Kia Modellen
-
Seatwear Kia Rio
door Joljoska- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Iemand enig idee waar ik die mooie hoezen skaileder met Rio loga kan bestellen ? Ik bedoel dan buiten de kiadealer om. Bij de dealer vragen ze 700 euro met montage. Bedoeling is om deze zelf te monteren , met de wetenschap van airbags in de stoelen. Is dit zelf te doen ? Alvast dank voor de reactie. Groet Jos
Laatste antwoord door oude, -
- 1 antwoord
- 3,8k weergaven
Naast de stuurkolom van mijn Ceed 2010 zit een afdekplaatje, hierin wil ik een 12v aansluiting maken voor GSM en Nav. Dit kapje kan simpel verwijderd worden. Er onder zit een dashboard deel dat ik graag zou demonteren om de bekabeling achterlangs te halen. Wie weet hoe ik dat onderste stuk kunststof beplating onder de schuurkolom kan verwijden?
Laatste antwoord door PPO, -
winterbanden
door marco1972- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo met Marco. ...ben nieuw hier op dit forum Heb een vraag....heb sinds eergisteren een nieuwe kia ceed sportswagon gekocht en mijn vraag is kan ik daar een winterbanden set opleggen zonder dat bandenspanning controlesysteem of gaan dan alle lampjes branden Groetjes marco
Laatste antwoord door marco1972, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Gisteren mijn xenon even los gehad. Nu heb ik een vertekend beeld. Hij schijnt nu extreem naar links. Enig idee waar het aan kan liggen. In principe zit hij gewoon vast geklikt in de houder. Deze kan toch niet verkeerd in de koplamp geklikt worden? Gr Niels
Laatste antwoord door Jordan, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik heb een rio uit 2014 met 69000 op de teller en merk sinds een week da ik een soort schavend geluid heb als ik hem in de achteruit zet en soms ook in de 1 en dan koppeling op laat komen weten jullie wat dit kan zijn?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 16 antwoorden
- 8,3k weergaven
Heeft er iemand ervaring met het (laten) monteren van een trekhaak, zowel vast als afneembaar, onder een Cee'd? Ik vind het prijsverschil tussen de dealer en een onafhankelijk bedrijf nogal groot en vraag me af of het een probleem is om de trekhaak te laten monteren bij een montagebedrijf. Kan iemand mij vertellen of er ook nog iets moet worden veranderd in de software van de auto? Automat Zwolle: €485,00 incl montage voor een vaste trekhaak met 7 polige stekker Kia: €549,00 voor een vaste en €659,00 voor een afneembare.
Laatste antwoord door MelskeH, -
- 25 antwoorden
- 9,7k weergaven
Sinds enige tijd hoor ik als ik langzaam wegrijd op normaal met klinkers bestrate wegen een apart geluid. Het geluid komt van de achterkant van mijn sportage en klinkt alsof er wat druk op het aluminium komt. Iemand vergelijkbare ervaring (gehad) en weet iemand wat het is en hoe het opgelost kan worden?
Laatste antwoord door ReneBr, -
Armsteun Venga
door williebuis- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
ja ja er is een oplossing als de armsteun van de Venga te hoog staat .
Laatste antwoord door de jean, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedendag, Ik ben sinds kort rond aan het kijken, voor een kia picanto sportsline, die ik nieuw wil kopen. Zijn er toevallig leden op het forum, die mij kunnen vertellen hoe deze auto hun bevalt, onderhoud, eventuele problemen etc etc. Alvast Bedankt, Mvg, Glenn
Laatste antwoord door tonherben, -
- 22 antwoorden
- 4,8k weergaven
Vandaag m'n nieuwe speeltje bij de dealer mogen halen. Als het weer beter wordt volgen er meer foto's. Groet, Raymond PS die forumnaam moet ook maar eens veranderen!
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik ben van plan om een Pro Cee'd 16.GT te kopen, maar weet nog niet welke. Mijn interesse gaat uit naar de modeljaren 2014, 2015 en 2016. Wat zijn de verschillen ???. Kia Nederland kan me hierop geen antwoord geven omdat ze geen oude folders hebben.
Laatste antwoord door bigwade, -
Stoel Verwarming
door peter49- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Sinds begin dit jaar een Venga 1,4 Dynamic Plus Line. Deze heeft volgens de folder geen stoelverwarming. Een schakelaar voor de stoelverwarming ontbreekt dan ook. De Executive Line heeft wel stoelverwarming. Echter, bij toeval, er was iets onder de stoel gevallen, zag ik allerlei elektrische bedrading en aansluitingen. Zowel onder de zitting als naar de rugleuning. Onder beide voorstoelen. Zijn deze stoelen dan al voorbereidt op verwarming???? Zo ja, dan kan het toch niet echt moeilijk zijn om deze stoelen aan te sluiten. Overigens, het zijn half lederen stoelen. De zitting is stof. Dus echt heel belangrijk is verwarming niet. Maar gewoon, voor de nieuwsgierighei…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hay allen, Rij nu ondertussen al een 6tal maanden met de ceed sw en ben deze wat aan het opleuken. Velgen zijn besteld en in het verlof ga ik hem ook volledig wrappen. (Mijn beroep) . Na het zien van de ceed gt line was ik direct verkocht aan de bumpers . De vraag hierbij ; iemand die weet pf de mogelijkheid er is om de gtline bumpers te monteren op mijn ceed sw van 2014 ? Grts nic De twijfelkleuren gloss bright blue of deep candy red .
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 14 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje namens mijn schoonouders, deze hebben een rio uit maart 2013 en zinnen het begin een aantal keer terug geweest om te zeggen dat de achterremblokken aanschaven. Hier heeft de dealer( wassink-opgenoort Arnhem) er vet opgedaan en verder was er niks aan de hand zeiden ze. Nu hebben ze een beurt laten uitvoeren en kwam de monteur vertellen dat de achterrem blokken versleten waren (42.000) km dit viel volgens de dealer niet in garantie of iets ook niet omdat ze al aantal keer terug waren geweest. Nu leek het mij al onlogisch dat de achterremmen eerder op waren als de voorremmen maar oké. Ik wilde graag weten wat jullie er van dachten en of…
Laatste antwoord door Nieles, -
H7 led lampen 1 2 3 4
door rvanrookhuizen- 79 antwoorden
- 23,4k weergaven
Heeft er iemand ervaring met Led voor in de koplampen? Er zijn van die leds die meer licht nog geven als xeon,langer meegaan en minder verblinden. Ronald
Laatste antwoord door Paul65, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo Ben zelf aan het kijken naar een spoiler voor achter maar ik kom er nogal een paar tegen.Misschien hebben jullie nog wat aan deze adressen. 1 http://www.ebay.com/itm/Rear-Wing-Roof-Spoiler-Painted-For-KIA-2011-2012-2013-2014-2015-Picanto-morning-/261165625745?hash=item3cceaf3191:g:zg8AAOxyvSVREHgD&vxp=mtr 2 http://www.ebay.com/itm/FRP-Unpainted-Rear-Roof-Spoile-Ver2-for-Kia-Picanto-All-New-Morning-2011-2015-/171914187421?hash=item2806e2529d:g:9hkAAOSwMmBV4~2F&vxp=mtr 3 http://www.ebay.com/itm/Rear-Roof-Spoiler-FRP-Unpainted-for-Kia-Picanto-All-New-Morning-2011-2015-/141754824517?hash=item21013ef745:g:KUEAAOSwjVVV2rjT&vxp=mtr 4ht…
Laatste antwoord door picantomarc, -
- 5 antwoorden
- 5,1k weergaven
Beste Heren, Sinds anderhalf jaar heb ik een Kia Rio LS uit 2003. Vorig jaar winter heb ik de lucht massa meter vervangen omdat de oude defect was geraakt. Nu heb ik sinds kort een nieuwe storing. De Pingelsenor spreekt aan. na een aantal ritten is het storingslampje weer uit maar dat duurt nooit lang voor deze weer aan gaat. soms geef het Motormanagement al storing als ik 120 km/u rij op een vlakke snelweg zonder optrekken of remmen. Ik heb al verschillende dingen nagekeken en vervangen: -Stationairregelaar vervangen -vacuum slangen nagekeken en waar nodig vervangen -bougies vervangen - 2 soorten injector reiniger geprobeerd. een dure en een goedkopere…
Laatste antwoord door tayson, -
vervangen toeter
door Eelco14- 11 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ben sinds een week een gelukkige Kia sportage 3 bezitter (2013). Heb nog nooit zo'n zielig toetertje gehoord... Heeft iemand ervaring met uitwisselen van ee toeter.... en bij wie gekocht?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo allemaal Ik heb een kia cerato uit 2005. Als ik harder dan +- 50 rijd gaat het handrem lampje branden. Als Ik ongeveer onder de 40 km p u ga. Gaat het lampje uit. Iemand enig idee wat Het kan zijn?
Laatste antwoord door kiakarel, -
Dakantenne Venga
door de jean- 6 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, sinds weekje in bezit van de Venga world edition. Bij het verlaten van onze garage blijft de (lange) antenne steeds hangen achter de geopende poort. Iemand een idee of er een kortere antenne te verkrijgen is ? De dealer heeft blijkbaar geen idee ... Alvast dank voor het meedenken.
-
tips gevraagd
door frankd- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Van 2006 tot 2010 hebben wij met veel plezier in onze sp2 gereden. Toen een sp3 en nu een venga. We missen een beetje de ruimte dus willen we weer een sp2, de fijnste auto die we dusver hebben gehad. mijn vraag is: zijn er nog specifieke punten waar we op moeten letten?
Laatste antwoord door frankd, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Op de Amerikaanse site blijkt de 3.5l V6 twee ontwerpfouten te hebben die catastrofale motorschade kunnen veroorzaken. De welbekende brekende goudkleurige krukaspoeliebout en de kennelijk beruchte afbrekende vlinderkleppen in het inlaatsysteem die in de cylinders terecht komen. Die goudkleurige krukaspoelie bouten zullen nu wel niet meer voorkomen, sinds er geen Sorento I meer zullen zijn met de orginele distributieriem. En zolang de correcte grijze krukaspolie bout wordt vervangen bij iedere nieuwe distributieriem ( ook altijd de pneumatische spanner zegt men ) en met een juist aanhaalmoment wordt vastgezet ( niet met luchtwerktuigen vastratelen ) is er niets aan de…
Laatste antwoord door ArjanS, -
Rio advies gevraagd 1 2
door angel66- 37 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb mijn oog op een Rio laten vallen, de businessline 1,2 CVVT. Uit 2015. Ik heb een aantal occasions gezien. Vandaag ga ik in den haag bij een dealer kijken. Een Rio met 21.683 km. Zijn er aandachtspunten? Dingen waar ik op moet letten? Veel klachten over de Rio?
-
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Dag forumers De laatste tijd klinkt na stoppen een bonk en het voelt ook of een massa in de auto nog beweegt na stoppen en dan pas tot rust komt. Hoe bruukser je stopt, hoe luider de bonk. Deze bonk treed ook af en toe op na schakelen van 1 naar 2 maar niet in hogere versnellingen. Ik heb zelf het idee dat het misschien speling in ophangrubbers van de aandrijflijn kan zijn maar waar moet ik zoeken ? Motor steunen ? Beweegt de versnellingsbak teveel ? Of is het iets uit de automatische versnellingsbak, is die defect of moet de transmissievloeistof vervangen ? Het is natuurlijk moeilijk tot een conclusie te komen na alleen een korte beschrijving maar wellich…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Kwam dit engels documentje tegen. Weet niet of alle informatie precies klopt maar misschien kunnen sommige hier hun voordeel uit halen. 2013 kia rio removal - replacement guide.doc
Laatste antwoord door plato,