Kia Modellen
-
Rugleuning
door jemk187- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Zijn er meer mensen die last hebben van een "knak" in de rugleuning? Regelmatig horen we een knak of klik in de rugleuning net alsof er 2 stukken plastic over elkaar schuiven. Dit hadden we ook bij de berijders kant maar daar is de hele leuning al vervangen ivm een defecte lendensteun.
Laatste antwoord door jemk187, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste Kiaclub, sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een ceed uit 2007. leuk wagentje, in de executive uitvoering. vooral de stereo is echt bijzonder ver boven mijn verwachting. maar nu heb ik een klein probleempje. als ik mijn auto uit zet, en de sleutel uit het contact haal, dan gaat de interieur verlichting niet aan. volgens mij was dit eerst niet, want ik zat echt te kloten om mijn spullen te pakken zo in het donker. de interieur verlichting zelf werkt verder perfect. reageert op alle deuren en knoppen, op de afstandsbediening, staat goed ingesteld. alleen gaat hij dus niet aan als ik mijn sleutel eruit haal. zeer irritant moet ik zeggen! iemand enig idee hi…
Laatste antwoord door stoli, -
- 8 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik heb nu nog raamslingers in mijn picanto uit 2015. Echter zou ik voorin wel elektrische ruitbediening willen monteren. Ik kan via de autodemontage 2 ruitmechanismes en 2 kabelbomen in de deur krijgen. Nu wil ik echter mijn deurpanelen niet vervangen voor de versie met originele ruitbediening. Dan heb ik namelijk loze schakelaars voor de achterportieren en spiegels . Ik wil 2 universele schakelaars gebruiken. Daarom zoek ik een stroomloopschema van de ruitbediening. Hiermee zie ik dan hoe het geschakeld is Alvast bedankt Caddy
Laatste antwoord door Caddy, -
Rolgeluid banden
door ludoke- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Ik heb op mijn Cee'd 1.4 van 2016 Michelin Primacy 3 banden liggen in de maat 205 en 16". Deze worden gezien als de stilste banden maar ik vind ze veel rumoer maken afhankelijk van de ondergrond ,wat ergens normaal is maar vooral op kleine klinkers maken ze een rot herrie. Als ik met de Fiat Doblo van het werk over deze klinkers rij scheelt het enorm in geluid. Nog iemand die dit ondervindt met deze Michelins? De bandendruk is zoals hij van de dealer geleverd is geweest en heb 1200 km gereden.
Laatste antwoord door Paul65, -
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo allemaal! Ik ben hier nieuw en vandaag mijn eerste topic m.b.t. mijn Kia Rio uit 2015. Al even loop ik met het idee om een radio/navigatie in te (laten) bouwen in mijn Kia. Ben al veel aan het zoeken en kom veel op het internet tegen. Mijn vraag aan jullie; "Hebben jullie ervaring met het inbouwen van radio/navigatie en zo ja welk systeem en waar heb je deze aangeschaft". Tot op heden kom ik steeds uit op de volgende items; http://www.inbouwnavigatie.com/kia-navigatie/navigatie-kia-rio-dvd-carkit-android-444-quadcore-16gb http://www.inbouwnavigatie.com/kia-navigatie/navigatie-kia-rio--dvd--bluetooth-carkit--hd--wifi http://www.inbouwnavigatie.com/kia-nav…
-
Hallo allemaal, Gisteren eindelijk m'n Sportage opgehaald..Helemaal geweldig..Op 1 ding na.. de claxon.. OMG.. wat een D-R-A-M-A. Een scheet van een mug klinkt nog harder. Met zo'n auto kun je toch niet voor de dag komen met zo'n claxon.. Ook al gebruik je een claxon niet vaak, hij moet wel in verhouding zijn met de auto. Is er iets mis met de mijne, of klinken ze allemaal zo? Verder istie geweldig hoor
Laatste antwoord door Die lange, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb al de interieurverlichting vervangen voor led verlichting. Nu wil ook graag de lampjes van de cockpit vervangen, echter voor ik het dashboard demonteer, kan iemand mij misschien vertellen welke fittingmaat er is ingebouwd, zoals T5, T4 of T3? Mvgr Abarat.
Laatste antwoord door Abarat, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Gezocht achterbank of gedeelte van het zit gedeelte. Kleur zwart / grijs ziet foto bijlage Cee'd 2010
Laatste antwoord door michiel1960, -
- 1 antwoord
- 4,5k weergaven
Heeft er misschien iemand een schema van de centrale deur vergrendeling van een carens 2 bj 2005 wie kan mij eraan helpen mvg ronny
Laatste antwoord door Toon1952, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, ik wil graag een aftermarket midden armsteun monteren op een model uit 2013. Wie heeft ervaring met aftermarket armsteunen? Is het goed stevig te bevestigen? Heeft misschien iemand foto's?
Laatste antwoord door Axisissi_NL, -
benzine meter / brandstof verbruik
door Gast scorpion- 8 antwoorden
- 4k weergaven
hallo vandaag getankt op me boordcomputer stond nog 208 km ging maar 25 liter in dan staat die vol en kan ik 650 km rijden (geef die aan op de boordcomputer ) nu komt het als ik naar me werk rij op een volle tank dan gaat me brandstof meter na 75 km op drie kwart staan me boordcomputer zeg dat ik 100 km op 5 liter rij dat houd dus in dat ik ongeveer 4 liter brandstof kwijt ben op de heen reis en terug stond die op de helft meer dan 30 liter krijg ik d`r ook niet in snap d`r niks van hopelijk dat iemand mijn kan vertellen wat dit is mvg michel
Laatste antwoord door SRB010, -
Spatlappen
door Emeref- 13 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Ik kon geen goede plaatjes vinden van een Sportage 3 met spatlappen. Toch maar gekocht. Bij dichstbijzijnde KIA dealer in duitsland: totaal slechts E44,=. (Schmutzfaengersatz H = 3wf46ad200 + Schmutzfaengersatz V = 3wf46ac000) Zelf gemonteerd: Stelt werkelijk helemaal niets voor: 10 minuten totaal. Ik vindt het esthetisch wel kunnen (zie foto). Doel wordt gehaald: Auto blijft veel schoner. Ook maar meteen de Antislip-bak gekocht E 40,= voor in de kofferbak. (Schalenmatte 3w122ade00)(die met de opstaande randen) Werkt perfect. Kan ik iedereen aanraden. Er schuift werkelijk niets meer. Groet van Emeref
A-stijl loshalen
door Birrkoff- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben wat aan het klussen geslagen in de Rio maar ik zit met een probleem. Ik wil graag de A-stijl aan de bestuurderskant loshalen. dat lukt an zich wel maar er zit een soort van een uitschuifbare plug aan zowel het frame als aan het plastic. Dit geval is met geen mogelijkheid los te krijgen (zonder over te gaan op het grove geschut en dat is de zaak doorknippen). Iemand een idee?
Laatste antwoord door Marconus, -
- 1 antwoord
- 4,8k weergaven
Weet iemand in hoeverre we met de Sorento keyless entry/ smart key systemen gevoelig zijn voor deze inbraak/diefstal van onze Sorento ? http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/94918/tests-uncover-major-security-risk-to-keyless-cars De KIA Optima staat alvast in de lijst ! Het gaat hier over de keyless entry versie, deze waarbij je in de nabijheid van de deur of kofferdeksel deze kunt openen zonder op de afstandsbediening te moeten drukken. Ook voor het wegrijden blijft deze afstandsbediening gewoon ergens bij je. De auto wordt met een start/stop knop bediend, de sleutel en/of afstandsbediening hoeft nergens speciaal te worden neergelegd of in gesto…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 9 antwoorden
- 7,8k weergaven
Beste forumleden, Ik zou graag even gebruik maken van jullie expertise om te komen tot de bron van mijn probleem. Type: Sorento 1, 2006, 3.5v6 km.: 165.000 Wat constateer ik: - zoemend geluid bij gas loslaten - piepen en weerstand bij insturen - korte weerstand (geen bok) bij wegrijden Wat is al gecontroleerd/gedaan: - zekering 13 van de tussenbak eruit gehaald. Probleem is weg, behalve de korte weerstand bij wegrijden. - banden profiel voor en achter max. 0,5 mm verschil. (vorige banden ook geen verschil voor en achter) - olie tussenbak is onlangs vervangen. - multiriem is onlangs nog nagespannen en is niet versleten. - stuurbekrachtigingsolie is op pijl, po…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 8 antwoorden
- 5,1k weergaven
Weet iemand wat er aan de hand is als dat ISG A tje oranje oplicht tijdens het rijden ?
Laatste antwoord door Maotan, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik was even bij brezan geweest voor een lampje en heb meteen voor een lakstift gekeken maar die blijkt dus niet leverbaar via Motip ,,,,,,heel raar. Kleurnummer op de sticker in de deur vonden we ook wel een beetje summier er staat alleen LM bij kleur ,uiteindelijk hadden we wel het nr gevonden maar er blijkt alleen maar een spuitbus leverbaar en daar heb ik niks aan Heeft een van jullie een adresje waar ik makkelijk aan een stift kan komen ???
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
even een linkje naar youtube over de kia cee"d
Laatste antwoord door Axisissi_NL, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
mijn 12V. plug (sigarettenaansteker aansluiting of hoe iemand het wilt noemen) in de picanto heeft een los contact en ik wil deze graag vervangen. iemand er al ervaring mee of je deze eruit kunt trekken met ietwat kracht of dat deze geschroefd zit aan de achterkant ? alvast bedankt voor reacties en tips
Laatste antwoord door Beus, -
- 248 antwoorden
- 77,1k weergaven
In de loop der tijd ben ik achter wat grappige wetenswaardigheden en leuke details gekomen m.b.t. tot het gebruik van de SP3. Ik denk, laat ik ze eens met jullie delen! Wist je dat: De loshangende gordel in de dakhemel voor de middenachterpassagier opgeborgen kon worden in een speciaal daarvoor bestemde sleuf? De middenarmsteun een uitsparing heeft om een kabel door te voeren, bijv. om je navigatie op te laden of om ipod/MP3 speler kwijt te kunnen? Er geen asbak in de SP3 zit maar dat die van een nieuw model Sorento ook past (het wordt dan een bekerhouder asbak)? Dat als je auto op centrale portiervergrendeling staat, je passagiers de auto uitkunnen d…
Achterruit
door rico01- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Afgelopen week viel me op dat de zwarte coating aan zijkanten van het achterruit wit uitslaat/loslaat. Ik ben gisteren hiermee naar de dealer geweest. Die zeiden zonder aarzelen dat er een nieuwe ruit in moest onder garantie en ik me er niet druk over moest maken. Echter heb ik de ruit een week of vier geleden laten blinderen. Dit heb ik meteen aangegeven, maar bij de dealer konden ze mij niet vertellen hoe Kia daar mee omgaat aangezien dit niet origineel is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door rico01, -
- 25 antwoorden
- 11,6k weergaven
Hallo allemaal. Mijn naam is Sascha, ben nieuw hier. Vandaag heb ik een testrit gemaakt in een Kia Sportage 2.0 benzine uit 2005. Auto is volledig dealer onderhouden en komt meet een onderhoudsbeurt, nieuwe banden, nieuwe distributieriem, 6 manden bovag garantie, kia pech hulp en compleet rijklaar. Auto rijd echt heerlijk. Op snelweg bij 130km/h kwam een zoomend geluid van ergens, ongeveer 5 sec lang, daarna was het weg. Mijn enige angst is de koppeling. Namelijk deze pakt cm of 2 vanaf de vloer, dus gelijk. Nou zegt de ene het is goed en de ander zegt niet goed. Na mijn weet slipt de koppeling niet, dit getest door 80km/h te rijden in de 5de versnelling …
Laatste antwoord door Sascha 1978, -
Wij zijn het meer dan beu om geviseerd te worden omdat we met een witte Kia rijden , Laat ons allen samenspannen en een witte mars organiseren naar Achterhoek en naar Utrecht. Ik stel voor om onze witte wagens een week te parkeren voor het huis van niet nader genoemde anti-wit knorpotten zodat ze eigenlijk gaan moeten toegeven hoe mooi "wit" wel is.Laat allemaal jullie sterke stem horen en reageer MASSAAL! )))))))))
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 20 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedendag Ik heb een vraagje Hoe maak je de zitting van de achterbank los want ik wil draden naar voren brengen ivm subwoofer(rij een kia rio 2016). Wij kan mij helpen.
Laatste antwoord door Jordan, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Omdat de dealer nogal wat opmerkingen kreeg over het verbruik van de nieuwe 1 liter motor (omdat men niet in de buurt van de fabrieksopgaven kwam, what,s new..) vroeg de verkoper mij om dat eens te laten weten. Dit omdat hem bekend was dat ik met mijn RIO wel regelmatig in de buurt van de opgegeven waardes kwam. Daarmee reed ik door het jaar heen gemiddeld 1/16,5, met wat moeite zomers soms tot 1/19. Nou ben ik een rustige en ervaren rijder en hanteer standaard een anticiperende rijstijl. En bekeuringen voor te snel rijden vind ik doodzonde en vermijd ik en ook graag. Afijn, afgelopen week eens een tank echt volgens het (inmiddels al wat minder) "nieuwe" rijden gereden…
Laatste antwoord door Raymond GT-Line,