Kia Modellen
-
- 21 antwoorden
- 37,4k weergaven
Nou, hij heeft de eerste kleine beurt gehad Niets te melden! Daarnaast is mijn voorbumper gerepareerd want die had ik over een stoepje heengeschaaft Binnenkort gaat er weer flink wat uren gewassen, gedroogd, gekleid, gepolisht en gewaxt worden! Kijk nu al uit naar het resultaat.
Laatste antwoord door RioTom, -
- 21 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste mede forumgebruikers, Ik heb sinds een week een S100 navigatiesysteem in mijn Kia Rio gebouwd. Nu heb ik het volgende probleem: Het geluid dat via de USB wordt afgespeeld, doet het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Tevens werkt de stem van het navigatieprogramma dan ook niet dan wel. (gelijk met USB). Een een enkele keer werkte de stuurwielbediening voor volgende track niet. De rest werkt allemaal goed. Na heb ik iets gelezen over het niet goed schakelen van de MCU?? En zou een update qua software moeten doen? Ik ben nogal een leek hierin en zou graag weten hoe ik dit probleem kan oplossen. Heb nu de volgende gegevens uit het systeem ge…
Laatste antwoord door john-52, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste kia fans. Heb nu mijn picanto ingeruild voor een Rio 1,3 van 2005 (sedan)maar ik heb een probleem. Nadat ik een radio had ingebouwd deed ineens het dashboardverlichting het niet meer. Dus ik radio eruit gehaald maar nog geen verlichting. Kijk dat er een lampje doorbrand oke maar allemaal tegelijk!!!! Maar goed zou je gelijk denken aan een zekering. Dus ik in het boekje kijken geven ze niet aan waar of welke zekering ik moet nakijken. Wie kan mij helpen welke het is. Alle verlichting doet het namelijk. Wie o wie? Alvast bedankt groeten Ron
-
- 16 antwoorden
- 3,9k weergaven
Kan iemand mij vertellen welke zekering van de ISG is? Ik heb hem er uit laten halen ooit een keer maar ik word niet wijzer van de handleiding helaas
Laatste antwoord door Jordan, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Dan nog maar een vraag, aangezien ik er niet uit kom met mijn spiegel die ik te laag vind zitten, zodat ik niet alles zie van rechts. Is het mogelijk dat de stoel nog lager komt dan dat hij versteld kan worden? Al is het maar een paar cm, zodat ik onder mijn spiegel door kan kijken. Of mijn spiegel verhoog op één of andere manier. Hoor graag van jullie.
Laatste antwoord door Slammer, -
- 7 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb gisteren naar alle tevredenheid een proefrit gemaakt in een KIA Sportage 2012 (dat is toch volgens mij een Sportage 3) Nu ben ik gewend bij mijn huidige auto dat ik de rugleuning van de achterbank in een aantal standen kan zetten. Van heel rechtop tot half liggend. Dat is heel handig als we een lange reis maken en de kinderen willen even slapen. Dat lukte me bij de Sportage echter niet. Volgens de specificaties moet het echter wel kunnen..... Doe ik iets niet goed of kan het echt niet?
Laatste antwoord door frankydb, -
- 12 antwoorden
- 7,7k weergaven
Net een nieuwe picanto gekocht en nu al last van schouders, rug en nek. Volgens de fysio is de zitting te kort. Weet iemand hier iets voor, behalve nieuwe stoel of volledige stoel aan laten passen? Is er iets op de markt, wat de zitting verlengd of zo? Baal enorm en kan zo niet vol van mijn stoere bakkie genieten.
Laatste antwoord door Paul65, -
Dashboardkastje
door vinni- 24 antwoorden
- 4,3k weergaven
Beste rijders heeft iemand een idee waarom het dashboard lampje in het kastje aan is als deze dicht is en als je hem opent is deze uit
-
- 16 antwoorden
- 5,5k weergaven
Wie heeft ervaring met de aangeboden lakbescherming (€200,=) wanneer je een nieuwe Rio aanschaft? Ben van plan om een witte te kopen dus geen metalic. De meningen zijn verdeeld en ik heb zelf geen ervaring . Wie wel? Is het echt zo goed of kan je die 200 euro beter besparen en de auto in de gewone autowas zetten af en toe? Je mag de auto daarna ook niet meer poetsen etc hoorde ik? Ik vraag mij af hoelang zoiets nee gaat en wat je wel en juist niet moet doen ook in de wasstraat etc etc? Wie heeft hier kennis van en wil deze delen? Alvast bedankt!
-
- 7 antwoorden
- 4,9k weergaven
Hey allemaal, Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Kia Rio 1.2 CVVT Superpack (mond vol, zeg...). Nog niet alle functies van de auto zijn me duidelijk. De voornaamste: de verlichting gebruiken in de [AUTO] stand. Gisteravond ging-ie namelijk niet automatisch uit, ook niet nadat ik de motor uitschakelde. Weet iemand de oplossing?
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 14 antwoorden
- 3,2k weergaven
hallo, Sinds kort heb ik een Kia Cee'd sporty wagon uit 2010 de exc uitvoering, helemaal super, met een parrot telefoonsysteem. als ik mijn satnav app 'Kaarten' ( lumia 830, windows mobile 10) aanzet synchroniseert het toestel met de Parrot, en spreek de satnav app Kaarten via de geluidsinstallatie. is wel wat dof maar prima. als de muziek speelt en de satnav Kaarten aanwijzigingen geeft, gaat het geluid uit en 'spreekt' de satnav app. ECHTER ... het geluid is dan zo zacht dat we de aanwijzigingen helemaal niet kunnen horen, laat staan verstaan waar kan ik dit geluid (voor)instellen ? - op de telefoon - staat al op zijn hardst ! - op de Parrot ? weet n…
-
- 5 antwoorden
- 6,1k weergaven
Wie weet (ivm privacy uitleen auto) hoe je je lijsten in je navi zoals de laatste bestemmingen kunt wissen zonder je Navi tegelijk terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? Het staat nl niet in de handleiding.. deze heb ik al geraadpleegd. In de navi zelf lom ik niet verder. Ik vraag mij af wanneer je je navi bijv nr fabrieksinstellingen terug zet, of je dan bijv ook je (software) updates kwijt bent die er ooit eens zijn ingezet door de dealer? Ik heb de vraag al eens gesteld maar er is nog geen oplossing gepost. Bedankt voor de tip/oplossing alvast Betreft de fabrieksnavi van LG - Kia Ceed 2010
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Stiekem lees ik hier nog wel eens mee. Ruim twee jaar geleden nam ik afscheid van mijn Sportage 3 ten gunste van een Volvo XC60. De reden was dat we van 2 (Volbvo V70 en Sportage) naar 1 auto gingen en de Volvo veiligheid en het vermogen van een XC60 wel waarderen (we reden al jaren Volvo). De auto die ik kocht was een iets overjarig model waar fors korting op werd gegeven. De Volvo is ons uitstekend bevallen. We hebben er nu 60000 km opzitten en er zijn nog geen problemen geweest afgezien van een software probleempje met de radio. De auto is met zijn 240 pk aanzienlijk sneller (pittiger) dan mijn Sportage was en dat maakt dat we ons er prettiger en veiliger in voelen va…
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
carens 2 2005
door rlulofs- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo allemaal. ik heb een carens 1.6 uit 2005 nu heb ik de koppeling vervangen en wou de versnellingsbak olie weer vullen alleen kan ik de vul plug niet vinden. Weet iemand die te zitten. heb een foto bijgevoegd van de versnellingsbak ik ik er onder heb zitten. Alvast vriendelijk bedankt. mvg ronny
Laatste antwoord door rlulofs, -
Hallo rijders we hebben de sportage binnen(foto's volgen).nu kwam ik er achter dat op de bovenkant van de achter portieren ook weer roest plekjes komen
Laatste antwoord door Riooo, -
Welke banden onder RIO 1 2
door Maotan- 26 antwoorden
- 8,5k weergaven
Ben aan nieuwe voor (zomer)banden. toe. Kia heeft er Hankook banden onder zitten. Voor een paar tientjes meer kan je Michelin energy saver banden onder zetten. Naar mijn weten is Michelin gewoon een zeer goede band eigenlijk rij ik al mijn hele leven met Michelins zeer goede prijs/kwaliteit en comfort. Iemand ervaringen ermee of met ander fabrikaat banden. Verder vraag ik mij al of je wel snelheidcat. H nodig hebt, (tot 210 km) klasse T beduidend goedkoper gaat tot 190, vraag mij zowie zo af of met de diesel wel boven de 150 komt.
Laatste antwoord door dynamic33, -
Brede banden
door Slammer- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Weet iemand wat de maximale bandenmaat is voor mijn velg? De standaard velg onder de picanto velg uit 2016. Zie foto Er zitten nu fietsbandjes ;-( onder, nl 165/60/14
Laatste antwoord door Vfrood, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo weet er iemand nog wat tips en tricks voor een kip ceed sw uit 2016
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
Heb mijn picanto weer in een nieuw jasje gestoken voor het nieuwe jaar Wat vinden jullie ?
Laatste antwoord door Dennis1810, -
- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allen. Mijn Rio ls uit 2002 loopt niet lekker stationair. Koud goed maar na even beroerd. Gok rond de 6-700 toeren met trillend stuur en als ik verbruikers als grootlicht en achterruitverwarming er bij aan doe nog wat beroerder. Rijden gaat heerlijk als een zonnetje maar af en toe met stoppen nijgt de auto af te slaan. Ik heb verschillende soorten injectorcleaner gebruikt. Brandstof pomp gereinigd. brandstof filter vervangen. luchtmassameter vervangen (2015) Stationair regelaar vervangen. Vacuümslangen nagekeken/ vervangen. lambda sonde doorgemeten. Leek goed 0.5-0.9VOLT. bougies en kabels vervangen. Klopsensor vervangen. Ik heb werkelijk geen idee…
Laatste antwoord door ludoke, -
- 7 antwoorden
- 5k weergaven
Mijn sportage 2.0 uit 2006 met clima heeft een probleem waar ik de vinger nog niet op kan leggen. Ik heb problemen met de verwarming. Deze wil vooral bij langere ritten koud worden. Clima is niet ingeschakeld en staat ingesteld rond de 20 graden. In eerste instantie voel je de verwarming normaal warm worden. Na verloop van tijd voel je de temperatuur van uitstromende lucht dan zakken. Vooral bij bij buitentemperaturen rond de 10 -15 graden is dat goed merkbaar. Het voelt dan frisjes in de auto. Wat er zoal gebeurd is: Thermostaat vervangen. Systeem uitgelezen - geen fouten. Kachelpaneel uitgewisseld. Motoren op kachelhuis optisch gecontroleerd. Lijken te werke…
Laatste antwoord door Jordan, -
Deurpaneel los
door der Rudi- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
In de afgelopen 5,5 jaar is het me driemaal overkomen: een loszittend deurpaneel aan de bestuurderskant. De eerste keer wist ik niet wat me overkwam: ik kon mijn deur niet meer openmaken. Ik ben toen via de passagierskant uit kunnen stappen. Ik snapte niet wat er aan de hand was en kon ook niet zien wat ervoor zorgde dat de deur klemde. Ben toen naar de dealer gereden en hij wist al snel wat het was. Het deurpaneel zit met een soort klempluggen vast in het plaatstaal van de deur. Als er een paar van die klemmetjes losraken dan komt het hele paneel ietsje los te zitten waardoor als je dan de deur probeert open te maken het paneel klem komt te zitten tegen de deurstijl w…
Laatste antwoord door xtra40, -
Inhoud verwijderd
door vinni- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste rijders .na een tijd de ceed gereden te hebben nu weer tijd voor de sportage 2011 .nog 1 weekje en dan volgen de foto's blijblijblij
Laatste antwoord door der Rudi, -
Condens in achterlampen 1 2
door Hellen- 46 antwoorden
- 14,8k weergaven
Zoals de titel al aangeeft heb ik condens in de achterlampen en volgens mij hoort deze daar niet...iemand daar bekent mee? De eerste keer dat ik het zag was het vlak na een wasbeurt, maar goed je gaat er toch vanuit dat je auto waterdicht is. Morgen maar even langs de dealer voor advies of kan ik iets anders doen?
Laatste antwoord door xtra40, -
Parkeerlicht
door Axisissi_NL- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal. Ik heb net mijn H4 lampen vervangen in de koplamp ,,, ging tot mijn verbazing heel makkelijk daarna ff checken natuurlijk en toen zag ik dat m,n parkeerlicht links het niet deed,ik denk dan vervang ik m meteen even . Maar hier komt het mooie , ik krijg hem er niet uit Misschien dat een van jullie het weet ? want het staat dus niet in het boekje
Laatste antwoord door Axisissi_NL,