Kia Modellen
-
Emergency Brake Flash Light
door Gast Timo0103- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Vandaag moest ik even flink in de ankers en................ knipper knipper knipper knipper. Wist helemaal niet dat bij stevig remmen de alarmlichten automatisch aan gingen. Weer iets ontdekt ( na 4 jaar ).
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Beste forumleden, Helaas start mijn Witson niet meer door. Het Kia logo blijft maar laden. Ik heb nu zelf al een firmware gevonden hier op het forum en deze lijkt het te doen alleen op een of andere manier is de resolutie te laag. Dit betekend dus dat alles te groot is op me scherm. Verhouding klopt niet. Ik heb al een aantal keer de firmware opnieuw ingeladen maar helaas, de resolutie blijft steeds klote. Kan iemand mijn helpen aan de juiste firmware of kan iemand mijn vertellen hoe ik de resolutie eventueel kan instellen? Heb zelf al in het menu gekeken, zo ver dit kan maar krijg het niet ingesteld. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Wimis on, -
- 33 antwoorden
- 5,7k weergaven
Sinds enkele weken merkte ik dat mijn Rio 1.1 CRDI (2012), bij het terugschakelen naar de 2e versnelling, vaak stroef verliep en zelfs ratelde. (Het bekende tandjes poetsen) Aangezien ik veel op de weg zit stond de tellerstand ondertussen op 149.500 km. Snel handelen was dus wel belangrijk. Mijn Rio is in onderhoud bij een Bovag garage en om aanspraak te kunnen maken op de garantie moet je bij een Kia-dealer zijn. Dus de dichtstbijzijnde Dealer gebeld, Wassink in Nijmegen en het verhaal uitgelegd. Die hadden op korte termijn geen tijd, maar Wassink in Arnhem wel. Daar naar toe gereden en een monteur laten rijden. Die trok een bedrukkend gezicht. "Dat hoort idd niet.…
Laatste antwoord door Jordan, -
- 22 antwoorden
- 3,6k weergaven
Beste Kia rijders, Wij gaan een nieuwe Kia Rio bestellen. Er zijn 2 punten waar we nog niet uit zijn. 1: De kleur. Donker grijs of rood metallic. Maar daar komen we wel uit. Dat wil zeggen, mijn vrouw zal dat wel bepalen. 2. Maar de keuze van de motorisering blijft moeilijk. Daar zijn we nog niet uit. Gisteren hebben een uitgebreide testrit gemaakt. Met de 1.2 kun je goed meekomen. Maar ik had wel het gevoel dat ie af en toe toch net wat te kort komt. Alternatief is dan de 1.4. Dan heb je ook meteen een 6 versnellingsbak. Maar ja, die is wel EUR 1.500,- duurder. Alleen al door EUR 620,- meer BPM. Is dat de moeite waard vraag ik mij af. Wie heeft …
Laatste antwoord door Nieles, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hi heeft de RIO 1.2 2015 schijfremmen achter ??? MvG Peter
Laatste antwoord door Pinkpanther, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
hallo mensen, ik ben nieuw hier en ben aan het rondkijken naar een sorento. nu was mijn oog gevallen op een model van 2005 met de 2.4 benzine en 130.000 kilometers. maar nu was ik wat rond aan het lezen en lees veel verhalen over kapot gelopen motors en weinig trekkracht en problemen met versnellingsbak… wat kunnen jullie me adviseren.. ik rij niet elke dag met een aanhanger maar toch wel geregeld met een aardige dubbelasser. ik vind de kia mooi en leek me een mooie combi van daily en trekauto maar als ik zo lees zie ik dat niet zo zitten... ik hoor graag jullie bevindingen, Gr roy
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
Bij mijn 3,5 liter Sorento zijn de flexibele delen in de uitlaat pijp ( het deel die eruit ziet als een Y die overgaat in een enkele pijp ) er kennelijk tussenuit gesneden en nieuwe flexibele delen weer teruggelast. Maar een van die lassen lekt kennelijk, bij een koude motor druppelt er water uit. Dat die flexibele delen heel goedkoop zijn heb ik al gezien, dat zal wel de reden zijn waarom ze dat zo hebben gedaan, maar heeft iemand een idee wat die hele Y pijp kost ? Vlak bij de motor zitten er ook sensors in. Betekend het iets dat die flexibele delen kapot zijn gegaan ? Zoals teveel kantelen van de motor, roesten door off road gebruik met doorwadingen enz ? Of g…
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Vandaag had ik maar eens de voor en achterdifferentieel van nieuwe olie voorzien. Daarbij vielen 2 dingen op : - Kwam pikzwarte olie uit, geen amber kleurig spul. Betekend dat wat ik denk, het orginele grafietspul in de olie van de fabriek, dus in 110 k km nooit vervangen ?? - Overal kom ik tegen 1.3 L in de voordifferentieel. Er kwam echter 1.6 liter uit ? - Achterdifferentieel ging 1.6 liter in zonder de achterkant 20 cm hoger te zetten zoals ik her en der gelezen heb ?
- 21 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hi allemaal, Ik heb eerst het forum even snel doorgespit om te kijken of er al iets dergelijks was geopend, maar volgens mij was dit er nog niet. Hoewel ik verschillende topics zie over de versnellingsbak van een Rio 1.2, heb ik hier ook een leuke. Mijn Rio is nu bijna 3 jaar oud en heb er inmiddels net 50.000 km mee gereden. Bij de laatste oliebeurt die ik netjes volgens de boekjes heb laten uitvoeren kreeg ik te horen dat de drukgroep van mijn auto vervangen moet worden. Heel af en toe hoor ik, wanneer ik de versnelling in zijn achteruit zet, een gierend geluid. Ik ben me er uiteraard van bewust dat de auto een ander geluid maakt wanneer je achteruit rijdt, maar …
Laatste antwoord door emway, -
- 13 antwoorden
- 8,3k weergaven
Hallo Kia liefhebbers, Sinds anderhalf jaar rijden wij met heel veel plezier een Kia C'eed Echter sinds gisteren blijft het ESP lampje branden (niet te verwarren met het ESP OFF lampje) en de cruise control werkt niet De CC kan ik wel inschakelen maar als ik die wil activeren gebeurd er niks Gek genoeg werkt de limiter wel naar behoren Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn en/of wat hier aan gedaan moet/kan worden Alvast bedankt
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 5,6k weergaven
kan op de site van kia de prijslijst met opties en uitrusting voor verschillende packs vinden voor de 2015 optima, maar helaas niet voor de iets eerdere modellen. iemand zo een ding toevallig ergens digitaal liggen? kan het nergens op het internet vinden en de informatie op auto sites zijn allemaal verschillend. wil dus bv. weten of de hybride 2.0 super pack tpms sensoren heeft, hoe groot de standaard geleverde velgen nu eigenlijk zijn, of de achterbank verwarmd is, of hij ook parkeersensoren voor heeft? etc. etc....
Laatste antwoord door Toshi, -
SP4 testrit ?
door Gast Timo0103- 18 antwoorden
- 2,9k weergaven
Komt er nog een verslag van deze rit of heb ik een heleboel gemist ??? En mocht dit de domste vraag van 2016 zijn, dan heb ik pech. :grin:
Laatste antwoord door bigwade, -
- 11 antwoorden
- 3,7k weergaven
Nieuwe koplampen in de pica hebben nog wel dezelfde h7 lamp voor groot en dimlicht Alleen is er houder gekomen waardoor de xenon lamp niet meer past. Oplossing hiervoor De site devilpower. Kia k5 h7 xenon adapters.
Laatste antwoord door Beus, -
Voor de liefhebbers van dure accessoires
door Gast Timo0103- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Vinden jullie die deurhaken ook zo lelijk staan. Voor het enorme bedrag van 0,92 zijn deze mooi bedekt. http://nl.aliexpress.com/item/For-KIA-K2-K3-K5-Sorento-rio-SOUL-Kia-Sportage-Carens-hyundai-Elantra-ix35-i30-Sonata/32280401496.html
-
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste leden Ik heb vandaag een Kenwood ksc-sw11 subwoofer gekocht maar helaas kom ik er niet mee uit . Ik heb alles gelezen op de form maar kon het niet vinden . Daarom heb ik een par vragen aan jullie . De plus draad van de subwoofer moet je die aan je accu maken of op je autozekkeringbox ? Als die naar de accu moet waar moet die dan door heen ? ( foto iemand ) Waar moet je het contact draad aan sluiten zo dat als de sleuten omdraai de subwoofer aan gaat ? ( foto iemand ) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen Alvast bedankt Groetjes Rico Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Laatste antwoord door R picanto, -
- 15 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort in het bezit van ceed sw crdi uit 2008 met 132000 km. Ik ben werkzaam als monteur bij een hyundai dealer dus ben erg bekend met bijv zijn broertje/zusje i30. De uitstroom temperatuur van de klimaatcontrole is veel te warm als je 20 graden insteld. Ik heb de auto uitgelezen met de hyundai gds op een i30 crdi. Geen fouten in de fatc. De incar sensor geeft een gelijke waarde aan als gemeten met een losse temperatuurmeter thv de sensor en de fan van de sensor draait. Ook de ambient sensor geeft gelijk aan de werkelijke buitentemperatuur weer. Het is pas aangenaam in de auto als ik 15.5 graden instel. Iemand suggesties hoe dit op te lossen? Alvast …
Laatste antwoord door boesje, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedendag, Ik ben in het bezit van een Sportage III, 2.0 CRDI, 2WD handgeschakeld. Mijn verbruik is gemiddeld 7,7 liter op 100 km (1:13) waarbij ik ongeveer voor driekwart op snelwegen rijd. Ik vind dat een beetje aan de hoge kant en even op internet rond gekeken is 1:15 gangbaar. Wat zijn jullie ervaringen?
Laatste antwoord door gerbrand12, -
Nieuwe cee'd
door ludoke- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Ik mag morgen mijn nieuwe Cee'd 1.4 ISG Dark Gun Metal ophalen,joepie. 2 jaar geen auto gehad,wel met firma wagen gereden. Hiervoor altijd Japanners gehad,voornamelijk Honda. Ben benieuwd wat Kia mij gaat geven qua ervaring. Groeten allemaal
Laatste antwoord door ludoke, -
- 5 antwoorden
- 7,2k weergaven
Deze is mooooi!
Laatste antwoord door Nieles, -
Garantie KIA
door SaVaGe058- 24 antwoorden
- 5,5k weergaven
Geachte mede-forummers. Zijn hier mensen, die 'gebruik' hebben moeten maken van de garantie van KIA? en hoe gaat zoiets in zijn werk. bijgevoegd een aantal foto's van mijn ontstane probleem. Afgelopen weekend heb ik mijn auto schoongespoten zoals ik altijd doe. Tuinslang, gardena sproeikopje erop en gaan. Echter spuit ik de motorkap schoon en ontstaat er opeens een ader vormige bobbel onder de lak! Nu denk ik dat door de steenslag die er zit, gewoon lucht en water onder is gekomen..
-
- 11 antwoorden
- 16,7k weergaven
Mijn 'low tire pressure' lampje blijft branden zowel op computer en daschboard terwijl alle 4 de banden op juiste spanning zijn. iemand een idee?
Laatste antwoord door paul74, -
kachel problemen
door dutzzz- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo Ik heb hier een kia sportage uit 2006 Nu is het probleem dat als ik de climate control op voluit zet.. hij niet meer zo hard blaas als die heeft gedaan.. Ik kan hem wel zachter zetten faar reageert ie prima op Als ik hem instel op boven onder reageert hij ook prima Vorig jaar kachel motor vervangen want toen deed hij niets meer. En met weerstandproblemen doet meestal de hoogste stand het alleen maar.. maar het vreemde is dat de hoogste stand nu dus niet meer werkt. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Alvast bedankt Grt dutzzz
Laatste antwoord door dutzzz, -
Hallo Allemaal, Het viel me laatst op dat er een streep onder de zijspiegels zit denk door afwatering van de spiegels? dit zit er al een tijdje zit en nu is de vraag hoe krijg je dit weg met gewoon water/sop?! grtx,
Laatste antwoord door xtra40, -
Bekleding clips
door SaVaGe058- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Weet iemand waar de bekleding clips te bestellen zijn? ( de plugs die in het plafond zitten onder de zonneklep, en 3 aan de achterkant auto). En ik ben naar alle antwoorden opzoek, behalve 'even langs de dealer' haha
-
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo beste Kia rijders, In mijn zojuist aangeschafte Picanto van 2008 zit een nare ratel die vanuit het dashboard klinkt. Alle afdekplaten rond stuurkolom verwijderd waardoor de ratel nog duidelijker hoorbaar is. Het is met rechtuit rijden op klinkers, met het stuur geheel naar rechts of links blijft het weg. Het lijkt uit de stuurbekrachtiging te komen. Bij het heen en weer bewegen van het stuurwiel (stilstand) hoor je ook een soort speling. Heeft iemand hier ervaring mee, moet ik de gehele stuurbekrachtiging ter controle demonteren? Graag advies, bolleton
Laatste antwoord door OptimaForma,