Kia Modellen
-
- 19 antwoorden
- 2,7k weergaven
Nou zat ik een beetje te snuffelen en kwam op een voorspoiler voor de rio tegen, maar is er maar 1 soort voor de rio of zijn er nog meerdere
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb dus geen flauw idee wat dit is. Iemand die me het kan zeggen? Gaat om dat zwarte 'kastje' van kunststof naast de achteruitkijkspiegel.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 38 antwoorden
- 10,5k weergaven
Wie weet hier meer over? Ik heb vorige week een Picanto gekocht van 2012. Vandaag een telefoontje van de garage dat ik terug moet komen omdat de achteras vervangen moet worden. Dit zou voor meerdere Picanto's gelden!!??
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 0 antwoorden
- 3,7k weergaven
Goeiedag. Hoe kan ik een lampje vervangen in het 3e remlicht van een Kia Picanto (oud model). De handleiding geeft hier geen informatie over. Fruble2100
Laatste antwoord door Fruble2100, -
- 24 antwoorden
- 10,8k weergaven
Zoals de topicnaam al aangeeft zit ik met een dramatisch radio ontvangst na het laten plaatsen van een nieuwe autoradio en versterker plus subje. Nu ben ik al een keertje terug geweest en hebben ze een versterker tussen de antenne en de radio geplaatst maar dit heeft geen resultaat gehad. Het bedrijf heeft de radio aangesloten door middel van officiële ombouw stekkers en het is geen hobby Bob klusje geweest. Nu lees ik hier en daar dat de Rio al een actieve versterker in de antennevoet heeft en dat de spanning van deze antenne via de bedrading loopt. Maar als je er een andere radio inzet deze geen spanning meer krijgt? Kan iemand beamen of dit zo is en als dit zo is ho…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 13,6k weergaven
Beste allemaal, ik ben al enige tijd opzoek maar kom er niet uit. Ik krijg van KIA NL een ander antwoord dan mijn dealer. Ik heb een KIA Ceed uit oktober 2008. Onderin zit een USB-ipod-Aux aansluiting. Zoals hieronder (met ipod text in het midden) . Ik wil mijn telefoon op Aux aansluiten en zo muziek luisteren. Dit doet hij niet. De radio geeft aan geen AUX gevonden. Als ik mijn telefoon op USB aansluit dan leest hij alles uit en krijg ik muziek te horen. Dit gaat goed. De dealer zegt dat het alleen mogelijk is met een ipod en zoǹ speciale kabel. Dit bevreemd mij, omdat dan USB en AUX tegelijkertijd worden aangesloten. Volgens mij gaat data dan door USB en ge…
Laatste antwoord door vanputten80, -
Nieuwe aanwinst.
door Telstar- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Na 4 jaar met de Kia Rio te hebben gereden, met behoorlijke ontevredenheid (zie mijn eerdere berichten m.b.t. o.a. de koppeling, schokkend wegrijden/afslaan en vliegroest) heb ik afgelopen donderdag gekozen voor een splinternieuwe Suzuki Baleno. Ik heb gekozen voor de 1.2 'Dual-Jet' motor, in de uitvoering 'High Executive Smart Hybrid' en kleur 'Granite Grey Metallic'. Na een proefrit te hebben gemaakt dacht ik meteen: zo hoort een auto te rijden, heerlijk weer een probleemloze koppeling, meteen heerlijk vloeiend wegrijden zonder schokken of afslaan en een versnelling die als een mes door boter snijdt. Ik heb het 4 jaar uitgehouden met de Rio, het gevoel dat je pas je r…
Laatste antwoord door Toshi, -
Achteruitrijcamera
door momobv- 11 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo, Ik heb in december 2015 een Sportage X-clusive van eind 2011 gekocht. Auto bevalt prima. Vandaag viel me ineens bij het achteruitrijden op, dat ik via de camera een stukje van de bumper kon zien, dat was de afgelopen weken niet zo (in ieder geval niet opgevallen). Nu schoot me te binnen dat ik de auto afgelopen zaterdag door de wasstraat gedaan heb. Zou het kunnen dat hierdoor de camera iets verschoven is? Wat zijn jullie ervaringen? Groet, Joep
Laatste antwoord door Willemfred, -
nieuw motorblok
door j41oost- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
In maart 2016 heb ik, onder garantie, een nieuw motorblok van Kia gekregen. Top service! De auto ging voor een beurt naar de garage. Bleek dat de koppakking onder garantie vervangen zou worden. Later bleek dat er meer aan de hand was!!! Inmiddels heb ik in ruim 6 weken al weer 5000 km gereden. In maart was de auto 5 jaar oud en had ik 139.600 km gereden.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
Sportage is verkocht ! 1 2 3
door Gast Timo0103- 51 antwoorden
- 10,3k weergaven
We hebben de knoop doorgehakt en deze is het geworden:
Laatste antwoord door Vfrood, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
We hebben onlangs onze Rio na 3 jaar ingeruild voor een nieuwe Pro Cee'd en nou ben ik hier en daar wat dingen aan het veranderen. Zo heb ik bijvoorbeeld een set alu pedalen en voetsteun geplaatst en nou ben ik nog opzoek naar een paar chrome ringen rond de tellers, is er iemand die misschien weet waar ik die kan bestellen? Of ben ik voor die dingen op de dealer aangewezen?
Laatste antwoord door Bingobeer, -
Dames, heren Op 29 januari geeft KiaMNL een mogelijkheid voor een testdrive met een SPLINTERNIEUWE SPORTAGE IV aan onze KiaClub. Testdriver 1 is MIKA KJELLD, lid van de KCG (Kia Contact Groep) We zijn op zoek naar een serieuze 2e testdriver met gevoel voor humor, skills w.b. schrijven e/o fotograferen. De voorkeur gaat uit naar actieve leden die zich hier ruim hebben laten zien. Het gaat om vrijdag de 29e januari. Aanwezig in Breukelen HQ 11:00 Testdrive Retour Breukelen 16:00 Eisen: auto heel houden, verslag maken (en dat mag best kritisch als het moet), leuke/kekke foto's en verhaal binnen 1 week plaatsen op ons forum. Wie-o-Wie Van de testdrive commissie : b…
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, weet er iemand hoe je de auto vergrendeling aan moet zetten, anti hijack, als je wegrijdt dat de auto op slot gaat? Ik heb een kia sportage 2005. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Sascha 1978, -
Ik ben van plan andere, betere vering te plaatsen onder mijn kia sportage 2 zodat ik niet iedere drempel voel. . Iemand ervaring mee??
Laatste antwoord door tbo, -
- 6 antwoorden
- 7,7k weergaven
Vanmorgen viel mijn radio ineens uit Nu vermoed ik een zekering Maar ik zou begod niet weten waar die zitten en welke het dan moet zijn Heeft iemand hier verstand van?
Laatste antwoord door Wimis on, -
Dag dag Picanto
door Gast Picantje1.2- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo iedereen, Na 4,5 jaar veel plezier van mijn Kia Picanto te hebben gehad gaat hij nu zijn bestaan elders voortzetten. Afgelopen zaterdag heb ik hem ingeruild voor een andere auto. Eerst wilde ik een Rio maar ik vind de 1.2 te sloom voor mijn pittige rijstijl. Ik had dat niet gedacht aangezien de 1.2 motor in mijn Picanto wel pit heeft en mee kan komen. Het verschil zal hem zitten in het gewicht van de auto denk ik waardoor ik diezelfde beleving niet in de 1.2 Rio kon vinden. Bovendien vond ik de stoelen een beetje "slapjes". Het is nu een 105PK Seat Ibiza Style (1.2 TSI Ecomotive) met Technic pakket geworden uit 6-2013. Op alle fronten ga ik er enorm op vo…
-
Egr sportage 1.7crdi
door Gev- 22 antwoorden
- 5k weergaven
Dag allemaal.. Weet iemand hoe krijg ik egr los? Heb boutjes los gemakt mar de kleep zit vast en krijg ik niet uit... Bedankt voor reacties..
Laatste antwoord door Gev, -
- 18 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, Ik rij met een Kia Rio 1.2 van 2012. Enkele maanden geleden heb ik een kat aangereden met lichte schade aan mijn voorbumper tot gevolg (zie foto's hieronder). Ik heb bij de dealer prijs gevraagd om dit te laten maken/vervangen. Reparatie, indien mogelijk, zou een slordige 420€ (BTW in) kosten, vervanging van de bumper een 620€. Ik viel dus wel even van mijn stoel toen ik deze bedragen las. Hier mijn vragen dan. is het moeilijk om zelf te bumper te demonteren? Bestaan daar ergens handleidingen van? Vinden jullie de gevraagde bedragen normaal voor zulke reparatie/vervanging? zou dit kunnen gerepareerd worden zonder de bumper te demonteren? Alvast bedankt voor…
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Op mijn scherm van navigatie en achteruitrij camera staat REG. van regionale omroepen. Daar komt bij de staan TCM dit gaat ook weleens uit. Heb de handleiding erop nageslagen maar kan het antwoord niet vinden. Is er iemand op forum die mij het antwoord kan vertellen? Bij Voorbaat Dank.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 7 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste allen, Ik ging vandaag langs de lpg boer vanwege iets moeizaam starten op lpg. Op benzine geen probleem. De lpg boer constateerde een defect aan inlaatspruitstuk. Deze zuigt valse lucht door een defecte klep? Hij toonde dit door bij draaiende motor wat wd40 of remmenreiniger langs het spruiktstuk te spuiten en de motor sloeg vervolgens af. Trekt valse lucht was de boodschap.. dat valt niet onder de garantie van lpg installatie dus ik moet dit zelf regelen/bekostigen. De lpg monteur zei dat dit vaker een euvel is bij de Kia Sorento.. komt dit iemand bekend voor? En belangrijker, is een dergelijk spruiktstuk te reviseren, bijv. de klep vervangen, omdat een nieuw s…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 19 antwoorden
- 4,5k weergaven
Is het mogelijk om alleen het glas te vervangen? zitten een paar putjes in die niet weg te polijsten zijn.
- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
De venga nu enkele weken in bezit.Wordt voor 90 % gereden door mijn echtgenote. Rijdt aangenaam, voelt degelijk afgewerkt. Stop & go werkt vlot. Maar : Verbruik valt zwaar tegen, karretje is natuurlijk nog nieuw. Wordt vooral in stadscyclus gebruikt. 105.56 l liter op 1300 km .... 8.12 l / 100 km oftewel 1 op 12.31 !! uitvoering is een 1.4 benzine handgeschakeld. Ter vergelijking : peugeot 1.2 benz verbruikt gemiddeld 5.5 l / 100 km, ook stadsgebruik. Mijn bmw 320 D verbruikt in gemengd gebruik amper 4.6 op 100 km ... nog 1 nadeel, de armsteunen zijn niet bruikbaar wegens veel te hoog geplaatst.
Laatste antwoord door de jean, -
- 25 antwoorden
- 8,4k weergaven
Hoi allen, voor diegene die het interesseert.. Ik ben net in het bezit van een achteruitrijcamera voor de Kia Sorento I, 2002-2006*. Deze is geschikt om in de plaats van de kentekenverlichting te plaatsen. Kentekenverlichting uitsparing zit erin verwerkt dus dat blijft behouden. Persoonlijk vind ik dit de mooiste versie van achteruitrijcamera aangezien die redelijk onopvallend is weggewerkt en je geen gaten voor bedrading hoeft te maken. (alternatief is de kentekenplaathouder met ingebouwde camera, ook een goede optie, maar iets minder praktisch met bedrading) * voor deze camera moet je natuurlijk wel beschikken over een audio navigatiesysteem met aansluiting, of TFT…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 38 antwoorden
- 12,8k weergaven
Dag allemaal, Ik heb van Kia voor de 2e keer nieuwe velgen gekregen en wederom oxidatie op de nieuwe velgen. Nu krijg ik de bekende optie tussen 3 alternatieven: Mat zwart, Hoogglans zwart, Hoogglans grijs Schijnen het probleem niet meer te hebben? Wie weet of dit überhaupt zo is? Goed, nu heb ik geen enkel idee welke velgen leuk zouden staan onder een witte rio. Ik weet het, het is heel erg persoonlijk maar wellicht zouden enkele die deze keuze al hebben gemaakt foto's kunnen delen zodat ik een indruk krijg welke keuzes ik kan maken. Hoop op wat inzendingen
-
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Wat kan ik verwachten van een Kia Rio 1.5 LS Ice Airco van 8/2004 160.000 km Het zou een vakantiekar voor mijn dochter kunnen zijn. Prijs is ca 1500. Waar op te letten ? Koets ziet er op foto's goed uit Vormgeving nogal gedateerd.. Jankt die motor (16V) ook omhoog tussen het schakelen, net zoals mijn SP2 vroeger ?
Laatste antwoord door bigwade,