Kia Modellen
-
- 34 antwoorden
- 17,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik merk de laatste dagen dat mijn Cee'd 1.6 gdi pluspack (september 2012) een licht fluitend geluid maakt in de 6e versnelling zo rond de 110 km/uur. Volgens mij is het de versnellingsbak want het geluid verdwijnt als ik bij deze snelheid de koppeling intrap. Is dat bij jullie ook zo, of is dit iets waar de dealer naar moet kijken?
Laatste antwoord door Paul65, -
gloeibougies
door rafsch- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
wie kan mij vertellen waar bij de soul van 2009 de gloeibougies zich bevinden desnoods met een foto als het kan alvast bedankt
Laatste antwoord door rafsch, -
Welkom in het accessoires-topic. De afgelopen maanden hebben wij, fanatieke Rio rijders, veel accessoires gevonden op het internet en in dit topic geplaatst. Heel veel lees- (bestel-)plezier! Hierbij een overzicht van alles wat er tot nu toe gevonden is: Deze lijst wordt zo goed mogelijk bijgehouden en links worden gecontroleerd. (soms worden links automatisch ingekort op dit forum. Dit zorgt ervoor dat sommige links niet te openen zijn hoewel ze wel bestaan) Laatste update: 03.08.2012 Algemene onderdelen: http://www.ebay.nl/s...1.c0.m270.l1313 Accessoires-sites: http://hi-motors.com/ http://www.superichmotors.com/ http://www.kiaaccessorystore.com/ http://www.ca…
Laatste antwoord door Baggio, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hay allen, Rij nu ondertussen al een 6tal maanden met de ceed sw en ben deze wat aan het opleuken. Velgen zijn besteld en in het verlof ga ik hem ook volledig wrappen. (Mijn beroep) . Na het zien van de ceed gt line was ik direct verkocht aan de bumpers . De vraag hierbij ; iemand die weet pf de mogelijkheid er is om de gtline bumpers te monteren op mijn ceed sw van 2014 ? Grts nic De twijfelkleuren gloss bright blue of deep candy red .
Laatste antwoord door sportwagowner, -
Afscheid Rio 1 2
door Jordan- 37 antwoorden
- 4,6k weergaven
Vandaag afscheid van de Rio genomen. Na 4 jaar en 211.000 km met veel plezier in de Rio gereden te hebben was het vandaag toch tijd voor verandering. Na veel speuren, wikken en wegen is het uiteindelijk geen Kia geworden. De nieuwe aanwinst is een Audi A4 Avant met een 2.0 TFSI motor met 180 PK, lederen bekleding en nog een hele hoop zooi. Het is altijd een droom geweest om een Audi te rijden en die is nu uitgekomen. Maar ik ga jullie niet verlaten. Ik vind dit forum veel te leuk om te blijven volgen. Ook zal ik nog regelmatig helpen en advies geven waar gevraagd. En wellicht dat er in de toekomst weer een Kia komt. De Rio was mijn eerste Kia en is me zeer goed bev…
Laatste antwoord door bigwade, -
Benzinetank
door Thomasje- 23 antwoorden
- 8k weergaven
1 maand geleden heb ik een nieuwe kia picanto comfort pack gekocht. Deze zou moeten beschikken over een benzinetank van 35L. De tank was bijna leeg (lampje ging aan), en ik kon nog ongeveer 55 km rijden toen en 3 streepjes op de boordcomputer kwamen (---). Bij tanken ging er maar met moeite 27 liter in!? Hoe kan dat! dat is 8 liter minder. Met een verbruik van 5,5/100km (wat de boordcomputer aangeeft.. zou ik toch nog een dikke 100 km kunnen rijden normaal gesproken? Ik snap dat er ook iets als reservetank bestaat maar ik lees overal dat mensen soms wel 35 ook echt kunnen tanken! Is er iets mis in mijn tank?
Laatste antwoord door alexander, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Zeer waarschijnlijk een kapotte zuigerveer/cylinder. Graag rondom Dongen-Tilburg- Eindhoven
Laatste antwoord door x882001, -
Even een vraag het uitlijnen van de pica is die ook inbegrepen bij de 7j garantie?
-
- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Heb sinds gisteren brandend motormanagementlampje en uilezen geeft Foutcode P0133. Iemand ervaring/gerichte tips ?
Laatste antwoord door x882001, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
De verlichting in de raamschakelaar rechts doet het niet meer ook de verlichting de slotschakelaar doet het niet . Nu wil ik de hele unit even uit de deur halen om te kijken of er soms een draadje los zit , maar hoe krijg ik die los? Het zal wel een klik systeem zijn maar als iemand het al gedaan heeft weet ik waar ik moet beginnen bij voorbaat dank
-
Kaart update actie 1 2
door Paul65- 38 antwoorden
- 9,4k weergaven
Zojuist een mailtje gehad van Kia met een aanbieding voor kaartupdates. Ik kan voor 149 euro 6x een kaartupdate krijgen. Op zich redelijk maar dan moet ik de auto wel 6 jaar houden. Dat zou uniek zijn voor mij Meestal 1 a 2 jaar vanwege mijn kilometrage (en de kriebels). Deze kaartupdate is over te dragen aan de volgende eigenaar. Nu ben ik niet de eerste eigenaar en heeft de vorige misschien ook al zo'n abonnement afgesloten. Hoe kom ik daar nu achter? Misschien kan ik ook beter een enkele update kopen. Iemand een idee wat daar de kosten van zijn? Verder is het de vraag of het de moeite ook echt wel waard is. Volgens mijn gegevens is de nieuwste kaart van 2013. Mijn…
Laatste antwoord door Paul65, -
aanhaaalmoment
door johnmarlou- 5 antwoorden
- 4k weergaven
beste kia vrienden,ik heb een vraag over het aanhaalmoment van de kia venga LM velgen wie kan mij vertellen hoeveel newton meter of kg het aanhaalmoment is van de kia venga aluminium 17 inch velgen alvast bedankt gr john
Laatste antwoord door HenkM, -
- 15 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo mensen, ja jullie lezen het goed. Ik ben redelijk klar met mijn Rio en op zoek naar wat anders. Dus mijn vraag wat zal mijn Rio nog opleveren op dit moment. Ik zal ff opgeven wat ik heb hieronder. Kia Rio Superpack 1.2cvvt (05-2013) 46800km. Deep Blue Metallic (evt los te koop phantom 17") Achteruitrijcamera Xenon Navigatie met laatste maps Geen schade. Alle beuren volgens onderhoudsschema gehad. Ben erg benieuwd wat jullie denken. Groeten Niels
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 20 antwoorden
- 4,8k weergaven
Beste kia sportage rijder ik heb de rechterkant van de matten set gevonden in Almere buiten.. bij de stofzuiger machine.. de matten zijn zo goed als nieuw... heb deze apart gelegen... richardboutkan@msn.com vriendelijke groet, richard boutkan. .
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraag sinds 2 weken hebben we een kia sportage1.6tgdi first edition nu vraag ik me af welke radio zit daarin Heb de boekjes doorgenomen maar zie daar niks staan. Graag jullie hulp vriendelijke groeten Jeroen
- 2 antwoorden
- 5,4k weergaven
Hallo, Wie kan mij vertellen hoe ik een afstandsbediening in moe bouwen Ik heb dit al vaker gedaan maar als ik deze in bouw gaan de deuren na 3 sec weer dicht Ik snap niet hoe dit werkt. ik weet dat deze massa gestuurd is maar hoe sluit ik die aan Kan ik de kabels in de deur gebruiken of moet dit ergens anders Zie foto’s en schema: Centrale deurvergrendeling: http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/8917-centrale-deurvergrendeling-met-vw-look-klapsleutels/ Schema: http://www.cargoods.nl/technische-informatie/2-inbouwschema-centrale-vergrendeling/ Kabels in de deur: Bruin, Zwart, grijs, blauw model: Picanto 2014 5 deurs
Laatste antwoord door JerryR, -
- 33 antwoorden
- 6k weergaven
hallo ja morgen is d-day mag terug in de sportage rijden ,,, mijn vorige was een sportage , rij nu in een ceed een primma wagen maar ik mis mijn sportage je zit letterlijk op de grond in de ceed lol en je moet voor alles opletten ,,,, drempels , afboordingen langs de parking ,,,,, maar morgen is dat probleem gedaan ho ho ho groeten aan iedereen en prettige feesten zal foto posten morgen ps aja weet iemand een handige site voor accessoires voor de sportage heb wel niet de nieuwe sportage gekozen ,,zag deze niet graag is iets persoonlijks he
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Onze Kia Rio krijgt dit jaar zijn eerste grote onderhoudsbeurt, hij is van bouwjaar 2012. Op de site kan nergens (meer) de prijzen vinden van de onderhoudsbeurten, weet iemand wat de kosten hiervan ongeveer zijn?
-
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Wegens het niet werken van mijn middelste licht besloot ik vandaag mijn interieur lichten te vervangen door nieuwe led lichten. Alles ging goed bij vervanging maar de voorgeven defecte licht unit deed het nog steeds niet ( de nieuwe leds deden het behalve desbetreffende ook goed).htoen ben ik mijn zekeringen gaan controleren maar vond niets defect, maar toen ik dan mijn achterklep wou open deed hij het niet meer als ook geen enkele van de andere binnen lichten werkte nog en de afstandsbediening die deed het ook niet meer, Hopelijk kunnen jullie me wegwijs helpen , want alles al weer zoals voorheen gezet en visueel is er geen enkele defecte zekering . Pfffff Gr remotele…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Warmteboost
door Toeteraar- 12 antwoorden
- 3,3k weergaven
Beste collega Sportage-rijders, Ik rijdt niet zo vaak korte stukjes, maar vanmorgen moest ik her en der wat boodschappen doen. Daarbij viel me op dat als de auto een paar minuten stil had gestaan, er na vertrek de eerste minuten ontzettend warme lucht de auto in geblazen wordt. Dit terwijl de ingestelde temperatuur gewoon 20 graden was. Is dit een bekend fenomeen?
Laatste antwoord door Smart, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo Gisteren dacht ik even snel een extra 12V aansluiting te maken in de achterzijde van de middenarmsteun, zodat de kinderen hun tablet op kunnen laden. De 2 schroeven in de steun losgemaakt en ik dacht dat dan de binnenbrak los zou komen. Echter de hele midden tunnel komt dan los. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze verder los moet maken? Ik krijg het niet voor elkaar en ben bang dat ik anders alles losbreek. Ik kon op het forum niks terug vinden, vandaar mijn vraag. Gr. Marco
Laatste antwoord door Marco1977, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste collega's, Kan iemand mij op weg helpen.. Ik zou graag apps downloaden van de google play store op mijn autoradiosysteem van witson ( android 4.4.4 kitkat ), maar ik krijg steeds deze melding (zie schermafbeelding). Wat moet ik doen om dit te laten werken? Zou er mij ook iemand kunnen uitleggen hoe ik de laatste nieuwe update van het systeem 4.4.4 erop zet?
-
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal Heeft er iemand een verwarmd stuurwiel in de sportage geplaatst achteraf deze zijn te koop op ebay mijn dealer laat weten dat de world editon niet voorzien is (bedrading,voeding) om zo'n stuurwiel te plaatsen graag een reactie
Laatste antwoord door Wimis on, -
Einde Venga ? 1 2 3
door williebuis- 70 antwoorden
- 14,8k weergaven
Is het waar dat de venga in 2016 verdwijnt ?
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
De kilometerteller van mijn 2,5 diesel is er mee gestopt nadat ik over een verkeersdrempel ben gereden. De wijzer gaf nog even een klein zwiepertje, maar is er nu definitief mee gestopt. Wat kan dit zijn en hoe los ik het op?
Laatste antwoord door bigwade,