende site tegen:http://t.mister-auto.nl/fl/ruitenwissers/kia-cee-d-stationwagen-ed-1-4-cvvt-90pk_v4851_g298.html. Heeft iemand ervaring met deze site (mister-auto) en ervaring met de Bolk ruitenwissers. Deze zijn per set 13euro excl verzenden.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Ik zit met een half-defecte electrische schakelaar van de bestuurderstoel die niet meer vooruit of achteruit wil of de voorzijde omhoog. De rugleuning en achterzijde omhoog werkt nog wel. Liever had ik gehad dat die stoel gewoon mechanisch verstelbaar was, maar goed het is electrisch...en defect. Een universeel garage wist te melden dat het alleen het electrische schakelaartje was maar dat dat dingetje 160 euro moest kosten En 250 euro incl arbeidsloon. Dat lijkt me wat extreem voor een lullig electrisch schakelaartje. Ik had al wel een verzoek gedaan aan van die sites van demontagebedrijven maar die hebben die dingen kennelijk ook niet liggen of willen ze waarsc…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Verkoop SP4 eerste weekend UK 1500 stuks, had ik persoonlijk niet verwacht. Op foto's vind ik de auto nou ja niet echt fraai (behalve dan op foto's van BW, stink stink) dus wat hier op het forum al gezegd is in levende lijve ga je voor de bijl dus. grtz
Laatste antwoord door Smart, -
nieuwe Venga
door SZURI- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik ben al een aantal jaren Kia rijder mijn eerste was een Kia Rio, toen heb ik een Kia Venga gekocht, daarna weer een Kia Venga en nu als het goed gaat met leveren komt mijn 3de Kia venga in maart binnen. Geweldige auto met veel pit, rijd automaat maar dat is met de pk niet te merken. Vind de nieuwe navigatie erg mooi, en nooit geen koude handen of kont meer (HAHAHA). Ik hoop dat ik met deze ook weer mooie en veilige kilometers kan rijden als met me andere 4 Kia's.
-
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ben benieuwd of er mensen zijn die mooie wieldoppen gevonden hebben voor 15 inch velgen van een Kia Rio III (UB). Het liefst wieldoppen die je met de wielmoeren kunt vastzetten. Graag foto's als jullie er gemonteerd hebben
-
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hoi allen, Tijdens de laatste oliewissel kwam ik erachter dat er al aardig wat roest op mijn carterpan zit. Het zou zonde zijn als de olie eruit komt. Vinden jullie dat dit prima te behandelen is met wat roestomvormer en tectyl, of kan ik beter een nieuwe/gebruikte carterpan halen? Groet, Sander
Laatste antwoord door spostma85, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo mijn rio 1.2 heeft bijna een grote onderhoudsbeurt nodig en vraag me af wat de kosten ongeveer zijn
-
- 8 antwoorden
- 8,3k weergaven
In onze Picanto uit 2013 zit een bluetooth radio waardoor ik dacht handsfree te kunnen bellen. Er zit echter geen stuurwielbediening op waardoor het niet lukt om te "pairen" met een telefoon. Ik moet de naam van de telefoon opnoemen maar dat begrijpt dat ding niet omdat de microfoon vermoed ik ook ontbreekt (waar zou die moeten zitten?). Kun je een stuurwielbediening (en microfoon) achteraf inbouwen?
Laatste antwoord door dj-johan, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goede dag, Ik wil mij xenon verlichting in mijn kia sportage uit 2011 inbouwen laten. Vraag: wie heeft er ervaring met bedrijven die betrouwbaar zijn. Midden Nederland, Randstad, binnen zeg 100 km van Utrecht.
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik ben zopas de gelukkige eigenaar van mijn nieuwe Cee'd 1.4 ISG Mind en de eerste indruk is zéér positief echter wil het handsfree bellen mijn contacten niet zien. Hij herkent en paired probleemloos met mijn OpX smartphone,maar mijn contacten worden niet weergegeven. Iemand een oplossing hiervoor ?
Laatste antwoord door ludoke, -
Sportage 2016 in het wild bekeken
door Gast Timo0103- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Vandaag eens rustig de nieuwe Sportage 2016 bekeken. Prachtig ding maar eigenlijk vindt ik het een grote facelift van het " huidige " model. Lijnen zijn nagenoeg hetzelfde en het interieur is flink anders. Voor mij ook geen reden om hem in te ruilen. Rij nu eigenlijk met een HP+ versie en dat rijdt super. Bij het nieuwe model komen we ter vergelijking dan ook uit bij het " top " model van 60000 euro en dat is natuurlijk belachelijk. Zit namelijk 20000 euro slurptaks op deze auto en maakt hem meteen onaantrekkelijk. De diesels die daaronder komen zijn niet vooruit te branden dus..... helaas. De volgende gaat waarschijnlijk een Mercedes worden, alleen die Kia…
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Mede SP3 bestuurders, Hebben jullie soms ook last van vervelende piepjes en kraakjes op bepaalde plaatsen? Ik word helemaal gek van een kraakje in de passagiersdeur en vind het maar niet. De armsteun maakt soms ook een vervelend geluid (zeker wanneer er een passagier ook hiervan gebruikt maakt [emoji16] ) Iemand tips en tricks??? Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 22 antwoorden
- 6,2k weergaven
Beste Mede-Kia-rijders Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een Kia Rio 1.5 LS uit 2004. Op de teller staat 135.000 Km. De auto is tot 99.000 km meerdere malen onderhouden door een Kia garage. Zelf totaal geen verstand van auto's dus kan zelf niks zien in en onder een auto. Na een beetje zoekwerk op internet ben ik te weten gekomen welke aandachtspunten deze auto heeft. Over de volgende punten maak ik mij een beetje zorgen en zou ik graag tips krijgen wat jullie zouden doen: 1 Koppeling slijt snel door slechte kwaliteit drukgroep (1.5 motor) 2 Distrubutieriem bij 75.000 ipv 90.000 (1.5 motor) 3 Achterschokbrekers slechte kwaliteit Punt 1: …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Goedemiddag, ik ben op zoek naar een handleiding/manuel van de nieuwe Kia Cee'd GT-line 2015. Wij hebben deze vorige week gekocht en hij wordt binnenkort geleverd. Het zou leuk zijn als ik me al een beetje in de auto kan verdiepen ( navigatie en audio enz ) Wie kan mij hieraan helpen? Groeten, Jo
Laatste antwoord door Jo_s, -
Kennismaking SP4 1 2
door bigwade- 28 antwoorden
- 5,2k weergaven
Effe lezen http://www.kiaclub.nl/topic/18729-testdrive-sportage-type-4-cq-sportage-iv/#entry176599 En DAAR reageren. Aanvragen via dit topic worden niet meegenomen.
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Even afgezien van het "klonk-bonk" probleem met schakelen... Die volg ik nog even. Een tijdje terug: Een raar geluid rechts-achter in m'n geliefde gehaktstaaf. Ik dacht aan een vast zittende handrem, want er sleet wel iets aan, en dat werd afwisselend minder en meer bij het bedienen van de handrem. De garagist ontdekte echter niets bijzonders. En toch dat geluid. *ggggs - ggggs - ggggs* Ik weer terug. Samen eens een testritje gemaakt. Bleek het het wiellager te zijn. Aangezien deze niet los door Kia worden geleverd, moest dit met naaf, ofzo (technische kennis van auto's is minimaal) Kosten: €365,-, enkel voor de onderdelen! *slik* Gelukkig is de pica nie…
Laatste antwoord door mien-moeke, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Weet iemand de prijs van een grote beurt? Ik lees bij kia 127 euro voor een paar bougies??? Wat kan ik verwachten?
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 7 antwoorden
- 6,8k weergaven
De aanjager van mijn Sportage is er spontaan mee gestopt. Vanmorgen deed hij het nog, vanmiddag niet meer. Ook als ik de knop voorruitontwaseming indruk hoor ik niks blazen. Heeft iemand enig idee? Er zit een digitaal display voor de airco in, weet niet of dat dat verschil maakt. b.v.d. Beatrix
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Ben van plan om mijn koplampen (halogeen) te vervangen, nu mijn vraag heeft iemand ervaring met Led-verlichting ? Van xenon verlichting heb ik al wat info maar ben benieuwd naar Led? Iemand ervaring? Grts kialo
Laatste antwoord door Paul65, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb een kia picanto uit 2012 met de standaard radio. tot voor kort gebruikte ik een ipod met een ouderwetse 30 pins aansluiting met de speciale kabel. dit werkte goed en de ipod was te bedienen via de radio. Nu heb ik een nieuwe ipod met de nieuwe lightning aansluiting. deze krijg ik niet aan de gang op mijn radio, terwijl ik op het forum lees dat dit met de standaard apple usb kabel zou moeten lukken. Ik heb dit geprobeerd in een kia rio die ook de standaard radio aan boord heeft en zelfs 3 maanden ouder is als mijn picanto, hierin werkt de nieuwe ipod vlekkeloos. Ik ben bij mijn dealer langs geweest en deze kon mij niet helpen. Is er misschien een fimware update v…
Laatste antwoord door Mako97,